-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Topikgazda
válasz gyulazsolti #27551 üzenetére
Az alap 15 napot számolják és azt látod, a maximum 60 napra ők terjesztik ki ha nem tudnak valamiért dönteni. Lehet hogy már holnap döntés lesz, nem szokták a 15 napot sem elérni.
-
Gica
csendes tag
Érdeklődnék, hogy rendeltem az Alin nov.15-én. A track info azt mutatja, hogy, nov.25-óta eparted country of origin. Valamint dec.6-óta : Arrived at Hungary. A csomag LP azonosítóval van. A 60 nap 10-11 nap múlva jár le. Mit tudok tenni, ha ezután sem érkezik meg a csomag? Az info alapján biztosan itt van az országban? Hol tudom keresni?
-
Topikgazda
Nem valószínű hogy itt van és ez alapján nem tudod kerestetni, mert nálunk egy sima küldemény. Ezt a Yanwen szállítattja amíg Kínában van addig a küldemény információk (nem nyomkövetési szám) igazak lehetnek, de X nap után ők ott írják be hogy megérkezett, ez egy alap beállításuk.
Ha nem érkezne meg a szállítási védelmi idő végéig akkor 2 lehetőséged van:
1. Az utolsó előtti napon kérsz 15-20 nap kiterjesztést. (Összefoglaló 11. Gyors tippek, 2. Vásárlói védelem idejének növelése)
2. A lejárt védelmi időt követő nap dispute a meg nem érkezésre. Visszakéred a pénzt, de ha azután mégis megérkezne azt illene kifizetni újból.[ Szerkesztve ]
-
Gica
csendes tag
Köszönöm az infót. Pár éve jártam már úgy, hogy a kiterjesztett idő alatt sem jött meg a termék. Visszakaptam a pénzt, és természetesen rá 2 napra (Murphy) megkaptam. Jelzetem az eladónak, és már nem emlékszem hogyan, visszautaltam a pénzt. Nagyon hálás volt. A lelkiismeretem nem hagyott volna. Viszont engem már vágott át eladó. Mit lehet tenni akkor, ha a termék nem ugyanaz, mint amit rendeltem, (más volt a színe a szőrmegallérnak), fényképpel jeleztem, visszatérítést kértem, rögtön az volt a válasz, hogy küldjem vissza, akkor visszakapom a pénzt. De a visszaküldés annyi lett volna, mint az áru. Így buktam az árát. Vam esetleg olyan info a hirdetési oldalon, hogy csak visszaküldés esetén kérhetek visszatérítést, és ezt nem olvastam?
-
mufflinca
csendes tag
Csak annyit szeretnék mondani Nektek, hogy vigyázzatok! Ma reggel feltörték az alis fiókomat. Megváltoztatták az emailt és jelszót, majd vásárolgattak egy kicsit. A kártya azonnal tiltva lett, de a fiókom ugyebár nem elérhető. Most van az alinál reklamálva. Megjegyzem 8 jegyű, kis, nagybetű, számos jelszó volt...
-
depe95
tag
Sziasztok, a postai vámkezelési megbízáson a Feladó neve részhez elég az alis store nevet beírni? (fogalmam sincs, hogy milyen névről adták fel)
-
Topikgazda
válasz mufflinca #27556 üzenetére
Hát mit ne mondjak. Aztán hogy? Jó pár éve használom de feltört magyar fiókról nem igazán hallottam.
A jelszó változtatásról megy e-mail és meg kell erősíteni, ez e-mail nem változtatható egyszerűen nekem mindig küldenek egy sms amiben lévő 6 számot be kell adagolni és csak azután lehet váltani, úgy hogy megint jön egy sms egy másik 6 számjegyű kóddal.
Kérdés az hogy a Visa vagy Mastercard kártyád regisztrálva volt-e az Alipay-en, idegen eszköz használata esetén nem lehet fizetni a szintén 6 számjegyű kód nélkül. Ha nem volt regisztrálva akkor meg nem lehet fizetni vele, így értelmetlen lenne a"feltörés" ami mint írtam nem olyan egyszerű dolog.
Egyébként az Alipay visszaadja a pénzt a jogtalan használat volt.
Inkább megszerezték az azonosítóidat gépedről, telefonodról, böngészőből vagy esetleg a jelszó megőrző valamiből és úgy próbálkoztak, nem feltörtek. -
Topikgazda
Mint minden fogyasztóvédelmi jogszabálynál a teljes vételár akkor jár vissza ha az eladó visszakapja a terméket, mintha a vásárlás meg sem történt volna, árú ott pénz itt.
Ezt írják ők, az eladó vállalhat ilyet, de nem jellemző.:
Return Shipping
Fee If you agreed with the seller to return your item, please also check the seller’s shipping terms. If the seller pays the return shipping fee, please make sure you first agree on the shipping method and how the seller will pay you back the shipping fee.
A hirdetésnél szokták írni:
Return Policy
Returns accepted if product not as described, buyer pays return shipping fee; or keep the product & agree refund with seller.
( Buy Now és az Add to Cart gombok alatti rész)[ Szerkesztve ]
-
johniee
senior tag
Sziasztok
Rendeltem Ausztriába egy ePacket szállításos kis digitális mérleget. Egy Hotelben dolgoztam eddig és már nem leszek itt amikor megjön. Automatikusan vissza megy a feladóhoz ha nem veszi át senki?"Nekem a paszta szenvedély" by Tesco-Zsömle =)
-
mufflinca
csendes tag
Reggel egyszer csak jöttek az egyenlegértesítő banki SMS-ek, alis vásárlásokról. Az alipay társított kártyámat azonnal tiltottam. Az alira viszont nem tudok belépni. Szerencsére offline a telefonos alkalmazásban látom, hogy idegen mail van a nevem alatt. A jelszó is módosítva lett, nem fogadja el. Ennyi címszavakban. 5 terméket vásároltak, közben lett a kártya inaktiválva. Semmi értesítő nem jött mail cím változásról, idegen eszközről való vásárlásról stb. Jelenleg egy oldalra irányított az ali, ahol kifejezetten a "hackelt" és módosított adatokkal lezárt fiókot lehet újra átvenni. A "vásárolt" termékekkel nem tudom mi lesz. Sajnos banki és alis oldalról is bármi csak napok múlva várható innét kezdve.
-
Topikgazda
válasz mufflinca #27563 üzenetére
Ezt nem értem: offline a telefonos alkalmazásban látom, hogy idegen mail van a nevem alatt. Azt csak úgy látod ha nem léptél ki az alkalmazásból. A Settings-nél van a Sign Out. Ha nem használod akkor miért nem lépsz ki?
Oké, akkor mobil oldalról vagy számítógépes oldalról hackeltek meg?
Az gond, hogy ha nincs a telefonos értesítés aktiválva a jelszó csere is csak e-mail-es azonosításon keresztül lehetséges, az elfelejtett jelszó is, ha nem kaptál akkor bizony nem az AliExpress fiókod lett "feltörve" és 1 percen belül kell a kódot megadni a továbblépéshez.Lehet hogy a kártya adataidat és az e-mail adataidat lopták el aztán bepróbálkoztak különböző oldalakon.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
Bár nem hinném hogy akinek szüksége lesz rá pont rátalál a bejegyzésemre, de azért leírom, hátha.
Garanciális javítás/csere Aliexpresszen 1 éven belül
Vettem 6 hónapja egy processzort Aliexpresszről. 3 nappal ezelőtt minden ok és előjel nélkül elhalálozott. Az árú oldalán le van írva hogy vonatkozik rá garancia:
"The seller must comply with other relevant requirements (guarantee, return, etc.) that may be applicable depending on your location as buyer. For instance, in most EU countries you are generally entitled to a 2-year legal conformity guarantee "
Írtam neki hogy ez a helyzet, cserélni kellene a procit. Visszaírta hogy ő csak kereskedő, ezért semmilyen garanciát nem biztosít, viszont látásra.Tanulság: Aliexpresszen vett termékre nincs garancia! Ha oda van írva hogy van, akkor sincs.
Ebayen ilyen esetben lehet panaszt indítani, de Alin úgy látom semmit.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Topikgazda
válasz Ixion77 #27565 üzenetére
Mindig keveritek, az AliExpess webshop-ok gyűjteménye.
Két dolgot biztosítanak:
1. Ha nem érkezik meg akkor a pénzed dispute keretében visszakapod a jellemezően 60 nap után
2. Ha nem megfelelő állapotú amit megkaptál akkor 15 napon belül dispute keretében vagy teljes vagy rész vételár visszatérítés.
És ennyi, ők nem foglalkoznak garanciás dolgokkal.
Itt a vonatkozó oldal.
A On-Time Delivery és a Returns & Refund fülek.A vevő és az eladó dolga. A te esetedben nem tudtad érvényesíteni, ami nem az AliExpress hibája volt.
Csak halkan jegyzem meg az eBay sem foglalkozik garanciális témával. Ott 30 nap áll rendelkezésre az 1 és 2 pont szerinti dolgok indítására, de ott is garancia az eladótól van a termékre.
[ Szerkesztve ]
-
mufflinca
csendes tag
-
Topikgazda
válasz mufflinca #27569 üzenetére
Leírtam. Be vagy lépve, bal felső sarok 3 vízszintes vonal, fogaskerék a magyar zászló előtt közte Settings szöveg, azt kell választani. Attól függ hogy mekkora a kijelző, nekem ami még megjelenik az About Us ezért feljebb görgetem és látszik a Version 6.23.1 is és alatta a SIGN OUT gomb.
Ha nem vagy belépve akkor nem látszódhat.[ Szerkesztve ]
-
HXY
addikt
Sziasztok!
Rendeltem még tavaly novemberben 27-én kettő táskát közvetlenül Tigernu gyártótól.
A hirdetésben az szerepelt, hogy 45 napon belül megkapom, vagy ha nem, akkor full refund.
A mai napig a tracking szerint a repülőn van a csomag, immár egy hónapja:
Dec 09, 2018 08:30 am已 Sent to airline空公司运输China PostMost így néz ki a vásárolt áruk oldalam.
Mi fog történni akkor, ha ez az idő lejár?
Your order will be closed in: 1 days 13 hours 35 minutes
Vagyis szombat reggel kb. 8 óra körül?
Mikor nyissam meg a dispute-ot?[ Szerkesztve ]
-
Gica
csendes tag
Igen ezt a szöveget szoktam olvasni, de eddig nem volt nagyobb gondom. De ez alapján az eladó megteheti, hogy rossz termék esetén fel sem ajánl részleges visszafizetést, hanem rögtön a termék visszaküldését kéri.
A másik kérdésem eltelt a 60 nap, és nyitottam egy dispute-ot, Az eladó kérte, hogy zárjam be, és várjak még 20 napot.Ha nem jön, újraküldi a terméket. Ha bezárom, van lehetőségem újra megnyitni, ha továbbra sem jön meg a termék. Mi ilyenkor a teendő? (Olvastam valami hasonlót itt a fórumban, de hajnali 2 volt és nem igazán értettem, mennyi időm van utána, és mit kell csinálni?) -
HXY
addikt
Miért kérjek hosszabbítást?
Szombat délután, azaz amikor letelik a 45 nap, akkor hosszabbítás nélkül már nem tudok disputetot indítani a meg nem érkezett csomag miatt? -
Gica
csendes tag
válasz Ixion77 #27568 üzenetére
Szerintem az AliExpress nem kereskedő. (Kereskedő az, aki megveszi a gyártótól, termelőtől az árut, és haszonkulccsal továbbadja.) Az AliEx. kb. hasonló mint nálunk a Jófogás. Összeköti a termelőt (eladót) a vevővel, de nem árusít semmit, csak hirdetési felületet biztosít. A hirdetések feladásából van bevétele, és gondolom a pénzmozgásból. Az EMAG is csak a saját maga által forgalmazott termékekre vállal garanciát. A rajta keresztül más forgalmazó által árusított termékekre nem. Erre fel is hívják a figyelmet. Megadják a forgalmazó elérhetőségét, de ennyi. Gondolom az AliExpress is így működik.
-
HXY
addikt
válasz pulutodurumo #27578 üzenetére
Ha a 45 nap lezárul magáról, akkor utána jön még egy 15 nap?
Ha magától zárul a 45 nap, akkor az utána jövő 15 nap miben különbözik az eredeti 45 naptól, mi változik? -
Topikgazda
Lényeg az amire pulutodurumo utal hogy mielőtt lejárna elküldesz egy idő hosszabbítási kérelmet (Összefoglaló, 11. Gyors tippek 2. Vásárlói védelem idejének növelése) itt te adsz meg napokat maximum 60.
Gondold át tudsz-e még várni hogy a szállítás befejeződhesse -persze ha elveszett azt ez nem befolyásolja, de ezt nem tudhatod- vagy kéred vissza pénzt és azután csak megérkezhet mondjuk 6 nap múlva.
Az a probléma hogy bankod a visszaérkező pénzt deviza vételi árfolyammal számolja el, ami kevesebb mint a kifizetéskori deviza eladási árfolyam, ez veszteség lesz. Ha megjön később akkor azt újból ki kell fizetni a most aktuális deviza eladási árfolyammal ami lehet hogy több mint eredetileg, így az is veszteség.
Pl a ha én vásároltam volna akkor nekem az Ersténél a vétel 25,03 $ 7139.56 Forint volt, a mai nap megérkező refundja az 6755 Ft lenne.
Ha ma fizetném vissza akkor meg 6983.62 Ft-ot kellene eljuttatnom az eladónak. (Persze 25,03 $-ról van szó) -
BigBear
senior tag
Utólag is mehet a dispute, legalábbis én így tapasztaltam.
Épp most bosszankodtam, hogy évek óta rendelgetek probléma nélkül mindenhonnan, de az elmúlt 3-4 hónapban az alis rendeléseimnél már a 4. disputot nyitottam.
Viszont volt csomag, amiről megfeledkeztem, védelem lejárat után 3 vagy 4 nappal nyitottam disputot, nem érkezett meg jeligével és simán elfogadták. Ilyen szempontból nem lehet panaszom az alira.
A kereskedők szeretnek játszani, futottam a köröket egy darabig egy rendelt rádió miatt nemrég, hitegettek ezzel-azzal, ez azért nem volt szimpatikus. Aztán meguntam és nyitottam disputot, fotót raktam fel, pár nap alatt a pénz is megjött, ekkor már nem szarakodtak.
A másik most van folyamatban. Nem jött meg a cucc, egy kis 2 dolláros valami, nyitottam disputot. Nem is igazán figyeltem az üzeneteket, a pénz is megjött, a kereskedő még mindig ugrál, hogy ő azért leellenőrzi meg utánajár meg postát kérdez, mi van a csomagommal. 2 dolláros szar... Nyomkövetésben annyi látszott, hogy dispatched (valami kínai hely) és kész.[ Szerkesztve ]
-
zeon.hu
nagyúr
Decemberi rendelés tegnap "Shipment cancelled"-re váltott.
Értesítés nem jött.
Ilyenkor mi a teendő?#?*@&!
-
Topikgazda
válasz zeon.hu #27585 üzenetére
Rákérdezel az eladóra, hogy mi az új követési szám. Ha nem küldte el akkor meg emlékezteted rá, hogy törölje a vásárlást, mert nem a te hibádból nincs szállítva.
Egyébként meg ha nem reagál, akkor dispute, leírni hogy törölve, nincs a termék szállítva, az ok: No tracking information és mellékelve a global.cainiao.com képe a nyomkövetésről.[ Szerkesztve ]
-
royalka
őstag
Sziasztok. Másik forumba írták hogy másnál is volt már h nem tudta kifizetni a rendelést.. Gépről próbáltam fizetni kártyával.. És csak homokórázik.... Appbol tényleg működik a dolog?Gépről jobban szeretek vásárolni...
Légy megértő és tapintatos mással, hogy más is ilyen legyen veled.
-
Topikgazda
válasz royalka #27590 üzenetére
Ez nem valós félelem és ha akarod nem jegyzi meg, egyébként is a kártya adatokat az Aliexpress rendszerén keresztül használja fizetésre az Alipay. Nem a telefonba adogatod be.
A böngészőn keresztül történő fizetés sem biztonságosabb.
A tárolt kártya adatokat egyébként is a mobil app-al lehet töröltetni.
Valójában hamarabb érhet támadás a számítógépes vonalról, mint a telefonosról.
Ha jogtalan fizetés történik a kártyáddal a pénzed visszakapod, mindegy hogy hol lopják el a kártyát, a kártya adatot Neten vagy a boltban.
Fizetsz a mobil app-on kerssztül, törlöd a kártya adatot utána és kilépsz az Aliexpress app-ból. Senki nem tudja meg a kártyád adatait.[ Szerkesztve ]
-
messius
lelkes újonc
Most ismerkedek az Aliexpress-el és az összefoglalóban leírt áfa és vámköltséggel kapcsolatban kérdeznék. Ha 22euro és 42,8$(36euro) közötti összegű terméket rendelek ami már elvileg áfa köteles, de az áfa összege nem haladja meg a 10 eurot akkor nem kell a 27%-os adót fizetnem a termékre. A leírásban említve van, hogy kérelem benyújtással, hivatkozva a jogszabályra eltekintenek az áfától. Ezt minden ilyen összegű rendelésnél le kell papírozni a Postával, vagy csak néha fordul elő hogy ki akarják fizettetni az áfát? Hogyan van ez a gyakorlatban, mi a tapasztalat?
Köszönöm -
remi67
tag
Ha egy termék létezik nem kínai raktárban is az minden esetben fel van tüntetve?
Lehetséges esetleg az, hogy az egyébként eléggé drága "via postNL" szállítási mód az eleve júrópában van?
Csak azért kérdezem, mert ugyanez a termék van alig drágábban konkurenciánál ahol lehet "eu priority line" szállítást kérni ami állítólag minden esetben vám és áfamentes. (Még nem próbáltam.) -
Topikgazda
válasz remi67 #27594 üzenetére
Igen.
De az AliExpress az nem konkurenciája a Banggood-nak, az egy webshop, az AliExpress meg sok webshop gyűjtőhelye.
Relatív hogy drága a holland postaszállítás, van akinél nem kell fizetni és mégis azzal küldi.
Természetesen Kínában is van "felvevőhelye" a holland postának.
Ahol olcsóbbnak gondolod (összességében) ott vedd meg. -
Topikgazda
válasz messius #27596 üzenetére
Nem a posta végzi a konkrét vámeljárást, csak begyűjti az okmányokat, a vámosoknak kell, mivel a jogszabály azt írja hogy a 10 €-t el nem érő Áfát nem kell befizetni, így nem fordulhat elő az amit írsz. Az a tapasztalatom hogy a vámosok betartják a jogszabályokat.
Ha már 38 € a kifizetett vételár átszámítva, akkor amit nem nyújthatsz be, azt nem kell elfogadniuk.
Nem is értem hogy honnan jött ilyen gondolat?Az Ön által megküldött dokumentumok alapján a Magyar Posta Zrt. kezdeményezi a hatóság felé a vámkezelést.
Bővebben itt[ Szerkesztve ]
-
messius
lelkes újonc
A gondolatom az Összefoglalóban írtak alapján jött:
" Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vámeljárási Osztálya tájékoztatása alapján az alábbi értékhatárokig adómentes a küldemény:2019. január: 42,18 USD-ig, 58,6 AUD-ig, 56,81 CAD-ig, 41,89 CHF-ig, 33,33 £-ig és 290,89 CNY-ig.
Ha a vásárolt dolog értéke pl.: 42,18 $ alatti, akkor emlékeztetve a fenti jogszabályi helyre az értékigazolást bekérőt, kérni kell egy kérelemben a fent idézett jogszabályi helyre való hivatkozással az áfa kiszabásától történő eltekintést, a vámeljárás vámmenteskénti elbírálását.
Mivel ennek a szabálynak alkalmazása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolhatja a vámeljárási költségét. (A Magyar Posta esetében ha nem kell az Áfá-t megfizetni egyenlőre nem számol fel semmilyen költséget.) "Akkor már végkép nem értem mi a maximális összegű vásárlás amit még nem terhel áfa és egyéb költség?!
(Én a szöveg alapján úgy számoltam hogy 36euro-nak(41,2$) a 27%-al növelt értéke: 45,7euro lenne, tehát az "áfa" 9,7euro de mivel 10euro értéket nem haladja meg akkor nem kell megfizetni. -
Topikgazda
válasz messius #27598 üzenetére
Ez volt a kérdésed: Mindig elfogadja a Posta a kérelmet az áfa-mentességről?
A számítás módjának ehhez nincs közeHa nem hiszel a kiírt dolgoknak ai egyértelműen le van írva akkor elmagyarázom és nem kitalált dologról van szó.
Rossz árfolyammal számolsz:
Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A 10 € az 37,04 €-nak a 27 % áfája, ami azt jelenti, hogy annak a vásárolt terméknek, amelynek ennyi a vámértéke, annak nincs befizetni való Áfája.
A képletek: 37,04*0,27=10,0008 € vagy
10/27*100=37,037 ~37,04 €A nem €-os vételárat pedig az alábbi jogszabályi hely alapján kell átszámolni:
A 138. § [Valutaszámítás]
(1) A Vámkódex 53. cikk (1) bekezdés a) pontja alapján alkalmazandó árfolyam alatt a Magyar Nemzeti Bank által minden hónap utolsó előtti szerdáján közzétett árfolyamot, ha ezen a napon nem tettek közzé átváltási árfolyamot, akkor a legutolsó közzétett hivatalos deviza-középárfolyamot kell érteni.
Ez 2019 januárra vonatkozó 2018 december 20-án megállapítottan 1 €-ra 322,49 Ft
Ennek megfelelően a 37,04 € forintra számított és az adott deviza árfolyammal szorzott értéke:
2019. január: 42,18 USD-ig, 58,6 AUD-ig, 56,81 CAD-ig, 41,89 CHF-ig, 33,33 £-ig és 290,89 CNY-ig.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- MG5 menetpróba
- Sorozatok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ukrajnai háború
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ford topik
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen