Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
HThomas
őstag
Egyébként a legtöbb automatát tudod kézzel kapcsolgatni, akár a váltókarral, akár a kormányról... vagy berakod S-be, és akkor szépen magasan tartja neked a fordulatot. Ok, nem ugyanaz az élmény, de őszintén, közúton ennek van jelentősége?
Én a sima benzines Camry-t vezettem, de eszembe sem jutott volna kézzel váltogatni... -
HThomas
őstag
Szerintem elég sokan vannak, ahol van a háztartásban egy autó, de nem járnak pl minden nap kocsival munkába.
De alapvetően annak a mondandónak valami olyasmi lett volna a lényege, hogy ez az autós ingázás és dugóban araszolás alapvetően egy környzetvédelmi szempontból (is) nagyon szerencsétlen dolog, függetlenül attól, hogy SUV vagy nem SUV.
-
HThomas
őstag
válasz arnyekxxx #41 üzenetére
Igen, hát látszik ott is, hogy pl a nagyobb városokban egyre népszerűbbek a kompaktok. Viszont vidéken azért marad a teherautó...
"Tulajdonképpen bármit ki lehet magyarázni."
Szerintem három dolog igazán fontos:
1. Tudatosság (mérlegeljünk mielőtt bármivel elindulunk, illetve vegyük azt, amire igazán szükségünk van, illetve ne ragadjunk le a kényelmes megszokottnál - lásd aki a sarki közértbe is pickuppal megy)
2. Ha van alternatíva, akkor ne kocsiba üljünk, viszont ehhez tényleg kell kényelmes, gyors (és környezetbarát) alternatíva, mert az emberek nem fogják önként megszivatni magukat
3. Ha mégis autó, akkor legyen minél tisztább (ezért jó irány az elektromos, főleg, ha idővel "tisztul" az áram)[ Szerkesztve ]
-
HThomas
őstag
Amit írtál, az a klasszikus, teherautó alapú, alvázas SUV-oknál látványos igazán. Pl Explorer VS Expedition, ha már Ford. A rövid Expedition is kb 30 centivel (!) hosszabb, miközben belül hasonlóak, és a csomagtér sem igazán nagyobb. Ráadásul az Expedition már kényelmetlenül magas. Mindennapi használatra alig van előnye, miközben nagyobb, nehezebb. De ugye Európában ezekből kevés van.
Az önhordó karosszériás crossovereknél nincs ilyen drasztikus különbség... nekem pl a Kuga épp kényelmesen szintben van, igaz én magas vagyok. A Ceed viszont kifejezetten alacsony (ok, ez még 2016-os, de szerintem az újabb se lett magasabb).
Praktikusság terén a kompakt kombik szerintem is verhetetlenek (amíg nem túl nagy a család).Eleve fenntarthatatlan hosszútávon ilyen világ lakosság mellett, hogy a világ lakosságának néhány százalékán túl bárki családi házban lakjon és bármilyen autóval járjön be dolgozni 20+ km-re.
Ez valszeg így van, de szerencsére azért itthon nem elérhetetlen, főleg nem vidéken...#39 arnyekxxx: sajnos nincs belőle elektromos
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
őstag
Nem kötözködni akarok, de a Kuga hosszban valahol félúton van az 5 ajtós és a kombi Focus között, ha jól emlékszem, vagyis a Focus kombi azért picit hosszabb (és ez gondolom a beltérben is érződik). Egyébként nekem a Kuga elöl tök OK volt, hátul is azért elfért 2 felnőtt és egy gyerek, gyerekülésben, kicsit szűkösen. Azért ez nem rossz egy kompakttól.
Ha már USA-ról szólt a cikk: valahol Arizonában, a hotelban találkoztunk egy nagyon tipikus amerikai, cowboykalapos, nyugdíjas férfival, szegény már nehezen járt. A második nap épp együtt sétáltunk a reggeli után a parkolóhoz; nézem, hogy egy F350-be szállt be Valahogy kétlem, hogy épp melózni indult a ranch-ra, de ki tudja, biztos sokat vontat.
Ha ez a réteg lecseréli azokat a monstrumokat egy ugyanakkora, de elektromos változatra, amit a házán lévő napelemről töltöget, akkor szerintem már félig megmentettük a Földet -
HThomas
őstag
Focust soha nem vezettem, de pl a Ceedemmel nemrég mentünk egy szarabb, részben földúton... végül is elment, gyökkettővel, itt-ott éppen leért az alja. Aztán volt szerencsém pont egy Kugával végigmenni ugyanott, ég és föld. Ha pl ilyen helyen lenne telkem, vagy csak simán sokszor járnék erre, nem kérdés, hogy melyiket venném.
Apósom azért vett kompakt crossovert, mert már nehezen szálltak ki az alacsony szedánból...
Nem akarok vitába szállni azzal, hogy a SUV ne lenne pazarlóbb, mint egy hasonló méretű laposabb kocsi, csak azt szeretném hozzátenni, hogy ennek azért sokszor kézzel fogható előnyei is vannak, nem csak egy divat.
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
őstag
Az alvázas, klasszikus SUV-oknál és a terepjáróknál ez így van, de a crossovereknél szerintem nem erről van szó... vagyis bármelyik újabb kocsira igaz ez, a régiekhez képest, viszont gyanítom ennek biztonságtechnikai okai is vannak.
Pl az első generációs Insignia, az egy "normál" autó a definíciód szerint, miközben relatíve szűkös belül, és hát nem egy kis darab...
[ Szerkesztve ]
-
HThomas
őstag
Pont erről szól a crossover, főleg a kompakt szegmens, ami egy viszonylag kicsi autó, némileg megemelve. De már ettől is milyen sipákolás van, hogy emiatt nő a fogyasztás és a szennyezés...
Nem összehasonlítás akart lenni, csak arra céloztam, hogy a nagymotoros szedánok miatt kevésbé szoktak sipákolni (pedig lenne miért), miközben egy SUV sokszor már maga a világvége...
#15 Feketelaszlo: igen, mondjuk az alacsonyabb jövedelmű régiókban tipikusan használt autókról van szó, ahol tovább csökken árban a különbség az egyes méretkategóriák között... ezeken a helyeken, főleg itthon, szerintem nem az a kritikus, hogy most +/10 centi az autó hossza, vagy pár centivel meg van emelve... hanem az, hogy a szakadt ősrégi (főleg) dízeleket mihamarabb lecseréljék valami kevésbé szennyezőre, és jobban karbantarthatóra.
-
HThomas
őstag
válasz arnyekxxx #20 üzenetére
Na igen, viszont ha már a nagyobb utak, család, cuccolás, stb miatt megveszi a nagy kocsit, akkor most vegyen még egyet? Az sem túl környezetbarát... ilyen esetben pl a plugin hibrid vagy elektromos SUV még mindig jobb (elgurulni a bölcsiig, vagy a műkörmösig), mint +1 benzines kisautó...
Úgy általában: szerintem a SUV népszerűségének oka, hogy egy igazi mindenes; főleg a kényelem terén, némi többletfogyasztás és valamivel nagyobb méret mellett (nyilván nem X7 vs Smart összehasonlításról van szó). Sok embernek megéri ez, nem csak a divat miatt.
-
HThomas
őstag
A SUV-ot (inkább hívjuk ezeket crossovernek) nyilván nem komoly terepre veszik, de nem is arra való... ellenben kényelmesebb ki/be szállni, sokszor jobban pakolható, mint egy kombi (főleg miután a divat-kombiknak elkezdték egyre jobban lecsapni a hátulját), kényelmesebb rosszabb utakon, nem ér le az alja pl egy garázsfelhajtón, stb.
A kényelem megéri a felárat, és a plusz fogyasztást, ennyi, nincs itt semmilyen összeesküvés. A városi kisautó meg kb addig praktikus, amíg tényleg csak városban használod, lehetőleg a csúcsforgalmon kívül, és nincs család, nem kell megpakolni, nem mész vele nagyobb útra, stb...
Szerintem még mindig jobb, ha áll egy SUV a ház előtt, amivel az ember többedmagával elmegy egy-egy hosszabb útra, mint ha minden nap a kisautóval ingázik, vagy áll a belvárosi dugóban. Aki persze X7-tel megy a sarki közértbe, az megint egy más téma, de azok hiába feltűnőek, azért alapvetően kevesen vannak.
Egyébként ha már SUV ellenesség; hasonlóan pazarló pl a nagymotoros szedán vagy kupé, amivel 150 felett tolják a sort a pályákon, de valahogy azokat mégsem olyan nagy divat szidni... -
HThomas
őstag
Kia Picanto, 3.5 méter, 67 lóerős benzinmotorral... azért aki akar, az tud kicsi autót venni most is. De elektromosban is ott az e-up, akár.
Egyébként meg ezek kis városi szaladgálós autók... akár elektromos, akár nem, nagyvárosban az igazán környezettudatos ember egyébként sem autóval jár, hanem tömegközlekedik, vagy egyéb alternatív eszközt használ... ezeket kell(ene) inkább fejleszteni. Nem az olcsó kisautó a megoldás. -
HThomas
őstag
Ahha, szóval az USA-ban, aki eddig a nagy benzinessel járt, az egy nagy elektromosba ülne át... ez igazán meglepő... ja nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest