- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Adobe Illustrator kérdések
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Crypto Trade
- Hálózati / IP kamera
- SkyShowtime
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
messius
lelkes újonc
Most ismerkedek az Aliexpress-el és az összefoglalóban leírt áfa és vámköltséggel kapcsolatban kérdeznék. Ha 22euro és 42,8$(36euro) közötti összegű terméket rendelek ami már elvileg áfa köteles, de az áfa összege nem haladja meg a 10 eurot akkor nem kell a 27%-os adót fizetnem a termékre. A leírásban említve van, hogy kérelem benyújtással, hivatkozva a jogszabályra eltekintenek az áfától. Ezt minden ilyen összegű rendelésnél le kell papírozni a Postával, vagy csak néha fordul elő hogy ki akarják fizettetni az áfát? Hogyan van ez a gyakorlatban, mi a tapasztalat?
Köszönöm -
messius
lelkes újonc
A gondolatom az Összefoglalóban írtak alapján jött:
" Az uniós vámjog végrehajtásáról szóló 2017. évi CLII. törvény 162 § (5) bekezdése alapján a rendelt küldeményben lévő termék értéke a 22 € forintra számított összértékét meghaladja, de nem éri el a 150 € értéket, úgy a termékbehozatal során általános forgalmi adó fizetési kötelezettség keletkezik, amely összeget az ügyfélnek nem kell megfizetnie akkor, ha a kiszámolt – és így az ügyfél által fizetendő – összeg a 10 € értéket nem haladja meg.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal Vámeljárási Osztálya tájékoztatása alapján az alábbi értékhatárokig adómentes a küldemény:2019. január: 42,18 USD-ig, 58,6 AUD-ig, 56,81 CAD-ig, 41,89 CHF-ig, 33,33 £-ig és 290,89 CNY-ig.
Ha a vásárolt dolog értéke pl.: 42,18 $ alatti, akkor emlékeztetve a fenti jogszabályi helyre az értékigazolást bekérőt, kérni kell egy kérelemben a fent idézett jogszabályi helyre való hivatkozással az áfa kiszabásától történő eltekintést, a vámeljárás vámmenteskénti elbírálását.
Mivel ennek a szabálynak alkalmazása már vámeljárás keretében történik, így a vámolási szolgáltatást végző cég felszámolhatja a vámeljárási költségét. (A Magyar Posta esetében ha nem kell az Áfá-t megfizetni egyenlőre nem számol fel semmilyen költséget.) "Akkor már végkép nem értem mi a maximális összegű vásárlás amit még nem terhel áfa és egyéb költség?!
(Én a szöveg alapján úgy számoltam hogy 36euro-nak(41,2$) a 27%-al növelt értéke: 45,7euro lenne, tehát az "áfa" 9,7euro de mivel 10euro értéket nem haladja meg akkor nem kell megfizetni. -
messius
lelkes újonc
Két rendelésem érkezett meg pénteken, sajnos az egyik enyhén sérült a másik pedig nem a leírtak szerint működik. Érdemes előbb üzenetet írni a hibákat részletezve+fotó, vagy inkább egyből Dispute!?
-
messius
lelkes újonc
Dispute indításánál a Refund only választásánál célszerű a teljes összeget visszakérni, ha a rendelt termék funkcióját tekintve használható, viszont durva esztétikai sérülések vannak rajta!? A hiba megítélése nagyon relatív, kinek mennyit ér pénzben kifejezve. Gyakorlatban mi a tapasztalat visszakért összeg igényével és annak kifizetésével kapcsolatban?
-
messius
lelkes újonc
Köszönöm a választ, én is hasonlóan gondoltam esztétikai hiba esetén.
Viszont egy másik rendelésem(kamera) szinte használhatatlan, a leírásnak sok szempontból nem felel meg, nem látja el azt amire tervezték(szerintem szoftverhibás). Sajnos ezt bizonyítani sem egyszerű, visszaküldeni nem szeretném mert az plusz költség lenne. Ilyen esetben van esély a teljes összeg visszakérésére? -
messius
lelkes újonc
Dispute státusza lezárult, Aliexpress döntése, hogy visszafizetik a megadott összeget. Kérdésem az lenne hogy a Dispute Detailban a "Dispute Survey" gombnak mi a funkciója?
-
messius
lelkes újonc
Azt hittem, hogy a visszaigazolással nem csak az áru megérkezést hanem a teljes vásárlási folyamatot zárom le. Nem voltam benne biztos, hogy ezután is indíthatok még dispute-ot. Ha jól értem akkor visszaigazolhatom attól függetlenül, hogy dispute-ot akarok nyitni, vagy az én esetemben már lezárult a dispute de még nem utalták a pénzt vissza.
Elnézést az amatőr kérdésekért de még kezdő vagyok és pont belefutottam egy hibás termékbe az első rendelésemnél. -
messius
lelkes újonc
Január 16.-án rendeltem két terméket (kosárban) ugyanattól az eladótól. Üzenetet kaptam, hogy a két terméket külön raktárból küldik, így két csomagszámot kapott. Csomagkövető szerint(17track) január 21. "Légi szállítás" az utolsó információ. A rendelés lezárásáig 20 nap van hátra. Gondolom ez a csomag már nem fog megérkezni addig. Tudok még valamit tenni ezzel kapcsolatban vagy várjam ki a határidőt és dispute!?
-
messius
lelkes újonc
A vásárlói védelem ideje lejárta után nem indítható Dispute, ha a rendelés nem érkezett meg? Pár nap múlva lejár a határidő, emiatt kérdezem.
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- Formula-1
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Hálózatokról alaposan
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Házimozi belépő szinten
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest