- eBay
- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfman
veterán
-
A SUV-ot (inkább hívjuk ezeket crossovernek) nyilván nem komoly terepre veszik, de nem is arra való... ellenben kényelmesebb ki/be szállni, sokszor jobban pakolható, mint egy kombi (főleg miután a divat-kombiknak elkezdték egyre jobban lecsapni a hátulját), kényelmesebb rosszabb utakon, nem ér le az alja pl egy garázsfelhajtón, stb.
A kényelem megéri a felárat, és a plusz fogyasztást, ennyi, nincs itt semmilyen összeesküvés. A városi kisautó meg kb addig praktikus, amíg tényleg csak városban használod, lehetőleg a csúcsforgalmon kívül, és nincs család, nem kell megpakolni, nem mész vele nagyobb útra, stb...
Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban. Aki persze X7-tel megy a sarki közértbe, az megint egy más téma, de azok hiába feltűnőek, azért alapvetően kevesen vannak.
Egyébként ha már SUV ellenesség; hasonlóan pazarló pl a nagymotoros szedán vagy kupé, amivel 150 felett tolják a sort a pályákon, de valahogy azokat mégsem olyan nagy divat szidni... -
Pont erről szól a crossover, főleg a kompakt szegmens, ami egy viszonylag kicsi autó, némileg megemelve. De már ettől is milyen sipákolás van, hogy emiatt nő a fogyasztás és a szennyezés...
Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége...
#15 Feketelaszlo: igen, mondjuk az alacsonyabb jövedelmű régiókban tipikusan használt autókról van szó, ahol tovább csökken árban a különbség az egyes méretkategóriák között... ezeken a helyeken, főleg itthon, szerintem nem az a kritikus, hogy most +/10 centi az autó hossza, vagy pár centivel meg van emelve... hanem az, hogy a szakadt ősrégi (főleg) dízeleket mihamarabb lecseréljék valami kevésbé szennyezőre, és jobban karbantarthatóra.
-
Az alvázas, klasszikus SUV-oknál és a terepjáróknál ez így van, de a crossovereknél szerintem nem erről van szó... vagyis bármelyik újabb kocsira igaz ez, a régiekhez képest, viszont gyanítom ennek biztonságtechnikai okai is vannak.
Pl az első generációs Insignia, az egy "normál" autó a definíciód szerint, miközben relatíve szűkös belül, és hát nem egy kis darab...
[ Szerkesztve ]
-
Focust soha nem vezettem, de pl a Ceedemmel nemrég mentünk egy szarabb, részben földúton... végül is elment, gyökkettővel, itt-ott éppen leért az alja. Aztán volt szerencsém pont egy Kugával végigmenni ugyanott, ég és föld. Ha pl ilyen helyen lenne telkem, vagy csak simán sokszor járnék erre, nem kérdés, hogy melyiket venném.
Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból...
Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat.
[ Szerkesztve ]
-
Nem kötözködni akarok, de a Kuga hosszban valahol félúton van az 5 ajtós és a kombi Focus között, ha jól emlékszem, vagyis a Focus kombi azért picit hosszabb (és ez gondolom a beltérben is érződik). Egyébként nekem a Kuga elöl tök OK volt, hátul is azért elfért 2 felnőtt és egy gyerek, gyerekülésben, kicsit szűkösen. Azért ez nem rossz egy kompakttól.
Ha már USA-ról szólt a cikk: valahol Arizonában, a hotelban találkoztunk egy nagyon tipikus amerikai, cowboykalapos, nyugdíjas férfival, szegény már nehezen járt. A második nap épp együtt sétáltunk a reggeli után a parkolóhoz; nézem, hogy egy F350-be szállt be Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra, de ki tudja, biztos sokat vontat.
Ha ez a réteg lecseréli azokat a monstrumokat egy ugyanakkora, de elektromos változatra, amit a házán lévő napelemről töltöget, akkor szerintem már félig megmentettük a Földet -
Amit írtál, az a klasszikus, teherautó alapú, alvázas SUV-oknál látványos igazán. Pl Explorer VS Expedition, ha már Ford. A rövid Expedition is kb 30 centivel (!) hosszabb, miközben belül hasonlóak, és a csomagtér sem igazán nagyobb. Ráadásul az Expedition már kényelmetlenül magas. Mindennapi használatra alig van előnye, miközben nagyobb, nehezebb. De ugye Európában ezekből kevés van.
Az önhordó karosszériás crossovereknél nincs ilyen drasztikus különbség... nekem pl a Kuga épp kényelmesen szintben van, igaz én magas vagyok. A Ceed viszont kifejezetten alacsony (ok, ez még 2016-os, de szerintem az újabb se lett magasabb).
Praktikusság terén a kompakt kombik szerintem is verhetetlenek (amíg nem túl nagy a család).Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
Ez valszeg így van, de szerencsére azért itthon nem elérhetetlen, főleg nem vidéken...#39 arnyekxxx: sajnos nincs belőle elektromos
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ezt a vastagabb kasztnit ezt számszerűsítsd már légy szíves! hol vastagabb? 4-es lemezből hajtogatták az ajtókat meg az a-b-c oszlopot? 400 mikronos a festék rajta? full aknaálló az alváza?
sokadszorra írod le hogy a szignifikáns külső méretnövekedés és a belső méretcsökkenés (esetleg stagnálás) oka a kettő közötti "kasztni" "vastagabbnak levése"...
...mégis hogy érjük tetten ezt a centikben mérhető különbséget az anyagvastagságon?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
mi sem használjuk a kocsit napi szinten, elsősorban azért mert nem lenne hol parkolni a munkahely körül, másodsorban azért, mert időben ugyanannyi mint az amúgy esetünkben kényelmes és tiszta tömegközlekedés, harmadrészt pedig mert utóbbi olcsóbb is, plusz addig sem amortizálódik az autó az utcai harcban.
más esetben nyilván nem ennyire egyértelmű a helyzet, de nálunk kétségtelenül nyer a tömegközlekedés, illetve ha van rá mód, akkor a kerékpár.
-
DeFranco
nagyúr
OK, de ezek országos szinten elég speciális körülmények, hogy Te vagy én ezt meg tudjuk oldani, mert van vállalható és sűrű tömegközlekedés (3-as metróra már nem mondanám ezt ha teljes vonalon járna sem) a két végpont között, vagy éppen van járható kerékpárút és nem kell élet-halál harcot vívni a buszsávban a busszal vagy az autók között esetleg ne adj' isten az autóúton.
amikor már nem csak magadat félted, hanem családod van és nem mindegy, hogy el tudod-e látni őket, esetleg a gyereke(ke)t messzebbre vagy szanaszét kell vinni iskolába-óvodába akkor ezek a problémák hatványozódnak.
így is megoldható persze, mi pl. kényelmesen meg tudjuk oldani, de ez egyrészt külső adottság és csak másodsorban tudatos tervezés eredménye (olyan helyen lakunk, olyan helyre járunk dolgozni, olyan helyre visszük a gyereket)
-
Diabolis
tag
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- PlayStation 5
- Ukrajnai háború
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Battlefield 3
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Vicces képek
- További aktív témák...