Új hozzászólás Aktív témák
-
Sifre
senior tag
Úgy látszik az az opció hogy tévedsz, nem opció, legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján. Szakmabeliként elég zavaró hogy a saját elméleteidet tényként írod le, foggal-körömmel ragaszkodsz hozzájuk, miközben látszik hogy autóipari tudásod a totalcarhoz hasonló oldalakról származik.
-
Danex
addikt
Csak utcai gumiknal valamilyen szinten arányosan nő az érintkezési felület (szélesség) az átmérővel. Addig egy versemyautonal nyilván több szabadteruk van széltében mozogni.
Persze ha tudsz mondani olyan utcai tomeggyartott autót amin pöttöm, de széles gumikkal jött ki akkor elfogadom, addig viszont csak trollkodasra volt jó a hozzászólás 😁
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Szerinted mekkorát mozdul, ha rossz a torziós merevség ?
Eltekeredik mint egy sajtos masni?Tehát a Vectra olyan, hogy emeled bal hátul egy emelővel, és akkor a jobb első kereke is megemelkedik?
Tehát ha felállsz egy magasabb útpadkára a jobb elsővel, akkor a jobb hátsó nem ér a talajra? Vagy a másik odal sem?
Amikor a csápossal emeled, emeltél rajta már 40 cm-t és mind a 4 kerék a talajon van,akkor lefolyt az emelőről az autó?Ne hülyéskedj már. Tényleg nagyon lejáratod magad.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
-
dutrás
őstag
Hatalmas +1
P50 pro/P40 Lite
-
pakesz
aktív tag
"1. negyven év alatt minden anyag fárad. az autó jobban, mint a metró, mert nincs benne annyi túltervezés és nem tükörsima sínen fut."
az acel?
abban hogy alldogal? rozsdasodas es mechanikai behatas nelkul?
mit szedsz a masikkal, a dutrás kommenttarssal, hogy ilyen baromsagokat vagytok kepesek leirni es ervelgetni e szerint?
amikor 2006ban azt a T34est beinditottak, akkor gondolom az is egy replika volt
ja a tukorsima temahoz, en mondjuk nem ertek hozza de amikor ezt mondtam aposnak, aki 40 evig a metronal volt konstruktor, akkor o valamit enekelt a szinuszos terhelesrol, hogy oldalra verik a kerekeket,
de biztos neked van igazad, hiszen amugy tenyleg te MINDENHEZ ertesz !
en nem ertek hozza, csak ha hallom az infot egy ottlevotol akkor kepes vagyok elhinni neki -
Egy kicsit bonyolultabb a probléma.
Nyilván, ha acéldarabot beraksz egy raktár mélyére 50 év múlva is azonos állapotban veheted ki onnan.
Ha ez egy szerkezeti elemet folyamatosan ér nyíróerő és rezgés, akkor ki fog fáradni az anyag.
Iskolai példa volt az egyik francia autógyártó problémája. Gyorsan fáradt ki a főtengely, nagyon rövid üzemidő után eltört. Azzal próbálták korrigálni a problémát hogy egyre vastagabbra gyártották a tengelyeket.
Az "orvosság" viszont nem használt, sőt még romlott is a helyzet. Az egyik mérnők újraszámolta a méretezést.
Visszatértek a vékonyabb megoldásra és a törés helyén még be is könnyítették a főtengelyt.
Ezzel megoldódott a probléma. A tengely kifáradását jelentősen sikerült kitolni.A mai járművekben is lehetnek és vannak is ilyen anyagfáradás problémák. A korosabb járműveknél ez halmozottan jelentkezik.
Ha nem így lenne, akkor a kopó és fogyó dolgokon kívül, nem kellene semmit sem cserélni a járművekben.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
nem érdekel az önéletrajzod, ha az állításod ellenkezik azzal, amit a saját két szememmel láttam.
mint informatikával foglalkozó ember, pont kiválóan látom, hogy a "szakmabeli" szöveg üres duma. ezen kívül általános problémának látom a szövegértést is.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
válasz mjani1172 #354 üzenetére
én járatom le magam, mikor te mondasz szándékosan olyan feltételeket, amikről neked is tudnod kellene (rosszabb esetben tudod is), hogy marhaság?
kinek jutna az eszébe, hogyha bal hátul emelem az autót, akkor a jobb eleje is emelkedik? hint: kizárólag egy hegyi trollnak.
ha megemelem a vectra bal hátsó kerekét, akkor felemelkedik a bal eleje. ismétlem: a BAL. nem a jobb. pontosan úgy, ahogy a másik hsz-edben linkelt raptor: felemelte a bal elejét, mivel a kasztni nem csavarodik, mert elég merev, ezért megemelkedik a plató bal oldala is, így kirúgja magát a bal hátsó rugóstag.a bánatos francért vitázol kifacsart idiotizmusokkal, mikor a linkelt kép bizonyítja, hogy pontosan tudod, miről beszélek és pontosan ugyanazt érted alatta, mint én.
troll troll troll.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
mjani1172
addikt
kerékcserekor simán fel tudtam úgy emelni a hátsó kerekét, hogy a másik három kerék az aszfalton maradt. nem is járok már fóccvágennel...
Ezt írtad. Ez egyszerűen baromság. Leírtam, elmagyaráztam, képet raktam be, hogy ennek semmi köze a torziós merevséghez,lent maradhat a másik három kerék. Ennek a rugóutak hosszához, a futómű kialakításához van köze.
Gondolom az első és hátsó szélvédők összetörtek, hiszen azok nem szeretik az ilyen mértékű hajlítást.Én ennél többet nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület.
Ezt kifejtenéd?
Nem világos hogy ez honnan jön, még az életben nem hallottam ilyet.
Tehát egy kerékpár kereke, ugyanakorra felületen érintkezik az aszfalttal mint egy busz kereke?Egy linket kérhetnék?A józan észnej ellenmond de vevő vagyok rá.
Az Adac mondjuk máshogy gondolja.:Az ADAC-on kívül a Yokohamát is foglalkoztatta a szóban forgó kérdés. Féktesztjükkel azt kívánták bebizonyítani, hogy a széles felnik és gumiabroncsok alkalmazása mellett a legfőbb biztonsági érv, hogy a fékút a nagyobb tapadó felület okán jelentősen lerövidül
[ Szerkesztve ]
-
"....a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület. ..."
Most már tényleg túl tolod.
Már az is hajmeresztő volt amikor azt írtad, hogy a nagyobb kerékátmérő nem jelent nagyobb tapadási felületet.Nagyot lendítene a helyzeten, ha a fentihez hasonló kinyilatkoztatásokat érvekkel alátámasztanád.
Köszönet és hála érte.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz mjani1172 #368 üzenetére
vannak, akiknek világos volt, hogy ugyanazon autóról van szó és a váltóméret kerekekről (utólag hozzáteszem: minden esetben szabályosan felfújva), vannak, akiknek nem.
vannak, akiknek világos, hogy nem hasonlítunk össze bicikli kereket busz kerékkel, vannak, akiknek nem, őket trollnak hívják.tehát mégegyszer: az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem.
egyébként ha valaki ügyesen keres a neten (ezt most nem veszem magamra), fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
mjani1172
addikt
Ne haragudj, én komolyan veszem amit írsz.
De így ezt nehéz.
Ha állítasz valamit akkor légyszives pontosan és ne később alakitsd át, helyezd más környezetbe, mert ez így olyan színezetet ölt mintha ostobaságokat fecsegnél össze vissza és később magyarázkodnál.Egyébként igy is úgy is hülyeség, mint az Adac teszt is bizonyítja.
A téglatest húzása hogy jön ide?Az Aquplaning tehát független a szélesebb keréktől mint az eddig mindenki állította? Hiszen a felület nem változik. Akkor mi történik?
[ Szerkesztve ]
-
-
Sifre
senior tag
Segítek:
- X autó gyári futóművel: hátul egy oldalon emelve az első kerék csak akkor emelkedik fel ha az emelő szinte teljesen végállásban van.
- X autó 40mm-es ültetéssel: a hátulját egy oldalon emelve az első kerék a gyári állapothoz képest sokkal hamarabb elemelkedik.Ennek oka bizonyára a futómű módosítással merevebbé váló karosszéria, és véletlenül sem a lecsökkent rugóút és a keményebb kanyarstabilizátor.
Apropó, mit jelent az hogy a Vectrán "verseny jellegű fék" van? Mert ha a gyári mezei 1 dugattyús Ate nyeregre gondolsz, akkor gondold újra.
-
"az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem."
Meg a gumi profiljától, meg a gumi lágyságától. A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni. Az érintkező felület mérete a gumiabroncs szélességével arányosan nő.
Ha nem így lenne, akkor a tartalékba adott "virsli" kerékkel is lehetne sebességkorlátozás nélkül közlekedni.
Gondolom sokan láttak már F1-es autógumit közelebbről. A száraz útra használt gumi széles, mintázat nélküli és lágy. Azért használnak lágy anyagot, hogy minél nagyobb felületen érintkezhessen az út felületével. Hátránya is van, gyakran kell cserélni a gumit."....fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik."
Ami a csúszási ellenállást demózza.
A járművel esetében a gördülési ellenállást használjuk fel fékezésre és gyorsításra.
A gördülési ellenállás esetében már számít a felület nagysága.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
válasz Hieronymus #374 üzenetére
A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik.
a gumi mindig pontosan akkora felületen érintkezik az úttal, amennyit a rá eső függőleges irányú nyomóerőből és a gumi nyomásából a gimiben tanult képlettel ki tudsz számolni.ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem.
a téglás kísérletből pedig tudni lehetne, hogy ha nagyobb felületen érintkezik a gumi a földdel, de nem változik az autó tömege, akkor egy felületegységre kisebb erők fognak hatni, így összességében pontosan ugyanannyi lesz az erő.
a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből. A korábban emlegetett tesztben azért állt meg hamarabb az autó azzal a gumival, aminek a lényegi paramétere *szerintetek* az, hogy szélesebb, mert változott a gumi anyaga is. tehát a lényegi paraméter a gumi tapadási képessége, a képletben ez a mű jel, amit nem tudok leírni. Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga. Ha ugyanabból a márkából, típusból raksz fel két váltóméretet, nem lesz érdemi különbség.
"A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni.": ebben egyetértünk, és ezt ha a másik topicban írtad volna, ott is egyetértettem volna vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Sifre
senior tag
Egy elég jó teszt a témában:
[link]
Röviden nem nagy, de mérhető a különbség a szélesebb kerék javára. -
apage satanas
1:55-től valami olyasmit mond a csóka, hogy amikor a kontakt area-t szélesíti, akkor az rövidül, és ott van 2:04-től erről egy táblázat.
még csak az első két percét láttam, de miután ebben pontosan ugyanazt mondja, amit én, nyilván tetszikEgy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
"a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből."
???
Akkor valami mégiscsak számít a keréknyomáson és a kerékre ható erőn kívül."A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik."Ilyen érvelést legutoljára Kadhafi Zöld könyvében olvastam.
Egyébként is pongyola megfogalmazás. Erő helyett erővektorokról lehet szó. Az erőkhöz irány is tartozik.Pontosítok.
ha az erővektorok iránya ellentétes, akkor a gumi hajlása összenyomódást jelent,
Ez ad lehetőséget a gumi számára, hogy a kör sugarából számolhatónál nagyobb felületen érintkezzen a az útfelülettel."ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem."
Utoljára ilyen polémiába szakközépiskolában botlottam bele. Az osztályfőnökünk mechanikát és géptant tanított. Ő mondta erre válaszként, hogy el felejtkeztünk a gumi futófelületének profiljáról.
Optimális kialakítás esetén a talajjal érintkező felület nagyobb, mint a bordázatlan gumik esetében.Ha a te kissé pongyola megfogalmazásodat elfogadjuk hajlás ügyben, akkor a kerék bordázott része másként fog hajlani, mint a bordázatlan része, azonos erőhatás esetén. Növekszik a talajjal érintkező felület.
"Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga."
Hoppá!! Most már nem csak a felület és rá ható erő számít?
Illetve a kocka húzás példájával már a felületet nagyságát is ignoráltad korábban.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
-
Elf
aktív tag
Mostmáá muszáj belepofáznom... :-)
1. Igen, bambano stilusától már megfejeltem Chuck Norist... kétszer. :-)
2. Azért meg valaki nem irja le egy kommentben részletesen minden aspektusát a mondandójának azért még érjük ha akarjuk érteni.
3. Könnyűfém felni meg nagyobb, szélesebb kerék azért van az autókon mert:SZÉP!
Ba dummm tssss.
Ki nem szarja le a fékutat, meg a tapadást meg a súlyt? Ugye hogy ugye?!
SZÉP? Szép! Akkómeg? :-D
Amikó rácsippantom a riasztót a parkolóba, visszanézek rá és ott csillog a verdán. EZ a funkciója. -
#64791808
törölt tag
Egy pofa sör?