Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Sziasztok,

    Németországban élünk, és az itteni kormányzat nagyon megtolta most a "bringával munkába" programot, páromnak is felajánlotta a munkáltató, hogy lízingelhet egy ebike-ot munkába járáshoz. Konstrukció nagyjából annyi, hogy a bringa árának kb a felét kell 36 hónap alatt kifizetni, utána vagy visszaadod, vagy megveszed maradványértéken, lízingdíj természetesen havonta fizetendő (munkabérből vonja a munkáltató, és ő fizeti), illetve adóalapból levonható, biztosítást, cascot is tartalmazza.

    Párom napi munkába járása olyan 12,5 km, van benne jobb-rosszabb aszfalt, erdei döngölt földút, gravel, és egy-két nagyobbacska emelkedő is (5-10%, párszáz méteren keresztül). Mostanáig egy női vázas cross bike-kal járt (ennek az elődmodellje: [link]), maga a kategória bevált, szóval ezen a vonalon maradnánk. Van a hölgynek MTB-ja, illetve fitness bike-ja is, de azok nem igazán erre valók, trekking olyan nyanyás, city bike, meg túlzottan városra optimalizált, az út nagy része meg kerékpárúton, erdőben visz.

    Váltóból 1x-es kéne (a jelenlegi 3x10-es Deore-t pont azért nem szereti, mert az emelkedőkön sokat kell gépészkedni), fék, teleszkóp gondolom ebben a kategóriában nemigen lehet problémás, nagy igények nincsenek, nem lesz neki csapatva. Ami a kérdés, hogy motorhoz, akkuhoz abszolút nem értek, itt van valami, amire figyelni kell? Töltés fűtött garázsban megoldható, munkahelyen is fedett, meleg helyen lesz tárolva a bringa (akár tölthető is, bár gondolom a töltő nem akkora, mint egy laptoptöltő, hogy vigye magával :F), szóval hőmérséklet max útközben, vagy boltba beszaladva kérdés.

    Vételár keret olyan 2000-2500 EUR, ha kell, kis tartalék van benne, illetve kiegészítőkre (lámpa, zár, sárhányó, pedál, ülés, csomagtartó, kiskosár, mittudomén) lehet még költeni a bringa árának 15%-át, ez hozzáadódik a lízingértékhez (zár pl kötelező is, minimum 49 eur értékben).

    Elsőre a Canyonnál néztem szét, a Pathlite.ON neki is tetszik, bár az a suntour villa kicsit gáz ennyiért, de végülis nem dh-zni kell. Orbeának sajna nem találtam crossbike modelljét (a MTB-ja egy Alma, szóval előnyből indul a gyártó), a Keram már kicsit túllövés lenne, esetleg egy merev villás Vibe? Cube-nak van valami hasonló, de kimondottan csúnyák szegények azzal a babetta alsó csővel. Esetleg valamelyik Reaction? Ebből miért van 110 modellváltozat? :F Néztem még Specit, Focust, de azok méregdrágák, KTM, Dynamics, Pegasus, meg egyéb áruházi saját márkás valamiktől inkább távol maradnánk.

    Nyilván megnézünk majd néhány partnerüzletet is (nagyobb üzletek részt vesznek a programban, de akárhol nem lehet vásárolni), és szinte biztos, hogy rendelni kell, szóval télen ebből nem nagyon lesz bicikli, de szívesen látok ötleteket, hogy merre induljunk (hátha megakad valamin a fehérnép szeme, aminek szép a színe :U), illetve hogy motor/akku ügyben mire érdemes figyelni.

    Előre is köszi,

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák