Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Skipqer

    tag

    válasz DeFranco #36 üzenetére

    2.) A megfelelő elektronikus aláírással ellátott dokumentumok a papír alapúakkal minden szempontból egyenértékűek, bizonyító erejű dokumentumok hozhatóak létre. Az elfogadásuk nem tagadható meg pusztán elektronikus formátumuk miatt. Szerencsére befogadó oldalon nem szükséges beruházás, az aláírások ingyenes szoftverekkel is ellenőrizhetőek pl. a PDF formátumú számlák Adobe Reader segítségével.

    3.) Ennyire nem akartam belemenni a részletekbe, az idő alapú korlátozást mint a legolcsóbb és egyben legegyszerűbb lehetőséget csak példának szántam, ilyen megoldás itthon a Volánnál működik, de akkor itt egy másik lehetőség vázlatosan: elektronikus aláírással ellátott jegyek.
    A lányege: a megvásárolt jegy adatait (honnan-hová, mikor, kedvezmények, jegy sorszáma stb.) elektronikus aláírással (PKI szerinti kulcs használat) látja el a kiszolgáló szerver. Az így kapott értéket vonalkódba (PDF417 vagy akár QR) foglalva nyomtatható vagy akár menthető képként mobiltelefonra is.
    A PKI aláírásnak köszönhetően egy pofonegyszerű kis programmal szinte bármilyen platformon pillanatok alatt ellenőrizhető, hogy azt a jegyet (adatot) a jegyértékesítő rendszer állította e ki. A kallereknek erre akár egy olcsóbb Androidos telefon is elég, nem kell adat kapcsolat, amíg a központi szervert nem törik fel, addig biztosak lehetünk abban, hogy a jegy eredeti.
    Az persze bonyolítja a kérdést, hogy a jegy nem konkrét vonatra szól, de mobilneten keresztül vígan fel tudja tolni a szerverre mely jegyek lettek már felhasználva, flottában vásárolva az adatcsomagot filléres tétel lenne.
    Azt nem tudom, hogy a MÁV-nál van e ilyen statisztika, feltételezem, hogy lennie kell, ha nem is teljesen pontos adatokkal, de a jegy átvételi időpontok alapján azért nagyjából lehet következtetni.

    4.) Biztosan hozzájárult a fejetlenséghez a rendszer nem sokkal korábbi bevezetése is. Ha valakihez éppen nem jut el az információ a leállásról, nem biztos, hogy tudni fogja mit kell ilyenkor tenni.
    Én a legjobb megoldásnak azt találtam, hogy elmegyek a pénztárba és megkérdezem ott mi a teendő, illetve logikus megoldásnak tartottam volna, ha ilyen esetben ott is ki tudják adni a jegyet. A végeredmény ott is az lett, hogy szálljak fel nyugodtan a vonatra, nem lesz gond...
    Innen jön a negatív hozzáállásom másik oka: a vonaton simán bliccelőnek lettem nézve, lehazugoztak néhányszor, mire sikerül legalább annyit elérni, hogy a büntetésre kerüljön rá, hogy e-jeggyel rendelkezek, csak nem tudtam felvenni... Szerencsére a büntetést nem kellett befizetnem és a történet itt le is záródhatna, de nem. Néhány hónappal később állítólag ismét jegy nélkül utaztam, na itt határoztam el, hogy soha többet kalauznak személyes adatot meg nem adok.
    Tehát többek közt ezért sem tetszik a rendszer. :) Ne nekem kelljen bizonyítanom, hogy rendelkeztem jeggyel, csak nem tudtam valamilyen okból felvenni azt.

Új hozzászólás Aktív témák