Hirdetés

2017. szeptember 23., szombat

Gyorskeresés

Téma összefoglaló

Téma összefoglaló

  • Utoljára frissítve: 2017-09-16 14:56:49

IT café

Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.

AliExpress regisztráció

Egy kis segítség a regisztrációhoz.

Vásárlás folyamata az AliExpressen

Röviden összefoglalva, hogy egy vásárlás folyamata hogyan történik.
A leírás itt olvasható.

AliExpress probléma kezelés, dispute indítás

Ha probléma van, akkor az első dolog az, hogy küldünk üzenetet az eladónak és megpróbáljuk úgy rendezni a problémát, hogy ne legyen dispute (vita) belőle.
Természetesen, ha nem lehet vele egyezkedni, akkor indulhat.
Általános szabály hogy dispute csak a vásárlói védelem ideje (Purchase Protection time) alatt kezdeményezhető, kivéve, ha leigazoljuk a megérkezést, ami után még 15 napon belül lehet dispute-t indítani.
Dispute indítás végső határideje az utolsó előtti nap! (60 nap esetén 59. nap első fele, a 6 óra előretartás miatt). Ha véletlenül valaki ezt lekési és a rendszer teljesítettre zárja, akkor van még a végső 15 nap, de inkább rögtön induljon ebben az esetben, ne várjon senki a 14. napig.
Ha az eladó feladta a megvett terméket, a feladás napja után a 11. napon lehet dispute-ot nyitni.
A "megszakított" Cancel dispute (dispute megszakítása) esetén lehet másikat indítani, ha a buyer protection (vásárlói védelem) ideje még nem járt le.
Az eladónak a megindított dispute-ra 5 napon belül kell reagálnia, ha nem teszi meg, akkor automatikusan megkapjuk a refundot 3-15 munkanap alatt.
Ha válaszol, akkor a következő lehetőségeink vannak:
1. Elfogadjuk az ajánlatát, ez esetben az Accept (elfogad) gombot nyomjuk meg. A dispute az egyezségnek megfelelően zárul.
2. Nem fogadjuk el, a Reject (elutasít) gombra nyomunk, ez esetben az AliExpress fog dönteni a vitában.
3. Olyat ajánlat jön, hogy várjunk még egy kicsit, emeli a vásárlói védelem idejét, máshogy kárpótol stb. akkor a balszélen a Cancel dispute (dispute megszakítása) gomb. Ez valójában az lesz, mint ha nem is indítottunk volna dispute-t. Ezért amíg él a vásárlói védelem, lehet másik dispute-t kezdeményezni.

Az átvétel leigazolása utáni 15 napon belül már a Cancel dispute nem igazán használható, létező problémára kérjük, amit orvosolni kell az eladónak.
Ha nem felel meg számunkra az AliExpress döntése, a lezárástól számított 7 napon belül kérhetjük a döntés felülvizsgálatát (Appeal)

Bővebb leírás itt olvasható.

Alipay használata

A gyorsabb és biztonságos fizetés érdekében célszerű a bankkártyánkat beregisztrálni.
Csak Mastercard és Visa kártya adható hozzá.
Ha a vásárlás jogosulatlan használat volt, akkor 90 napig nyújthatunk be kárigényt.

Bővebb leírás itt olvasható.

Ajánlott nyomkövetési oldalak

17track.net

trackitonline.org
Ezen az oldalon van AliExpress-eladó ellenőrző és Univerzális termékkeresés (Aliexpress, Amazon, eBay) is.

Cainiao.com

A vásárlás, eladó értékelése

Miután megkaptuk a terméket, a megérkezést jelezni kell* az AliExpress felé és ekkor célszerű az értékelést is megtenni.
*Amíg nem jelezzük, addig az eladó nem kapja meg a vételárat.

Bővebb leírás itt olvasható.

Az AliExpressen megvásárolt termékek vámkezelési szabályai

Magánszemély által megrendelt áru (vásárolt áru)
0-22 euró között (~6000 Ft-ig) vámmentes küldemény
22,1-150 euró között (~46000 Ft-ig) vámmentes, de 27% áfa terheli a küldeményt
150,1 euró felett kereskedelmi vámtarifa + 27% áfa terheli a küldeményt.

Az ÁFA és vám alap a vételár és szállítási költséggel együtt értendő.
A 22,1 €-tól az €-ról Forintra történő konverzió árfolyama évente változik, de egész évben ugyanannyi, ezt a NAV VÁM szokta közzé tenni.
Az aktuális árfolyamok itt olvashatóak.

A kereskedelmi vámtarifa az adott országra, az adott termékre vonatkozó a TARIC szerinti mérték, a vám mértéke kategóriánként változó, 0 - 15% mértékű. A legtöbb esetben mivel végfelhasználók vagyunk 0 % a mértéke.

Ha vámeljárás alá kerül a küldeményünk, amelyről kapunk egy sms-t ilyesmi szöveggel: Az ön részére RS××××××NL azonosítóval küldemény érkezett. További információk: magyar posta, illetve a nyomkövetésnél a Magyar Posta oldalán ez olvasható: Küldemény információ: Vámköteles küldemény NAV regisztráció / Under postal customs procedure (futárcég értesítője jöhet telefon és e-mail-n is) az alábbiakat javasolt beküldeni:
A vásárlás View Detail-ja-nak Order és Financial fülére kattintva a 2 képernyő, olvasható formában, a bankkártyás fizetés tranzakciója, ezek lehetnek képek vagy pdf-ek, Magánszemély Vámkezelési nyilatkozat kitöltve, kinyomtatva, ezután aláírva, beszkennelve vagy képként. Ez e-mailben postaimport@posta.hu e-mail címre.

A Posta mintája a Egyszeri import vámkezelési megbízás kitöltésére.
Az első keretezett résznél, ha nem a tőlük levélben kapott nyomtatványt alkalmazzuk, akkor csak a Postai azonosítószám szükséges, az ország és feladó neve még esetleg, mert azokat általában tudjuk.
A végén aláírni és ráírni a szigszámot is, azután elküldeni a felsorolt mellékletekkel.
A tájékoztatójuk az igazolásokról itt tölthető le.

Ha futárszolgálat hozza a küldeményt, a vételár leigazolására a fentiek, de ők használhatnak más nyomtatványt.
A DHL vámkezelési nyomtatványa magánszemély részére itt tölthető le.
Figyelem, a szolgáltató pénzt kér a vámeljárásért. Magyar Posta 2500 Ft, futárcégek 6000 Ft körül!

TARIC vámtarifaszámkereső

Minden nem EU-ból érkező új vagy használt, cégtől vagy magánszemélytől vásárolt dologra 22,1 €-tól fizetendő az ÁFA és ha van a vám.
Ha ajándékba kapjuk -nem adtunk érte pénzt és van ajándékozási nyilatkozat- akkor 45 €-ig ÁFA és vámmentes.
Téves az az információ, hogy a küldeményre, csomagra írt érték alapján kerül a vámérték megállapításra.
2004 óta az egységes Uniós Vámkódex alapján kell eljárniuk a vámosoknak. Abban nincs csomagra ráírt érték elfogadása módszer a vámérték megállapításának szabályai közt.

Ha olyan szöveget látsz a nyomkövetésnél hogy vámon (hold customs, Into customs), az azért van, mert minden, akár 0,5 $-os tétel EU-n kívülről vámeljárás után kerül be a vámjogi szabadforgalomba az országba, az értékhatár alattiak egyszerűsített eljárással, míg a feletti értékűekhez be kell nyújtani a vásárlási igazolásokat.

Elérhetőségek:
A NAV Váminformációs Központja
+36 (1) 250-9570
+36 (40) 346-262
vam.info@vam.gov.hu
Magyar Posta
+36-1-421-72-35
postaimport@posta.hu

AliExpress mobil kliens használata

Néhány alap információ olvasható itt.

Kínai ünnepnapok

Amikor ünnep van, lehet vásárolni, de az eladó részéről aktivitás ne várjunk, üzenetre válaszolás, csomagfeladás stb. (Nagyítás klikk a képre.)

Gyakran ismételt kérdések

A címsorra kattintva a többször felmerült kérdésekre olvashatóak válaszok.

Gyors tippek

Néhány tipp a könnyebb kezelhetőség érdekében

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.