Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skipqer
tag
2.) A megfelelő elektronikus aláírással ellátott dokumentumok a papír alapúakkal minden szempontból egyenértékűek, bizonyító erejű dokumentumok hozhatóak létre. Az elfogadásuk nem tagadható meg pusztán elektronikus formátumuk miatt. Szerencsére befogadó oldalon nem szükséges beruházás, az aláírások ingyenes szoftverekkel is ellenőrizhetőek pl. a PDF formátumú számlák Adobe Reader segítségével.
3.) Ennyire nem akartam belemenni a részletekbe, az idő alapú korlátozást mint a legolcsóbb és egyben legegyszerűbb lehetőséget csak példának szántam, ilyen megoldás itthon a Volánnál működik, de akkor itt egy másik lehetőség vázlatosan: elektronikus aláírással ellátott jegyek.
A lányege: a megvásárolt jegy adatait (honnan-hová, mikor, kedvezmények, jegy sorszáma stb.) elektronikus aláírással (PKI szerinti kulcs használat) látja el a kiszolgáló szerver. Az így kapott értéket vonalkódba (PDF417 vagy akár QR) foglalva nyomtatható vagy akár menthető képként mobiltelefonra is.
A PKI aláírásnak köszönhetően egy pofonegyszerű kis programmal szinte bármilyen platformon pillanatok alatt ellenőrizhető, hogy azt a jegyet (adatot) a jegyértékesítő rendszer állította e ki. A kallereknek erre akár egy olcsóbb Androidos telefon is elég, nem kell adat kapcsolat, amíg a központi szervert nem törik fel, addig biztosak lehetünk abban, hogy a jegy eredeti.
Az persze bonyolítja a kérdést, hogy a jegy nem konkrét vonatra szól, de mobilneten keresztül vígan fel tudja tolni a szerverre mely jegyek lettek már felhasználva, flottában vásárolva az adatcsomagot filléres tétel lenne.
Azt nem tudom, hogy a MÁV-nál van e ilyen statisztika, feltételezem, hogy lennie kell, ha nem is teljesen pontos adatokkal, de a jegy átvételi időpontok alapján azért nagyjából lehet következtetni.4.) Biztosan hozzájárult a fejetlenséghez a rendszer nem sokkal korábbi bevezetése is. Ha valakihez éppen nem jut el az információ a leállásról, nem biztos, hogy tudni fogja mit kell ilyenkor tenni.
Én a legjobb megoldásnak azt találtam, hogy elmegyek a pénztárba és megkérdezem ott mi a teendő, illetve logikus megoldásnak tartottam volna, ha ilyen esetben ott is ki tudják adni a jegyet. A végeredmény ott is az lett, hogy szálljak fel nyugodtan a vonatra, nem lesz gond...
Innen jön a negatív hozzáállásom másik oka: a vonaton simán bliccelőnek lettem nézve, lehazugoztak néhányszor, mire sikerül legalább annyit elérni, hogy a büntetésre kerüljön rá, hogy e-jeggyel rendelkezek, csak nem tudtam felvenni... Szerencsére a büntetést nem kellett befizetnem és a történet itt le is záródhatna, de nem. Néhány hónappal később állítólag ismét jegy nélkül utaztam, na itt határoztam el, hogy soha többet kalauznak személyes adatot meg nem adok.
Tehát többek közt ezért sem tetszik a rendszer. Ne nekem kelljen bizonyítanom, hogy rendelkeztem jeggyel, csak nem tudtam valamilyen okból felvenni azt. -
veterán
Jajj, hagyjuk már ezt a tablet marhaságot. Mindenhol célhardver van az ilyesmire, mint a mostani mobil jegynyomtató termináljuk. Annyival kell kiegészíteni, hogy kell bele wifi / 3g modul. Egy pár karakteres kódot be tudnak pötyögni, a rendszer auto ellenőrzi, nem papucsállatkák a kallerek.
A megvalósítás csak akarat kérdése, semmi több. Úgyis most akarják wifi-vel felszerelni az IC-ket, ki lehet ezt terjeszteni az összes járatra, és csók.
Szerk: kérdezném, hogy a mostani automaták árából (több millió) hány kallert lehetne felszerelni ilyen eszközzel? Szerintem elég sokat. A szerveren nem kéne sokat bütykölni, hiszen gyk. arról van szó, hogy nem indulás előtt kérdezel le valamit az adatbázisból, hanem menet közben. Ez akkora innovációt igényel? Na neeee...
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
2. Korrekt tényszerű megállapítás. A kérdés az, hogy ezt a vonatjegyet elszámoló cégek (munkáltató) is elfogadják-e. Törvényi kötelezettségük éppen lehet a számviteli törvény alapján (szégyen szemre nem tudom van-e) a másik kérdés, hogy hajlandóak-e ezért esetleg számviteli rendszert fejleszteni, hiszen itt egy dolgozónak adott juttatásról van szó, simán mondhatják - akár tömegesen - hogy hiába az elektronikus aláírás, nem fogadják el.
3. Az még nagyobb közfelháborodást váltana ki, ha a vonat indulása után nem válthatna az utas jegyet, itt egy másik, szerintem vastagabb ujjunkat kellene megharapni. Kellemetlen lenne erre is figyelni. Én nem láttam ilyen jegyvásárlási statisztikát, ami szerint meg lehetne állapítani, mikor vesznek jegyet egy-egy vonatra az utasok, és biztos vagyok benne, hogy nem is létezik, hiszen nem egy konkrét vonatra veszel jegyet, hanem egy viszonylatra. Azt felhasználhatod akár a következő vonaton, akár egy fél nappal későbbin. Nem tudod megmondani, hogy hol használták fel.
4. az, hogy működik-e a terminál, nem befolyásolja, hogy az utolsó pillanatban érkezel-e vagy sem. Ha nem működik, és te az utolsó pillanatban érkezel, ugyan az a kotta, mint ha fél órával korábban. A többi lentebb*.
Hibás terminál helyett rohangálni, és sima jegyet szerezni nem volt helyes döntés. Mint ahogy a cikkben is le van írva (* itt ha hibás a terminál, akkor annyi a dolgod, hogy felszállsz, közlöd a kallerral, hogy hibás a terminál, ő kiállít egy utasleadási lapot, ezt te a kódoddal együtt beküldöd a mávnak, és ők "technikailag elengedik" a büntetést. Tehát jegyet venned e miatt nem kell.
Működik ez a rendszer...
@Depression:
1: tablet pénz, wifi pénz. Ezt az összes jegyvizsgálóra és megállóra levetítve horribilis összeg. Arról nem is beszélve, hogy olyan wifi modul kell, ami üzembiztosan minden körülmények között a kocsiszekrényen keresztül is elsugároz a 16. vágány legvégére is (sok-sok tíz méter). Ha ezt egy antennával oldod meg, 82 civil szervezet jelent fel, hogy elrákosítod az utasokat, ha átjátszod, az meg további horror összegek.
2: tisztelem a jegyvizsgálókat, de tény, hogy nem a legiskolázottabb réteg megy el jegyvizsgálónak - koránt sem. Megtanítani velük a tablet, a szoftver, a wifi kezelését kb. mission impossible, arról nem is beszélve, hogy egy tablet igen-igen sérülékeny jószág. Naponta törne-sérülne pár darab legalább. Mellette van legalább fél kiló, ezt a szabvány jegynyomtatós, lyukasztós, telefonos, pénzes, aprós menetrendes kallertáska mellett már külön művészet lenne cipelni. Az sem fél kiló.
[ Szerkesztve ]
-
Depression
veterán
Vonatonként egy tabletszerűség + egy-egy wifi a megállóknál.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Skipqer
tag
2. Az elektronikus aláírás használatára a 2001. évi XXXV. törvény értelmében van lehetőség, ugyan az elektronikus számla mint külön nevesített adóügyi bizonylat csak a 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról elfogadása óta létezik. A MÁV rendszerének pontos indulási időpontját nem ismerem, de 2008 év vége felé vásároltam először jegyet ebben a formában, így feltételezem nem sokkal korábban indulhatott. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy 2003 óta a MÁV Informatika egyike azon kevés hitelesítés szolgáltatónak, akik a törvény által megkövetelt elektronikus aláírás és időbélyeg előállítására jogosultak, azaz házon belül is minden szükséges eszköz a rendelkezésre kellett, hogy álljon a projekt indulásakor.
3. Folyamatos kapcsolat akkor sem szükséges. Több megoldás is létezik a felszálló utazok kezelésére, a legolcsóbb az online vásárlás lezárása a jármű indulása előtt. Az ilyen online jegyvásárlási statisztikákból látszik, hogy úgysem az utolsó percben jegyet vásárlók a célközönsége ezeknek a rendszereknek.
4. A mostani eset is azt bizonyítja, hogy nem elég az utolsó percben befutni az állomásra... mivel egy szolgáltatás működőképességétől függ az ember, nem teheti meg, mert mi van, ha épp valami miatt nem megy. Nem kell itt ekkora teljes összeomlás, elég egy lefagyott terminál, utólag már magyarázhatod, hogy pont abban a percben nem ment...
Igen, vettem már jegyet nem egyszer. Futottam is bele hibás terminálba és rohangáltam normál jegyet szeretni... nyilván azóta az alkalmazottak is egyre jobban megtanulják mi a teendő egy egy üzemzavar esetén, de sajnos a tapasztalat azt mutatja, hogy sosem lehetsz biztos abban, hogy néhány perc alatt találnak megoldást a problémádra...
-
DeFranco
nagyúr
2. Mióta van ilyen számla? Mióta van online jegyvásárlás?
3. De kell. Vonat elindul Pestről Szegedre, valaki indulás után vesz jegyet Ceglédtől Szegedig, a kaller hogyan tudja, hogy nem kamu papírt lobogtat-e.
4. Nem kell előbb kimenni. 1 perc alatt megvan a jegyed, elég indulás előtt 2 perccel kiérni.
Vettél már jegyet online, vagy csak jó magyarosan fikázol valamit minimális ismeret nélkül?
-
Skipqer
tag
2: Erre találták ki az elektronikusan aláírt számlát... Ha jól tudom nem is olyan régen ezt a lehetőséget itt is bevezették.
3: Egyrészt nem kell állandóan online kapcsolatnak lennie a rendszer felé, itthon is van rá példa, meg lehet oldani, másrészt az automaták beszerzése és üzemeltetése sincs ingyen...
4: Ha már éppen kényelmi lehetőség, azt lett volna jó szem előtt tartatni, hogy az utasnak mi a legkényelmesebb/leggyorsabb megoldás. Ebben a formában pont azt az előnyét veszíti el, hogy nem kell előbb kimenni az állomásra...
Persze abban igazad van, hogy a semminél ez még mindig sokkal jobb, de ha már csinálunk valamit drága pénzért, miért kell már megint olyan jó magyarosan...
-
forrest85
senior tag
Rendben. Helyesbítek. Valóban örülni kell ennek a rendszernek, hogy létezik és könnyebbé teszi a vásárlást.
Kontra: Ha egy ilyet rendszert létesítenek akkor mindenképpen hibatűrővé kellene tervezni és nem több napos kimaradással.
Az más, hogy mindenki megszokta és csak odament bepötyögte a számát és már volt jegye. A probléma itt az, hogy mindenki megszokta a jót, mint ahogy mindenben szereti az ember ha valami jól működik.
De azért könyörgöm több napos szünet?A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Depression #21 üzenetére
1: teljesen jó és kényelmes a rendszer. Sok-sok helyen van automata, nincs sorbanállás, helyjegyet is vehetsz természetesen, és 2 perc alatt kezedben a ticket.
2: a jegyvásárlók jelentős része elszámoltatja a munkaadójával a jegyet, vagy egyéb módon számviteli nyilvántartásba kerül. Ha random nyomtatott ticketed van, akkor az nem bizonylat.
3: örülni kell, hogy ez van, erre is jutott pénz, egy olyan rendszer, ami nem az automatáig ér el, hanem a kallerig, ennek a többszöröse lenne.
4: jogod van pénztárban venni a jegyet most is. Ez egy kényelmi lehetőség, nem kötelező használni. Én évek óta nem vettem pénztárban jegyet, pedig legalább kéthetente utazom.
5: ez most behalt, pár nap kiesik. Van ilyen, szívás, majd megjavítják.
6: persze a MÁV-nak van 1001 hibája, de ami jó, azt is ismerjük el.
-
forrest85
senior tag
Vahjon ma megreszelik a rendszert és működni fog?
A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
Depression
veterán
Sosem sajnáltam rá az időt, hogy elsétáljak a MÁV irodájába, és megvegyem a jegyet, amit kézhez is kapok.
Leginkább azért, mert nincs nyomtatóm.
De az eddig eszembe sem jutott, hogy ezek az online vásárlós jegyeket is ott, egy jegkiadóval kell kinyomtatni, nem pedig ex-has nyomtatott számlával igazolom, hogy megvettem.Akárhányszor rendeltem jegyet online: koncert/repülő stb., sosem voltam kénytelen ilyen baromságokat művelni, és ez most tényleg ledöbbentett, hogy létezik ennyire ótvar rendszer.
Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.
-
Megint Állunk Vazze'
És mennyire igaz...
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
hemaka
nagyúr
Jó sokáig bírta.
crazy mudi dog ║ Fuji X100VI ║ MBP M4 Max ║ Syno DS3622xs+
-
forrest85
senior tag
válasz Mr.Csizmás #17 üzenetére
Vielen dank!
A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
nghost
tag
"- levontak kezelési költséget! A jegyért amit én kerestem ki, és én ballagtam el érte a terminálhoz"
ne aggódj, ki van az találva: szerintem azt azé' vonták le, mert reklamációd feldolgozása nem ingyé' van.
"Magyar Álom Vasutak" - Hofi
Script Kiddies Do What They Do Best: Infect Themselves / The only man who gets his work done by Friday is Robinson Crusoe..
-
JoeYi
őstag
meg sem merem kérdezni, hogy ilyen esetekben miért nem lehet átvenni a jegyet a pénztárnál?
Kiegészítő történet: múlt héten hazaugrottam szüleimhez. Ehhez interneten vettem meg a jegyet. Ámde, én balga kétszer is megnyomtam a jegyvásárlás gombot, és a fizetésnél sem esett le hogy azért fizetek 9e forintot mert duplajegy, nem pedig azért mert retur. Szóval kifizettem bankkártyával. Nya, elmentem nyugatiba kinyomtatni, meg is kaptam és ekkor ráébredtem a szörnyű történtekre.
Mondom sebaj, gyorsan visszaváltom az egyiket a pénztáraknál. Fél órás sorbanállás után megtudtam, hogy az interneten vásárolt jegyeket csak a keleti vagy déli pu információs pultjainál beadott reklamációs nyomtatvány beadásával lehet visszaigényelni! Hát nem kicsit lepődtem meg, ennyit a csúcsmodern rendszerről. Reklamáló lapot töltögettem egy olyan vonat miatt ami csak fél nappal később fog indulni...
Persze nem ennyi a sztory, van még adalék:
- szept 1-től állítólag már így sem lehet visszaigényelni a pénzt (ezt mondta a nő)
- levontak kezelési költséget! A jegyért amit én kerestem ki, és én ballagtam el érte a terminálhozKomolyan mondom hogy a MÁV és a BKV technikai döntéshozóit vissza kéne küldeni iskolába, mert csak katyvaszt csinálnak
-
forrest85
senior tag
válasz Mr.Csizmás #13 üzenetére
Tudnál esetleg segíteni, hogy a német oldalon hol tudok rendelni? Ha itt megrendelem, ahogy írtad ki is hozza a postás a német címre?
Railjet-re szeretnék rendelni rj60 8:32-kor indulna Győrből.A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
Mr.Csizmás
titán
válasz forrest85 #12 üzenetére
idiotizmus, mi?
amit írtam a #2-ben, német vasúttól rendeltem olaszországban közlekedő vonatra jegyet, és nem sajátnyomtatós QR kódosan kértem, hanem +3,5-ért kinyomtatják, és kipostázzák nekem a fullos nyomtatott, nem kézzel firkantott jegyet. máv, mi?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
forrest85
senior tag
válasz Mr.Csizmás #11 üzenetére
Schade
A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
Mr.Csizmás
titán
válasz forrest85 #10 üzenetére
egyrészt azért, mert beszart a rendszer, amúgy meg kishatárforgalmi/euregiós jegyet adnak rá, ami valami rejtélyes okból nem rendelhető neten (micsoda kivételezgetés az egész nemzetközi tarifát egy nagy excel táblázatból és pár függvénnyel meg lehetne oldani)
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
forrest85
senior tag
válasz Mr.Csizmás #9 üzenetére
Köszönöm, most kicsit megnyugodtam. Azt hittem futhatok a jegyem után, hogy visszakapjam az árát. Esetleg nem tudod, hogy Győrből Bécsbe(westbhf) mikor lehet jegyet venni?
Az elvira-n amikor megadom a születés dátumomat és a Jegyinformáció gombra kattintok akkor ezt az üzenetet kapom, akármilyen utazási dátumot adok meg.Győr - Wien Westbf, 2011.09.11 ülőhely (2.osztály)
1 fő
Erre az utazásra a megadott feltételekkel érvényes ajánlat jelenleg nem elérhető. A kívánt viszonylatra megvásárolható ajánlatok listáját itt tekintheti meg.
A futás csak azoknak való, akik nem elég intelligensek a TV nézéshez!
-
04ahgy
nagyúr
Milyen beazonosításhoz szükséges dokumentumokat akar? Ha teljesárú jegyet vásárolok, és az ÁSZF-et betartom, akkor nem kérhetnek semmilyen igazolványt tőlem.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
localhost
Közösségépítő
Ez jó: reményeim szerint el sem szabadott volna romolnia
Ez olyan mint amikor Windows közli, hogy "nem várt hiba történt" - miért? van várt hiba is ?¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Mr.Csizmás
titán
főleg amilyen idiot dolog, hogy se otthon nem nyomtathatod ki, se mobilon, e-ticketként nem lehet....majdnem ugyanaz mintha a pénztárnál vennéd meg, csak országosan van kb. 20 hely ahol át tudod venni...
nyugaton mindenhol megvannak ezek a lehetőségek, egy A4-es nyomtatott lappal, vagy a telefonodon egy SMS/ *.jpg felmutatásával vonatozhatsz....sőt a hétvégén rendeltem a DB-től jegyet, olasz (!) részre /Verona-Brennero/, tegnap hozta meg a posta...
btw. máv: backup szerver, vagy valami hasonló b*szás ismeretlen nekik
[ Szerkesztve ]
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
vince
őstag
Kellemetlen a dolog... Ami elromolhat, az sajna el is romlik
"Ha eredményesen akarunk valakit megcáfolni, bebizonyítva, hogy téved, előbb vizsgáljuk meg, melyik oldaláról szemléli a dolgot, mert arról az oldalról tekintve rendszerint igaza is van." - Blaise Pascal
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LCD, plazma és projektoros TV-k hibái
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- DIGI kábel TV
- Magisk
- Politika
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest