Új hozzászólás Aktív témák
-
7Heads Drago
veterán
A te állításodnak ellentmond a környezetvédelmi besorolása az autódnak... Szmogriadó esetén pedig egyre fentebb viszik ezt a normát amivel még lehet közlekedni az adott területen. Ez a motor kilopás is érdekes kérdés. Mivel mint kiderült nem csak egy gyártó csinálta ezt a trükköt. És pont azok az amcsik verik ki a balhét ez ügyben akik nagy ívben felrúgják a nemzetközi klímaegyezményeket?
Alogonomus: Ez azért már erős kijelentés szerintem.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
-
7Heads Drago
veterán
Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebb koszt generál összességében az, ha járok egy tisztességes állapotú régivel, mintha másfél tonna vasból meg műanyagból autót kell összekalapálni.
Akkor miért nem lóval vagy kerékpárral vagy tömegközlekedési eszközzel jársz?
Tény és való hogy manapság nem a minőség a fontos hanem a mennyiség. Pedig a technológia megvan, gyártási folyamat is jó csak nem fűződik hozzá senkinek se érdeke. De az is nyilván való hogy nem rajtad, vagy rajtam múlik. Itt elsősorban a nagyüzemnek, a teherszállításnak, felesleges energia pazarlásnak kellene végett vetni.
régen nem volt ütközésbiztonsági elvárás
És? Úgyis túlnépesedés van, hagyjuk a biztonságot? Sőt tegyünk előre egy gallytörő rácsot, ne szenvedjen annyit szegény pára.
régen nem volt ennyi autópálya.
Régen elég volt a ló is. Most ha 130-al mész a pályán letoltnak. Kínában, Japánban, Franciao. mennyivel is mennek a vonatok? Persze nyilván felesleges ez a rengeteg utazgatás is. Mindenki a föld másik oldalára kíváncsi. Ez nem a te hibád vagy az enyém úgy gondolom.
De ha tényleg zöld vagy azt se értem minek neked akármilyen autó, okos telefon, internet, tv is? Ez mind luxus cikk ami növeli a föld szennyezettségét. Részedről csak álszenteskedés és felesleges a mártírt játszani. Persze én csak találgatok az igazságot csak te tudod.
Ha mindenki minden tárgyat, járművet ésszerű határok között használna és nem venne meg felesleges dolgokat máris sokat tennék a földért. Csak sajnos sokan a nagy jó létben ezt már nem látják meg.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Gargouille
őstag
-
Azt remélem tudod, hogy a Lada azért volt hátsókerék hajtású, mert nem voltak képesek az első kerékhajtást a szükséges pontossággal legyártani. Az 1200-es Lada kb. 60 lóerőjéhez és 87 Nm nyomatékához nem kell a hátsókerék hajtás.
Maradjunk ennél a Ladánál. Kiváló összehasonlítási alap egy mai városi autóval.
Fogyasztás (város/90/120): 7,8/10,7/12,1 l/100 km. Gyorsulás (0-100 km/órára): 23 s. Végsebesség: 137 km/óra. Saját tömeg: 1010 kg. A járműnek nincs olyan sebessége ahol biztonságosnak tekinthető a jármű.
A szén-monoxid termelése pontosan annyi, amennyi.Vegyünk egy kifejezetten olcsó városi autót vetélytársnak. Mitsubishi Spacestar 1.2
Fogyasztás: 5.1 / 3.9 / 4.3 l/100 km 100 gCO2/km. A motor visszafogott teljesítménnyel rendelkezik. 80PS, 106 Nm. Saját tömeg 845 kg. Végsebesség: 180, Gyorsulás (0-100 km/órára): 11.7 s
Megerősített karosszériával rendelkezik. De a végsebességet nem kell feltétlenül kierőltetni ebből a városi autóból.
A ma forgalomba helyezett változatok már teljesítik a Euro 6d-TEMP előírásait, ami kötelezővé teszi az OPF használatát. A dízel motorokhoz hasonlóan, részecskeszűrő van az autókban.Ha bárki azt mondja, hogy a Lada és a motorja jobb és környezetbarátabb mint a Space Star annak szakorvosi ellátásra van szüksége.
De végigjátszható egy gázolajos autókkal is az összehasonlítás.
A Volvo 340 DL 1.6 kombinált fogyasztását 6,4 l/100km.
Opel Astra Sports Tourer 1.5 Diesel, kombinált fogyasztás 3.4 l/100km.
Ebből a Volvót kihozni környezetkímélőbbnek, józan ésszel nem lehet.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
myckie2
őstag
"attól, hogy végső erejét kilehelve egyszer ment 180-at a vitara, még nem fog tudni üzemszerűen, rendszeresen 180-nal menni."
Van baj, nem kevés.
"de én nem ezt mondtam, ugyanis neked nincs hatósági jogköröd, tehát nem állhatsz le rendőrködni, hogy 130-cal megy vagy többel."
Őszintén, ez most, hogy jött ide? Van baj.
[ Szerkesztve ]
-
myckie2
őstag
Konkrétan? Remélem ezt még mérnököknek nem mesélted, hogy egy autó csak egyszer képes elérni a max. sebességét többször nem. Tehát egy két autópályázás után már el sem lehet szerinted indulni egy autóval? Jó tudni.
Itt előzésrő volt szó, nem a belső sávban vesztegelésről. Ha egy kamiom előzésénél, abban a 2-3 másodpercben hirtelen megjelenik egy 250-el száguldó autó mögöttem, akkor értelemszerűen feltartom, addig amíg ki nem tudok sorolni. Olyan dolgokat próbálsz belemagyarázni a mondandómba, amiről szó sem volt. Jézusom.
A Totalcaros videóban meg nem az elsőbbség adás elmulasztása okozta a balesetet, hanem a figyelmetlenség. A videón jól látszott, hogyha a motoros szabályos sebességgel ment volna, akkor is összeütköznek, max nem hal bele.
Egyébként a kresz oktatás alapja volt, hogy úgy vezessünk, hogy mindenkiről azt feltételezzük, hogy ismerik a kresz szabályait és betartják azt. Ha a bíró ilyen esetben máshogy dönt, az a bírót minősíti és ebben az országban nem sok értelmes maradt.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
az csak darabszámtól és távolságtól függ... negyed mérföldön első indulásra gyorsabb. másodikra már nem biztos. harmadikra nem gyorsabb.
Tehát úgy gondolod, hogy te és a vectrád javul annyit valmitől, hogy megfogtok egy teslat gyorsulssban?
Az érvelésed zavaros, mert azt magyarázod, hogy a gyenge auto erre meg arra nem jó, és milyen komoly a vectra, majd amikor előkerül egy a tiednél sokszorosan gyorsabb autó, akkor elmagyarázod hogy nem is olyan rossz a gyengébb autó, sőt még talán jobb is. (harmadikra).
Kicsit úgy tűnik hogy a Vectra az etalon.[ Szerkesztve ]
-
"... azt mondtam, hogy nem tudsz vele gyakran folyamatosan padlógázon járni. mérnöknek nem mondtam, ő tisztában lenne vele nélkülem is."
Az már tiszta, hogy nem gépész szakon végeztél.
Ezen az alapon városban sem lenne szabad autóval közlekedni. A torlódásokban gyorsan megy tönkre a kuplung és a váltó a folyamatos használattól.
Nyilván maximális terhelés közelében gyorsabban kopik a motor, de ez nem jelenti azt, hogy néhány száz üzemóra után kuka a motor.A turbó visszahűtés is felesleges okosság. Legfeljebb a turbó szétesése előtti órákban nem placebo.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
-
7Heads Drago
veterán
Konkrétan milyen motorokat hasonlítasz te össze? Mert nekem úgy tűnik, mintha a benzineshez mérnéd a dízelt.
Az euro besorolások normái folyamatosan csökkenek. Akkor hogy jön neked ki magasabbra ez az új autónál? És minden értéke kisebb mint a régebbi.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Sztem minden adat csökken.
Vagy valami nincs rajta?
Illetve még valami: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
Akkor még egyszer.
"1. MÁR MEGLÉVŐ, nitrogénoxidok és szénmonoxid szempontjából a mai top (legyen euro6dt) autóknál *SOKKAL* tisztább vectra, ami több széndioxidot bocsát ki"
Mert?
Én szívómotoros autót hoztam példának. Alacsonyabb fogyasztás és a jobb hatásfok okán kevesebb szennyezőanyag keletkezik. Ezt a szennyezőanyag mennyiséget csökkenti a lambda-szonda, katalizátor katalizátor páros. Az égéskor keletkező részecskéket az OPF.
Az új autók legyártást nagyban környezettudatosabbá tenné a régi járművek újra feldolgozása.Melyik a tisztább?
Nyilván az újabb konstrukció. Az Opelhez viszonyítva főleg. Mivel technikai hátrányba verte magát az Opel, a húsz évig tartó leépülésével.
Ráadásul az új autókat nem kell folyamatosan javítgatni.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
mjani1172
addikt
Egyszerűen össze vissza beszélsz. Kb 30 éve az autóiparban vagyok, szerintem nem te fogod elmagyarázni nekem, mi hogy működik.
Gyorsulás: Ne haragudj nem szerettem volna ezt így leírni, nem akarlak megbántani, valóban melegszik a Tesla akkuja, de nem a csoffadt szívómotos Vectra a mérce.Te kb 40 km/h órával mész mikor a Tesla 100 al.
Aminek szintén melegszik a kuplungja, bár az 1,8 as nem szaggatja szét. Más dimenzió a két autó. Szívómotoros Vectra ~ drag verseny? Hűű, tényleg nem bántásból, de ha ilyeneket írsz ,nem hiszem, hogy valaha is volt jó vagy gyors autód.Debrecen-Pest távot sebességkorlátozás nélkül.
Igen ez valóban életszerű.Ilyen szinten szerintem kár beszélgetni, (én megragadva a lehetőséget, ezennel ki is szállnék) két olyan autó teljesítményét hasonlítjuk amik között mintha 1000 év különbség lenne, nem csak 1000 nm.
De gondolom,te vezetsz olyan jól, hogy ezt kompenzálod. -
-
Danex
addikt
Jó, de azért azt is vegyük figyelembe, hogy a vectra legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi és az új autó legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi.
Mert ha jól értem, te ugye azt magyarázod, hogy a régi helyett miért nem éri meg újat venni, részben igaz, bár a haszált autódat ugyan úgy megveszi valaki más használatra a mai piacon, de van akinek nincs régi és újat akar venni, ekkor viszont már teljesen hibás a számolás. -
7Heads Drago
veterán
Miért járnék tilosban?
A pályán csak a belső sávban tudsz előzni szerintem.
Az hogy valaki hátul megérkezik 150-170-180-al és villog mert nincs kedve lassítani azért nem én vagyok a szabályt szegő.
Cerebellum: Akkor félreértettél... Jobbról se fogsz, mert lesz mellettem is jármű, maximum a leállósávon. Nem azt mondtam hogy folyamatosan ott megyek. De nem fogok beállni két 100m-re lévő kamion közé belassítani, hogy el tudjon menni a "villogós" autó hátul. De ahogy olvasom a mostani hsz-edet én se értettem elsőre, hogy mire gondolsz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
És ha nyert az év autója szavazáson akkor mi van? Szemre jól néznek, viszont a hétköznapok során derül ki hogy valójában mennyire élhető az autó. Sztem badarság így leragadni egy autó márkánál.
Ettől függetlenül mégse vezeti a szerviz költségi versenyt. Tudtommal ebben a japán kocsik a legjobbak.mepet: 250-el??? Hol? Hungaroringen? Nürburgring? Mert ugye ennyivel nem is jöhet közúton. 1 km előnnyel te még semmit se látsz a tükörből a mögötted jövő F1-el pilótából, amikor nekiállsz egy kamion konvojt előzni a saját kis tempóddal. Az 1 km-es előnyöd 30 mp alatt elolvad ha te 130-al utazol. Hogy akarsz kiállni majd előle?
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mjani1172
addikt
-
7Heads Drago
veterán
Az általam hozott táblázatban te csak az euro 1-2 zártad ki. Ellenben az utána linkelt grafikon szerint az 1-2 nél se nulla volt a mért érték. Most meg már ott tartunk mind egyre rosszabb? Pedig az értékek csökkenek.
És erre nem válaszoltál: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.
Ha most azonnal mindenki letenné az új autóját és venne helyette egy 20-éveset, tartok tőle hogy tovább emelkedne az amúgy is magas kőolaj ár. És 10-20 évvel hamarabb fogynának el a készletek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Kezdjük ott hogy a pályán 130 a megengedett. Akkor hogy ér utol nagy sebesség különbséggel? 200-al... És én vagyok a szabálytalan? És mint írtam is én nem járok németben, és a Hungaringen se.
Na jó én most léptem innen. Komoly gondok vannak itt.....................
Mint mondták előttem is: Előzésről volt szó autópályán. Innen indult a beszélgetés. [link] Nem sáv foglalásról. Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint. Szóval majd találkozunk a pályán.
by[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
"... a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat ..."
Nem fogadjuk el az állításodat.
Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk. Talán jártál még a DDR idején kelet Berlinben. Bekötött szemmel meg tudtad momdani, hogy hol vagy, ha a nyugati oldalról mentél át. Büdös volt a város. Nem voltak környezetvédelmi követelmények az szovjet blokkban gyártott járművekre.
Azt gondolom, hogy hasonló helyzet alakul vagy alakult ki, mint egy viccben.
Az aktuális rádiócsatorna figyelmezettet, hogy az autópályán egy ámokfutó a forgalommal szemben halad.
Erre a jármű vezetője elkezdi hívni az adót, hogy jelentse. Nem egy autó halad a forgalommal szembe, hanem az összes többi.A sok köbcentis és porlasztós autókkal, a tanyaközpontoknál nagyon településeken nem kellene autókázni. Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sifre
senior tag
Az EGR-t nem azért találták ki hogy tönkretegyék a motort, hanem hogy csökkentsék az égéshőt és ezáltal a NOx kibocsátást. A kormolódás sajnos mellékhatása ennek, de vannak különféle trükkök amivel próbálják csökkenteni a mértékét, pl. kisnyomású EGR kör, amivel a részecskeszűrő mögül vezetik vissza a kipufogógázt.
-
Feketelaszlo
senior tag
Egy tipikusan egygazdás eszköznél még reális is lenne az ilyen fontolkodás, de ha az autódat megéri üzemben tartani akkor re-exportálják használt autóként valami harmadik világbéli országba és ott vezetgeti tovább valaki boldogan, de attól nem lesz érdemben rövidebb az élettartama, mert te lecseréled, legyen akár 1 hónapos vagy 15 éves*.
A komplexitás pedig legkevésbé sem egyenlő a megbízhatósággal vagy élettartammal, amelyre a te öreg Vectrád is remek példa, hiszen ha az az autó a '60-as, '70-es évek gyártástechnológiájával készült volna már nem lenne. Pont azért van egyre több, de egyre összetettebb idős korú jármű az utakon, mert a minőségbiztosítás, a kenéstechnika, a polimer- és fémtechnológia valamint számos egyéb tudományág folyamatosan fejlődött nem csak a teljesítményt, de a tartósságot is pozitívan befolyásolva. Nem a '80-as '90-es évek technikájával passzírozunk ki 100 kW/liter teljesítményt egy motorból (az tényleg nem bírná sokáig), hanem a maival.
Egy szemléletes hasonlat, hogy a jelenleg számítógépemen futó több millió programsoros operációs rendszer egyáltalán nem szokott gyakrabban összeomlani, mint a régi, faék egyszerűségű Win95. Sőt, épp megbízhatóbb lett, miközben a hardver és a szoftver is bonyolultabb.
Az EGR pedig azért rossz példa, mert 1) nem a meleg kipufogógázt vezetik vissza az égéstérbe, hanem majdnem környezeti hőmérsékletre visszahűtik 2) pont a kompakt SCR kiviteleknek hála ma már vannak olyan megoldások [1],[2],[3], amik nélkülözni tudják a kipufogógáz-visszavezetést, egyszerűen nem szükséges már emissziós szempontból. Nem lennék meglepve, ha pár éven belül személyautó motoroknál is megjelennének ilyen kivitelek.*Ennek a folyamatnak csak azzal tud keresztbe tenni a törvényhozás, ha mondjuk kitalál egy roncsautó prémiumot új autó vásárlásra, ami tömegével von ki régi járműveket az utakról, amik máskülönben még évekig működhetnének.
-
mjani1172
addikt
Mégegy :
A Vectra megfogja a Tesla-t negyed mérföldön, (igaz csak másodszorra) az Insignia nem.
Ettől függetlenül sajnos tényleg látható egy amit írtál, egyre bonyolultabbak, nehezebben javíthatóak az autók, és mindez értelmetlenül hiszen szvsz senkinek nem jó hosszú távon.
Az általános minőség gyengül, filléres haszon miatt éveken keresztül inkább pereskednek mintsem 2 euróval többért tisztességes munkát adjanak ki a kezükből.
Pl VAG tsi, lánc és feszítő probléma. V. golf és társai váltó probléma.[ Szerkesztve ]
-
-
Sifre
senior tag
Bocsánat hogy ekkorát idézek, de hátha érdekel egy más szemléletű ember véleménye:
- vectra 67 le/liter fajlagos teljesítmény, insignia gsi 130 le/liter
A fajlagos teljesítménynek ezen a szinten nincs köze a megbízhatósághoz.
- kézi váltó vs. 8 fokozatú automata aisin váltó
Ez az EU irreális elvárása miatt van, hogy a motor a méréseknél mindig az optimális tartományban működjön
- minimális szoftver vs. minden vackot valami számítógép irányít
Ennek én pl. kifejezetten örülök, sokkal egyszerűbb bizonyos hibák feltárása, illetve sokkal egyszerűbb bizonyos funkciókat így megoldani. Pl. tempomat, visszagurulás-gátló, kanyarfény, stb.
- töredék mennyiségű elektromos csatlakozás vs. mindenhol vezeték és toldás (csatlakozót például nem tanult meg az autóipar fejleszteni 40 év alatt)
A hulladék csatlakozókkal egyetértek, de amúgy meglepő hogy a vezetékes és optikai buszrendszerek mennyire le tudták csökkenteni a vezetékek mennyiségét.
- szívó vs. változó geometriájú turbó
Tudtommal benzinmotornál nagy mennyiségben kizárólag a VW 1.5 TSI gyengébb változatában van változó geometriás turbó, de ettől függetlenül a turbó sokkal több előnnyel jár, mint amennyi baj van vele.
- tök nulla mechanikus motor vs. mindenféle cuccal telepakolt motor
A "cuccok" nagy része ismét az EU normák teljesítése miatt van, nem szívatnák a gyártók feleslegesen magukat.
- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább
Gondolom a fékrendszer mérete miatt kell 18"-os kerék, összehasonlíthatatlan a két autó fékhatása
- a vectrát be tudják állítani egy modernnek számító futómű padon, az insigniát nem
Ezt nem értem, miért nem lehet beállítani az Insigniát?
- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak
Nagyon helyes, rengeteg balesetet előznek meg ezek a rendszerek
- xenon vs. ledmátrix
A xenon is horror drága volt, amikor megjelent, majd a LED is olcsóbb lesz
- átlagos motorolaj igény vs. turbós motorolaj igény
Elhanyagolható az árkülönbség
- van tanksapka vs. nincs tanksapka.
???
- a vectrában mechanikus kulcs van, az insigniában keyless go, ami távolról törhető és lopható
Nekem is kessys kocsim van, megvan mire kell odafigyelni
- a vectrát lehet vontatni, az insigniát csak emelni szabad
Mint minden automata váltós autót 30 éve
- van pótkerék vs. nincs pótkerék
Ismét köszönd az EU-nak
- nincs hanggenerátor vs. van rotfl. ekkora baromságot.
Ki lehet kapcsolni, ha zavar, de pl. egy Kodiaq RS-ben egész jól működik
nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát.
Ez szubjektív dolog, nekem pl. biztosan az Insignia tetszene jobban. -
Feketelaszlo
senior tag
Az a baj, hogy te továbbra is a javíthatóság és nem a megbízhatóság ellen érvelsz. Ha valamit könnyen és gyorsan akarunk megjavítani akkor az tényleg nem lehet komplex, összetett rendszer, ha viszont valamit megbízhatóra akarunk gyártani - azaz a meghibásodások számát akarjuk csökkenteni és nem a szervizfolyamatok összetettségét - akkor ennek semmi akadálya amíg a teljes rendszer MTBF mutatóját magasan tudjuk tartani fail-safe rendszerekkel és kifinomultabb műszaki megoldásokkal.
Két szélsőséges példa: Trabant ami minden sarkon lerobban, de kalapáccsal javítható, s utasszállító repülőgép aminek tilos hibázni annak ellenére hogy rohadtul bonyolult. Ha valaki régi vágású autószerelő aki nehezen tartja a lépést a technika fejlődésével akkor érthető, hogy miért érvel mondjuk a Trabi mellett, de a mai felhasználói szokások mellett az egy elfogadhatatlanul rossz megoldás.
A környezeti hatások szempontjából meg egyébként a kérdés közel irreleváns amíg a gyártók és a járműjavító iparág tudja biztosítani a megfelelő szerviztechnikai hátteret (szerintem tudják de erre is biztos rá lehet kontrázni millió anekdotával).[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Eddig csak passzivan olvastam, de mostmar komolyan erdekel, melyik az a vectra, amelyik gyorsabb, mint a tesla, hosszutavon jobban megy, mint a panamera, tobbet lehet bele pakolni, mint a ford f-150-be, megbizhato, mint egy prius 2, versenyfekek vannak alatta es meg nem is rohad.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
"a 30 éves mercedes dízelek például nem gyulladtak ki úgy, mint mostanában egy-két horror sorozat a bmw-től..."
Igazad van. Azoknak 30 éves Mercedeseknek más típushibájuk volt.
Sajnos az ADAC nem tartatja nyilván nyilván 30 évre visszamenőleg a visszahívásokat. De azért lehet mazsolázni.
[link]"- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább"
Zseniális mondat, a semmiről."- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak"
Ezt a kijelentés sorozatot hiteles adatokkal alá tudnád támasztani?
Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. Gondolom a probléma megelőzésére a kormányszervó és fékrásegítő is ki van kapcsolva nálad.
Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ezen vezetéssegítő rendszerek naponta előznek meg baleseteket és ütközéseket. Nélkülük sokkal több ember sérült vagy halt meg volna.
Nyilvánvalóan minden új rendszer ami egy járműbe kerül elromolhat. Mint minden ebben a világban.
Az cinikus kijelentés, hogy azért nem jó, mert elromolhat. Inkább maradjon magasabban a baleseti statisztika és ne romoljon el semmi?"...mondjuk nem a japóknál, ők máig nem tudnak olyan kasztnit csinálni, ami kibírna legalább 2-3 évet."
Na persze.
A ma Európában forgalomba kerülő járművekre legalább 12 év átrozsdásodási garancia van. Ezt a Mercedes teljesíti túl a harminc évvel.
Amelyik gyártó ezt nem képes teljesíteni, az már kivonult az EU-ból."nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát."
Ez a te gondod. Nem vonható le belőle általános következtetés.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Sifre
senior tag
Wow, a totalcar mint autóipari forrás, azigen 😁
Az a baj hogy mivel leragadtál a Vectra valamelyik generációjánál, fel sem merül benned hogy egy futóművet meg lehet úgy is tervezni hogy lemezfelnit már számításba sem vesznek, az alkatrészeket a nagyobb rugózatlan tömeghez méretezik.
Egy hagyományos hidraulikus kormányszervóban több alkatrész van ami tönkremehet mint egy elektromos szervóban, pláne ha megspékelik egy sebességfüggő rásegítéssel, amit az elektromos ugye alapból tud.
Az a baj hogy buták az emberek és a vezetést támogató rendszereket robotpilótaként használnak, nem olvassák el a kezelési utasítást, ahol leírják a rendszer korlátait. Utána meg megy a sírás hogy az autó lelökte a bringást az útról.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Láncfűrész topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Politika
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kerékpárosok, bringások ide!
- PlayStation 5
- További aktív témák...