- Synology NAS
- Windows 11
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Mikrotik routerek
- Milyen routert?
- 1000 kilométert mehetnek az EV-k az új CATL-akkuval
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges Intelligencia topik
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- Crypto Trade
Új hozzászólás Aktív témák
-
wolfman
veterán
Akartam is kérdezni k-adi-t, hogy
'Olcsóbb üzemeltetés / töltés / szervízdíj / stb. = gazdasági élmény +100 pont'
Biztosan alacsonyabb egy elektromos autó szervízdíja? Amit eddig hallottam róluk, az az, hogy leginkább már csak szakszerviz (ami sehogyan se olcsó) + nincs javítás nagyjából semmire, csak csere, ami megint nem az olcsóbb része a szervizelésnek.„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
k-adi
nagyúr
amiket felsoroltál meghajtás független, így nem értem hogy jön ide... de amúgy sokan szeretik az auto-váltót és az intelligens rendszert is (nyilván ha mondjuk pl. a sávtartó túlkorrigál az más eset, de ez 1 funkció a sok közül!)
majd kihalnak az old-school veteránok és ezek a tévhitek is velük együtt -
stickermajom
addikt
"Automata váltó = vezetési élmény -100000000pont"
Ezt amúgy sok helyen látom feljönni. Meséljétek már el, hogy egy tök átlag autóban milyen "vezetési élményt" ad a manuális váltó kavargatása. Általában hosszú úton járnak, nem is túl pontosak. Vagy ettől érződik gyorsabbnak a verda, ha vissza lehet neki szúrni?
-
stickermajom
addikt
Bár nem tudom hogy függ össze, de azért szívesen válaszolok. Olyan 200k km körül van a megtett km-ek száma. Hosszabb távon használva: régi Swift, 2107, E46, S-Max, F H J és most egy K Astra, mellette egy Spring, meg alkalmanként egy új Swift. Na ebből élményt egyedül a Lada váltója nyújtott, de az is csak a tolós mivolta miatt.
-
Hi!King
őstag
A fordulatot automatával is jól lehet szabályozni. Fokozatmentes automata eleve úgy működik, hogy ha tartod a sebességet, és nincs emelkedő, akkor fix fordulatszámon megy, ha beletaposol, akkor növekszik a fordulatszám, és attól függően hogy mennyire taposol bele, és milyen módba van állítva, emeli meg a fordulatszámot. Ugyanúgy lehet vele jól gyorsulni és takarékosan gyorsulni is. Ha hibrid, akkor az elektromos-benzines mód is függ attól, hogy mennyire taposol oda, jellemzően ha nem taposol oda annyira, akkor marad teljesen elektromos módban, nagyobb gyorsulásnál viszont pörgeti a motort. Pont hogy az a helyzet, hogy ha tudod, hogy meg kell ugranod 50-ről, akkor előkészületek nélkül meg tudod tenni, de az sem probléma, ha ilyen esetben átállsz sport módba, nekem mondjuk sosem kellett ezidáig, eco-ban is a leggyorsabbak között indulok el Budapesten, kényelmesen, gazdaságosan is, amíg mások a váltóval tökölnek.
Dombokon, szerpentinen, nem tudom más autóval mi a helyzet, de Toyota-nak van B módja, ami olyan, mint ha visszaváltanál motorfék miatt.Szerintem vagy szar automata váltósod volt, vagy nem szoktad meg, mert egyáltalán nem igaz, hogy nem olyan fordulatszámmal mész, amilyennel akarsz. Csak egyszerűen máshogy szabályozod.
-
Peat;)
veterán
Városba én kifejezetten utálom a manuális váltómat, amikor a dugóban váltogatom szerencsétlent és szinte hallom ahogy nyírom a szerkezetet, kuplungot.
Klasszikus automatát nem vennék.
De hybrid(igazi, tehát automata, vagy toyotánál "automata" váltós) autó marha jó dolog városba, toyoták elnyűhetetlenek és valós fogyasztáscsökkenés van. De a kia niro hev-t az 1.6-os benzin motor+elektromotor rásegítés a duplakuplungos automatával kifejezetten élhető (és ha kell fürge) autóvá teszi városban.
Amiket állítasz azok elavult automatákra jellemző dolgok nem a maiakra.
[ Szerkesztve ]
-
stickermajom
addikt
Valamit nagyon félreértettél. Felőlem aztán azt élvezel amit akarsz, mindenki magánügye. Mondjuk, hogy egy G Astrában milyen vezetési élményt nyújt egy manuális váltó az továbbra sem derült ki, csak osztod az észt magas lóról.
Vagy ez most a mindig mondjunk többet verseny?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
1: onnantól, hogy nem szereted a rántott májat, minden más érved invalid, ilyen arcokkal itt mi nem tárgyalunk
2: a vita onnan indult, hogy ebben a hsz-ben abszolútumként fogalmaztad meg az automata váltós, segédelektronikás tézisedet [link] majd eljutottunk odáig, hogy neked szubjektíven érzelmi okokból jobb a botos gasztra* mint az automata camry, a kettő között van pár nagyságrend, tekintsük akkor az utóbbit validnak?
* legkedvencebbebb autóm a gasztra, ott valamit nagyon eltaláltak kívül-belül, nem vagyok egy petrolhead, de ott érzem azt, hogy minden pont úgy meg olyan "távolságra" működik ami nekem a leginkább komfortos, mind a méret, mind a kormányzás, mind a karakterisztika...
-
Egyébként a legtöbb automatát tudod kézzel kapcsolgatni, akár a váltókarral, akár a kormányról... vagy berakod S-be, és akkor szépen magasan tartja neked a fordulatot. Ok, nem ugyanaz az élmény, de őszintén, közúton ennek van jelentősége?
Én a sima benzines Camry-t vezettem, de eszembe sem jutott volna kézzel váltogatni... -