Hirdetés
-
IT café
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #699 üzenetére
most nézem, az F3 méretre csak pár mm-rel marad el a NEX-7-től (ami ugyebár szintén beépített vakus).
az új 18-200 állítólag átcimkézett Tamron 18-200... volt már ilyen, nem is egyszer az alpha obiknál. a stabiját gyengébbnek mondják (a "nagy" 18-200-hoz képest), ami azért videózásnál eléggé nem mindegy. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #745 üzenetére
reménykedjünk azért egy 35/1.8 vagy hasonló obiban is... az ekv. ~50mm látószö sztem lényegese jobban használható mint az ekv. 75mm.
a 150k-s (fel)ár egy kitobiéért (!) nagyon meredek lenne! sőt, szerintem elfogadhatatlan. akárhogy is nézzük, ez egy limitált átfogású és főleg fényerejű obi, egyetlen igazi előnye a mérete.
a Pana X kitobi felára (vázhoz képest) úgy látom 70k körül mozog. -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #764 üzenetére
szia, remélem nem veszed bántásnak, de egy kis utánaolvasással ezeket előre tuhattad volna és nem vettél volna (ezek szerint feleslegesen) A57-et. az általad leírt "korlátok" nagy része az SLT technológiából adódik, ez ugye inkább tükörreflexes elv mint mirrorless.
a video croppért kár, viszont így érte el a Sony hogy nem melegszik túl a váz videófelvétel közben, ugyani így nem a váz stabi dolgozik, hanem a szenzoron "úsztatja" a képet.
hogy miben jobb az A57 mint a NEX? hát abban, hogy natívan alpha bajonettes obikat fogad, amikből finoman szólva is nagyobb a választék mint E bajonettesből. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #766 üzenetére
hmm.. nem vagyok biztos benne h a legtöbb dslr és milc croppol. azt hallottam h a D800 is croppol, bár nem annyit mint az újabb Sony-k, de pl. az én Sony A55-öm, és úgy tudom, hogy az 5DM3 sem. leszámítva természetesen a 3:2->16:9 miatti croppolást.
a félig áteresztő miatt veszítesz kb 0,5 FÉ-t de nem romlik a képminőség. a kevésbé hatékony arcfelismerés pedig amiatt van, hogy mint az összes DSLR, az A57 is fix fókuszpontokkal folgozik, csak akkor érzékel arcot, ha azok egyikén ismeri fel. tehát pl. a képsarkokban egyáltalán nem. illetve felismeri, csak nem tud ráfókuszálni.továbbá: amit a m4/3-os barátaink írnak, az valóban baromi nagy pozitívum a GH sorozat mellett, ezt irigylem is rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
az A55 nem croppolt, vázstabit használt videó közben is (tehát nem az Oly találta fel a spanyolviaszt az E-M5-tel). sokan fikázták, hogy húúú, stabi bekapcsolva, nyári melegben 5-7 perc után figyelmeztetés jelenik meg. de béééna.
mit tett erre a Sony? fű alatt áttért a szenzoron úsztatós elektronyos stabira videó alatt. nincs többé túlmelegedés, juhhéé. a stabilizálás is hatékonyabb valamelyest. a croppolásról meg csak apróbetúk szintjén beszélünk.
tehát: vázstabi kikapcs, helyette elektromos stabi, nincs túlmelegedés, van crop.további érdekesség h az A33 videónál szenzor stabit használt, mégis croppolt. ezt arra vezetem vissza, hogy az 14 mpixeles volt, az A55 pedig 16, és biztos a 16-ból crop mentesen lehetett "leképezni" a Full HD képpontokat, 14-ből meg nem. illetve tudja a fene
sebi: hmmm... mintha azt olvastam volna hogy az új 5D nem croppol és tényleg úgy határozták meg az 5760 horizontális pixelt hogy sima 3:1 leméretezéssel meglegyen a Full HD pixelszám.
abban viszont biztos vagyok hogy nem termékdifferenciálás áll a háttérben, pl. a Sony A77 (jelenlegi zászlóshajó) ugyanúgy croppol mint az összes 2011-12-es kiadású váz, és biztos vagyok benne, hogy a full frame SLT (A99?) is ezt fogja használni. -
rumos14
nagyúr
akkor vedd úgy, hogy meg vagy győzve
szobahőmérsékleten az A55 kikapcsolt stabival 29 perc videóra van hitelesítve, bekapcsolt stabival 9 perc.
sokan rinyáltak emiatt. hát a Sony gondolt egyet, videó alatt nincs többé szenzor stabi, nincs többé túlmelegedés (csak extrém körülmények mellett). -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #786 üzenetére
[link]
N1-nél jobb, de nem óriási a különbség.
G1X magas iso-n azért elveri.
az biztos h a N J1 10-30 kit létezésének jogalapja erősen kérdőjelessé vált az RX100 által.
remélem lesz majd RX200, 24mm-ről induló obival, azt 3 év múlva használtan lehet h meg is venném ilyen vidd magaddal mindenhová gépnek. persze addigra kijön a Pana/Oly is vmi hasonló szenzorméretű géppel. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #848 üzenetére
sztem van annyi különbség a 2 gép között, hogy mindenki tud választani. videóra a NEX-7 egyértelműen jobb (említeném még a peakinget és a külső miki csatlakozást), natív objektívek terén az OM-D viszont sokkal de sokkal jobban áll.
-
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #912 üzenetére
na én is így vagyok ezzel a 24-120 ekv gyútávval, nagyon bejött (Sony-Zeiss 16-80/3.5-4.5), és jelenleg ez az egyik fő érv a Sony rendszerem mellett (van azért még egy pár).
de ha az Oly/Pana kihoz egy 12-60/nemvaksisötét obit, hordótorzítás és CA nélküli raw-val, gyors, csendes fókusszal, kisebb méretben... hát... már csak a focus peaking meg az 50p videó hiányozna -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #917 üzenetére
ez a 25/1.8 is érdekesen hangzik, nekem az ekv. 50 gyútáv nagyon bejön, a PanaLeica viszont elég drága... szóval... sztem van mit keresni a piacon az Oly-nak a Pana 20, 25 obijai ellenére is (érezhetően alacsonyabb áron, persze).
én úgy vagyok vele hogy az ekv 24 és 28mm közötti különbség nagyon kell, rendszeresen, "alája" viszont csak évente 1-2x, utazásnál van szükségem, akkor kölcsönkérek egy Sigma 10-20-at
a 24-120 tartományban viszont k.jó élességet várok el, rekesztől függetlenül, erre pedig a szuperzúmok nemigen képesek. 120 felé csak előre kigondolt szándékkal megyek, van időm cserélni. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #923 üzenetére
jaja, tényleg nagyon jó obi. eleve f4.5 a végén és nem f5.6 mint a C/N hasonló obik. az élessége minden gyútáv/rekesz értéken kvázi tökéletes. a mérete abszolút elfogadható. ugyanakkor 16-on hordózik, CA-zik, az enyém már creep-el is, kerepel a fókusz... ami 2006-ban még elfogadható volt, de ideje lenne egy vérfrissítésnek. és ugye 240k újonnan.... ebből sztem 50k legalább a kék Zeiss logó
sztem ha ki is hozzák NEX-re, nem lesz kisebb mint az alpha bajonettes verzió, a Sony-nak nem sikerül kisebb mirrorless obikat összehozni mint a tükrös megfelelőik. miért is? egy Samu 30/2 pancake NEX változat tuti siker lenne.
az adapter ... sztem csak videókamerára van értelme, a 3-5-7 sorozaton megöli a kis méret koncepciót. akkor már vehetnél alpha vázat is, és még stabid is lesz. -
rumos14
nagyúr
eladó NEX cuccok - elnézést az OFFért.
[link] -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #951 üzenetére
a roadmap alapján egy 16-50, egy 11-18 és egy 35/1.8 várható
aztán jövőre ~18-135 (mid magn. zoom), egy 90-100 körüli fix és a pancake lesz (pl. 24/2.8). -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #954 üzenetére
ha egy gonosz manócska elvenné az 50-esedet de egy jó tündér megajándékozna egy 35-össel, én nem tartom kizártnak, hogy elég gyorsan megkedvelnéd az ekv. ~50mm gyútávot.
én (alpha vonalon) így jártam (na jó, manó meg tündér nélkül), el is adtam az 50-est. amíg a gyerkőc még icikepicike volt, kényelmes volt a hosszabb gyútáv, de ahogy nőtt és nőtt (a gyerekek már csak ilyenek...), egy idő után már nem tudtam hátrébb menni a lakásban"szélesebb" fix amúgy már van: ZA 24/1.8. ja hogy drága...
(amúgy én is szeretnék - bár tükrösre - egy crop-os 24/2-t meg egy 10/4-et, mindkettőt 100k alatt - érdekes, hogy egyik gyártó sem csinál ilyet.)[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
kíváncsi vagyok majd a pontos méret/súly adatokra, de bakker, ez ekv. 24mm, nem 28, és ugyebár a szenzor is nagyobb mint a Panánál, szóval részemről le a kalappal!
-
rumos14
nagyúr
vegyük figyelembe a nagyobb érzékelőméretet és a lényegesen jobb nagylátót, sztem bravúros mérnöki teljesítmény ez az obi. az optikai képességeket majd meglátjuk...
ezer dodóért, obival együtt ez meglehetősen baráti árazás! a NEX-7 vásárlók pedig verhetik a fejüket a falba... egyedül a sztenderd miki bemenet hiányzik nekem.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1108 üzenetére
továbbá az sem véletlen h előbb az 50-es fixet hozták ki és utána a 35-öst. na most aps-c-n melyik is praktikusabb...?
FED: ööö... tényleg
-
rumos14
nagyúr
[link]
16-50 képek - bár ez az oldal tök idegesítően mindig mínusz csillióra veszi az élesítést a képeknél, nemtomminek.Parci, a D600-ra most 2000 USD feletti árak valószínűsítenek, így már azért kicsit más a leányzó fekvése, de már csak 1 napot kell várni.
-
-
rumos14
nagyúr
jééé, fizetős lett a Multi Frame NR? [link]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1646 üzenetére
hát, "tükrösön", azaz SLT-n nekem is a 16-80 + 35/1.8 a must have szett.
nyáron el is adtam az 50/1.4-est. igaz, lett helyette Helios 44-2 (58/2) -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1652 üzenetére
röviden: pi..ajó!
kicsit bővebben: nem tökéletes. pl hordózik és CA-zik 16mm-en. az utóbbit a LR tökéletesen eltünteti. viszont olyan élességet, részleteket produkál, hogy csak még. nemrég vettem A77-et, a 16-50-es SSM obival cuzámmen. na az is egy nagyon jó obi. fényerős, gyorsan, halkan, pontosan fókuszál. gondolkodtam a 16-80 eladásán. aztán pár napja "terepre vittem" a 16-80-at, és meg kellett állapítanom, hogy tájfotózásra lényegesen jobb az. saroktól sarokig éles, részletes képet ad, minden gyútávon, és 16mm-t leszámítva minden rekeszen. ott mondjuk nem árt f5.6-ra rekeszelni, hogy tűélesek legyenek a sarkok is. de úgy 24-től fölfelé nyitva is tökéletes, 80/4.5-ön is. (megjegyzem, számomra nagy előny, hogy nem f5.6 a végén, mint a hasonló C/N obik.) pedig tudok én pixel peepelni, ha nagyon kell... és a bokeh-ja is szebb mint a 16-50-nek, hiába fényerősebb az.
szóval a nyerő optikai formula már megvan, kell egy fókuszmotor az obiba, meg gondolom OS - kérdés, hogy a méretet ezek hogyan befolyásolják. mert a NEX-en egy 16-80 méretű obi is aránytalan. -
rumos14
nagyúr
ja, ez igaz. mondjuk minden nex obi akkora mint az alphás változat, szóval...
más: bár elleneztem korábban, de ideje lenne a Sony-nak is meglépni azt, ami a m4/3 filozófia alapja, azaz, hogy korrigált raw-t kap az ember. aztán, elnézve a PZ 16-50 hordózását, lehet, hogy 18-50 lenne korrigálva
-
rumos14
nagyúr
tetszetős lett az NX300, és van egy pár jó obi NX fronton. de sztem a 16mp Sony szenzor még mindig érezhetően jobb lehet a 20-as Samunál. először amúgy náluk lehetett pletyka szintjén 16-80-ról olvasni, de abból nem lett semmi. a 16-20-30 palacsintákat leszámítva az NX obik is elég méretesek. ja és, 45/1.8, hmm... az sem egy szokványos gyútáv.
(érdekes, a Fuji az aps-c obikat kisebb méretben meg tudja oldani.) -
rumos14
nagyúr
nekem is csak akkor esett le igazán a 20 filléres, amikor olvastam, hogy pl. a 12-35 a 12mm-t "korrigálva" hozza, tehát nem vesztesz a korrekció miatt látószöget. ez mind a dizájn része. na ott egy kicsit irigy is lettem
szerk: FEDman, egyetértek. hozzá kell tenni, sok DSLR a jpeg-eket szépen helyre tudja hozni, sőt, pl. az EVF-es Sony SLT gépeknél mindez már a keresőben is látszik.
persze én, raw súter, minderről lemaradok[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1664 üzenetére
tudom, luxus, de egyelőre nem tudok dönteni. főleg hogy videózok is (gyereket) a géppel, és oda bizony a 16-50 kell az SSM miatt. a 16-80-at el tudnám adni egy bő százasért, egyelőre annál többet ér nekem.
CA-zik a 16-50 is, talán még jobban is, de a LR eltünteti, így a gyakorlatban nem releváns a kérdés.
de a legnagyobb különbség mégis az, hogy a 16-50 a nagylátó vége felé hajlamos maszatolni a képszéleken, a 16-80 meg szépen rajzol még ott is. 24 mpixelen, aps-c érzékelőn. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1665 üzenetére
Sigma/Tamron "tükrös" 18-200-ak 400g körül megállnak. persze optikailag olyanok is... amúgy a photozone szerint a Samu 18-200 nagyon el lett qrva.
de eléggé biztos, hogy ilyen szuperzoomok csak kisebb szenzoros rendszereken tudnak érezhetően kisebbek lenni (Oly 14-150, új Nikon 1 10-100) -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1743 üzenetére
a 16-50 a kis méretről és a power zoomról szól. ez kellett a Népnek, a Sony megadta a Népnek.
ekv 24mm kezdő aps-c-n ekkora méretben - sztem nem rossz. ha jpeg-ben lősz, a váz orvosolja a torzítást, vinyettát - persze a sarkok nem lesznek élesek.
a Pana PZ 14-42 sem lett egy beretva... -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1746 üzenetére
azért az vicces, hogy a SEL 16/2.8 ugyanazt hozza látószögben, DOF-ban mint az Oly 12/2. árban van egy kis difi köztük persze a két obi egy hsz-ben való említése lehet, hogy istenkáromlással is felér, egyesek szerint
én sem érzem annyira szükségét a fényerős nagylátónak, főleg hogy a FF-re számított 24/4 már távolról sem lesz egy háttérmosás bajnok. ahhoz inkább 24/1.4 kellene... -
rumos14
nagyúr
hmm... érdekes ez a kép, nem feltétlenül az obi megvásárlására buzdít. a képközép hibátlan, az épület mellet a fák viszont - wtf? a mélységélességbe bőven bele kellett volna hogy férjen. már a megállni tilos tábla is homály.
nem tudom, milyen raw konvertert használ ez az oldal, de sztem sokat ront a képeken.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
na hirtelen előhúzott a cilinderéből a Sony egy palacsintát [link]
a bibi az hogy 350 USD - most hogy nagyjából 100 dollárért hozzá lehet jutni a Sigma 19/2.8-hoz... ööö... és 350 USD a 35/1.8 is, ami fényerősebb, stabis, hát, nemtom, én 149 vagy max 199 USD-re lőttem volna be. személy szerint az ekv. 30mm sem az a gyútáv amiért a fél vesémet odaadnám -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1874 üzenetére
gratula az új obihoz! jól indult az éved obik szempontjából jól teszed h nem vázra költöd, azt majd vehetsz használtan, féláron.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #1955 üzenetére
indexen asszem 60-ért kelt el.
ha jön a 3N, egyre több eladó 16-50 lesz, szóval "használt" árak (akkor is, ha kitből kivett, új példányról beszélünk) csökkenni fognak.
(amikor megjelent a SAM 18-55 (alpha) kitobi, még 25-ért tudtam elszórni az A550 mellől, egy évre rá 20k, most meg 15-ért mennek.) -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #2001 üzenetére
ha minden jól megy, lesz ma egy NEX5N-em, 18-55-tel az a terv, h előbb-utóbb lecserélem az obit egy 16-50-re, és akkor ez lenne a kisméretű másodváz (ami magas izón elcsihipuhizza a no. 1. vázat, de ez most lényegtelen
-
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2006 üzenetére
mennyiért lehet 16-50-et venni és mennyiért megy el egy 18-55?
a photographyblog.com-on volt 16-50 teszt és bevallom, a fisheye méretű hordótorzításon kívül én nem láttam ott sok gondot... Lightroomhoz kéne viszont lencse profil (16-50), mert hogy raw-ban lőnék továbbra is... -
rumos14
nagyúr
válasz haarmaan #2008 üzenetére
köszi.
olvasgatok erről a PZ-ről nem tudom, biztos öregszem, de a tesztképek alapján ez teljesen jó. OK, korrigálatlanul bénák a sarkok és a torzítás is óriási - 16mm-en. viszont örömmel látom, hogy a 16mm az korrigálva annyi, sőt, még korrigálva is "nagylátóbb" kicsit mint a 16/2.8 [link].
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Witcher topik
- Gitáros topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kintről jön a hideg, vagy csak a ventilátorok pörögtek fel?
- Ukrajnai háború
- Nyomtató topik
- iPad topik
- Autós topik
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen