Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
VIC20
őstag
,,Már nem olyan zöldek az elektromos autók"
Lassan beérik a technológia...?
-
-
Diabolis
aktív tag
válasz stickermajom #95 üzenetére
csak osztod az észt magas lóról. :D
Idézet tőled. Figyelek. Kérem azt a részt ahol én minősítelek téged vagy az ízlésed.
[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
HThomas
őstag
Egyébként a legtöbb automatát tudod kézzel kapcsolgatni, akár a váltókarral, akár a kormányról... vagy berakod S-be, és akkor szépen magasan tartja neked a fordulatot. Ok, nem ugyanaz az élmény, de őszintén, közúton ennek van jelentősége?
Én a sima benzines Camry-t vezettem, de eszembe sem jutott volna kézzel váltogatni... -
Diabolis
aktív tag
válasz stickermajom #90 üzenetére
Ha csak ismétlésre és személyeskedésre telik a képességeidből, akkor tudlak sajnálni....
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
DeFranco
nagyúr
1: onnantól, hogy nem szereted a rántott májat, minden más érved invalid, ilyen arcokkal itt mi nem tárgyalunk
2: a vita onnan indult, hogy ebben a hsz-ben abszolútumként fogalmaztad meg az automata váltós, segédelektronikás tézisedet [link] majd eljutottunk odáig, hogy neked szubjektíven érzelmi okokból jobb a botos gasztra* mint az automata camry, a kettő között van pár nagyságrend, tekintsük akkor az utóbbit validnak?
* legkedvencebbebb autóm a gasztra, ott valamit nagyon eltaláltak kívül-belül, nem vagyok egy petrolhead, de ott érzem azt, hogy minden pont úgy meg olyan "távolságra" működik ami nekem a leginkább komfortos, mind a méret, mind a kormányzás, mind a karakterisztika...
-
Diabolis
aktív tag
válasz stickermajom #87 üzenetére
Hol is osztom az észt, egyelek meg? Nem téged fikáztalak, tényleg én kérek elnézést, hogy más az ízlésem mint a tiéd
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
Diabolis
aktív tag
Nagyon tetszenek az érveitek, én mégis áthúzom őket: Nem szeretem az automatát a fenti okok miatt. Pont. Pontosan így vagyok a rántottmájjal is.
Ha ti automatázni szeretnétek, tegyétek. Ettől én nem leszek sem több, sem kevesebb. Ahogy ti sem attól, hogy én nem szeretem.
Sőt, autóból is maradok a régieknél. Azokat szeretem. Igen, ha megnyerném a pár milliárdot akkor is a két mostani autómmal járnék. Kellene valami a helikopter melléNe vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
stickermajom
addikt
Valamit nagyon félreértettél. Felőlem aztán azt élvezel amit akarsz, mindenki magánügye. Mondjuk, hogy egy G Astrában milyen vezetési élményt nyújt egy manuális váltó az továbbra sem derült ki, csak osztod az észt magas lóról.
Vagy ez most a mindig mondjunk többet verseny?
[ Szerkesztve ]
-
Diabolis
aktív tag
válasz stickermajom #81 üzenetére
200.000km.... Az összefüggés az, hogy a minimum egymillió km után (ott hagytam abba a számolást majd' 10 éve) engedtessék meg nekem, hogy el tudom dönteni mi számomra a jó. És igen, volt köztük automata, egy hibrid camry. Gyűlöltem minden percét.
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
Hi!King
őstag
0-ról indulva nagyon gyors kezűnek kell lennie, aki hasonló erejű manuális váltóssal legyorsul egy fokozatmentes automata váltóst padlógázzal. Nem azért, mert nem lehet néhány másodpercen belül annyiszor váltani, hanem azért, mert a fokozatmentes automata váltónál végig az optimális tartományban lehet a fordulatszám, váltogatásnál meg nyilván nincs így, hiszen két váltás között emelkedik.
[ Szerkesztve ]
-
Peat;)
veterán
Városba én kifejezetten utálom a manuális váltómat, amikor a dugóban váltogatom szerencsétlent és szinte hallom ahogy nyírom a szerkezetet, kuplungot.
Klasszikus automatát nem vennék.
De hybrid(igazi, tehát automata, vagy toyotánál "automata" váltós) autó marha jó dolog városba, toyoták elnyűhetetlenek és valós fogyasztáscsökkenés van. De a kia niro hev-t az 1.6-os benzin motor+elektromotor rásegítés a duplakuplungos automatával kifejezetten élhető (és ha kell fürge) autóvá teszi városban.
Amiket állítasz azok elavult automatákra jellemző dolgok nem a maiakra.
[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
A fordulatot automatával is jól lehet szabályozni. Fokozatmentes automata eleve úgy működik, hogy ha tartod a sebességet, és nincs emelkedő, akkor fix fordulatszámon megy, ha beletaposol, akkor növekszik a fordulatszám, és attól függően hogy mennyire taposol bele, és milyen módba van állítva, emeli meg a fordulatszámot. Ugyanúgy lehet vele jól gyorsulni és takarékosan gyorsulni is. Ha hibrid, akkor az elektromos-benzines mód is függ attól, hogy mennyire taposol oda, jellemzően ha nem taposol oda annyira, akkor marad teljesen elektromos módban, nagyobb gyorsulásnál viszont pörgeti a motort. Pont hogy az a helyzet, hogy ha tudod, hogy meg kell ugranod 50-ről, akkor előkészületek nélkül meg tudod tenni, de az sem probléma, ha ilyen esetben átállsz sport módba, nekem mondjuk sosem kellett ezidáig, eco-ban is a leggyorsabbak között indulok el Budapesten, kényelmesen, gazdaságosan is, amíg mások a váltóval tökölnek.
Dombokon, szerpentinen, nem tudom más autóval mi a helyzet, de Toyota-nak van B módja, ami olyan, mint ha visszaváltanál motorfék miatt.Szerintem vagy szar automata váltósod volt, vagy nem szoktad meg, mert egyáltalán nem igaz, hogy nem olyan fordulatszámmal mész, amilyennel akarsz. Csak egyszerűen máshogy szabályozod.
-
stickermajom
addikt
Bár nem tudom hogy függ össze, de azért szívesen válaszolok. Olyan 200k km körül van a megtett km-ek száma. Hosszabb távon használva: régi Swift, 2107, E46, S-Max, F H J és most egy K Astra, mellette egy Spring, meg alkalmanként egy új Swift. Na ebből élményt egyedül a Lada váltója nyújtott, de az is csak a tolós mivolta miatt.
-
dj79
senior tag
válasz stickermajom #75 üzenetére
"Vagy ettől érződik gyorsabbnak a verda, ha vissza lehet neki szúrni?" - jellemzően erre igen a válasz, aztán amikor beül egy olyan autóba, amiben mondjuk rendesen van nyomaték és anélkül is hozzásimul a tarkója a fejtámlához, hogy kettőt-hármat vissza kell váltani, akkor meg meglepődik, hogy ilyen is van.
Diabolis: próbálj ki egyszer egy mostani automatát. Mire Te elgondolod egy előzésnél, hogy vissza kellene váltani, pl az olajos dsg már meg is oldotta a kuplungolást, visszaváltást és majdnem befejezted az előzést.
[ Szerkesztve ]
-
Diabolis
aktív tag
válasz stickermajom #75 üzenetére
ad1: Városban én szeretem szabályozni a fordulatot. Ha tudom, hogy nem kell sietnem, úgy sem érem el a lámpát, akkor el van az egyhatos négyesben. De ha tudom, hogy hamarosan ugrani kell ötvenről, akkor pakolom vissza kettesbe, hogy ugorjon azonnal amikor akarom, annyira amennyire akarom.
Dombok, szerpentin szintén. Azt én nagyon jól tudom, hogy hol milyen fordulatot szeret a GAstra, nem kell hozzá autóváltó. Ha szépen akarok menni szépen megyek, ha csapatni akarom üvöltő motorral, akkor csapatom. Azon a nyomatékon és fordulaton maradok amin én akarom, nem a technika szól bele.És igen, ha jól és jókor szúrod vissza, bizony gyorsabbnak "érződik" a verda.
Szabad kérdeznem milyen autóban és hány km van a feneked alatt, sofőrként? Ha már így rákérdezel egy ízlésfüggő dologra, szeretném tudni.[ Szerkesztve ]
Ne vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
stickermajom
addikt
"Automata váltó = vezetési élmény -100000000pont"
Ezt amúgy sok helyen látom feljönni. Meséljétek már el, hogy egy tök átlag autóban milyen "vezetési élményt" ad a manuális váltó kavargatása. Általában hosszú úton járnak, nem is túl pontosak. Vagy ettől érződik gyorsabbnak a verda, ha vissza lehet neki szúrni?
-
ElEvEn11
senior tag
-
Hi!King
őstag
Szerintem ez részben tudatos tervezés eredménye is, mert sokan eleve úgy tervezik meg az életüket, hogy napi szintű autózással kalkulálnak, aztán persze nekik is és a gyerekeiknek is rossz, mikor mindenki hozzá van kötve az autóhoz. Sokan romantikus kép alapján költöznek, sőt akár a gyerekeikre hivatkoznak, hogy azoknak mennyire jó lesz, aztán bizonyos életkorig még talán élvezik is a gyerekek a kertes házat, aztán tizenévesen a tökük tele lesz, hogy mindig a szüleiket kell hívni, hogy jöjjenek értük, vagy másnál aludni.
-
DeFranco
nagyúr
OK, de ezek országos szinten elég speciális körülmények, hogy Te vagy én ezt meg tudjuk oldani, mert van vállalható és sűrű tömegközlekedés (3-as metróra már nem mondanám ezt ha teljes vonalon járna sem) a két végpont között, vagy éppen van járható kerékpárút és nem kell élet-halál harcot vívni a buszsávban a busszal vagy az autók között esetleg ne adj' isten az autóúton.
amikor már nem csak magadat félted, hanem családod van és nem mindegy, hogy el tudod-e látni őket, esetleg a gyereke(ke)t messzebbre vagy szanaszét kell vinni iskolába-óvodába akkor ezek a problémák hatványozódnak.
így is megoldható persze, mi pl. kényelmesen meg tudjuk oldani, de ez egyrészt külső adottság és csak másodsorban tudatos tervezés eredménye (olyan helyen lakunk, olyan helyre járunk dolgozni, olyan helyre visszük a gyereket)
-
Hi!King
őstag
Nálunk külvárosi kerületben a környékünkön ránézésre az autók fele-kétharmada marad ott napközben, ahol volt. Mondjuk én már nem tömegközlekedek, 2019-20 telén álltam át bringára, amit megerősített előbb a covid járvány, majd mikor egy-egy alkalommal mégis buszra szálltam, már nem bírtam elviselni a heringpartyt, elszoktam tóle.
Egyébként emiatt is vagyok még mindig valamennyire szkeptikus az elektromos autókkal szemben, mert épp azt a célt tudja hatékonyan helyettesíteni, a városi autózást, aminek amúgy is fenntarthatóbb alternatívái vannak, a távolsági közlekedésben meg még mindig macerás, legalábbis Kelet-Európában.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
mi sem használjuk a kocsit napi szinten, elsősorban azért mert nem lenne hol parkolni a munkahely körül, másodsorban azért, mert időben ugyanannyi mint az amúgy esetünkben kényelmes és tiszta tömegközlekedés, harmadrészt pedig mert utóbbi olcsóbb is, plusz addig sem amortizálódik az autó az utcai harcban.
más esetben nyilván nem ennyire egyértelmű a helyzet, de nálunk kétségtelenül nyer a tömegközlekedés, illetve ha van rá mód, akkor a kerékpár.
-
Hi!King
őstag
Mondjuk Budapesten eléggé sok olyan van, aki hétköznap nem használja az autóját. Mi is így voltunk vele évekig, csak hétvégén használtuk, hétköznap tömegközlekedéssel jártunk munkába. Dugók, parkolás nem feltétlenül egyszerű, meg amúgy is minek naponta autózni, ha ott a tömegközlekedés, közben lehet olvasgatni is. Igaz, mi nem SUV-ot használtunk.
A lényeg viszont, hogy ez hamis dilemma, mert a SUV megléte nem növeli az valószínűségét, hogy a tulaj csak hétvégén használja, szemben egy másik autóval.
-
k-adi
nagyúr
amiket felsoroltál meghajtás független, így nem értem hogy jön ide... de amúgy sokan szeretik az auto-váltót és az intelligens rendszert is (nyilván ha mondjuk pl. a sávtartó túlkorrigál az más eset, de ez 1 funkció a sok közül!)
majd kihalnak az old-school veteránok és ezek a tévhitek is velük együtt -
ElEvEn11
senior tag
Ezt a méretkérdést egyébként adózással (is) lehet kordában tartani. Svédországot nem tudom, de Norvégiában és itt nálunk Dániában olyan adót raknak az ICE-okra, hogy gyakorlatilag mégegyszer kifizeted az árát. Norvégiában még extra kedvezményt is kapsz az EV-k árában. Itt Dániában, ha kisebb benzinest veszel, akkor az adóteher is kisebb. Ezért sok kisautó van úgy általában is. Persze nem csak az, de látszik, hogy az adórendszer egészen jól működik a gyakorlatban, mert amikor megalkották, akkor éppen az volt a cél, hogy a feleslegesen nagy méretű belsőégésű (ICE) motorokkal szerelt modellek visszaszoruljanak és inkább kis méretű, hibrid vagy elektromos legyen az újak között. Amikor még otthon éltem, csak olvastam a Tesla-ról, de sosem láttam. Kijöttem és tele vannak vele az utcák. Ráadásul minden közepes városban van kereskedésük is. A többi gyártótól is rengetek EV modellt látni, amiről korábban csak tervek szintjén olvastam. Audi, Seat, VW, Porsche és a többiek.
Amúgy egyetértek veled, csak inkább hozzátettem ezt a mondandódhoz.Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
ElEvEn11
senior tag
Na ez az. Arra utaltam én is, hogy egy alapvetően más szempontrendszer alapján állították össze és nem a nagy egészet, a teljes piacot vizsgálták. Mert lehet, hogy a Tesla nem tökéletes, de a piac nagy szeletét adja, zömmel normális méretű autók formájában és ugye egyik sem mondható friss modellnek, de folyamatosan kap frissítéseket hardveres és szoftveres formában is. Szóval azért sem értem, hogy a többi típus miért nincs ott a listában. Persze az is tiszta, hogy ez egy amerikai nézőpont. De közben megtaláltam a WIRED cikket is.
Na meg – ha már ekézni akarjuk az EV-ket (nekem nem szándékom egyébként, csak tényszerűleg szeretném nézni a helyzetet), akkor – itt van ez a cikk, hogy mennyire megbízhatatlanok az EV-k és a hibridek sokkal jobbak ezen a téren mert alapvetően bejáratott technológiákra építenek. Igaz ez a cikk is megemlíti, hogy ennek ellenére az EV tulajok sokkal elégedettebbek a járgányaikkal, mint ICE-os társaik.Szerintem az iLindowsdroid, egyedi GUI-val a világ legjobb op.rendszere. ;o)
-
wolfman
veterán
Akartam is kérdezni k-adi-t, hogy
'Olcsóbb üzemeltetés / töltés / szervízdíj / stb. = gazdasági élmény +100 pont'
Biztosan alacsonyabb egy elektromos autó szervízdíja? Amit eddig hallottam róluk, az az, hogy leginkább már csak szakszerviz (ami sehogyan se olcsó) + nincs javítás nagyjából semmire, csak csere, ami megint nem az olcsóbb része a szervizelésnek.„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Diabolis
aktív tag
Automata váltó = vezetési élmény -100000000pont
Mindenbe belepofázó fedélzeti rendszer = vezetési élmény -10000000pont
Csak szervízben szerelhető (ahogy a 10 évnél fiatalabb autók is) = gazdasági élmény -az összes pont kétszerNe vegyél kutyát! Inkább fogadj örökbe. Tele vannak a menhelyek.
-
csendes tag
Jo dolgok ehez,de egy átlag ember normális fizetésből sosem fogja tudni megvásárolni...
,,Oderint Dum Metuant"
-
k-adi
nagyúr
"2) A kisautók eltűnését meg köszönjük meg az EU -nak. Nem csak a benzinesét, hanem úgy általában. "Biztonság" címszó alatt egy csomó felesleges szar kerül az autóba ami felettébb megdrágítja. Egy kis autó így nem kerül lényegesen kevesebbe, mint egy nagyobb."
Ehhez a 2)-es ponthoz csak annyit, hogy ha már csak +1%-al több esélyem van túlélni, akkor én nem bánom a plusz biztonsági elemet beépíteni. Ha emiatt drágább, elfogadom, mert az életem többet ér.
Ha mindenki tankkal megy, akkor én is azzal fogok. Ez ilyen egyszerű.Meghajtástól függetlenül az, hogy a kisautó leáldozóban van, számtalan oka van.
- Egyrészt ahogy írtad, a sok új feature (nem csak biztonsági!) miatt feldrágultak a nagyok mellé, és már nincs "akkora" különbség. Akkor meg már miért ne a nagyobbat vegyed?
- Másrészt - főleg a cikk USA példa - az emberi elhízás nagy, globális probléma. Egyre dagadtabbak vagyunk, kell a nagyobb hely, nagyobb kocsi. Erre játszik rá, hogy egyre betegesebbek is vagyunk annak ellenére, hogy ezerrel fejlődik a gyógyszeripar, így ha kényelmesebb beszállni/kiszállni, utazni egy nagyobb dögben, akkor nem csoda hogy azokat veszik a vevők.
- Harmadrészt pedig ha pedig figyelembe veszed a meghajtást is, akkor az elektromosnak "szinte" csak előnye van:
+ Rendelkezésre álló maximális nyomaték = vezetési élmény +200 pont
+ Olcsóbb üzemeltetés / töltés / szervízdíj / stb. = gazdasági élmény +100 pont
+ Előre, ütemezetten, távolról az autó felfűtése/klimatizálása = vezetési élmény +200 pont
+ stb.
- Típustól függő korlátolt hatótáv -1000 pont[ Szerkesztve ]
-
k-adi
nagyúr
"Mutass már egy embert légyszi aki azért vásárol meg egy autót, hogy aztán ne használja. Olyan nincs, hogy csak áll a SUV a ház előtt és a bkv-n zötyög a család. Ha már van használják is. És ha használják fogyaszt is és nem annyit mint amit egy pille könnyű tonna alatti virsligumis benzines - pláne elektromos - kisautó."
Így van, megvette, használni is a fogja.. dehát ezért vette, ez nem csoda.De akkor már - fogyasztás szempontjából - inkább vegyen elektromosat, mint hibridet, amit aztán a kis hatótáv miatt úgy se töltene hosszútávon.
-
k-adi
nagyúr
"Ez itt a lényeg! Aki hatalmas dögöket vesz, az akkor is azt venne, ha nem lenne elektromos verzióban."
És akkor is olyat vesz, ha "szinte" nincs "más választás".Nagy kocsikat gyártanak --> azt vesznek a vevők, hisz "nincs más" --> ebből azt látják, hogy arra van igény --> azt gyártanak még inkább
Új hozzászólás Aktív témák
- Reloop RHP-20 KNIGHT DJ fejhallgató // Újszerű // Számla + Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B365 Intel i7 9700E 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 6GB GDDR5 Sharkoon Slider 550W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1060 6GB GDDR5 ZALMAN Z1 CM 450W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB GDDR5 ZALMAN Z1 Chieftec 500W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M Intel i3 10100F 16GB DDR4 512GB SSD 1060 6GB GDDR5 FD Core 1000 FSP 400W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest