Új hozzászólás Aktív témák

  • bimbiri

    tag

    válasz hcl #133 üzenetére

    "A tanterv is lehet rossz. Persze oké, ha abban az van leírva, azt kell tanítani"
    A _helyi_ tantervet helyben írják az ott tanító tanárok, ezt minden tanárnak tartani kell. Ez alapján készítik el saját óravázlataikat, amiben lehetnek eltérések. Ha ha _helyi_ tanterv rossz, tessék újraírni!

    "Végiggondoltad, amit írtam? Gondolom nem alaposan"
    Visszapasszolnám a kérdést. És mielőtt elbeszélnénk egymás mellett, meg is válaszolnám miért nem. Én folyamatosan a menüfelépítés ismeretéről beszélek, nem pedig a menüpontok tételes felsorolásáról. Azt viszont ismerni kell, hogy ne kelljen pecekig keresni a kép beszúrását, tartalomjegyzék generálását, a tabulátorpozíciók felvételét. Ehhez általában elég megmutatni 2x-3x és gyakoroltatni példákon keresztül, bizonyos esetekben, néhány tanulónál jobb eredményre vezet a magoltatás.
    "A gyerekek elég találékonyak, ha tudja, kb. mit kéne elkövetnie, hogy az a szöveg úgy nézzen ki, ahogy szeretné, akkor megkeresi, és így sokkal jobban is rögzül"
    Általában, de nem minden esetben és ilyenkor módszert kell váltani, nem mindenkinél, nem mindenkor.
    "A menüpontok nevének magoltatásából az lesz, hogy amikor Gizike a 2003 elől 2007 elé ül, akkor azt se tudja, mi van, mert másképp néz ki"
    Ez akkor is bekövetkezik, ha nem magolással tanulta meg. A példában említett Gizike (ha számára a magolás eredményesebb tanulási forma) kap egy menütérképet és egy szabad délutánt, újra bemagolja és minden mehet tovább.

    "Miért, én mit mondtam?"
    Idézem: "(Meg a cégnél van Word 2003-2007-2010, otthon meg LO, hát ezeket jegyezd meg...)"
    Majd hozzátettem, hogy Office 2000-2003-2007 programokat tanítottam, így azokat megjegyeztem a szükséges mértékben. De miért jegyezném meg a 2010 és a LO verziókat? Majd ha használnom (tanítanom) kell. De a tanulóktól sem várom el az ismeretét.

Új hozzászólás Aktív témák