- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Adobe Lightroom topic
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Crypto Trade
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Feketelaszlo #183 üzenetére
ha életciklus számítást akartam volna csinálni, akkor azt csinálom.
de nem azt akartam. bárkivel előfordulhat egy olyan élethelyzet, hogy döntenie kell: a régi autóját viszi tovább vagy vesz egy újat. erre a kérdésre akartam válaszolni. ha ez neked populista, akkor legyen igazad (nem az)."A statisztikák pont azt mutatják, hogy idővel egyre tovább bírják a járművek és egyre később jön el a (gazdasági) totálkár.": rossz statisztikákat nézel. Vajon mi fog előbb véglegesen elromlani:
1. egy motor, amiben nincs egr, nincs közvetlen befecskendezés, a befecskendezési nyomás relatíve alacsony, benzines, nincs turbó, nincs kipufogógáz-kezelő rendszerből egy sem, nem stop-startos, a hajtásláncban nincs kettőstömegű lendkerék, egyszerű, hagyományos kézi váltója van
2. egy motor, ami nagynyomású közvetlen befecskendezéssel működik, urambocsá: dízel, sok kipufogógáz-visszavezetés van benne, változtatható geometriájú turbó van rajta, stop-startos, automata váltós, stb?de kösz, hogy az egr-t az eszembe juttattad, ennél jobban semmi nem mutatja, hogy mekkora idióták a döntéshozók. koszos kipufogógázt visszavezetni a motorba, ennél nagyobb hülyeséget elképzelni sem tudok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
peti_s
addikt
(#164) mjani1172, Mi az, hogy különböző megtett km?
Ez azt jelenti számomra, hogy minden már legyártott, üzemképes autó használata környezetbarátabb, mint újat venni (és gyártatni), a kérdés, hogy mennyi km után válik környezetbarátabbá az új a régihez képest. (Ez a szám nyilván autónként más és más.)A fogyasztás kevesebb lett. Most a 150 le autóm 140 km/h val, 4 személlyel, csomagokkal, (suv) 6 litert eszik, Ez 10 éve lehetetlen volt.
Az öreg adagolós 1.9 TDI, az újabb 1.9 PDTDI-vel ehhez közeli értékek nem voltak lehetetlenek. Mind a kettő régebbi mint 10 év.
(#165) Hieronymus,
Nem a két dolog nem függ össze. Az újabb és újabb környezetvédelmi előírások valóban nem szakértőktől jöttek. Jobb számokat akartak látni, oldjátok meg volt a stílus.
Ezzel az a baj, hogy habár a környezetnek jobb (az üzemi hőmérésékleten mért) alacsonyabb kibocsátás, az emberekre nézve a kisebb (és nem olyan feltűnő) részecskék nem feltétlenül. Emiatt mondtam, hogy ez két külön dolog. Más érdekek vannak a környezetvédelem mellett, és más érdekek a városi levegő tisztaságért. -
válasz Hieronymus #186 üzenetére
"Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk": ez önmagában igaz, csak mellébeszélés. azt a hibát követed el, hogy azt az állítást, hogy szerintem rossz szabályokat hoztak, úgy negálod, hogy nem hoznak semmilyen szabályt.
holott hozhattak volna műszakilag megalapozott szabályokat is, és akkor most a jelenleginél is sokkal tisztább lenne a környezet.
hogy csak azt a példát hozzam, amit a kolléga juttatott eszembe:
- visszavezetik a kipufogó gázt a motorba. ettől koszolódik a szívósor, romlik a motor égése, ettől az emissziója. a motor hamar tönkremegy. újat kell gyártani helyette.
ez a legtisztább módszer a probléma megoldására?"Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.": ezzel a mondatoddal kinyírtad a komplett elektromos autózást. amivel egyébként egyet tudok érteni...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
A varosban lovoldozol, meg ha nem is celzottan, az sem lesz emberolesi kiserlet... Viszont mindenfele gondatlan vagy szandekos veszelyeztetest, stb. igen.
Ha valaki meghal akkor sem szandekos emberoles, hanem gondatlan....Manapsag nagyon divatos ez a populista lakkossagi jogfelfogas ami minden jozan eszt nelkuloz.
-
peti_s
addikt
válasz Feketelaszlo #183 üzenetére
Nem a kérdésfelvétel populista, hanem senkit sem érdekel jelenleg, korábban mennyi energia, és milyen környezetvédelmi normák mellett gyártottak le egy autót.
Tök lényegtelen. Le van gyártva, az új meg nincs.
Az élettartamra, az új autók valószínűleg hamarabb lesznek gazdasági totálkárosok meglátásom szerint, mint mondjuk az ~1995-2005 közöttiek.
Miért? Mert a többlengőkaros futóművek, a turbó, a részecskeszűrő, akár a gyári LED-es fényszóró pótlása, az elektromos autók esetén az akkucsere, olyan költségek, amik miatt egy mostani öregebb autó már régen gazdasági totálkáros lenne.
(és sokszor az is, ezért ütik ki a részecskeszűrőt, ezért kötik ki az EGR-t)[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz 7Heads Drago #175 üzenetére
Amikor 200-al érkezik meg mögötted valaki, és Te ki tudnál húzódni jobbra, akkor Te IS hibás vagy ha nem teszed meg.
Először is vonatkozik Rád a jobbratartási kötelezettség, másfelől a belső sávban lévőt nem akadályozhatjuk feleslegesen.
De, természetesen ő sem ártatlan, a sebességtúllépés szintén büntetendő. -
peti_s
addikt
Ha az (európai) törvényhozás valóban környezetbarát autót szeretne létrehozni, kötelező 10 év/200000 km garanciával árulná őket (30 év átrozsdásodás elleni garanciával), és mondjuk 25 év gyári vagy annak megfelelő alkatrészellátottságról kéne gondoskodni. Ez valóban környezetbarát lenne.
De amit ők csinálnak, csak látszatintézkedések, amíg az általunk használt termékek ciklusideje nem növekszik, addig nehéz környezetvédelemről beszélni.
(Természetesen ez szembemenne a gazdasági érdekekkel, de előbb utóbb be kell fejezni a felesleges fogyasztást úgy is. Mivel, a jelenlegi gazdaságot, a feleslegesen hamar lecserélt, feleslegesen vásárolt termékek pörgetik. )[ Szerkesztve ]
-
#64791808
törölt tag
válasz 7Heads Drago #163 üzenetére
De nem fogok beállni két 100m-re lévő kamion közé belassítani, hogy el tudjon menni a "villogós" autó hátul.
Ezt en biztosan nem is varom el toled, es aki elvarja, az egy barom. Annyit varok el, hogy ha biztonsagosan megteheted, akkor engedj el. Nem tobbet, nem kevesebbet. -
-
Sifre
senior tag
Az EGR-t nem azért találták ki hogy tönkretegyék a motort, hanem hogy csökkentsék az égéshőt és ezáltal a NOx kibocsátást. A kormolódás sajnos mellékhatása ennek, de vannak különféle trükkök amivel próbálják csökkenteni a mértékét, pl. kisnyomású EGR kör, amivel a részecskeszűrő mögül vezetik vissza a kipufogógázt.
-
-
helyesen: az egr-ről a hozzá nem értők azt hiszik, hogy nem teszi tönkre a motort. aki meg ért hozzá, az tudja, hogy kormot visszatolni a motorba egy baromság.
Az egr meg a hengerenkénti közvetlen befecskendezés a szívósor elkoszolódását okozza. lásd bosch technikus esetei a dióhéjjal.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Reggie0
félisten
Sehol nem irta, hogy ezert talaltak ki, hanem azt irta, hogy ez a mellekhatasa es megkerdojelezte, hogy valoban ez volt-e a kornyezetbaratabb megoldas.Ezen felul meg melleghatasa a nagyobb PM kibocsajtas es a rosszabb hatasfok ami egyenes kovetkezmenye a nagyobb, CHx, CO, CO2 kibocsajtas es fogyasztas.
Ehelyett pl. lehetne SCR-t is hasznalni, csak az nem akkor a biznisz a gyartonak. Neki jo az a "sajnalatos" es "veletlen" mellekhatas, hogy hamarabb tonkremegy.[ Szerkesztve ]
-
Elf
aktív tag
válasz Hieronymus #214 üzenetére
Igazad van.
És az autóbirtoklás gazdasági kérdés lenne akkor csak acélfelnis fényezetlen lökhárítós fehér kombik rohangálnának az utakon.
De hát nem így van. Az autó legyen szép. :-D -
Feketelaszlo
senior tag
Egy tipikusan egygazdás eszköznél még reális is lenne az ilyen fontolkodás, de ha az autódat megéri üzemben tartani akkor re-exportálják használt autóként valami harmadik világbéli országba és ott vezetgeti tovább valaki boldogan, de attól nem lesz érdemben rövidebb az élettartama, mert te lecseréled, legyen akár 1 hónapos vagy 15 éves*.
A komplexitás pedig legkevésbé sem egyenlő a megbízhatósággal vagy élettartammal, amelyre a te öreg Vectrád is remek példa, hiszen ha az az autó a '60-as, '70-es évek gyártástechnológiájával készült volna már nem lenne. Pont azért van egyre több, de egyre összetettebb idős korú jármű az utakon, mert a minőségbiztosítás, a kenéstechnika, a polimer- és fémtechnológia valamint számos egyéb tudományág folyamatosan fejlődött nem csak a teljesítményt, de a tartósságot is pozitívan befolyásolva. Nem a '80-as '90-es évek technikájával passzírozunk ki 100 kW/liter teljesítményt egy motorból (az tényleg nem bírná sokáig), hanem a maival.
Egy szemléletes hasonlat, hogy a jelenleg számítógépemen futó több millió programsoros operációs rendszer egyáltalán nem szokott gyakrabban összeomlani, mint a régi, faék egyszerűségű Win95. Sőt, épp megbízhatóbb lett, miközben a hardver és a szoftver is bonyolultabb.
Az EGR pedig azért rossz példa, mert 1) nem a meleg kipufogógázt vezetik vissza az égéstérbe, hanem majdnem környezeti hőmérsékletre visszahűtik 2) pont a kompakt SCR kiviteleknek hála ma már vannak olyan megoldások [1],[2],[3], amik nélkülözni tudják a kipufogógáz-visszavezetést, egyszerűen nem szükséges már emissziós szempontból. Nem lennék meglepve, ha pár éven belül személyautó motoroknál is megjelennének ilyen kivitelek.*Ennek a folyamatnak csak azzal tud keresztbe tenni a törvényhozás, ha mondjuk kitalál egy roncsautó prémiumot új autó vásárlásra, ami tömegével von ki régi járműveket az utakról, amik máskülönben még évekig működhetnének.
-
pakesz
aktív tag
válasz Feketelaszlo #220 üzenetére
pont a 80' -as evek gyartastechnologiai tettek lehetove hogy sokaig jok legyenek az autok
a 2000' -es evek gyartasi technikaja meg azt hogy ne erjek meg a 20 evet -
dutrás
őstag
Pedig ebben a kommentedben pontosan ezt bizonygattad [link].
Ne védd a védhetetlent. 1.0 110 ló az igencsak ki van csontozva.
Én igen sokat járok Szolnok-Wilhelmshaven távolságot és a te paramétereiddel meg se próbálnám még egyedül se nemhogy az egész családdal tele puttonnyal(öt felnőtt méretű ember) . Az a baj hogy sokan csak az itthoni viszonylatokban saját referenciájukból indulnak ki. Nem fog egyetlen gyártó sem csak magyar útviszonyoknak megfelelő autót legyártani. Fogadd el hogy kell az a kis plusz lóerő tartaléknak főleg előzésekhez annélkül is hogy másokat veszélyeztetnél.
Én se rajongok kamion után poroszkálni 70-75-el. Amint lehetőség adódik megelőzöm.
Tényleg ha van lehetőséged kipróbálni egy nagyobb járgányt hosszútávon tedd meg. Kellemesen fogsz csalódni.P50 pro/P40 Lite
-
válasz Feketelaszlo #220 üzenetére
"A komplexitás pedig legkevésbé sem egyenlő a megbízhatósággal vagy élettartammal": így van, a komplexitás nem arányos az élettartammal, hanem fordítottan arányos. minél komplexebb, annál rövidebb az élettartama. minél egyszerűbb, annál tartósabb. egyszerű matematika.
a 30 éves mercedes dízelek például nem gyulladtak ki úgy, mint mostanában egy-két horror sorozat a bmw-től. de válasszunk két összehasonlítható autót: vectra gts és insignia gsi. ugyanaz a cég, az insignia tekinthető a vectra utódának, mindkét autó a kínálat csúcsa.
- vectra 67 le/liter fajlagos teljesítmény, insignia gsi 130 le/liter
- kézi váltó vs. 8 fokozatú automata aisin váltó
- minimális szoftver vs. minden vackot valami számítógép irányít
- töredék mennyiségű elektromos csatlakozás vs. mindenhol vezeték és toldás (csatlakozót például nem tanult meg az autóipar fejleszteni 40 év alatt)
- szívó vs. változó geometriájú turbó
- tök nulla mechanikus motor vs. mindenféle cuccal telepakolt motor
- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább
- a vectrát be tudják állítani egy modernnek számító futómű padon, az insigniát nem
- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak
- xenon vs. ledmátrix
- átlagos motorolaj igény vs. turbós motorolaj igény
- van tanksapka vs. nincs tanksapka.
- a vectrában mechanikus kulcs van, az insigniában keyless go, ami távolról törhető és lopható
- a vectrát lehet vontatni, az insigniát csak emelni szabad
- van pótkerék vs. nincs pótkerék
- nincs hanggenerátor vs. van rotfl. ekkora baromságot.nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát.
egyetlen pontot tudok, ahol egyes vállalatoknál valóban tisztán érzékelhető a javulás: a rozsdavédelem. mondjuk nem a japóknál, ők máig nem tudnak olyan kasztnit csinálni, ami kibírna legalább 2-3 évet. a 2000-es évekre a galvanizált kasztni eljutott odáig, hogy tovább véd, mint az ésszerű lenne. minden más területen folyamatos minőségromlást érzékelek. ennek oka egyrészt a fenti műszaki túltervezés, másrészt a fillérrel való élvezkedés manageri körökben.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
myckie2
őstag
Igazad van.
De azt se felejtsd el, amit szintén írtam, hogy 5 ember + csomag az nem napi rendszerességű egy átlag magyar életében, hanem min. havi. Hány ember járja szerinted Mo-n rendszeresen Szolnok-Wilhelmshaven távot? Autópályán az előzés 110 lóerő mellett 5 emberrel nem okozhat gondot senkinek, hatalmas csúcsforgalmú úton már talán, de azért a +10-20 percért amit évente csak párszor takarít meg, megéri kapkodni?
-
-
mjani1172
addikt
Mégegy :
A Vectra megfogja a Tesla-t negyed mérföldön, (igaz csak másodszorra) az Insignia nem.
Ettől függetlenül sajnos tényleg látható egy amit írtál, egyre bonyolultabbak, nehezebben javíthatóak az autók, és mindez értelmetlenül hiszen szvsz senkinek nem jó hosszú távon.
Az általános minőség gyengül, filléres haszon miatt éveken keresztül inkább pereskednek mintsem 2 euróval többért tisztességes munkát adjanak ki a kezükből.
Pl VAG tsi, lánc és feszítő probléma. V. golf és társai váltó probléma.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Szerintem ha az ember belátja a korlátait, akkor bőven elég a 110 ló.
Egy könnyebb autóban semmi gond vele.
Nemrég voltam dél olaszországban, ahol a 110 le bérautóm az ottani autók 95 % erősebb volt. És mégis éltek, nem dőltek ez miatt a kardjukba, és a forgalom 1000X dinamikusabb volt mint az itthoni. Még az 1000es Uno ! (a gyerekeim talán most láttak először ilyet) is tartotta a tempot 120-130 és annál több már nem igazán kell.
A zöld lámpára pedig elindultunk, nem úgy mint itthon, ahol ez nem megy 500 le vel sem.Svájcban sem mennek gyorsan hiába vannak borzasztó komoly autók, tempomat 130 és senki nem előzött meg, természetesen jobbra tarts figyelembe vételével. (nem is volt lehetőségük, nagyon nagy volt a forgalom)
Ez itthon elképzelhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
dutrás
őstag
A havi egyet már nem szabad úgy kezelni hogy hébe hóba. El se tudod képzelni hogy mennyien dolgoznak odakinn akiknek nem mindegy mennyi idő alatt teszik meg ezt az utat bizony tömött autóban.
Én ausztrán keresztül megyek szinte mindíg és a német autópályán simán behozom sőt még nyerek is egy csomó időt azzal hogy tartósan tudok 160-170 kmel ha kell még többel is menni. Ráadásul üzemanyag töbletbe se kerül. A nagy sebesség nem kell hogy balaesetekkel párosuljon főleg németország ausztria viszonylatban. Elképesztő az a dinamizmus ahogy ők közlekednek.P50 pro/P40 Lite
-
dutrás
őstag
válasz mjani1172 #228 üzenetére
Persze városban az 1.0 110 ló tökre jó. Hosszútávon dizel 110le már inkább.
A könnyű kasztni meg gyengébb jóval. Inkább választom a nehezet több lóval még fogyasztásban sem számottevő főleg dízel esetében.
Pont ezért a rengeteg fejlesztés. A hagyományos technológiákkal nem érheted el ezt a teljesítményszintet ezzel a környezetvédelemmel.P50 pro/P40 Lite
-
-
Sifre
senior tag
Bocsánat hogy ekkorát idézek, de hátha érdekel egy más szemléletű ember véleménye:
- vectra 67 le/liter fajlagos teljesítmény, insignia gsi 130 le/liter
A fajlagos teljesítménynek ezen a szinten nincs köze a megbízhatósághoz.
- kézi váltó vs. 8 fokozatú automata aisin váltó
Ez az EU irreális elvárása miatt van, hogy a motor a méréseknél mindig az optimális tartományban működjön
- minimális szoftver vs. minden vackot valami számítógép irányít
Ennek én pl. kifejezetten örülök, sokkal egyszerűbb bizonyos hibák feltárása, illetve sokkal egyszerűbb bizonyos funkciókat így megoldani. Pl. tempomat, visszagurulás-gátló, kanyarfény, stb.
- töredék mennyiségű elektromos csatlakozás vs. mindenhol vezeték és toldás (csatlakozót például nem tanult meg az autóipar fejleszteni 40 év alatt)
A hulladék csatlakozókkal egyetértek, de amúgy meglepő hogy a vezetékes és optikai buszrendszerek mennyire le tudták csökkenteni a vezetékek mennyiségét.
- szívó vs. változó geometriájú turbó
Tudtommal benzinmotornál nagy mennyiségben kizárólag a VW 1.5 TSI gyengébb változatában van változó geometriás turbó, de ettől függetlenül a turbó sokkal több előnnyel jár, mint amennyi baj van vele.
- tök nulla mechanikus motor vs. mindenféle cuccal telepakolt motor
A "cuccok" nagy része ismét az EU normák teljesítése miatt van, nem szívatnák a gyártók feleslegesen magukat.
- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább
Gondolom a fékrendszer mérete miatt kell 18"-os kerék, összehasonlíthatatlan a két autó fékhatása
- a vectrát be tudják állítani egy modernnek számító futómű padon, az insigniát nem
Ezt nem értem, miért nem lehet beállítani az Insigniát?
- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak
Nagyon helyes, rengeteg balesetet előznek meg ezek a rendszerek
- xenon vs. ledmátrix
A xenon is horror drága volt, amikor megjelent, majd a LED is olcsóbb lesz
- átlagos motorolaj igény vs. turbós motorolaj igény
Elhanyagolható az árkülönbség
- van tanksapka vs. nincs tanksapka.
???
- a vectrában mechanikus kulcs van, az insigniában keyless go, ami távolról törhető és lopható
Nekem is kessys kocsim van, megvan mire kell odafigyelni
- a vectrát lehet vontatni, az insigniát csak emelni szabad
Mint minden automata váltós autót 30 éve
- van pótkerék vs. nincs pótkerék
Ismét köszönd az EU-nak
- nincs hanggenerátor vs. van rotfl. ekkora baromságot.
Ki lehet kapcsolni, ha zavar, de pl. egy Kodiaq RS-ben egész jól működik
nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát.
Ez szubjektív dolog, nekem pl. biztosan az Insignia tetszene jobban. -
Feketelaszlo
senior tag
Az a baj, hogy te továbbra is a javíthatóság és nem a megbízhatóság ellen érvelsz. Ha valamit könnyen és gyorsan akarunk megjavítani akkor az tényleg nem lehet komplex, összetett rendszer, ha viszont valamit megbízhatóra akarunk gyártani - azaz a meghibásodások számát akarjuk csökkenteni és nem a szervizfolyamatok összetettségét - akkor ennek semmi akadálya amíg a teljes rendszer MTBF mutatóját magasan tudjuk tartani fail-safe rendszerekkel és kifinomultabb műszaki megoldásokkal.
Két szélsőséges példa: Trabant ami minden sarkon lerobban, de kalapáccsal javítható, s utasszállító repülőgép aminek tilos hibázni annak ellenére hogy rohadtul bonyolult. Ha valaki régi vágású autószerelő aki nehezen tartja a lépést a technika fejlődésével akkor érthető, hogy miért érvel mondjuk a Trabi mellett, de a mai felhasználói szokások mellett az egy elfogadhatatlanul rossz megoldás.
A környezeti hatások szempontjából meg egyébként a kérdés közel irreleváns amíg a gyártók és a járműjavító iparág tudja biztosítani a megfelelő szerviztechnikai hátteret (szerintem tudják de erre is biztos rá lehet kontrázni millió anekdotával).[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
válasz Feketelaszlo #235 üzenetére
Két szélsőséges példa: Trabant ami minden sarkon lerobban, de kalapáccsal javítható, s utasszállító repülőgép aminek tilos hibázni annak ellenére hogy rohadtul bonyolult. Ha valaki régi vágású autószerelő aki nehezen tartja a lépést a technikai fejlődésével akkor érthető, hogy miért érvel mondjuk a Trabi mellett, de a mai felhasználói szokások mellett az egy elfogadhatatlanul kedvezőtlen megoldás.
A költségekről szól minden.
Nem a modernséggel van önmagában baj, hanem azzal, hogy ez miatt lényegesen megdrágul az üzemeltetés. Drágább gépek, drágább szerszámok, képzettebb emberek (ezek hiánya) rövidebb élettartam, (pl szívócső,amiből beesnek bizonyos alktrészek? a motorba)sokkal nehezebb hibakeresés, fölöslegesen megbonyolított szerkezetek, amiknek az élettartama töredéke a jól bevált dolgokhoz képest. Szerintem ha olyan áron lennének üzemeltethetőek, mint egy 10-15 éves konstrukció (a maga idejében) akkor nem szólna senki semmit.
De pl az, hogy egyes alkatrészeket pár szegecs tart, mondjuk hegesztés helyett, az nem érdeke sem az eu-nak sem a felhasználónak.
Ez egyedül a gyár borzasztó profitéhsége miatt van.
A környezet védelme valóban fontos, de ezt nem azzal érjük el, hogy kevésbé tovább tartó, modernnek mondott dolgokat gyártunk. Én úgy gondolom, hogy nagyon kevés dologra van valódi rálátásom,nem látom a valódi adatokat (pl akkumulátor előállítás valódi környezeti terhelése) így csak mendemondákra hagyatkozhatok.De nem csak az autóiparra vonatkozik ez, lásd kazánok és kémények.Különböző építkezésen több márkát próbáltam és sok gondom volt.
Míg a régi sz.rok meg mennek.[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
Amit írtatok, azokra a 10 év/200000 km garancia (30 év átrozsdásodás elleni garanciával), és mondjuk 25 év gyári vagy annak megfelelő alkatrészellátottsággal tökéletes megoldás lenne.
De ez szembe megy a gazdasági érdekekkel, azok pedig elsőbbséget élveznek a környezetvédelemmel szemben.
Erről szól az egész, felesleges a részleteibe belemenni.üdv. peti_s
-
"A fajlagos teljesítménynek ezen a szinten nincs köze a megbízhatósághoz.": szerinted annak, hogy nagyjából kétszer akkora erők lépnek fel az egyik motorban, mint a másikban, nincs köze a tartóssághoz? nem fogunk egyetérteni.
"Ennek én pl. kifejezetten örülök, sokkal egyszerűbb bizonyos hibák feltárása, illetve sokkal egyszerűbb bizonyos funkciókat így megoldani.": ezt a nézőpontot el tudom fogadni, csak nem értek vele egyet. én informatikus lennék (nem... ) szerintem kizárólag abban a programban nincs hiba, amit nem programoztak le, és nem használsz. a hibák feltárása addig egyszerűbb, amíg nem maga a hibafeltáró rendszer hibázik.
"Tudtommal benzinmotornál nagy mennyiségben": én nem tudok nagy mennyiségről nyilatkozni, csak arról, amiben érintett vagyok.
"A "cuccok" nagy része ismét az EU normák teljesítése miatt van, nem szívatnák a gyártók feleslegesen magukat.": ezt sem vitatom, a megbízhatóságát vitatom.
"összehasonlíthatatlan a két autó fékhatása": mindkettőn verseny jellegű fékek vannak, nem átlagos utcai fékek.
"/futóműbeállításról/ Ezt nem értem, miért nem lehet beállítani az Insigniát?": mert a vectrát csak én vezetem, és nekem tökmindegy, hogy egyenesen áll-e a kormány, amikor egyenesen megy az autó. mondjuk az, hogy a vectrában négy kormányközép van, az összes általam ismert szerelőnek feladta a leckét. ezzel szemben az insigniát a számítógép is vezeti, például amikor a parkolássegéd önállóan beparkol, ezért a gyár hasznosnak találta, ha az autó pontosan arra megy, amerre a számítógép hiszi, hogy menni fog. ezért komolyabb certifikációval rendelkező beállítópad és személyzet kell hozzá, hogy a futóművéhez hozzányúljanak. ennek azzal a részével, hogy a szekér ne tolja össze a parkoló kocsisort, egyet tudok érteni
"Nagyon helyes, rengeteg balesetet előznek meg ezek a rendszerek": meg amennyit okoznak... mikor a sávtartó rákormányoz a biciklisre... mikor az adaptív tempomat úgy csinál, mint ha féktesztelnék az autópályán...
xenont tudok cserélni. ledmátrixot egyben, 300k-ért...
az insigniában nincs tanksapka. a tankot a fedéllel zárod le. ha a fedél nem záródik rendesen, nem csuktad be a tankot se.
az insignia gsi-t nem azért nem lehet vontatni, mert automata, hanem azért, mert 4x4-es és a hajtásrendszere nem tűri el, ha nem egyformán forog a négy kerék. tehát ha pl. kijön a lopóautó, ahol nincs típusismeret, és megemelik az elejét, ahogy mondjuk a vectrával tennék, majd elviszik, az insignia pár száz méter után tönkremegy. a vectra nem, azt húzkodhatod.
"Ismét köszönd az EU-nak": miért köszönjem az eu-nak, hogy nincs pótkerék? megvan a helye, valami agyas mélynyomót, basszus végfokot konfigurált bele. úgyhogy ha defektet kap, akkor finító.
"Ez szubjektív dolog, nekem pl. biztosan az Insignia tetszene jobban.": igaz, tényleg szubjektív. a vectra gép, az insignia meg egy kisimított számítógép.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz Feketelaszlo #235 üzenetére
engem a megbízhatóság érdekel, mert én nem fogok autót javítani. ha nőgyógyász kézügyesség kell ahhoz, hogy kicseréljék a vectrában a gyertyákat (true story), akkor az az ő problémájuk, nem az enyém. az én problémám az, hogy hányszor kell egy évben szervizbe vinni az autót és mennyit dekkol ott. engem csak az érdekel, hogy 365 napból mennyit vagyok gyalogkakukk. én azért vettem autót, hogy el tudjam végezni a munkámat, nem azért, hogy az autó engem foglalkoztasson.
Az elméletet szépen leírtad, csak a valóság nem ez. A valóság az, hogy minden, amit beleraktál az autóba, egy lehetséges hibaforrás. Tehát amit nem raksz bele, azzal javul az autó rendelkezésre állása. Következmény: minél kevesebb cucc van az autóban, annál jobb. Ebből egyesen következik, hogy a régebbi autók rendszerint jobbak, mint az újak.
A járműjavító iparág mifelénk a béka feneke alatt van két kilométerrel. Nem mondok magamtól sztorikat, csak ha kéritek
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
opr
veterán
Eddig csak passzivan olvastam, de mostmar komolyan erdekel, melyik az a vectra, amelyik gyorsabb, mint a tesla, hosszutavon jobban megy, mint a panamera, tobbet lehet bele pakolni, mint a ford f-150-be, megbizhato, mint egy prius 2, versenyfekek vannak alatta es meg nem is rohad.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
"a 30 éves mercedes dízelek például nem gyulladtak ki úgy, mint mostanában egy-két horror sorozat a bmw-től..."
Igazad van. Azoknak 30 éves Mercedeseknek más típushibájuk volt.
Sajnos az ADAC nem tartatja nyilván nyilván 30 évre visszamenőleg a visszahívásokat. De azért lehet mazsolázni.
[link]"- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább"
Zseniális mondat, a semmiről."- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak"
Ezt a kijelentés sorozatot hiteles adatokkal alá tudnád támasztani?
Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. Gondolom a probléma megelőzésére a kormányszervó és fékrásegítő is ki van kapcsolva nálad.
Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ezen vezetéssegítő rendszerek naponta előznek meg baleseteket és ütközéseket. Nélkülük sokkal több ember sérült vagy halt meg volna.
Nyilvánvalóan minden új rendszer ami egy járműbe kerül elromolhat. Mint minden ebben a világban.
Az cinikus kijelentés, hogy azért nem jó, mert elromolhat. Inkább maradjon magasabban a baleseti statisztika és ne romoljon el semmi?"...mondjuk nem a japóknál, ők máig nem tudnak olyan kasztnit csinálni, ami kibírna legalább 2-3 évet."
Na persze.
A ma Európában forgalomba kerülő járművekre legalább 12 év átrozsdásodási garancia van. Ezt a Mercedes teljesíti túl a harminc évvel.
Amelyik gyártó ezt nem képes teljesíteni, az már kivonult az EU-ból."nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát."
Ez a te gondod. Nem vonható le belőle általános következtetés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
pakesz
aktív tag
válasz Hieronymus #245 üzenetére
"Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ezen vezetéssegítő rendszerek naponta előznek meg baleseteket és ütközéseket. Nélkülük sokkal több ember sérült vagy halt meg volna."
szerintem egy sima egykettedemvénégyzet ismerete többet számítana... de sajna pl. a kurmanyunk is adja a karteritest hogy a sikhulye leonka az be tudjon ulni a volan moge -
-
válasz Hieronymus #245 üzenetére
"Zseniális mondat, a semmiről.": úgy érted, neked nem mond semmit. nem meglepő, jól láthatóan nem követed az autóiparról szóló forrásokat a neten, például a totalcar.hu-t se.
a nagy kerék mindig nehezebb. ha a kocsira nem tudsz feltenni acélfelnit, mert nincs abban a méretben, akkor könnyűfém felnit fogsz feltenni, ami nehezebb. nehezebb felni + nagy méret miatt nehezebb gumi = sok rugózatlan tömeg a futóműben, ami gyilkolja a futómű alkatrészeit. de ez evidens mindenkinek, aki olvasgat a neten ilyen témában, ne érezd magad megszólítva.
"Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. ": ez így önmagában egy igaz állítás. de pl. a hidraulikus kormány-rásegítő az kb. 3 szelep meg két munkahenger, nincs benne semmi, különös tekintettel nincs benne szoftver. ehhez képest például a sávtartó asszisztenshez kell kamera, képfelismerő szoftver, stb. az egész kóceráj abban a másodpercben adja fel, amikor kicsit koszos a felfestés, a szélvédő, stb. adaptív tempomat dettó. tpms már attól is felakad, ha melletted megy egy másik autó tpms-sel. meg egy csomó mástól.
ehhez jön a kidolgozás és a felhasznált anyagok általános silánysága.
szóval igen, a mostani vezetéssegítők sokkal hamarabb, több okból akadnak ki, és több problémád lehet, ha számítasz rájuk, de éppen sztrájkolnak. vagy nem sztrájkolnak, hanem úgy gondolják, hogy akkor is a sáv közepén kell menned, ha ezzel lelököd a széléről a biciklist. vagy gyorsítani kell akkor is, ha eléd vágnak, csak a radar nem érzékeli a 45 fokban előtted menő autót.
a vezetéssegítő rendszereknél olyan élethelyzetek jönnek elő dögivel, amit a programozójuk láthatóan nem képzelt el és vett figyelembe. majd korrigálsz, nagy dolog...
a mazda például legendásan rohad. nem 12 év alatt, hamarabb. az f astra is rohadt rendesen, csak az opel sikeresen alkalmazta a galvanizálást, a g astra már nem rohad. a merci elkezdte környezetvédelmi okokból a vízbázisú festéket használni, kellett egy generáció, mire rájöttek, hogy hogyan kell használni. addig rohadt minden autójuk.
de ne erőlködj a válasszal, láthatóan teljesen tájékozatlan vagy ezekben a kérdésekben, nekem meg nincs türelmem mindent elmagyarázni nulláról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft