Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Zotya84
őstag
válasz
vmarci21 #108 üzenetére
Á, ez sok mindent megmagyaráz: van termék, amit hónapok óta nézegetek, de mivel se nem sürgős, se nem fontos, még nem vettem meg, met drága az ojró; meg van, amit keresek, találok, megveszem, nem ülök rajta napokig/hetekig. Akkor engem ezért nem tudnak targetálni soha semmilyen hirdetéssel?
-
vmarci21
tag
válasz
-=RelakS=- #103 üzenetére
Valahol olvastam, hogy netes vásárlásnál a termékre való első rákeresés / adatlap megtekintés és a tényleges vásárlás között átlagosan 2 hét telik el.
Tehát nem rossz az algoritmus, csak te vásárolsz túl gyorsan. -
válasz
-=RelakS=- #103 üzenetére
Ez két dolgot jelenthet:
- olyan hülyék, hogy azt hiszik, rögtön akarsz még hármat venni valamiből
- olyan béna algoritmust használnak, ami képtelen valódi hirdetést feldobniValahogy egyik sem vet igazán jó fényt az egész ajánlási rendszerre
-
waccamár
senior tag
Sok mindenben igazad van. Nézőpont és hozzáállás kérdése, hogy ezekkel a tényekkel mit kezdünk. Te elkönyvelted ezek miatt, hogy ez így tré.
Találtál a FB-hirdetésnél olcsóbb és hatékonyabb módszert?
Hajrá, akkor használd azt! Tényleg.Én a tapasztalataim alapján a FB-ot tartom a legjobb ár/érték arányú szolgáltatásnak - a nyilvánvaló hibáival együtt is.
Te a problémán lovagolsz ahelyett, hogy megoldást keresnél.
Nem úgy működik, ahogy te szeretnéd, ahogy te elképzeled, ahogy szerinted kellene működnie és ahelyett, hogy próbálnád megtörni a diót, inkább kidobod.
Ha ez neked így üzletileg megéri, akkor ez a legjobb döntés, amit hozhattál.
Akkor a FB-hirdetés nem neked való.
Biztos van van ennél számodra sokkal jobb. A végén a matek a lényeg.
Ha más módszerekkel tudsz pozitív eredményt hozni, akkor jól teszed, hogy nem pumpálsz feleslegesen zsét a fb-ba.A kettősség mondjuk érdekes: egyrészről elvárnád, hogy validálja az életkort, és megmutassa a rendszer, hogy mi alapján gondolja a szolgáltató, hogy adott illetőt érdekli adott téma - utána pedig negatívumként hozod fel, hogy a "gatyádba is belenéznek, akkor is kapsz árnyék profilt ha nem is használod a szolgáltatásuk".
Ha láthatóan ennyire bénán profiloznak és ennyire béna a szűrésük, akkor miért is baj, hogy profiloznak? Úgyis kamu és használhatatlan az egész, nem?Az előző hozzászólásomat tudom újból idézni:
Arra nem gondoltál, hogy mondjuk rengeteg, célcsoportodba tartozó embernek IS megjelent a hirdetésed, csak mondjuk a célcsoportodat nem érdekli a terméket/szolgáltatásod, nem tetszik nekik, nem tudtál jó és megkapó szöveget írni, így nem talált be nekik?
Mert az esetek 99%-ban ez szokott történni.Neked szerintem alapvető marketing-problémád van, ezért nem működik hatékonyan a facebook hirdetés.
Illetve azt is tartom, hogy ha mutatsz hirdetést, statisztikát, eredményeket itt a fórumban screenshot-ként, akkor szívesen ránézek ingyen és bérmentve.
Hátha tanulok belőle én is és te is valami újat. -
Béééla
őstag
>Jött 1-2 dzsesszikától komment, és kész?
Nem egy. Csak attól, és százszámra! (Nem túlzás a százas nagyságrend) Konkrétan mástól egy se. Jaj, bocsánat, de. Az oldal kedvelőitől. Fizessek, hogy azokhoz eljusson, akik önként feliratkoztak a tartalomra? Nonszensz!
>Talán mert a 12 éves dzsesszika szimplán azt állította be fb-on, hogy 18+ éves, nem?
Na ezért szar a szolgáltatásuk, ha nem képes validálni, akkor minek fizessek?
>Talán mert annyit állítottál be érdeklődésnek, hogy "informatika", nem?
Ha a "programozás" érdekli Lakatos Dzsennifert, akkor mutassa meg a kedves szolgáltató, miből gondolja.
A többivel még egyet is értenék, hogy kutatni kell mit szeret a csoport, hogy nagyon nem mindegy se a szöveg, se a kép, satöbbi. Ezért szakma.
De arról van szó, hogy a gatyádba is belenéznek, akkor is kapsz árnyék profilt ha nem is használod a szolgáltatásuk, de ilyen alapvető dolgokat, mint a kor mégse képes ellenőrizni.
Én nem a talicskás lóvét várom el. Csak azt, hogy ha bejelölök X szűrési feltételt, akkor legyen szíves megfelelően működni. Ha ez túlzás, akkor köszönöm, szakértőt se fogok felbérelni hogy gatyába rázza. -
válasz
Aprósólyom #97 üzenetére
"Bezzeg ha újságot veszek,"
Leírtad a választ. Hol a kérdés? -
Aprósólyom
addikt
Az a szánalmas, hogy feltételezem ennyire olcsó hirdetni a neten, mert sok oldalon tonna számra, hatalmas méretekben jelennek meg a hirdetések vagy YT-on sokszor 8-10perces hirdetések pörögnek, amik miatt nem feltétlen rohannék a géphez leállítani őket, mikor a zenelistámat hallgatom távolról. Ha moderálnák magukat a netes hirdető cégek és rendesen felvernék az árat, hogy annyira drága legyen mint rádión vagy TV-n, akkor a fogyasztó sem szenvedne állandóan ettől a fos halmaz rendszertől, ami most van. Mert most a net seggén-száján ömlik korlátlan számban a reklám.
Bezzeg ha újságot veszek, rádiót hallgatok ott közel sincs ennyi reklám mégis éldegélnek...
Én már írtam panaszt a YT-nak, hogy szánalmasak. -
waccamár
senior tag
Töltsd már fel valahova kérlek a beállításokról, hirdetésről, eredményről, stb.-ről screenshotot, ami alapján állítod, amit állítasz. Szívesen ránéznék, hátha kiderül, hogy mi lehet a hiba.
Mert te konkrétan azt állítottad, hogy beállítottad, hogy 18+-os kockáknak jelenjen meg a hirdetésed, és dzsesszikáknak jelent meg.
Ezt hol látod?
Jött 1-2 dzsesszikától komment, és kész?Talán mert a 12 éves dzsesszika szimplán azt állította be fb-on, hogy 18+ éves, nem?
Talán mert annyit állítottál be érdeklődésnek, hogy "informatika", nem?Arra nem gondoltál, hogy mondjuk rengeteg, célcsoportodba tartozó embernek IS megjelent a hirdetésed, csak mondjuk a célcsoportodat nem érdekli a terméket/szolgáltatásod, nem tetszik nekik, nem tudtál jó és megkapó szöveget írni, így nem talált be nekik?
Mert az esetek 99%-ban ez szokott történni.Neked szerintem alapvető marketing-problémád van, ezért nem működik hatékonyan a facebook hirdetés.
Persze, közel sem tökéletes egy facebook-célcsoport képzés, de én nem is állítottam ilyet.
Én szimplán azt állítom, hogy működik és pénzt termel.
Abból élek, hogy cégek hirdetéseit kezelem (többek között)
A munka legnagyobb része nem az, hogy 10 perc alatt megírok egy hirdetést, hanem az, hogy lekutatom a célcsoportot, mi mozgatja meg őket, mire harapnak, hogyan kommunikálnak, milyen kifejezésekkel, mi a problémájuk, az adott termék/szolgáltatás hogyan segít nekik, az nekik milyen érzés, stb. stb. stb.
Ezer meg egy marketinges, szövegírásos és pszichológiai könyvet elolvastam, hogy tudjam, hogyan vásárolnak az emberek.
Elvégzek minimum 20+ tesztet különböző célcsoportokra, headline-szöveg-kép stb. kombókra, mérek, és elemzek, mire találok egy olyan hirdetés-kombinációt, ami már kellően jól teljesít.
Ezen kívül számtalan esetben a termék/szolgáltatásra vonatkozóan is javaslok módosításokat, stb.
Igen, ez egy szakma. Mind a hirdetéskezelés, mind a marketing.
Azt hinni, hogy kitalálsz bármilyen terméket/szolgáltatást, és a fb hirdetései majd ontják neked a zsét azonnal, naivság. Nem így van.
És egyébként olyan eset is van, amikor egyszerűen nem éri meg a hirdetés, mert hiába kattintanak, nem vásárolnak.
Az viszont már üzleti probléma - akkor meg kell nézni, hogy van-e igény egy ilyen termékre/szolgáltatásra, ilyen áron, ebben a pillanatban, ilyen konkurencia mellett stb.Rengeteg kis ügyfelem csak elkezd vállalkozni, kitalál valamit, és egy egy oldalas üzleti terve sincs. Nemhogy pénzügyi, vagy marketingterve külön.
-
Béééla
őstag
>Hülye példa tudom, de hogy érzékeltessem: be én beülnék mindenféle előképzettség és tudás nélkül egy forma1-es autóba, valószínű nem tudnám úgy vezetni, mint a pilóták, hiába vezetek.
Egyáltalán nem hülye példa, csak finomítanám: ha "tanulási fázis" meg "mennyire tetszik"-et csinál ahelyett, hogy az általam kiválasztott demográfiai csoportnak mutogatná, akkor olyan, mintha a fékre lépnék és erre még inkább gyorsítana a kocsi, balra tekerném a kormányt és jobbra megy, a többit sorolhatnám.
Így ez a "szolgáltatás" szar, akárhogy kenegetjük meg szakértjük, hogy ez egy külön szakma. Az is, nem tagadom. Csak van egy eszköz, ami azt állítja magáról az interfészén, hogy "ezeket a szűrőket kiválasztva ennyi emberhez juthat el, akik az adott paramétereknek megfelelnek" és nem. A pénzt kifizetheted, azt köszönik el is teszik, majd a szolgáltatás úgy megy, ahogy épp sikerül. Komolyan a claw machine-hoz hasonlítható. Aki már ezer meg egy kört tölt vele, az tudja hogy ha ezt csinálod akkor valójában az történik, a többieknek lehúzás.A remarketinges: Google ad volt. Nagyon jól tudja, hogy jártam a boltban mert átvettem a rendelést, arról jön pár email. Beleolvas a levelekbe, de ahogy a példa mutatta: nem annyira hogy tudja ez már nem kell. Tehát a rendszer hülye. Ha még mindezek mellé le is hallgat, akkor bocsánat, de minden ágból a legszarabbat sikerült kihozni. Majd' minden egyéb tudományágban (kivéve a tenyérjóslást és a kártyavetést) az ilyen teljesítményt/hatékonyságot lapáttal jutalmazzák. Csak ugye nincs más. Tudsz még egy ekkora közösségi oldalt mutatni? Nem. Nem azért megy még a szekerük mert annyira rohadt jól megírták, hanem mert nem borították rájuk elegen az asztalt és egyeseknek pozitívan jön ki a mérleg. Na azok jönnek és megmondják hogy rosszul fogod
-
válasz
Dr. Romano #90 üzenetére
Persze, és a vanced is + MicroOGY, de ezek warez téma. Cut?
-
-
Dr. Romano
veterán
válasz
-=RelakS=- #87 üzenetére
Ezt tudja az OGYouTube is tudtommal.
-
Kasya
nagyúr
válasz
-=RelakS=- #87 üzenetére
Másnak még nem elégíti ki igényeit, így marad a YT Vanced és az adblocker/AdGuard.
-
bambano
titán
"A facebooknak minden esetben az a célja, hogy a felhasználónak releváns hirdetés jelenjen meg.": azért, hogy a facebookban egyáltalán felmerült, hogy hirdetést jelenítsen meg, önmagában börtönbe kellene zárni az egész vezérkart és tulajdonosi kört. meg azért is, hogy annyi személyes adatot gyűjt mindenkiről.
-
waccamár
senior tag
Én megértem és elfogadom, hogy neked ez a tapasztalatod, de a logika alapján neked is be kell látnod, hogy ha ez lenne az általános, hogy ennyire nem működik a rendszer, akkor nem a facebook lenne a világ első hirdetési platformja, mert senki nem használná.
Egyébként a facebook célzása közel sem annyira pontos, mint amennyire sok médium beszámol róla, és amennyire az emberek fejében van. A GDPR óta pedig majdhogynem egyenesen a földbe állt, taktikát is kellett váltani. A hirdetés feladásánál lévő célzás beállítások után pedig az algoritmusnak van egy tanulási szakasza, amikor is azt próbálja kideríteni, hogy a megadott célcsoportból mégis kinek jön be a hirdetés.
A facebooknak minden esetben az a célja, hogy a felhasználónak releváns hirdetés jelenjen meg. A hirdetők felé is az a célja, hogy a hirdetése eredményes legyen, máskülönben nem fog többet ott hirdetni az illető. A kettőt néha nehéz összehozni, mert sokan azt gondolják, hogy feladnak egy bármilyen hirdetést bármilyen termékről és a facebook majd intézi a többit. Sajnos nem így megy.
Úgy látom a kommentedből, hogy magához a marketinghez te nem értesz, csak próbálgattad a facebook hirdetéseket, és nem működött.
Hülye példa tudom, de hogy érzékeltessem: be én beülnék mindenféle előképzettség és tudás nélkül egy forma1-es autóba, valószínű nem tudnám úgy vezetni, mint a pilóták, hiába vezetek.
"feldob olyan reklámokat, amikről csak beszélsz telefonon" - ha Messengeren beszélsz, akkor egyértelmű, hogy azt monitorozza a FB, ha pedig szimplán telefonon beszéltél valakivel egy termékről, és utána láttad a hirdetését, akkor annak pedig pszichológiai magyarázata van: jobban észreveszed utána az adott termékre vonatkozó hirdetéseket. Egyszerűen nem kell erőforrást áldoznia a facebook-nak arra, hogy tömegével elemezze a hívásokat, anélkül is kellően hatékony. Naponta 5-600 hirdetést látsz amúgy - nem csak a facebookon. Amik az érdeklődési körödbe tartoznak, vagy beszéltél róla, azt jobban kiszűri az agyad a zajból, és felfigyelsz rá.
"megnézted ezt a könyvet, miért nem veszed meg? (Mert megvettem)" - mert sajnos ezt technikailag nem lehet kivitelezni. Amit te írsz az a remarketing, ami arról szól, hogy ha egy adott oldalt megnéztél (a könyvét), akkor az oldalon lévő script beazonosít téged, és bekerülsz egy remarketing listába, ami egy egyéni célközönség, így más üzenettel lehet betalálni azt, aki egyszer már meglátogatott egy oldalt, mint aki még sosem találkozott. A remarketing listáknál azt lehet megadni, hogy az utóbbi X nap látogatói legyenek benne. Egy könyvnél nem biztos, hogy ezt érdemes 30 napnál nagyobbra állítani, egy autónál viszont lehet 180 is. Itt is sok marketinges hibás taktikát követ, és egy könyv-oldal látogatóját is egy fél éves hosszúságú remarketing listára rakja, aminek semmi értelme.
-
Béééla
őstag
Igen, ha az ember bekattintja a korosztályt, érdeklődési kört és pontosan nulla találat jön onnan, akkor valami nem stimmel. Ha a posztra jövő visszajelzése 100%-ban élesen ellentéte a bejelölt célcsoportnak, felnőtt kockák helyett mélysötét 10 éves Dzsesszikák és Ronáldócskák késsel pózolva, akkor a rendszer megmutatta mennyire is fasza. Á, tudom, a költségkeret. Költsek még rá.
És az ilyen kaliberű tévedést nem egyszer játszotta el.
Egy óriásplakáton meg legalább a helyiekhez eljut... Kegyetlen, mennyire furcsa a rendszer, egyszerre feldob olyan reklámokat, amikről csak beszélsz telefonon, másrészt megmarad a "megnézted ezt a könyvet, miért nem veszed meg? (Mert megvettem)" és totál irreleváns szarnál. -
ibenny
senior tag
Dehogy baromsag, anno en konfigoltam, ahonnan a peldat hoztam, magam oedig mar nem azt hasznalom, igy nincs mit mutoganom neked (megjegyzem, egyebkent sincs mit bizonyitanom neked). Egyebkent gyak. minden G-fele forgalom tiltva volt a levelezesen es a naptaron tul, a teljes forgalom 70%-at megfogta a PiHole., tobb ezer egyeni listaelemet vettem fel kezzel a gyariakon tul. Amit irtam, pedig pelda volt, a jelzett teve vmi Samsung volt, ha jol remlik, es igen, volt rajta bongeszo, a tulajanak is megtanitottam, hogy az appot mindenhol tilos hasznalni, ha kell a YT, csak bongeszo jatszik.
Otthon pedig se tevem, se egyeb, ahol a telefonon es az asztali bongeszon kivul szurnom kene, illetve mar AdGuard-ra valtottam.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Williamgrant #80 üzenetére
halkan súgok, hogy pl. kodi alatt youtube-ot használva nem tapasztalok reklámokat.
elég hikomatnak tartom ezeket az okostévés rendszereket több okból is, minimális befektetéssel (ha van nem smart opció, akkor az árkülönbségből kijön szinte) sokkal használhatóbb rendszereket ki lehet hozni.
-
Baromság. Webböngészős YT-t javasolsz tévére? A PiHole mióta blokkolja a google által stream szerverről jövő reklámjait? Semmikoróta?
Itt a szerveremen fut, friss rajta minden és mennek a YT alatt a reklámok. Miről beszélünk? Nálad valami titkos beállítás van? Küldj már egy screenshotot.... -
ibenny
senior tag
válasz
Williamgrant #78 üzenetére
Vegigkovettem az egesz szalat. Ez raadasul nem is teljesen igaz, mert a dolog titka annyi, hogy nem szabad a YT kliensprogramot hasznalni, azon kivul csodalatosan mukodnek a megoldasok, meg teven is lattam, ahol volt browser. Mobilon is ennyi a trukk, es kivaloan teszi a dolgat a PiHole es az AdGuard is.
-
Ez volt az indító [link] , amire jött azzal hogy PiHole, ami ugye nem működik. Tehát az egyetlen ami a tévén megoldás, az a fizetés. Ha pedig fizetős szolgáltatást akarsz kerülni, az pedig az Alapelvek szerint itt warez. Ami időszakos vagy végleges tiltással jár.
Amúgy ugye a YT esetén ráadásul a fizetős szolgáltatás nem csak reklám mentes YT eléréssel, hanem background play-jel (ami egy spotifyvel már egész komoly zenei tárházat ad), spéci tartalom eléréssel, Musiccal stb. jár.Szóval ha a warezt kihagyjuk - ami sajnos nem is megy tévén ha szeretnéd sem - marad az only solution.
-
ibenny
senior tag
válasz
Williamgrant #76 üzenetére
Arra, hogy le kene borulni masok elott, mert itt is ramutatott, hogy bezzeg a premiumert fizetessel nincs reklam (dehogy kene, ez nem mutatvany). A kerdes nem ez volt, nem ezt a megoldast kereste, hanem a reklam nelkuli es ingyenes megoldast.
-
-
Béééla
őstag
Jó, akkor kérlek magyarázd el, mi a búbánatért mutogatta 10-12 éves komposztnak a 18+ korosztályra beállított tartalmat és ha leszűrtem Magyarországra (konkrétabban Pestre) akkor mégis mit keresett filippínó azok között, akik megnézték? Nem kattintottam elég erősen a szűrés gombra? Nem. Szarnak bele, mert megkerülhetetlenek és valójában ellenőrizhetetlen, ha nem fizetsz, nem ajánlja fel, a reklámból zsarolást csináltak.
-
ledgeri
nagyúr
válasz
#86564352 #68 üzenetére
Youtube sponzor blokkolásra van megoldás, ami mai feltöltéseken is vígan üzemel.
A spotify meg futhat külön böngészőben külön böngésző-profilról.. Ha csak maga fut, kevesebb átfedést tud generálni magának.. -
hajdouczy
tag
Én momentán csak akkor találkozom reklámmal, ha nem a „Brave” böngészőt használom, eddig teljesen jól teljesített. Több, mint 25 ezer reklámot blokkolt mióta használom.
TV-t meg azért nem nézek, mert mindig megszakítják filmmel a reklámot.
Hű, ez most reklám volt, vagy csak megjegyeztem, hogyan küzdök a reklámok ellen?
-
Stan648
tag
Ez már haladás, de ez még mindig csak a fele annak, hogy adblock nélkül youtube-ozzak.
-
Rive
veterán
Magyarán, még el se kezdték azt amit úgy öt-hat éve is késő lett volna.
Egy kis önreklám. Érdektelen. Lapozhatunk. -
#86564352
törölt tag
Szerintem a befutott csatornáknál (akiket már keresnek cégek reklámozni cuccokat) majd egyre több lesz a fővideó részeként mutatott termékbemutató, amit reklámblokkolóval vagy prémium előfizetéssel is át kell tekerni. Angol nyelvű tech csatornáknál már megszokott sziasztok XY vagyok a legújabb laptoppal és akkor a kütyü review közepén egy percet beszél a szponzorról. Ha az ember több tech csatornát követ, tekerhet mindig bele, hiszen tizedszerre unalmas ugyanazt a lastpass, squarespace és nordvpn bemutatót hallgatni.
Nem tudom, végül is amikor megvesszük a mozijegyet egy James Bond filmre, akkor is a jegy árán felül megkapjuk a sok látványos termékelhelyezést, tudjuk őfelsége ügynöke Omega órát hord és már Heinekent iszik martini helyett. Viszont 007 filmből csak három van egy évtizedben, ha YT-on kedvenc csatornád heti két videójában találkozol folyton ugyanazzal a három reklámmal... plusz a YT prémium bejelentkezve, azt is még szénné adatgyűjtik mit nézel és azon is keresnek.
Az milyen modell lenne, ha a youtuber elért egy adott feliratkozó számot, nézettség mutatót, akkor a Google tőle kérne használati díjat az infrastruktúráért cserébe? Aztán mehet a saját reklám a fővideóban. User nem látna videó eleji videót, sem bannert. Azok csak a kicsi youtubereknél maradnának a patreonozással együtt. Hullára nem értek hozzá, csak felvetés, jó lenne megtalálni a kecske is jóllakik és a káposztából is marad egyensúlyt.
Egyébként a YT prémium (reklámmentes videó és zene) 1800 forintért elég jó deal annak, aki nem ragaszkodik a Spotify-hoz.
-
"A reklámblokkolókat vajon reklámozzák valahol?"
Nem – az én tapasztalatom az, hogy ezeket csak a suttogó propaganda terjeszti. Ez már csak azért is biztos, mert a többség nem ismeri ezt a lehetőséget, és ha meglátom, hogy ezek az emberek mit kapnak az arcukba netezés közben, akkor az kifejezetten fájdalmas...
-
somogyib
őstag
A reklámblokkolókat vajon reklámozzák valahol?
-
ibenny
senior tag
válasz
Williamgrant #50 üzenetére
Korantsem, mert nyilvan ilyen esetben az embert a reklammentes _es_ ingyenes megoldas erdekli.
-
waccamár
senior tag
A hirdetés legköltséghatékonyabb és legeredményesebb módja a FB és G hirdetés, csak jól kell csinálni, tesztelni és figyelni rá. Tegyük fel, hogy egy ideális világban élünk, ahol a G és a FB is 100%pontosan azoknak mutatja meg a hirdetéseidet, akiket érdekelhet.
Ebben az esetben is, ha nem jó a megfogalmazásod, nem jó az üzenet, nem hat a hirdetés szövege az érzelmekre, nem kommunikál előnyt, nem kelti fel az érdeklődést, általános a termék, a fotó, nem tűnik ki a tömegből, stb., akkor ugyan úgy nem fog betalálni a hirdetés.
Ami - még ebben az optimális világban is- nem a platform, hanem a hirdetés készítőjének a hibája.
És akkor még jön a következő lépcső: a hirdetésnek egyetlen egy feladata van, az az, hogy felkeltse az érdeklődést, és kattintson az illető.
Ezután, ha kattintott a potenciális érdeklődő, akkor a landing page-re jut, ami ha szintén rosszul van szövegezve, tré az egész oldal, stb., akkor megint csak nem fog konvertálni, és lehet hibáztatni a fb-ot meg a google-t, hogy hülye embereket küld az oldaladra...
Szóval marketing szempontból összetettebb kérdés ez annál, minthogy a fb-ot meg a g-t hibáztassuk.
Mindkettő rendszer a mai korban a lehető leghatékonyabb elérést biztosítja, csak tudni kell jól használni, és a marketing egészét kell nézni, nem csak a hirdetést. Ha nem jó a termék, nem jó az ár, nincs kitalálva, hogy milyen problémáját oldja meg az ügyfélnek, stb., akkor lehet csinálni bármit, nem lesz eredmény. -
Béééla
őstag
Én mint (már csak potenciális) hirdető is panaszkodom. A seggembe is belekukkantanak, az összes fotómhoz hozzáférésük van mert droidos a telóm, asszonyéból rendszeresen válogatást csinál és beszól hogy szerinte X típúsú fotóból sok van fenn és törölje, ennek ellenére látom hogy mennyire rohadt irreleváns szart ad ki. Amikor mindent tudnak rólad, de mégse. A pénzt elkérik, ellenőrizni nem lehet. Nó szőr, nincs üzlet! Facén is mi mindenre szűrhetsz, pont leszarja. Csak emeld az összeget!
-
LK
addikt
Én már megoldottam a problémát. Női fehérnemű árusító cégek reklámjait kell nézegetni, és ez lesz a relevancia. Így sokkal kellemesebb netezni
a reklámokat sem kell kilőni. Márha férfi vagy és hetero
-
petipetya
nagyúr
Felesleges az egész, egyrészt majd elhúzzák a videó időtartamát 10 percre, másrészt a tudatos néző enélkül is kénytelen volt blokkolni a reklámokat a YouTube-on.
-
Kapanyél
őstag
Aki panaszkodik a nem releváns reklámok miatt, az kapcsolja vissza az egyedi hirdetési azonosítót, engedje az előzményekből való tanulást és kész is.
Amióta nem blokkolok mindent ész nélkül, tök jó, számomra érdekes hirdetésekben találok akciókat, érdekes termékeket, stb. Nyilván belecsúszik pár hülyeség is, de alapvetően csak azok bukkannak föl, amikre rákerestem, vásároltam és az érdeklődési köröm. -
Nézd, ez kb 2 hét alatt fejlődött ki.
Ezt komolyan mondom. Tavaly ősszel még a leírt rendes rendszer volt _minden_ videónál, aztán 2, maximum 3 hét alatt _minden_ videó elején, közepén, végén reklám lett.
Volt, hogy egymás után 4-5 videó elején dupla.
Ez nem lehet azért, mert hirtelen ugyanazon tartalomgyártók mindengyike pénzéhes lett (volt akit megkérdeztem, és azt mondta, hogy semmit nem változtatott a rendszerén).
Gugli tolta volna a pofámba a reklámot mértéktelenül... -
updog
őstag
Pont nemrég néztem ennek utána, ha jól értem, ez sem (biztos nem teljesen) a gonoszaljas mindenhovareklámottevő google sara, hanem a videót feltöltő felhasználóé, aki beszúrja a videó közepére is a hirdetést, hogy dőljön a lé.
Vicces hogy mindeki a szolgáltatót ekézi, aki lehetővé teszi full ingyen, hogy olyan elcseszett felhasználók videóit nézzék az emberek (ne is menjünk bele hogy mit és miért...), akik valójában az egész rendszer hülyeségéről tehetnek.
De ez csak az én véleményem, hitvitába nem akarok belemenni. Túl boomer vagyok már
-
Nekem semmi bajom nem volt a reklámokkal. Amíg 3-4 videóként tett be egyet az elejére, még volt, hogy megnéztem mert "ebből élnek ők is".
Aztán amikor eljutottunk oda, hogy minden videó elején volt 2 reklám, meg menet közben 10 percenként, na akkor ment az adblock mindenhova.
Azért a hülyeségnek is van határa. -
válasz
Armagedown #51 üzenetére
Az nem oszt, nem szoroz hogy ebben egyetértünk vagy sem. A lényeg hogy tévén (és talán ájfónon) futó yt esetén csak a fizetés ment meg a reklámtól, és a pihole halott egy éve lassan ha yt blokkolásról van szó.
Borulj előtte, nem úszod meg!
-
Armagedown
őstag
válasz
Williamgrant #50 üzenetére
A tesóm vett egy okostévét, ami Android rendszerű, nekem elég volt kipróbálni, a tartalomra vagyok kíváncsi, nem a reklámokra.
Ha emiatt nem kapnak pénzt az influencerek, felőlem elmehetnek kapálni
A Google összeharácsolt egy csomó pénzt a felhasználók adataiból és még az sem elég nekik. -
válasz
Armagedown #46 üzenetére
Kéne, mert az egyetlen módszert mutatta meg amivel pl egy okostévé yt kliense reklám mentesen működik. Arcot vissza, vagy tényleg borulj már le előtte.
-
válasz
Armagedown #48 üzenetére
Tényleg? Francokat oldanád meg. A pihole hónapok óta szar, illetve jó csak nem blokkolja a yt reklámok 99%-át. A Google is felfigyelt a "sztár" informatikusokra.
De persze ezt utána olvasással akár te is tudhatnád... -
azbest
félisten
válasz
Armagedown #46 üzenetére
ha szeretnéd... de ha nem osztjuk meg youtubon, akkor meg sem történt. A reklám bevételeket megfelezzük természetesen
-
azbest
félisten
válasz
Armagedown #2 üzenetére
-
DeFranco
nagyúr
válasz
dajkopali #39 üzenetére
és ez egyébként jóval szimpatikusabb megoldás is, mert - fura módon - valamennyi kontrollt érzel a kezedben hogy jó most akkor ezért a cikkért ezzel a reklámmegnézéssel fizetsz
a szolgáltató oldaláról szinte ugyanaz az adwall (használhatjuk ezt a szót?) de valahogy mégsem azt érzed hogy kéretlenül tolják az arcodba a marketing kontent
ugyanakkor ha pl. a görgetős megoldással találkozok, amikor az első két bekezdést elolvashatom, aztán jön a wall, akkor az már felhúz és inkább nem is megyek arra az oldalra ha tehetem utána.
-
nincskanál
tag
Mikor a cikk címét olvastam, nekem az alza.hu ugrott be először. 😃
-
ledgeri
nagyúr
Én már eljutottam arra a szintre, hogy uBlock origin és Hard mode. Vicces, amikor 25-30 követő van a tartalom mellett blokkolva, de semmi lényeges nem vész el. A napokban is láttam egy oldalt, hogy úú, így blokkol, meg úgy blokkol: Ha csak az oldal első-feles dolgai töltöttek be, a blokker blokkoló üzi meg sem jelent....
(#29)Cranium -
dajkopali
addikt
van egy átmeneti megoldás is - mely nem megoldás ugyan, de az adott tartalomgyártóknak mégis hoz bizonyos mértékű jövedelmet
ezt a játékiparból átvett módszert használja pl. az Élet és Irodalom is: az online anyagok nagyobbik része csak akkor olvasható el teljes egészében, ha előtte megnézel egy elkattinthatatlan 30 másodperces reklámot (vagy nem nézed, de lefut) -
-
koko52
nagyúr
válasz
Plazmacucci #34 üzenetére
Android tv-n esetleg. Samu Tizen OS.
-
vmarci21
tag
"a weboldalak is egyre inkább meggondolják mennyire ötlet egy paywallt vagy egy adblockwallt felállítani."
Igen, pont ezért fizetős lassan az utolsó USA-beli netes "újság"/híroldal is.. Meggondolták, és rájöttek hogy nekik jobb így, reklám nélkül, csak fizetős olvasóközönséggel... Már csak meg kell várni, hogy átszivárogjon a dolog Európába is, és akkor nem kell többé reklámblokkoló - mondjuk cserébe lehet egy csomót fizetni az oldalaknak, de biztos jobb lesz, mint a reklám..
-
-
updog
őstag
válasz
Corleone33 #30 üzenetére
"még jobban megpróbálják azt szűrni hogy aztán a blokkolókat is frissítsék"
Szerintem ott se hülyék dolgoznak ahol ezt ki kell találni. Amúgy egyetértek azzal, hogy amíg az adblockkal pattogók aránya nem ér el egy kritikus tömeget (nem fog), addig ez vihar a biliben, a google meg köszöni szépen a reklámbevételeit, meg a normális hirdetők is az ebből származó hasznot.
-
htc07
addikt
válasz
Corleone33 #30 üzenetére
Most úgy nekem estetek, mintha legalábbis a google hirdetések részlegének a vezetője lennék
Egyébként kezdésnek fogják, és kitiltják az ilyen pluginokat az extension store-ből. Aztán frissítheted
(#31) koko52
pihole tök jól szűri nálam.
-
Cranium
tag
Amúgy a videón belüli szponzor részre is van megoldás, a neve SponsorBlock, közösségi alapon megy, és végre nem kell tekergetnem/hallgatnom a Raidshadowlegends/Squarespace/skillshare stb. baromságokat
-
DeFranco
nagyúr
persze, mindig megy az erősködés, hogy ha akarnák tudnák szűrni a szűrést. szűrjék.
aztán meg majd szépen elpártolnak egy másik szolgáltatóra/oldalra a népek, aki kevesebb reklámot ígér vagy más modellben gondolkodik.
ph is feszkózott ezzel, tudom, nem véletlenül állt le, személy szerint azt gondolom nincs már az oldalnak olyan megtartó ereje amivel eredményt (adblokk ki, vagy prémiom be) lehetne elérni egy ilyen presszióval, változott a környezet, az olvasóközönség meg talán a tulajdonosi szándék is.
azok a szolgáltatások járnak el most okosan, ahol megpróbálnak egy közös nevezőt elérni ebben, lásd MS-nél is egyre jobban szorítják az aktivátorozást, de a filléres kulcsokkal nem nagyon feszülnek, spoty is csak tervezi a családi csomag szigorúvá tételét de nem lépte meg még, a weboldalak is egyre inkább meggondolják mennyire ötlet egy paywallt vagy egy adblockwallt felállítani.
-
updog
őstag
"vagy csak a google bízik benne, hogy az egy eladott reklám és senki nem fogja firtatni, hogy megalapozatlanul számlázott érte?"
Valószínűleg igen, és aki úgy adja fel a hirdetést, hogy bármely EU-ban élő 18-99 közötti férfi, nő, semleges és ufó a célközönség, az meg is érdemli hogy kiszámlázzák neki, én direkt ezért amúgy fb-n és googleban is szándékosan bökök ezekre
De ezért nem a google a hibás, sőt, ők nem bírálhatják felül a hirdető beállításait, ha ő annyira lusta hogy rábök a select *-ra, akkor a zalaegerszegi közmunkás is (szinte) ugyanakkora valószínűséggel fogja megkapni a videó előtt, mint a debreceni informatikus.
Az az infó, hogy ezerszer kinyomod, szerintem megy a /dev/null-ba, ahogy a példa is mutatja, és én is tanúsítom hogy ezerszer megkapom ugyanazokat az (amúgy témába vágó, sőt, érdeklő, sőt, már rákattintott) hirdetéseket, még azután is hogy konkrétan volt hogy vásárlásig jutottam egy yt-hirdetésről. Majd másnap jött újra. És azóta is.
(#25) le is lett írva már ugyanez
-
htc07
addikt
válasz
#93187072 #10 üzenetére
Most hirtelen én sem látok, de szokott lenni nekem, pl. a promóciók fülön, a legfelső email helyett egy ugyanúgy kinéző hirdetés szokott lenni.
(#11) DeFranco
nem azt mondom hogy nem lehet, hanem hogy nem feltétlenül éri meg az erőforrást, hogy kiszűrd a forráskódból, hogy mi a reklám és mi nem, ha pl. folyamatosan változó class ID-k és egyéb hasonló dolgok nehezítik a szűrést. Példának okáért a decemberi prohardveres ultra-annoying felugró banner - nézegettem egy darabig, aztán meggyőztek.
Félreértés ne essék, a youtube videókat én is blokkolom minden lehetséges platformon, mert az nem élvezhető, hogy 3 perces videók közé beraknak (általában mindig ugyanazt az egy darab, pl. aboutyou) fél perces reklámokat.
Csak arra írtam, akik ilyen nagyon okosnak képzelik magukat mert letöltöttek egy böngésző bővítményt, hogy "höhö nincsenek is reklámok a jutubon", hogy ez csak addig tart, amíg megéri nekik így is. Plusz rohadt unalmas minden hasonló témánál ezt olvasni.
-
waccamár
senior tag
Valóban pontosan tudja hol laksz, ezt nem vitatom. De ha egy debrecenieknek szóló hirdetést ad fel valaki, és nem állítja be, hogy csak debrecenben jelenjen meg, akkor az megjelenik máshol is.
A megjelenés helyének beállítása az alapbeállítások között van, amikor hirdetést készítesz, nem a google dönti el, hogy hol jelenjen meg.
Azt a google nem "tudja", hogy az adott hirdetés nem releváns más városban - pontosabban nem tiszte eldönteni, ha úgy állították be a hirdetést, hogy megjelenjen mindenhol, akkor ő bizony kirakja mindenhol.
"másrészt pedig ha minden esetben becsukok egy reklámot, mondjuk egymás után 100x, abból a google nem tudja kihámozni azt az információt, hogy nem jól targetált?" - ezt viszont tényleg megtehetné, de nem sokszor teszi
Amúgy pedig cost per click rendszert használ a legtöbb rendszert, vagyis a megjelenésért nem, csak a kattintásért kell fizetni ( de ez is beállítás és kampányfüggő, hogy mit érdemes használni ).
-
-
bambano
titán
vitatnám a megállapításaidat, mert a google pontosan tudja, hogy hol lakom, ezt kifejezi például akkor, amikor megnyitom a google mapset, és oda teszi a kezdőpontot, ahol szerinte lakom.
másrészt pedig ha minden esetben becsukok egy reklámot, mondjuk egymás után 100x, abból a google nem tudja kihámozni azt az információt, hogy nem jól targetált? vagy csak a google bízik benne, hogy az egy eladott reklám és senki nem fogja firtatni, hogy megalapozatlanul számlázott érte?
-
bambano
titán
válasz
Williamgrant #15 üzenetére
és itt hol van azoknak az érdeke, Vladi vezetésével, akik viszont nyíregyháziak és utálnák, ha odaköltöznék?
-
bambano
titán
válasz
Plazmacucci #7 üzenetére
a korábbi példáimtól különböző eset, mikor őrjöngök azért, mert a reklámot megszakító reklámot szakítja meg egy reklám.
azé' igazán mehetnének már az anyjukba...
-
XORANDOR
kezdő
Számomra az egyik igen gusztustalan reklámos dolog az, amikor a gyerekem szeretne YT -n meséket nézni, megnyitáskor látom, hogy a kb 30 perces videóban 1 percenként (!!!!) vannak reklám blokkok beszúrva. Ezt nem igazán tartom normálisnak.
-
waccamár
senior tag
A hirdetések nem maguktól teremnek, hanem valakinek el kell őket készíteni.
Ha ez az adott illető nem állította be, hogy az adott hirdetés csak nyíregyháziaknak jelenjen meg, akkor megjelenik neked is.
Tehát ilyen esetekben a hirdetéskezelő a hibás - pontosabban béna.
Ipari park reklámmal ugyan ez a helyzet: valószínű ott még kevésbé ment a célcsoportképzés, és egy nagyon tág közönséget adtak meg, ezért látod te.
Marketinggel, többek között FB és Google hirdetéskezeléssel is foglalkozok, így tudom, hogy hogy működik a rendszer.
Amikor én hirdetést adok fel, akkor nekem az a célom, hogy a lehető legkevesebb embernek jelenjen meg, és a lehető legkevesebben kattintsanak rá - akiknek viszont megjelenik, és rákattintanak, azoknak legyen abszolút releváns.
Viszont sok marketinges csak a hiúsági mutatókig lát, és ezt kommunikálja az ügyfélnek: X tízezer embernek jelent meg, X százan kattintottak rá... Csak azt felejti el, hogy 0 végeredménnyel -
-
Igazából a Google pontosan tudta hogy debreceni vagy, azonban azt is tudja másoktól hogy sokan szeretnék ha Nyíregyházi lennél, ezért dobálta fel azokat, hátha elköltözöl.
Az hogy mit zársz be, nem releváns, ugyanis a többség mindent bezár, azokat is ami amúgy az érdeklődési körükbe tartoznak.Faragj lécci.
-
Dr. Romano
veterán
A CBA jól kinőtte magát....
-
andor80
senior tag
Helyes .Mindenki írtsa aki netezik.Senki nem kötelezhető még előfizetéses szolgáltatásos oldalakon se a hatályos hazai törvények szerint reklám nézésére.Akkor és ott blokkol mindenki ahol akar.Max az adott oldal kifejezheti nemtettszését meg megalázkodhat támogatásért cserébe de NEM SZANKCIONÁLHAT adblock használata miatt !Elviselhetetlen a reklém ..Mincdenki igéri ,hogy ja diszkrét lesz meg stb aztán sok helyen fél oldalas alza görény erőszakolja a képernyőt..
-
cog777
senior tag
En mar most is pislogok amikor ad blocker nelkul nezek YT videot, gyakorlatilag elvezhetetlen. Amikor egy csendesebb zenebe beleuvolt a reklam.. ez volt az egyik ok h attertem Androidra, Firefox alatt siman mukodnek az ad blockerek, PC-n pedig ublock.
Igy is fizetek nem is keveset a kuglinak: az adataimmal, es a profilommal.
Ha atlephetetlenne teszik a reklamokat a szolgaltatasaikban es hasonloan elvezhetetlen lesz (es nincs annyi eszuk hogy olyan hangerot es stilusu reklamot tenni a videoba ami passzol) akkor siman atlepek masik szolgaltatohoz. Ha sehol nem lesz ilyen, akkor fizetek es ELVAROM hogy NE epitsenek profilt belolem.
Mar most nezegetem a fizetos email es calendar szolgaltatokat (protonmail es tarsai) amelyek nem gyujtenek es adjak el az en profilomat. -
DeFranco
nagyúr
ugye nem gondolod, hogy van bármilyen informatikai megoldás, amit ha létrejön egy kritikus tömeg, nem lehet áthidalni...
ritkán hiszek a láthatatlan kéz elméletében de jelen formájában az internetre teljesen jól alkalmazható, mert vagy a haxxxorok kerülik meg, vagy a fogyasztók fordulnak alternatívák felé, ha valami sokak csőrét böki.
-
-
htc07
addikt
válasz
Armagedown #2 üzenetére
majd ha eléri azt a százalékot az adblockerek száma, amikor már nem hunynak szemet felette, akkor majd jönnek az olyan hirdetések, amiket nem tudsz letiltani (mint pl. a gmailben), aztán majd megy a pislogás
-
hemaka
nagyúr
adblock for youtube már eddig is megoldotta ezt a problémát évek óta.
-
bambano
titán
azok a reklámok, amiket a google az én arcomba tolt, *MIND* teljesen használhatatlan és haszontalan reklámok voltak.
szerintem mocskos nagy pofátlanság ilyenekért pénzt kérni a reklámozóktól.
Példa1: az előző választáskor folyamatosan tolta, hogy szavazzak a nyíregyházi polgármesterre. minek, te köcsög, mikor pontosan tudod, hogy debreceni vagyok?
Példa2: folyamatosan nyomja az ipari park reklámokat. nem vetted észre, hogy mindet bezárom, mindig, tehát valószínűleg nem érdekel az ipari parkod? a tecső új zene streaming szolgáltatása dettó, azt is mindig kinyomon.ilyenekért van pofája pénzt kérni? ez a húúúú de szipiszupi 21. századi hirdetésértékesítő rendszerük? ennél jobbat faragok berúgva egy hétvégén.
-
Armagedown
őstag
Vannak a Youtubeon reklámok?
Én sosem láttam egyet sem. -
rednifegnar
senior tag
szoval visszanyalt a fagyi, annyi a hirdetes es az agressziv tolakodo reklam hogy sokan mar nem nezik, vagy nem varjak ki.
Új hozzászólás Aktív témák
ph Az új szabályok csak a rövid videókra vonatkoznak, és a különösen zavaró megoldásokat szűrik ki velük.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest