Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • viizo

    tag

    válasz OCTAMD #22395 üzenetére

    Van nálunk két Corolla új koruk óta, mindkettő teljesen korrekt autó, soha egyikkel sem volt gond, nem csörög-zörög, minden jól működik - mindig mulatságos ezeket a 'van a haverjaimnak és a Corolla egy sz@r', meg 'legalja autó' kommenteket olvasni.

    Mint ahogy sem egészen mindegy, hogy a haverjaidnak saját autójuk, vagy alájuk rakta egy cég az alsópolcos biznissz edísönt? Utóbbi esetben igazuk lehet, bár általában mindegyik Corolla kifejezeten rossz szokott lenni a területisek beszámolói szerint: nem mennek háromszázötvennel, nem gyorsulnak csak kétszáz másodperc alatt fel harmincra, bőg és béget a motorjuk a hibrideknek állandóan. Autópályára ezekkel ki sem lehet menni, mert meghalsz, eltipornak vele olyan tetűlassúak, ráadásul mivel nincs zajszigetelés, így egymillió-trillió decibeles, rakétaindítással egyenértékű zaj van bent 60-es tempónál is.

    Ezek a csoportok irtó félrevezetőek - a csoportban szted a tagok többsége minden nap leírja hogy 'ma is jó volt az autóm'? Vagy esetleg csak a nyűgöket gépelik be azonnal, vagy kérnek segítséget. Ha csak ezeket a fb csoportokat olvasná az ember, az ereit felvágná és bezúzatná az összeset, mert hát ezek négykerekű kukák, ugye. :D Hibátlan autó? Nem. Lehetne fejleszteni több téren? Igen. De nagyon sok az olyan tulaj, akinek nincsenek különösebb nyűgjei, és számos ok miatt szereti a kocsiját, amit vett, vagy épp nem vmi céges low-end verzióban ül.

  • viizo

    tag

    válasz lsc #22305 üzenetére

    Szerinted a központi vezérlőegység tápellátása, ami nélkül nem lesz autóindítás, a hibridakkuról megy?

  • viizo

    tag

    válasz pècsimunkás #22300 üzenetére

    Igen, ezt a Corolla gyári kisakksiját a Toyota benézte pár évjáratnál, szerencsére nem drága tétel, de bosszantó ha minden előjel nélkül megpurcan. Maga a hibrid akku nem problémás, és az 10 évig amúgy is garis (érvényes hibridgarancia esetén).

    @Imy: hybrid, benzines ugyanaz, a kisakkuról indít a hibrid is. (a hibrid akkunak csak a Corolla meghajtásában és pár egyéb dologban van szerepe, de alapból nem az indít).

    [ Szerkesztve ]

  • viizo

    tag

    válasz pècsimunkás #22297 üzenetére

    Igen, csak ez a 'gyári akku a top' pont ezeknél az új Corolláknál dőlt meg ebben az esetben, kérdezz meg egy márkaszervizes Toyota szerelőt, de még annál is jobb mintát ad, ha megnézel egy E210 (2019- től gyártott) Corolla csoportot és rákeresel, hogy akkumulátor, hogy hány E210 tulajnak hullott be bőven 3 éves kora előtt vagy épp akörül. Az hogy az Avensisemben is kibírt vagy 8 évet a gyári, itt ezeknél pont nem mérvadó - teljesen más autó, és teljesen más beszállító, a méltàn híres Mutlu ;]. Ha megkotlik ez a top termék, a 3 éves alapgariidőn belül a Toyota ingyen kicseréli őket - néhány extra pechesnek 2-3x is volt ezzel egy kis extra köre, akinek ismét ilyen akkut tettek be (a kicsit is szerencsésebbeknek már nem Mutluval pótolták). A legszebb, hogy van amikor se kép, se hang az autónál úgy, hogy előtte fél nappal még mentek vele, van amikor karácsonyfa lesz a műszerfal, és van amikor minden működik, kivéve az elindulást, mert épp csak az indítóàram nincs meg.
    De látva, hogy a kereskedőnek 'nincs erre ideje', vásárlóként lehet el is engedném ezt a konkrét autót.

  • viizo

    tag

    válasz Tibko8 #22292 üzenetére

    Van több olyan Corolla, amiben a gyári kisakku elég hamar (akár 1-2-3 évesen) megpusztul, előjele nem mindig van, hibakódot pedig nem mindig dob, csak egyszerűen nem indul.
    De pl. nekünk az 5 éves Corollában is csak elővigyázatosságból lett lecserélve, a másik pedig még csak 2 éves, de ha kibírna a gyári akku 5 évet, ott is csere. Nagy a beszállítói minőségi szórás a gyári kisakkuknál, mert a méltán híres Mutlu cég gyártja ;]. Ha kuka a kisakku, akkor gyorsan bele normális akkut, és a Corolla hibrid golyóálló, hacsak nem hajtotta szét vmi versenyzőnek készülő területi képviselő. Akkufeszültséget mért a kereskedő?

  • viizo

    tag

    válasz den89 #21287 üzenetére

    Az új Corollák közül van egy 1.6-os Corolla (2019-es) a családban kéziváltóval, amit viszonylag gyakran vezetek, nekem pedig egy fiatalabb 1.8 hibridem van, utóbbi nyilván automata.

    A hibridet össze sem lehet hasonlítani a sima benzinessel, annyival jobb vezetni - milliószor kényelmesebb, kellemesebb az automata, sokkal jobb az egész rendszer, ráadásul egyáltalán nem érzem gyengébbnek a kevesebb lóerő ellenére, mint az 1.6-ost. A fórumokon az egynyolcast előszeretettel csigázzák, hogy jajjdetetűlassú, ehhez képest kellemes meglepetés volt és a mai napig is az. Erősebb autóból ültem át, de a hibridet nem éreztem lassúnak sehol még, ráadásul megindulni eléggé meg tud városban, és autópályán is tud menni.

    A hangot illetően féltem a 'bégetéstől', de gyakorlatban a leginkább túlfújt valami az újságírók részéről - ha nyomod a gázt, akkor pörög, ha nem, akkor alig hallani. Mentem több mint 3000 km-t nemrég, nagy részét pályán, a motor annyira alacsony fordulaton megy, hogy döbbenet, amikor a többi benzines már 4000-en üvölt, ez legtöbbször 2000-es fordulat alatt surran, és max csak gyorsításkor megy fel 4-5000-re.

    Ami problémásabb, hogy az aszfaltra érzékeny, több aszfaltfélén elég hangos tud lenni (még a legcsendesebb közé tartozó abroncsokkal is), míg más aszfalton ugyanolyan tempónál abszolút csendes.

Új hozzászólás Aktív témák