Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
És? Sógoromé az autó. Szalonból vásárolt új autó, 0km-es kora óta ő hajtja. Semmilyen változást nem hozott a szoftverfrissítés. Ugyanannyit fogyaszt és ugyanannyira nem megy mint azelőtt. Én nem azt mondtam, hogy másnál nem lehetséges pozitív vagy épp negatív irányban eltérés. Én adott autóról beszéltem. Azon semmi sem változott ez tény.
-
8th
addikt
Rendben. Győztél. Akkor maradjunk annyiban, hogy hazudok és akkor mindenki boldog. És természetesen az autó tulajdonosa is hazudott, mert mittomén' olyanja volt éppen (nem). Lényeg az, hogy te a székedben ülve a monitor mögül jobban tudod mint az autó gazdája, hogy egy adott autót miként befolyásolt vagy eleve befolyásolt-e egyáltalán bármiben is a szoftverfrissítés. Értem. Fantasztikus ez a fórum de komolyan. Micsoda médiumokkal találkozhat itt az ember.
(#34) myckie2: Az autók sokkal könnyebben voltak mint manapság. Régen az alsó-középkategóriás autók nyomtak annyit mint ma egy kisautó lásd. Astra F > mai Corsa. Minden kornak megvoltak a maga gyenge autói. Corsa B 1.2 megvan? Az hiába volt csak 850 kg az a 45 lovas hoki motor szánalmasan vitte. Egy 0-100 sprint az örökkévalóság volt vele (20 másodperc). Vagy ott a 60 lovas Astra F vagy az 1.4 16v négyes Golf, vagy az Octavia II 1.4 szívó vagy a Focus II 1.4 szívó stb. A súlyukhoz képest nem valami acélos a teljesítményük. Ha ezek bármelyikébe beleül négy felnőtt az előzést gyakorlatilag el is lehet felejteni attól pedig egyenesen az isten mentsen meg mindenkit, hogy a puszta motorerőn múljon egy necces közlekedési szituáció megoldása mert ezekben mindegy hányat váltasz vissza és mennyire taposod a gázt pl. egy elkottázott előzésnél...
(#35) Alogonomus: Húha, akarsz róla beszélni?
[ Szerkesztve ]
-
hhx
tag
2011-es Skoda SuperB, 140 le, 2.0 CR TDI, szoftverfrissítés előtt tökéletes volt, utána elkezdett rángatni egy fél éven belül. Márkaszerviz kiderítette, hogy az egyik befecskendező kezd elromlani. Mivel az autó már nem volt garanciás "méltányossági" alapon a gyárban engedélyezték a cserét. (Nyilván tudták, hogy az új szoftver nagyjából legyilkolja a motort a még több visszakeringtetett kipufogógázzal..)
Kicserélték, eltelt 2-3 hónap, jött a következő befecskendező miatti rángatás.. 10e Ft-ért visszatetettem a régi szoftvert, azóta elmúlt a rángatás, és visszajött az ereje is az autónak.
A rángatás jellemzően 2-3-as fokozatban 2100-2500-as fordulat között volt, se előtte se utána. Azért vicces volt az első befecskendező csere előtt a márkaszerviz.. mondták, hogy hát ez 210e Ft. Én meg közöltem velük, hogy ez a "szuper" szoftverük következménye, mert előtte sok évig semmi baja nem volt az autónak, most hirtelen a frissítés után elkezdett haldokolni az autó. Addig erősködött az ürge, míg elkezdtem sorolni neki, hogy a rossz befecskendező miatt (rosszkor fecskendezte be az üzemanyagot) nincs kiegyensúlyozva rendesen a főtengely és egyébként még jobban kopnak a csapágyak stb.. mondta megkérdezi a gyárat, hogy mit mondanak. Aztán a gyár kérdés nélkül engedélyezte a cserét a saját költségükre.
Kártérítésnek adtak egy "ingyen lemossuk a kocsidat" kupont a botrány miatt.
A legnagyobb probléma az, hogy van egy Euro 5-ös "killing machine"-em, ami ontja magából az NO2-t, de cserébe nem kell 3 havonta rákölteni 210e Ft-ot. Gratulálunk a VW-nek!
(Mondjuk a magyar autósok többsége amúgy kivágatja a részecskeszűrőt, mert nincs 600e Ft-juk újat venni sajnos, vagy egy sportautónál egyenes kipufogórendszert tesz alá.. szóval annyira nem kéne rosszul éreznem magam miatta, de mégis, mert mind ezt a szar levegőt szívjuk.)
-
mjani1172
addikt
Igen, szerintem is.
De azért árnyalja a képet, hogy az az autó milyen állapotban van, milyen a károsanyag kibocsátása és mennyit fut. Tehát egy ritkán használt kisautó, vagy egy füstokádó sokat futó dízel.
Ez mellett az autó gyártása azért jótékony az iparra nézve, és ez kihat sokmindenre.
Plusz a fogyasztás is kisebb egy újabb autónál,ezáltal talán tovább tudunk autózni.
Engem az amerikaiak idegesítenek hogy a kövér nagyseggű..... nagyméretű és nagyfogyasztású autókkal pazarolnak. -
Nem ennyire egyszerű.
a környezetbarátság nem csak arról szól, hogy milyen okos vagyok mert a mostani autóm környezetszennyezése hatalmas, de még mindig kisebb, mint egy új autó legyártásáé.
Egy tanyán ez így rendben is van. Ám amikor nagy városban, kétliteres vagy izmosabb, porlasztós autóval védi így a környezetet, az nem gondol a saját és mások gyerekeire. És nem a jövőben, hanem a jelenben. a légúti betegségek forrása nem a kis köbcentis OPF-es szerelt autó motorok. Az öreg sok köbcentis és nulla környezetvédelmi előírásokat teljesítő járművek rontják a levegőt.Amikor München belső területéről kitiltották a DPF nélküli dízel autókat, a koromszemcse szennyezés 48 óra alatt, a többszörösről, jóval megengedett légszennyezési szint alá csökkent. A legszennyezettebb környék a Donnersbergerbrücke volt. Ott mérték a drasztikus levegő minőség javulást. Az ott élőket nem hatotta meg, az új járművek gyártásával nőtt a környezet terhelés. Örültek az élhetőbbé vált környezetnek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
mjani1172
addikt
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
Mi az, hogy különböző megtett km?
A fogyasztás kevesebb lett.
Most a 150 le autóm 140 km/h val,
4 személlyel, csomagokkal, (suv) 6 litert eszik,
Ez 10 éve lehetetlen volt. -
A két dolog azért összefügg.
A környezettudatosság azt is jelenti, hogy nem csak arra figyelek, ami nekem jó. A mások érdekeit figyelembe veszem.Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás. Amúgy nem, mert az elektromos járműveknek is van szennyezőanyag kibocsájtása. Kopik a fék, a gumi, még az ablaktörlő is. Az elkopó anyagmennyiség nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben, hanem részecskékként kerülnek ki a levegőbe. A valóban jó tömegközlekedés lenne az igazi megoldás.
"egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni"
Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz. Most már csak azt várom, hogy valaki vissza sírja az ólmozott benzint.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha így teszi fel valaki a kérdést akkor lehet igaza van, de ez egy populista kérdésfeltevési módszer, mert almát körtével hasonlít. A tisztességes életciklus számításokba a Vectra gyártáskori energiaszükségletét és azóta okozott környezeti hatásait is be kéne vonni* és azt lehetne összehasonlítani egy új autó teljes környezetterhelésével. Ha ezt nem teszed meg akkor azt is ki lehet hozni, hogy környezetbarátabb egy öreg V12-es Ferrarival járni, mint egy új Swifttel, mert azt még nem gyártották le. S hiába lehet valamelyest azzal rákontrázni, hogy egy egyszerűbb, könnyebb autó összerakása kevésbé volt energiaigényes, 20 évvel ezelőtt biztos nem voltak tisztábbak a gyártási folyamatok.
*ráadásul én abban sem vagyok biztos amit oly sokan próbálnak bizonygatni, hogy hosszabb lesz a régi autók hasznos élettartama, azaz a kibocsátás is hosszabb időtávon oszlik el. A statisztikák pont azt mutatják, hogy idővel egyre tovább bírják a járművek és egyre később jön el a (gazdasági) totálkár.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó Dell Optiplex 5040 PC (i5-6500, 8GB ram, 256GB SSD, win10-11 oem dell gyári)
- Csere Gamer laptop-telefon LIAN LI ROG 011 XL DYNAMIC/r5 5600x/16gb/ msi b550/1.5tb ssd/3tb hdd
- 16GB Samsung DDR4 2400MHz M471A1K43CB1-CRC (2 x 8GB) SO-DIMM laptop memória
- Gyönyörű MOZA Mini-P stabilizátor, Gimbal eladó
- Gamer PC i7-9700F ASUS TUF B365M+ 16GB DDR4 ASUS GeForce GTX 1650 500GB SSD 2TB HDD