- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
3 hónapja vagyok Favorit tulajdonos (1990. dec). A gép elég megkímélt állapotú, de pár javítást már eszközöltünk rajta. Javítani kellett az automata szívatót, mert nem volt alapjárat, karbit kitisztítottuk. Elromlott az AC - kicseréltem (utána megszenvedtem a rágyógyult olajszűrő leszedésével). Most az a baja, hogy menet közben leállt a km számlálás, az óra mér, úgyhogy visszaolvasva látom, hogy a kis fogaskerék lehet a ludas. Mihamarabb ki akarom cserélni. Mivel meg kell bontani a műszarfalat, arra gondoltam, hogy az eléggé elöregedett, világosabb barna műszerfal részt kicserélném, mert van egy nagyon megkímélt a garázsban. Kérdésem, hogy csak ezt a világosabb részt lehet-e cserélni anélkül, hogy az alsó sötétebbet megbolygatnám, vagy sem. Emellett még az a gondom, hogy nagyon hangos a szellőző ventilátor. A benne lévő motor lett csapágyas? Ezt nehéz cserélni? Le kell engedni a hűtővizet (az is most volt cserélve G12-re)?
Minden tanácsot előre is köszönök! A fórumról annyit, hogy szerintem nagyon hasznos, alig vártam, hogy végigolvassam az egészet, mert sok mindennel lettem tapasztaltabb a hozzászólásaitokból, úgy érzem. Úgyhogy remélem továbbra ilyen jó kis csapat marad a fórumon, amihez remélem majd én is néha hozzá tudok szólni. A Favoritom máris imádom, szerintem is nagyon fasza kis autó.
Üdv mindenkinek,
Darkmind -
Darkmind
csendes tag
válasz gaben200 #1164 üzenetére
Elvileg 12V 1.2 W-os izzó kell bele, én ma megyek megvenni a Jókai utcába (V.ker.-nekem közel van) 63 Ft.
A műszerfalat tegnap én is szétszedtem pont emiatt, de csak félig, mert rámsötétedett (nincs garázs). Egyébként a fórum első témái között megtalálod, hogyan kell csinálni, aztán a kb. 592 hsz-ben is erről volt szó.
Az volt a problémám, hogy a fényszórókapcsolós panelt és a középsőt kiszedtem, kihúztam a műanyag lapot, de alatta nem találtam csavarokat, ami a műszeregységet fogta volna. Lehet, hogy az enyémben már nincs, ezért nem láttam, vagy nagyon el van rejtve? Próbáltam mozgatni, de nem volt világos, hogy melyik műanyag kerettel kell kibillenteni a műszeregységet. Látszólag 2-höz is csatlakozhat, van egy fekete és egy világosbarna. Nagyon feszíteni kell, vagy csak óvatosan? Nem akarom eltörni... -
Darkmind
csendes tag
Hello!
Pár napja reggelente azt tapasztalom, hogy indulás után, amikor a vízhőfok mutató az alsó fehér tartomány tetejére ér, akkor egy büdös, égett, "csótányirtószer" szag jön be a motor felől. Viszont ez, ahogy a hőfok tovább emelkedik, úgy megszűnik a szag, ami egyébként nem túl intenzív, de azért nem tetszik.
Valaki tapasztalt már ilyet? -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
A régebben itt hozzászólóhoz lenne egy kérdésem/kérésem. Átolvastam a régi írásokat és több bejegyzésnék anno belinkeltetek képet autóról, módosításokról. Ezek a képek már nem érhetők el. Arra gondoltam esetleg rajtam kívül az újabb "tagokat" is érdekelnék ezek, így jó lenne, ha esetleg újra felraknátok őket ide. Persze, ha még megvannak. Pont most láttam az indexes orrmotor fórumban egy szép kis összeállítást egy formanról. -
Darkmind
csendes tag
Hello!
Ma szétszedtem a műszerfalamat, mert nem égett rendesen a bal oldala és a kilométer számlálót is meg akartam javítani. Asszem ez sikerült is, de most, hogy ki akartam volna próbálni, mindent visszaszerelve nem működik az első és hátsó helyzetjelző, sem a műszerfal fénye. A tompított világítás megy - ezért azt gondolom, hogy a helyzetjelző kapcsolója nem rossz. Vagy? Megszakadt vmi? (nem látszik) Zárlat? Relé elromlott? Mi lehet a baja? Minden más úgy látom, hogy megy.
Az a baj, hogy még ma este mennem kell az autóval. Ha vkinek van ötlete...plííz! -
Darkmind
csendes tag
Hi!
Részben igazatok lett. Megnéztem én a biztosítékokat, de csak a 3-ast figyeltem, mert azt gondoltam ludasnak. Ehhez képest a 7-es, 8-as ment ki. Úgyhogy tettem bele új biztosítékokat, de ahogy ráadtam a gyújtást, megint kivágta. Egyébként az lehet a baj, hogy nem szedtem le a csatlakozókat és a kapcsolók (a fűtésnél is) sajnos lógtak... Megtörhetett vmi? Zárlatos lett vhogy? Hogy kell kideríteni a hiba forrását, sajnos nem sok eszközöm van?Úgyhogy most úgy tudom csak használni, hogy tompított+ködzáró...
Ja, egyébként a kilométer számláló legalább működik! Ha világítani is fog...
Köszi! -
Darkmind
csendes tag
Szia!
Azt gondolom, hogy maga a kapcsoló nem rossz, mert a jelenség az, hogy benyomom a helyzetjelzőt, akkor semmi nem történik, ha benyomom a tompítottat, akkor az világít. Máskor ha a tompított bekapcsolt állapotban van és kikapcsolom a helyzetjelzőt, akkor a tompított is elalszik. Általában így használom.
A kábeleket a közvetlenül kapcsolónál kössem össze direkbe a próbához, ahol oda vannak forrasztva? -
Darkmind
csendes tag
Szevasztok!
Sehol sem sikerül megtalálnom a könyvben azt, hogy hány liter benzinnél kezd világítani a Favorit tartalék üzemanyag lámpája. 5 liter? Tegnap eléggé kicentiztem a dolgot, kb. 65 km-t mentem 45 percen át égő sárga lámpával, úgyhogy a végére elaludt. Gondolom kiégett...
Most kicserélni nem fogom, mert hétfőn vagy 8-szor szedtem szét a műszerfalat, már kicsit meguntam.
Egyébként megint megjelent olaj a blokkon (a nívó mellett), holott az AC-t már cseréltem, úgy látszik hogy hígul az olaj még így is (kb. 1500 km). Az állaga simán feketés, nem kapuccsínós, nem habos. Nem tudom mi lehet a baja. Van vkinek ötlete?
Üdv,
D. -
Darkmind
csendes tag
Hello!
A Skoda Felicia alufelni jó a Favoritra? 4 csavaros, 13 collos, ET:39-es méretű.
6-6,5 mm profilú BF Goodrich gumi mennyit ér, 165-ös?
Van valakinek tapasztalata felni szinterezéssel (műanyagoztatással)?
Szokták az acél felnit is szinterezni?Kösz a válaszokat!
-
Darkmind
csendes tag
Helló!
Vettem 1 régi gyári Favorit tetőcsomagtartót, de nem tudom hogy kell feltenni.
A gumi tetősín alatt látok 1 gyárilag megjelölt pontot. Ezt a fedőt fémet átfúrtuk, mert úgy tudtam, hogy alatta menetet találok amibe be kell csavarni a csomagtartó rögzítő csavart, de most nem úgy tűnik, mintha ott menetes lenne. Esetleg egy önmetsző csavarral kell rögzíteni? Tudja vki, hogy pl. a gumiból le kell-e vágni egy kis darabot a rögzítés pontjánál, hogy ne gyűrődjön fel? Hányas csavarral raktátok fel a tartót? Létezik, hogy nem minden modellen van ilyen gyári tetőcsomagtartó pont? Ez egy 136 L modell.
A válaszokat köszönöm!
D. -
Darkmind
csendes tag
Hát igen, az összehúzható rendszerű használata világos lenne.
Aki nekem eladta, azt mondta, hogy a gumicsík alatt elhelyezkedő gyári furatba kell becsavarni. Akkor nem volt ott az autó, utólag meg látom ezt a perforált helyet, de nekem nem lyukas. Átfúrtunk egyet, de mögötte nem látom a csavarmenetet, igaz, nem látni nagyon bele. -
Darkmind
csendes tag
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Az előbbiek után off.Az autóm dudája nagyon halk, és bár én abszolút nem vagyok dudálós típus, de néha itt a pesti káoszban azt érzem, hogy nem ártana, ha szólna. Szóval a kérdésem az, hogy a gyári 20 éves dudát milyenre kellene kicserélni, hogy "rendes" (hangos, de nem egy kamion kürt ) hangja legyen. Néztem ilyen 1000 Ft-t körül van "tányér" duda. Az megfelel, vagy vmi komolyabb kell? Ha egy ilyet veszek, akkor kell valamit szerelni a biztosíték táblával is, vagy csak felcsavarozom és kész?
Kösz a választ!
Üdv,
D.[ Szerkesztve ]
-
Darkmind
csendes tag
Helló!
Hígul az olajam, mégpedig benzin szagú. AC pumpát cseréltünk már, tömítést cseréltünk már. Szét lehet ezt szedni és van benne egy szűrő is? A szűrő esetleges hibáján kívül mi okozhatja azt, hogy benzines az olaj? A szétszedés hogy megy?
Más - dec. 25-én ömlő esőben mentem az autópályán, az előttem (közel) menő autó folyamatosan nyomta rám a vizet. Egyszer csak elkezdett dadogni, erőtlenedett. Kiálltam egy parkolóba, járó motorral hagytam, generátor jó volt, ékszíj ép, arra gondoltam, hogy az özönvízben kaphatott valami kis nedvességet az elosztófedél alá? Utána elindultam és megjavult, még egyszer csinálta az út során, amikor egy kamion vert telibe vízzel. Szigeteljem a fedelet, vagy komolyabb hiba is lehet?
Köszi a választ!
D. -
Darkmind
csendes tag
Köszönöm a választ!
Egy ismerős szerelő szerint a motorom kicsit gyengécske (szerintem OK, bár nincs viszonyítási alapom), de nem látom, hogy különösebben füstölne, hidegindításkor nincs rossz hangja, csak az önindító hangos (bendix). Szóval lehet, hogy az AC a ludas. Te arra a membránra gondolsz ami benne van, vagy arra a tömítés félére ami "alatta" van?
A dadogás óta csak röviden mentem vele, a hideg motoron kívül nem volt semmi különös esemény. De a hígulás aggaszt. Ha kopott lenne a motor, ahogy írod, akkor az olaj csak nagyon lassan válna benzinessé, igaz? Ha "viszonylag gyorsan" megy végbe a folyamat, akkor AC. Hmm...
Hello
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
A benzinnel híguló olaj miatt tanácsotokra kicseréltem az AC membránját, most viszont olajat kellene cseréljek, hogy lássam ez volt-e a kiváltó ok. Ajj, nagyon kéne egy garázs, mert az utcán ezek a műveletek elég macerásak a hidegben.Más: egy haverom felajánlott egy motort, ami kb. 16 éve áll, kb. 30e kilométer van benne. Ugyanis a faterja totálra törte az autót a 90-es évek közepén, de a motorja nem károsodott egyáltalán. Ahelyett, hogy megcsinálták volna a gépet, vettek egy másikat, a régi, keveset futott motort meg eltették a pincébe, hogy jó lesz még. Most meg már nem akarnak vele foglalkozni, így nekem tudná adni. A kérdésem az, hogy mit kellene ebben a motorban kicserélni, hogy használható lehessen. Amikor eltárolták, leengedték az olajat, ez mennyire befolyásolja a dolgokat? Ha kicserélek ezt-azt, akkor olyan lesz, mint egy fasza új motor? Megéri ez? Én úgy gondolom, hogy egy-két tömítés cserével megúszhatnám az egészet. Ezt arra az esetre gondolom, ha a motorom mégis szét lenne kopva teljesen.
Ja és még egy probléma: a váltóm tetejénél kis intenzitással, az illesztéseknél, jön ki a váltóolaj. Az elmúlt időszakban, kb. 5000 km alatt, érezhetően rosszabb lett a váltó szinkronja. Nehezebben mozog. Azt a kis gumi bizbaszt, ami a szinkronért felel, azt kb. 1 éve cseréltük ki. Mi lehet a gond? Nagy a baj?
Kösz a válaszokat!
Üdv
[ Szerkesztve ]
-
Darkmind
csendes tag
Hi!
Az előző kérdéseimhez még egy jutott eszembe:az első ülésekhez árulnak szivacsot, ha szétszedem, ki lehet cserélni? Mivel lehet esetleg helyettesíteni?
-
Darkmind
csendes tag
Dehogynem, menni fog az, csak türelem kell hozzá.
Kicsit nekem nehezen kapott rá a menetre, de megoldható, igaz szereztem egy-két horzsolást a kézfejemen. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Még mindig az olaj benzin hígulásával szenvedek. Kicseréltem az AC membránt, utána többször volt olyan, hogy 1 hét állás után rángatott az autó alacsonyabb fordulatról való gyorsításkor, magasabb fordulaton nem. Lehet, hogy valamit elrontottam az AC-val? A következő nap nem volt ilyen rángatás. Aztán lecseréltem az olajat és látszólag megszűnt ez a hiba, 300 km-t mentem azóta, tegnap este egy rövid 12 km-s menet alatt megint csinálta a rángatást. Ez olyan, hogy alacsony fordulaton odalépek neki, akkor rángat párat, aztán szépen meglódul. Mi lehet ez? Falsot szív? Nem cseréltem mondjuk AC alatti tömítést. Nem volt különösebben párás idő, de csinálhatja az elosztó? Pöccre indul a gép. Ja és hab a tortán, hogy a 300 km alatt, amióta új az olajam, ma megszagoltam és benzines szagúnak érzem és mintha kicsit hígabb is lenne, de ezt egyelőre még nem lehet biztosan megállapítani. Ja és levettem a légszűrő fedelét és ott is elég benzines szag ütötte meg az orrom. Mi a franc lehet ezzel? Totál szar a motorom? Most kicsit gyengébbnek érzem, de ezt a kipuff középső részének kilyukadásának tudom be.
Bocs, hogy ilyen hosszú, de igyekeztem részletesen leírni, remélem nem lett zagyva.
Ötletek?
Üdv. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Ma egész délután a kipufogó cserével szívtunk, már azt gondoltam jó lesz, de a középső cső és az első leömlő csatlakozásánál, ahol a rugós csavarok vannak, elég rendesen kifúj, pedig meghúztuk. Kérdés: ott is van tömítés? A régin nem volt. Tömítő pasztát itt kellene használni?
Remélem van vkinek ötlete, mert holnap reggel meg kell csinálni!
Üdv. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Sokat állt az autó és a féktárcsa teljesen berozsdásodott (nem az én autóm), de olyan szinten, hogy szerintem a fékezés már nem tisztítaná le, legalábbis károsítaná a fékbetétet. Mit kell ilyenkor csinálni a féktárcsával? Le lehet "smirglizni" kézzel? Hogy távolítsam el, hogy az egyébként jó állapotú tárcsa ne károsodjon?
Köszi,
D. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Bocs, de off. A motorom (Honda CB-500) teleszkópját szétszedtük és megsérült a benne lévő réz persely (teflonos csúszópersely). Esetleg nem ismer vki egy helyet, ahol mondjuk méret alapján tudnának adni egy megfelelőt, vagy csinálni? Mert egyelőre csak Angliából tudnék rendelni, az meg 30 font. Pedig filléres darab.
Köszi,
D. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Nem témába vág, de hátha...
Hugom off Smartjának akkuja lemerült, megpróbáltuk bebikázni - leírás szerint lehet - és egy pukkanás kíséretében az összes kontroll lámpa kialudt.Nincs vkinek jó autoelektronikai műszerész ismerőse, aki meg tudná nézni? Méghozzá sűrgősen? Nem zárható az ajtó mechanikusan... lol
Köszi,
D. -
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Apósomnak sok gondja van a 94-es Samarájával és én a Skodát ajánlottam neki. Mondtam, hogy nem olyan szakadt 90-est nézzünk mint az enyém most, hanem már VW-st. Aztán megláttam az árakat és mivel főleg Forman tetszene neki, az úgy 250.000 Ft környékén kapható, látom, hogy a Felicia kombi is hasonló ártól elérhető. A kérdésem, hogy a Felicia is hasonlóan megbízható, vagy jobb, rosszabb (több elektronika?)? Neki az a lényeg, hogy lehetőleg olcsó legyen, a forma nem számít, de megbízhatóan kell indulnia télen is, mert minden nap használja.
Mit ajánlotok? A Favót ismerem már, hogy mit kell nézni, a Feliciánál ugyanazok?
Köszi! -
Darkmind
csendes tag
Értem. Olyan van, mint a régi karbis Favorit? Vagy az már az új Favoritban sem volt?
Más: Tegnap előtt majdnem felforrt a vizem, miután vontattam az említett Ladát és utána kamionok között araszoltam. Nem néztem meg, de úgy rémlett, hogy nem indult be a ventillátor a hűtőn. Ez gomba hiba lehet? Hogy tudom ellenőrizni?
A Kia Shumáról - tudom ez off - tud vki vmit?
Kösz!
-
Darkmind
csendes tag
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat!
A bordónak nagyon koszos a bal 1. ülés, szerintem jóval több lehet benne, és amit ha jól megnéztek látjátok, hogy a két hátsó ív masszívan rozsdál. Nekem ezek miatt nem annyira kóser a dolog, ráadásul Mosonmagyaróvár nagyon messze van Bp-től.Írjátok, hogy az MPI a jó, OK elfogadom a tanácsot, de hogyan ismerem meg? Minden 68 LE kivitel már az? Évjárat alapján meg lehet mondani? Azért kérdem, mert sokszor a motortér sincs lefotózva, és le se írják, hogy MPI, vagy sem.
Ezekről mi a vélemény, tisztelt márkatársak (és tiszteletbeli fő-márkatárs ?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_kombi_1.3_lxi_1.5_ev_muszaki.jo_allapot-5015610
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_lxi_kombi-5020988
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_glxi-5012362 (ez tetszik a legjobban, csak drága, nem tudom megéri-e egyáltalán egy Feliciáért ennyit adni)
Köszi a segítséget!
Üdv! -
Darkmind
csendes tag
Bocs, de ezeket is megnéznétek kíváncsiságképp?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/forman/skoda_forman_1.3_lx-5017074
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/favorit/skoda_favorit_1.3_lx_gyari_fenyezes_szervizkonyv-4939725
http://www.hasznaltauto.hu/auto/skoda/favorit/skoda_favorit_1.3_lx_gyonyoru-4991887
Az az alapvető bajom, hogy kereskedőtől nem szívesen veszek ilyen öreg autót, bár a tulajdonosok is hazudnak mint a vízfolyás..
-
Darkmind
csendes tag
Szia Peti!
Nagyon köszönöm a gyors választ. A soproni Formanról kértem képeket a motorról és kerékjárati ívek állapotáról, egyből küldték. Az ívek javítottak, de már innen is látszik, hogy nem végeztek csak felületes munkát, sok a gitt és maradt rozsda. A motortérben rozsdál az az elem is, ami tartja a sárvédőt, nekem ez már gázos, mert az enyém is rohad ott rendesen. Sokat kellene lakatolásra költeni.
Az első 2 belinkelten én is látom a "színelváltozásokat", de az áruk vonzó, de inkább hagyom őket akkor. A
A zöld Favorit tetszene, de a kereskedő biztos feltupírozta a dolgokat. A piros meg törött lehetett, mert a jobb hátsó lámpa vmi nagyon gagyi utángyártott, teljesen elüt a színe.
Ajj.
A Kia Shumáról jókat olvastam, de nem tudom ez milyen:http://www.hasznaltauto.hu/auto/kia/shuma/kia_shuma_1.5_ls_abs-5000690
-
Darkmind
csendes tag
Amit belinkeltem 440 ezrest, annak leírja, hogy miket cserélt. Ez nagyságrendileg milyen értéket képvisel munkadíjjal együtt? Valós lehet a km?
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen