- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
válasz #64791808 #137 üzenetére
2 par LED reflektorral egetem bele a tarkodba
Régen nagyon berágtam az ilyenekre. Manapság meg teszek rá nagy ívben. Már egy ideje feltalálták a fényre sötétedő tükröket és eleve sötétített is az autóm. Szóval én ettől még nyugodtan fogok tovább menni a belsőben 130-al. (németbe nem járok ki)
Ellenben az ilyen esetek miatt van annyi idegbeteg az utakon.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
myckie2
őstag
válasz #64791808 #143 üzenetére
#79-es kommentem.
"Itt előzésről volt szó, nem a belső sávban vesztegelésről. Ha egy kamion előzésénél, abban a 2-3 másodpercben hirtelen megjelenik egy 250-el száguldó autó mögöttem, akkor értelemszerűen feltartom, addig amíg ki nem tudok sorolni. Olyan dolgokat próbálsz belemagyarázni a mondandómba, amiről szó sem volt. Jézusom. "
Szövegértés, általános iskola. Ennek fényében teljesen értelmetlen és felesleges a kommented.
[ Szerkesztve ]
-
myckie2
őstag
válasz #64791808 #145 üzenetére
Most kötözködjek én is? a #132-es kommentemre válaszoltál, amiben csak ennyi áll:
"Ne kezd már te is. Jézusom."
Ebben hol írok előzésről vagy bármi ilyesmiről?
Lényegre térve én csak egy olyan egyszerű szituációt vázoltam, hogy tegyük fel van egy kamion konvoj magyar autópályán külső sávban és megkezdem az előzést, de a nagy sebességgel hirtelen mögéd ér egy autó miközben már rég megkezdted az előzést, akkor nem tudsz mit csinálni. Ennyi semmi több. Ti pedig egy ilyen egyszerű mondtadtba belemagyaráztok olyat, hogy én azt állítom, hogy szabályos egy traktorral a forgalombal szemben előzni, miközben jön egy körforgalom. Hihetetlenek vagytok... Ha tudnád honnan indult a kommentem és miből, akkor értetted volna, de az egész nem neked volt címezve és nem is a másik tagnak, ti csak az én komment részletemet kiragadtátok a szövegkörnyezetéből és lehurrogtok, amikor fogalmatok sincs miről van szó.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
válasz #64791808 #263 üzenetére
En egy fullos mondeo-t probaltam ki par eve, az konkretan eletveszely volt. 10-15p utan mondtam azt, hogy akkor most felreallunk es kikapcsoljuk az osszes szart, mert ilyen lassu tempo mellett ennyire En meg eletemben nem feltem szankon sem, nemhogy autoban, plane ugy, hogy elvileg En vezetek. 40-70 kozott ingadozott a sebesseg, szuk utak, sok-sok auto, innen-onnan felhajt ez-az, neha allora fekezes, stb.
Ami miatt ez volt: tukrok folyamatosan "villogtak", meg ment a visitozas a vakfolt miatt, hogy onnan auto jon epp belem, plusz teljesen meg volt zavarodva az auto az osszevissza felfestett savok miatt (frissen javitott-befejezett ut), folyamatosan birkozni kellett vele, mert azt hitte, hogy eppen index nelkul akarok savot valtani es panikolt, plusz vagy ketszer csinalt random veszfekezest is, amikor valaki bevagott elenk es felvillant a feklampaja.
Na, ott dontottem el, hogy akkor az lesz a modszer, hogy megveszem a letezo legmodernebb olyan autot, ami meg ez elott az idoszak elott volt. Tehat mar modern, mar biztonsagos, kenyelmes es megbizhato (tehat sima szivos benyas), de meg nincs tele minden ilyen szarral es nem rohados fajta. Egy 2005-os is250 lett a vege, imadom. A fogyasztasat meg le se szarom, ahogy En hasznalom, kb nem szamit.
Harom "vezetessegito" van benne:
1) sima tempomat, amit olyankor hasznalok, ha teljesen kihalt autopalyan megyek
2) kanyarfenyszoro (hasznos, de amugy teljesen meglennek nelkule)
3) tolatokamera (jo, ezt mondjuk imadom. Eddig is mindig elvoltam nelkule, de azert sokkal jobb, hogy van)A jelenlegi allaspontom az, hogy vagy teljesen en vezetek, vagy teljesen nem. Barminek a ketto kozott nincs ertelme.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
dutrás
őstag
válasz #64791808 #269 üzenetére
Nehogy félre értsd Tisztelt kolléga amit most írok.
Nem tudom mióta használod a rendszert és azt se hogy hogyan. Eleinte én is félve használtam ma napi rutin. Egyszerűen meg kell tanulni használni ezeket a rendszereket. A vészfékasszisztens nálam is ki van kapcsolva (nem azért mert rosszul működne) azt én sem szeretem de együtt járt az autóval. A többit használom rendszeresen. Nagyon megkönnyíti az ember életét főleg azokon a távokon amiket rendszeresen megteszek. Nem hibáztatom ok nélkül az autóba épített berendezéseket mert a körülmények adott esetben nem alkalmasak arra hogy használd őket. Totál rendben van az hogy sűrű esőben ködben havazásban nem működik az adaptív tempomat. Rendben van az ha a nedvességtől fénylik az aszfalt vagy le van kopva a felfestés és nem vagy hibásan működik a sávtartó vagy a sávváltó. Nyilván nem fog megfelelően működni a táblafelismerő ha tiszta dzsuva a szélvédőd. De ezek mind le vannak írva a felhasználói útmutatókban. Nem elég elovasni értelmezni majd a gyakorlat során megszerezni a kellő tapasztalatot és a szerint használni.
Mjani kolléga elvből elutasítja ezeket a dolgokat sőt minden sz@r szerinte. Rettentő negatív ezekhez a dolgokhoz közben lehet csak rosszul használja. (kérlek ne sértődj meg mjani)
Tudni kell azt is hogy ezek nem önvezető autók itt csak segítséget kapsz ha a körülmények megfelelőek. Azért többnyire igen ez saját tapasztalat.9-én[ Szerkesztve ]
P50 pro/P40 Lite
-
pakesz
aktív tag
válasz #64791808 #269 üzenetére
" Ez a hiba akármelyik 20-30 éves kocsiban is elöfordulhatott volna, független a kocsi komplexitásától."
hogy erted hogy az en 25 eves kicsikemben ez megtortenhet?
hogy elmegy a szervom? wow ember de ha nincsen benne szervo?
amugy meg fekrasegites az van, de eletemben nem volt meg olyan hogy elmenjen a fek ereje, csak amikor vontattak, es a forumon is ilyen problemarol csak uj epitesu fosokkal kapcsolatban olvasok ilyet... -
Reggie0
félisten
válasz #64791808 #280 üzenetére
Igen, ezek miatt utalom en is,(meg fazok az allando megfigyeles, naplozas gondolatatol is).
Viszont azt be kell latni, a fejlodes nem olyan, hogy a gyermekbetegsegeket at tudjak ugrani.A radaros tempomatban nem azt potolja hogy beallitsok, hanem azt, hogy ha az elottunk levo labbal vezet, akkor ne kelljen 10 masodpercenkent allitgatnom mikozben a kovetesi tavolsagon vagyok. Ha novelem a kovetesi tavolsagot, hogy az elottem levo hullamzasat ki tudjam atlagolni, akkor meg tobben eloznek meg. Igazabol erre jo.(meg arra, hogy kezzel nem tudsz 0.1km-es felbontassal beallitani sebesseget, csak 1-esevel lehet leptetni, az meg tul).
Veszfek rasegito amugy egy jo dolog. Mar egy ideje gondolkodok olyasmin, hogy hogyan lehetne radiojelekkel az elol meno autos/akadaly kozeledtet szimulalni. El lehetne adni rendorsegnek auto megallitasra
[ Szerkesztve ]
-
Ghoosty
őstag
válasz #64791808 #280 üzenetére
"- elozes elott megprobalok kinezni a kamion mogul -> mivel nem volt index, a savtarto visszahuz -> anyad."
Nem volt még ilyen autóval dolgom, így nem tudom, mennyire reagál korán, de ha előzni szándékozol, akkor már ki kell raknod az indexet. Ha csak kinézési szándékkal is, de érinted a felező vonalat, indexelned kell a KRESZ szerint. Ugyanígy, ha kerékpáros kerülsz ki és érintened kell hozzá a sávelválasztó vonalat, indexelned kell.
"- radaros tempomat fix tavolsagot tart. A palyan bejon elem valaki, hogy egy lassu autost kikeruljon -> siman beleferne a tavolsagba -> tempomat fekez -> mogotem jovo villog, hogy miafasz van, es meg igaza is van -> anyad"
Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy simán beleférne a távolságba. Az a tapasztalatom, hogy bőven féktávon belül szeretnek bejönni az emberek elém. Mivel 99,9+%-ban nem kell satuzni, ezért ez nem okoz gondot, de ha pont akkor kéne, akkor viszont nem fogok tudni megállni.
Néha van az úton, út szélén jelzés, hogy kb mekkora távot kéne hagyni az előttem lévőtől, hogy biztonságos legyen. Még nem volt olyan, hogy valaki akkora távolságot hagyott volna besoroláskor. Viszont elég sok olyan volt, hogy 130-as sebesség mellett egy autónyit sem hagyott."Savtarto elektronika? Minek? Ha nem vagy abban az allpotban, hogy a savban tudd tartani az autot, akkor el se indulj."
Egyrészt jó lenne, ha mindenki betartaná ezt, másrészt, előfordulhat váratlan esemény is. Hirtelen síró gyerek, külső zavaró fény vagy hanghatás, berepülő méh stb, ami okozhatja, hogy nem oda figyelsz, ahova kéne.
-
nagyúr
válasz #64791808 #280 üzenetére
> Savtarto elektronika? Minek? Ha nem vagy abban az allpotban, hogy a savban tudd tartani az autot, akkor el se indulj.
A savtarto kb. a legfontosabb, legertekesebb dolog, ami meg fog jelenni az autokban a kovetkezo evekben (a mostaniak a Tesla kivetelevel eleg problemasak). Egy atlagos vezeto 1000 km alatt tobbszor erinti a sav szelet, ami mind-mind veszelyhelyzet.
while (!sleep) sheep++;
-
bambano
titán
válasz #64791808 #277 üzenetére
"a majd egyszer nem jelez": hehe, egyszer beleültem a zasszony g astrájába, hogy majd frankón betolatok a parkolóba. tolom neki, gurulok, várom, hogy a szokásos módon sípoljon a tolatóradar, b... ebben nincs.. féééééééééék
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Ghoosty
őstag
válasz #64791808 #322 üzenetére
Eszem ágában sincs ilyet csinálni, nem hülyültem meg. Neked sem kéne. Ezt a távolságot még hivatásos sofőröknek is neccess megcsinálni, mert 90 körüli átlag tempó kéne hozzá, különben nem fér bele a megengedett vezetési időbe. (A heti 2x engedélyezett 10 órásba)
Amúgy ha egy eszköz szabályosan használva jól működik, de szabálytalanul furcsaságokat produkál, akkor nem az eszköz a hibás. Nem tudja kitalálni, hogy te éppen szabálytalankodni akarsz és most ne működjön.
-
Ghoosty
őstag
válasz #64791808 #342 üzenetére
"Hadd kerdezzem meg, te hogy szoktal kinezni elozes elott egy kamion mogul pl ugy, hogy ne lepd at a felezot? "
Ha nem mászom bele a seggébe, akkor elég messze el lehet látni, akkor is, ha csak a felezőig húzódok ki. Ha meg olyan a környezet, hogy mondjuk enyhén kanyarodik, akkor ki is rakom az indexet, mert ha jó akkor megyek is rögtön. Ha meg nem akkor visszaveszem az indexet és visszahúzódok, aztán kezdődik elölről, mikor elment a szembejövő.
Az, hogy 4-től 10-ig vezetsz, de lehet, hogy közben kicsit dolgozol is, az már olyan szintű fáradtságot jelent a végére, hogy nem kéne vezetni. Nem véletlenül vannak a kamionosokra is szabályok, nem véletlenül kötelező a tachográf, hogy ezt ne nagyon lépd túl. Elég durva büntetések vannak, hosszú időre visszamenőlegesen is ellenőrizhető stb.
100 ezer km az 100-as átlagtempóval is 1000 óra kocsiban egy évben. Ez 125 teljes munkanap. Lehet, hogy papíron nem vagy hivatásos, de ez már simán beillik annak. Én meg nem akarok az lenni. Szóval kösz, nem kérek belőle.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Újszerű - ASROCK B450 Fatal1ty Gaming K4 AMD AM4 alaplap + Windows 10/11 HOME digitális licensz
- Újszerű - ASROCK B450 Pro4 AMD AM4 dobozos alaplap
- HP Elitedesk 800 G4 DM I5-8500T 16GB 256GB SSD (1 USB sérült, de működik)
- Dell 7060 Micro I5-8500T 8GB 500 GB SSD WIFI
- DELL LATITUDE 7390 I5-8250U/8GB/256GB SSD/1920X1080