Hirdetés

2018. október 17., szerda

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2018-09-30 17:08:00

IT café

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

1. AliExpress regisztráció

Egy kis segítség a regisztrációhoz.

2. Vásárlás folyamata az AliExpressen

Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik.
A leírás itt olvasható.

3. AliExpress probléma kezelés, dispute indítás

Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute (vita) belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Általános szabály hogy dispute csak a vásárlói védelem ideje (Purchase Protection time) alatt kezdeményezhető, kivéve, ha leigazoljuk a megérkezést, ami után még 15 napon belül lehet dispute-t indítani.
Dispute indítás végső határideje az utolsó előtti nap! (60 nap esetén 59. nap első fele, a 6 óra előretartás miatt). Ha véletlenül valaki ezt lekési és a rendszer teljesítettre zárja, akkor van még a végső 15 nap, de inkább rögtön induljon ebben az esetben, ne várjon senki a 14. napig.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
Ha a védelem lejárta előtt nem indítható dispute, mert az AliExpress rendszer felad egy későbbi érkezési dátumot, akkor azt követően legyen elindítva, itt még van lehetőség maximum 15 nap dispute-ra, de annyi napot ne várjon senki és ne fogadja el az újraküldés lehetőséget az eladótól.
A "megszakított" Cancel dispute (dispute megszakítása) esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection (vásárlói védelem) ideje még nem járt le.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 naptári napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refund összegét 3-15 munkanap alatt.
A visszatérítés - refund - automatikusan fog visszakerülni arra bankszámlára, amelyhez a kártya tartozik.

Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept (elfogad) gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a bal szélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.

Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.

Előfordulhat, hogy az AliExpress döntését (AliExpress' Judgement) is el kell fogadnunk, mert két opciót ajánlanak fel (Solutions: Option 1: ...........).
Ekkor a feljebb említett Accept (elfogad) gombot vagy Reject (elutasít) gombot kell használni, az elfogadás a AliExpress' Proposal-nál írt első opcióra vonatkozik és az e-mail megkapásától számított 3 napon belül kell dönteni.

Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)

Bővebb leírás itt olvasható.

4. Alipay használata

A gyorsabb és biztonságos fizetés érdekében célszerű a bankkártyánkat beregisztrálni.
Csak Mastercard és Visa kártya adható hozzá.
Ha a vásárlás jogosulatlan használat volt, akkor 90 napig nyújthatunk be kárigényt.

Bővebb leírás itt olvasható.

5. Ajánlott nyomkövetési oldalak

17track.net

trackitonline.org
Ezen az oldalon van AliExpress-eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.

Cainiao.com

6. A vásárlás, eladó értékelése

Miután megkaptuk a terméket, a megérkezést jelezni kell* az AliExpress felé és ekkor célszerű az értékelést is megtenni.
*Amíg nem jelezzük, addig az eladó nem kapja meg a vételárat.

Bővebb leírás itt olvasható.

7. Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai

Egyszerűsítve vámeljárásnak, vámkezelésnek hívjuk a vásárolt termék vámjogi szabadforgalomba helyezést, amelynek keretében ha van vám, akkor annak a mértékének megállapítását és az adott termék után befizetendő áfának a kiszabását végzik el.

Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
22,1-150 euró között vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa* +27% áfa terheli a küldeményt

Minden nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől vásárolt dologra 22,1 €-tól (kb. 25 $) fizetendő az ÁFA és ha van a vám. Van kivétel, lásd lejjebb.
Ha ajándékba kapjuk -nem adtunk érte pénzt és van ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
Az ÁFA és vám alap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő.

A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben, mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.

TARIC vámtarifaszámkereső
Árukód [Böngészés] kezdetű sorban a Böngészés-re kattintás kiválasztani ezután a származási/célország résznél az adott országot kiválasztani ahonnan jönne, és úgy megkeresni a kategóriát majd az Intézkedések beolvasása gomb, a megjelenő képernyő ahol ez olvasható Harmadik ország vámtétele ott vám mértéke.

A 22-150 euró értékű küldemények esetén azonban a vámmentesség nem alkalmazható a következő termékkörökre:
- alkoholtartalmú termékek,
- parfümök és kölnivizek,
- dohány vagy dohánytermékek.

Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vámeljárási Osztálya tájékoztatása alapján az alábbi értékhatárokig adómentes a küldemény:
2018. októberben:
43,347 USD-ig, 59,81 AUD-ig, 56,14 CAD-ig, 41,83 CHF-ig, 32,85 £-ig és 297,07 CNY-ig.

Ha a vásárolt dolog értéke pl.: 43,347 $ alatti, akkor emlékeztetve a fenti jogszabályi helyre az értékigazolást bekérőt, kérni kell egy kérelemben a fent idézett jogszabályi helyre való hivatkozással az áfa kiszabásától történő eltekintést, a vámeljárás vámmenteskénti elbírálását.
Mivel ennek a szabálynak alkalmazása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolhatja a vámeljárási költségét. (A Magyar Posta esetében ha nem kell az Áfá-t megfizetni egyenlőre nem számol fel semmilyen költséget.)

A kérelem kb ez lenne a Magyar Posta esetén, futár cégnél ők vannak a megszólításban:
Tisztelt Magyar Posta Zrt. Nemzetközi Kicserélő Központ!
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A fentiek alapján kérem, hogy a Rx999999999CN postai azonosítószámú csomag vámkezelését, vámteher felszámítását mellőzni szíveskedjenek, mivel a küldemény értéke .... $, amely után fizetendő közteher nem éri el a a 10 €-t.
Dátum, aláírás

Figyelem, a szolgáltató pénzt kér a vámeljárásért. Magyar Posta 3500 Ft, futárcégek 6000 Ft körül!
A termék ára akkor így alakul: vételár, a szállítási költséggel + ha van rá vám annak az összege + egyéb költségek (itt szerepelhet a futár cég vámeljárási díja) mindezeknek a 27%-ának megfelelő Áfa + a szolgáltató vámeljárási díja, ha előzőleg nem lett beszámítva.
Minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
A fizetendő költségeket kézbesítéskor fizetjük készpénzben. Futárszolgálat esetén előfordulhat kártyás fizetés is.

A 2018-as vám és adómentes értékhatárok itt olvashatóak.

Az 1. pont b) alpontja („Elhanyagolható értékű küldemények” jogcím) esetén az ÁFA törvény 94. § (1) bekezdés c) pontja értelmében a termékimport 22 EUR összegig mentes az adó alól. Az említett összeg az ÁFA törvény 256. § (1) bekezdése szerint, a Magyar Köztársaság Európai Unióhoz történő csatlakozásáról szóló nemzetközi szerződést kihirdető törvény hatálybalépésének napján érvényes, az MNB által közzétett hivatalos forint/euró devizaárfolyamot (252,19 HUF/EUR) figyelembe véve 6 000.- HUF értékhatárt jelent.

Ez van leírva, de nem így kell számolni.
Az Unión kívüli valuta a beérkezés napján átszámítva euróra az Európai Központi Bank keresztárfolyama alapján és úgy kell figyelni az Euró értékeket.
Az Áfá-t általában a deviza vételár (száll.kltsg-el együtt) beérkezés napján érvényes MNB árfolyamán forintra átszámított értékéből számolják ki.

A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk, amelyről kapunk egy sms-t ilyesmi szöveggel: Az ön részére RS××××××NL azonosítóval küldemény érkezett. További információk: magyar posta, illetve a nyomkövetésnél a Magyar Posta oldalán ez olvasható: Küldemény információ: Vámköteles küldemény NAV regisztráció / Under postal customs procedure (futárcég értesítője jöhet telefon és e-mail-n is) az alábbiakat javasolt beküldeni:
A vásárlás View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a 2 képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek, Magánszemély Vámkezelési nyilatkozat kitöltve, kinyomtatva, ezután aláírva, beszkennelve vagy képként. Ez e-mailben postaimport@posta.hu e-mail címre.

A Posta kitöltési mintája a Egyszeri import vámkezelési megbízás kitöltésére.
Az első keretezett résznél, ha nem a tőlük levélben kapott nyomtatványt alkalmazzuk, akkor csak a Postai azonosítószám szükséges, az ország és feladó neve még esetleg, mert azokat általában tudjuk.
A végén aláírni és ráírni a szigszámot is, azután elküldeni a felsorolt mellékletekkel.
A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.
Figyelem, a szolgáltató pénzt kér a vámeljárásért. Magyar Posta 3000 Ft, futárcégek 6000 Ft körül!

A NAV tájékoztató oldala az Internetes vásárlás elszámolási szabályairól.

Téves az az információ, hogy a küldeményre, csomagra írt érték alapján kerül a vámérték megállapításra.
2004 óta az egységes Uniós Vámkódex alapján kell eljárniuk a vámosoknak. Abban nincs csomagra ráírt érték elfogadása módszer a vámérték megállapításának szabályai közt.

Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.
Mivel nem tudják eldönteni ránézésre hogy mennyi az értéke a küldeménynek, ezért kérhetik igazolni azt. Ha az értéke kevesebb 22 €-nál azok esetén is, mivel nem tudhatják hogy mennyiért vásároltad. A városi legenda hogy a ráírt értéket veszik alapul 2004 óta nem él.

Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
hétfőtől csütörtökig 8:30-16:00 óráig, pénteken 8:30-13:30 óráig tart nyitva.

Magyar Posta
Vámkezelési kérdésekkel kapcsolatos hívásokat a Magyar Posta ügyfélszolgálata hétfőtől csütörtökig 08:00-16:00 és pénteken 08:00-12:00 között a 06-1-421-7235 telefonszámon fogadja
postaimport@posta.hu

8. AliExpress mobil kliens használata

Néhány alap információ olvasható itt.

9. Kínai ünnepnapok

Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyítás klikk a képre.)

10. Gyakran ismételt kérdések

Tartalom:
1. Az AliExpress és kapcsolódó részek hivatalos e-mail címei, amelyekről érkezhet levél:
2. Nem látszik, nincs processing time a termékeknél?
3. Hol látom azt, hogy lejárt-e vevővédelmem?
4. Ha nem fizetem ki az adott tételt milyen szankciók érhetnek?
5.Hogy tudom törölni az eltárolt bankkártya adatokat?

A címsorra kattintva a többször felmerült kérdésekre olvashatóak válaszok.

11. Gyors tippek

Néhány tipp a könnyebb kezelhetőség érdekében

Tartalom:
1. Az eladó megjegyzése
2. Vásárlói védelem idejének növelése
3. A szállítási cím megadás, módosítás
4. Az értékelési oldal
5. Az Aliexpress fiók deaktiválása
6. Az eladó általi vételár módosítás lehetősége.

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.