Új hozzászólás Aktív témák

  • bimbiri

    tag

    válasz bambano #84 üzenetére

    Igaz nem nekem írtad, de mint tanár nem mennék el szó nélkül a hozzászólás mellett. Süt belőle a tanárokkal szembeni előítélet.

    "az unokahugom waldorfba jár, még nem tud írni meg olvasni, pedig már rég nem elsős. de abban a suliban ez a menő. a kölök nyáron könyörgött rendes tankönyvek után, majd magától tanult rendes tananyagot."
    Ha ennyire nyilvánvaló, hogy a waldorf nem a gyereknek megfelelő iskolatípus, akkor nem kellett volna a szülőknek iskolát váltani? Különösen egy olyan családban, ahol a rokonság tele van pedagógusokkal, hiszen van kitől segítséget kérni ha látják a problémát. Remélem ez azóta már megtörtént.

    "(#82) Nekomajin: "És ha találsz egy jót, akkor mondhatod azt, hogy na, eddig hülyék voltak a tanárok, de ebben az iskolában végre nem": én elsőre találtam jót, általánost is, középsulit is. ez (is) az én felelősségem, hogy hova jár a gyerek, erre nekem kellett odafigyelnem."
    De azt is írtad:
    "a gyerekem iskolájában énekből buktatnak. hogy mit csinálnék egy ilyen pedagógussal, az kiüti a jólneveltségemet.

    a tantárgyak között meg soha nem tanították az összefüggéseket...

    és igen, nincs jó tapasztalatom infó tanárokkal, se saját magammal, se gyerekkel kapcsolatban. jó matek tanárral, jó fizika tanárral viszont van saját tapasztalatom, el tudom képzelni, minek hogy kellene működnie."

    ""Híres hazai és külföldi zeneszerzők műveinek ismerete.": ennek kb. annyi értelme van, mint hogy Jókaiból még mindig az Egy magyar nábob meg más, hasonlóan olvashatatlan és emészthetetlen szemetet követelnek meg, nem olyat, amit a gyerek el is olvas. Ha már Jókai, akkor legalább És mégis mozog a föld. A mostani humán jellegű tananyagokat pár sznob tanár találhatta ki úgy 500 éve, akik már akkor is régebbiek voltak, mint az egyiptomi piramisok. Utána meg jön a nagy kerek bamba szemekkel nézés, hogy dehát nem olvasnak a gyerekek... Nem hát, ennyi szemetet, minek is olvasna.

    "A tantárgyak közötti összefüggéseket tanítani kell?": sőt, gyakran a tantárgyon belüli összefüggéseket se ártana tanítani, pl. a történelmet se úgy kéne tanítani, hogy bemagoltatnak egy halom, önmagukban hasznavehetetlen évszámot csatákról meg egyebekről, hanem pl. el lehetne kezdeni a magyarázást ott, hogy ki mikor hova házasodott, emiatt ki kivel került szövetségbe vagy ellenségbe és ennek a vége hol lett háború és hol nem. A nagy októberi szocialista forradalmat is lehetne úgy tanítani, hogy Ványadt Ványatovics Vinov lop egy szamovárt a putyilov gyárból..."
    Igaz itt nem írod, hogy ez a gyermeked iskolájában történt csak én valószínűsítem. Mert ha ez így menne abban az iskolában talán máshogy fogalmaztál volna.

    Igaz ezektől még lehet jó az az iskola amit találtál. De most tényleg, ha sikerült elsőre jó iskolát találni, akkor honnan is ez a sok rossz tapasztalat (a kérdés költői, a válasz opcionális)?

Új hozzászólás Aktív témák