Új hozzászólás Aktív témák
-
Sziasztok,
Németországban élünk, és az itteni kormányzat nagyon megtolta most a "bringával munkába" programot, páromnak is felajánlotta a munkáltató, hogy lízingelhet egy ebike-ot munkába járáshoz. Konstrukció nagyjából annyi, hogy a bringa árának kb a felét kell 36 hónap alatt kifizetni, utána vagy visszaadod, vagy megveszed maradványértéken, lízingdíj természetesen havonta fizetendő (munkabérből vonja a munkáltató, és ő fizeti), illetve adóalapból levonható, biztosítást, cascot is tartalmazza.
Párom napi munkába járása olyan 12,5 km, van benne jobb-rosszabb aszfalt, erdei döngölt földút, gravel, és egy-két nagyobbacska emelkedő is (5-10%, párszáz méteren keresztül). Mostanáig egy női vázas cross bike-kal járt (ennek az elődmodellje: [link]), maga a kategória bevált, szóval ezen a vonalon maradnánk. Van a hölgynek MTB-ja, illetve fitness bike-ja is, de azok nem igazán erre valók, trekking olyan nyanyás, city bike, meg túlzottan városra optimalizált, az út nagy része meg kerékpárúton, erdőben visz.
Váltóból 1x-es kéne (a jelenlegi 3x10-es Deore-t pont azért nem szereti, mert az emelkedőkön sokat kell gépészkedni), fék, teleszkóp gondolom ebben a kategóriában nemigen lehet problémás, nagy igények nincsenek, nem lesz neki csapatva. Ami a kérdés, hogy motorhoz, akkuhoz abszolút nem értek, itt van valami, amire figyelni kell? Töltés fűtött garázsban megoldható, munkahelyen is fedett, meleg helyen lesz tárolva a bringa (akár tölthető is, bár gondolom a töltő nem akkora, mint egy laptoptöltő, hogy vigye magával ), szóval hőmérséklet max útközben, vagy boltba beszaladva kérdés.
Vételár keret olyan 2000-2500 EUR, ha kell, kis tartalék van benne, illetve kiegészítőkre (lámpa, zár, sárhányó, pedál, ülés, csomagtartó, kiskosár, mittudomén) lehet még költeni a bringa árának 15%-át, ez hozzáadódik a lízingértékhez (zár pl kötelező is, minimum 49 eur értékben).
Elsőre a Canyonnál néztem szét, a Pathlite.ON neki is tetszik, bár az a suntour villa kicsit gáz ennyiért, de végülis nem dh-zni kell. Orbeának sajna nem találtam crossbike modelljét (a MTB-ja egy Alma, szóval előnyből indul a gyártó), a Keram már kicsit túllövés lenne, esetleg egy merev villás Vibe? Cube-nak van valami hasonló, de kimondottan csúnyák szegények azzal a babetta alsó csővel. Esetleg valamelyik Reaction? Ebből miért van 110 modellváltozat? Néztem még Specit, Focust, de azok méregdrágák, KTM, Dynamics, Pegasus, meg egyéb áruházi saját márkás valamiktől inkább távol maradnánk.
Nyilván megnézünk majd néhány partnerüzletet is (nagyobb üzletek részt vesznek a programban, de akárhol nem lehet vásárolni), és szinte biztos, hogy rendelni kell, szóval télen ebből nem nagyon lesz bicikli, de szívesen látok ötleteket, hogy merre induljunk (hátha megakad valamin a fehérnép szeme, aminek szép a színe ), illetve hogy motor/akku ügyben mire érdemes figyelni.
Előre is köszi,
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest