- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #148 üzenetére
de nem újabb konstrukcióról beszéltem, hanem új autóról.
melyik a tisztább autó, amelyiket legyártottak vagy amelyiket nem gyártottak le? hiába jön ki pár százalékkal több co2 a vectrából, az összességében nagyon sokáig kevesebb, mint amennyi szemét az új autó legyártása közben keletkezik. ezt olyan bonyolult megérteni?ja, opel leépül, rotfl, ekkora marhaságot se hallottam még.
az év autója szavazáson az elmúlt 11 évben háromszor nyert az opel, nála többször csak a fiat nyert, aminek 2008-ban volt utoljára nyertes autója, és a renault, aminek 2006-ban. az elmúlt 11 évben csak a vw nyert háromszor az opel mellett, minden más gyártó kevesebbszer nyert. toyota, ford pl. egyszer sem nyert azóta, hogy 2009-ben az insignia coty lett.leépült... le...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Danex
addikt
Jó, de azért azt is vegyük figyelembe, hogy a vectra legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi és az új autó legyártása + 30 év alatt kitermelt piszok mennyi.
Mert ha jól értem, te ugye azt magyarázod, hogy a régi helyett miért nem éri meg újat venni, részben igaz, bár a haszált autódat ugyan úgy megveszi valaki más használatra a mai piacon, de van akinek nincs régi és újat akar venni, ekkor viszont már teljesen hibás a számolás. -
peti_s
addikt
-
mjani1172
addikt
Igen, szerintem is.
De azért árnyalja a képet, hogy az az autó milyen állapotban van, milyen a károsanyag kibocsátása és mennyit fut. Tehát egy ritkán használt kisautó, vagy egy füstokádó sokat futó dízel.
Ez mellett az autó gyártása azért jótékony az iparra nézve, és ez kihat sokmindenre.
Plusz a fogyasztás is kisebb egy újabb autónál,ezáltal talán tovább tudunk autózni.
Engem az amerikaiak idegesítenek hogy a kövér nagyseggű..... nagyméretű és nagyfogyasztású autókkal pazarolnak. -
peti_s
addikt
válasz mjani1172 #159 üzenetére
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
A fogyasztás hogy kevesebb lett, nem feltétlenül értek egyet.
Nem kalkulálják a törvényhozók bele, hogy bizony hiába képes egy autó papíron jó fogyasztási adatokat hozni, ha a sofőr, illetve a törvényi szabályozás nem segíti ezt az optimális állapotot.
(Öcsémnél az átlagfogyasztás ugyanazzal az autóval 9-9,5 volt, nálam 7. Akkor az autó a hibás? ) -
Nem ennyire egyszerű.
a környezetbarátság nem csak arról szól, hogy milyen okos vagyok mert a mostani autóm környezetszennyezése hatalmas, de még mindig kisebb, mint egy új autó legyártásáé.
Egy tanyán ez így rendben is van. Ám amikor nagy városban, kétliteres vagy izmosabb, porlasztós autóval védi így a környezetet, az nem gondol a saját és mások gyerekeire. És nem a jövőben, hanem a jelenben. a légúti betegségek forrása nem a kis köbcentis OPF-es szerelt autó motorok. Az öreg sok köbcentis és nulla környezetvédelmi előírásokat teljesítő járművek rontják a levegőt.Amikor München belső területéről kitiltották a DPF nélküli dízel autókat, a koromszemcse szennyezés 48 óra alatt, a többszörösről, jóval megengedett légszennyezési szint alá csökkent. A legszennyezettebb környék a Donnersbergerbrücke volt. Ott mérték a drasztikus levegő minőség javulást. Az ott élőket nem hatotta meg, az új járművek gyártásával nőtt a környezet terhelés. Örültek az élhetőbbé vált környezetnek.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
peti_s
addikt
válasz Hieronymus #161 üzenetére
Ez két külön dolog.
Más a városi levegő minősége, és más a környezetre gyakorolt hatás. Az új autó le nem gyártása, a környezetnek egyértelműen jó. (Bizonyos megtett km-ig. )
A városi levegőnek, és az embereknek viszont nyilván az elektromos autó lenne jó.
(Más kérdés, hogy egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni, mint az Euro5-6-ot, főleg már "balkáni" üzemeltetés esetén.)[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
Miért járnék tilosban?
A pályán csak a belső sávban tudsz előzni szerintem.
Az hogy valaki hátul megérkezik 150-170-180-al és villog mert nincs kedve lassítani azért nem én vagyok a szabályt szegő.
Cerebellum: Akkor félreértettél... Jobbról se fogsz, mert lesz mellettem is jármű, maximum a leállósávon. Nem azt mondtam hogy folyamatosan ott megyek. De nem fogok beállni két 100m-re lévő kamion közé belassítani, hogy el tudjon menni a "villogós" autó hátul. De ahogy olvasom a mostani hsz-edet én se értettem elsőre, hogy mire gondolsz.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
mjani1172
addikt
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
Mi az, hogy különböző megtett km?
A fogyasztás kevesebb lett.
Most a 150 le autóm 140 km/h val,
4 személlyel, csomagokkal, (suv) 6 litert eszik,
Ez 10 éve lehetetlen volt. -
A két dolog azért összefügg.
A környezettudatosság azt is jelenti, hogy nem csak arra figyelek, ami nekem jó. A mások érdekeit figyelembe veszem.Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás. Amúgy nem, mert az elektromos járműveknek is van szennyezőanyag kibocsájtása. Kopik a fék, a gumi, még az ablaktörlő is. Az elkopó anyagmennyiség nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben, hanem részecskékként kerülnek ki a levegőbe. A valóban jó tömegközlekedés lenne az igazi megoldás.
"egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni"
Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz. Most már csak azt várom, hogy valaki vissza sírja az ólmozott benzint.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
7Heads Drago
veterán
És ha nyert az év autója szavazáson akkor mi van? Szemre jól néznek, viszont a hétköznapok során derül ki hogy valójában mennyire élhető az autó. Sztem badarság így leragadni egy autó márkánál.
Ettől függetlenül mégse vezeti a szerviz költségi versenyt. Tudtommal ebben a japán kocsik a legjobbak.mepet: 250-el??? Hol? Hungaroringen? Nürburgring? Mert ugye ennyivel nem is jöhet közúton. 1 km előnnyel te még semmit se látsz a tükörből a mögötted jövő F1-el pilótából, amikor nekiállsz egy kamion konvojt előzni a saját kis tempóddal. Az 1 km-es előnyöd 30 mp alatt elolvad ha te 130-al utazol. Hogy akarsz kiállni majd előle?
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bambano
titán
válasz mjani1172 #164 üzenetére
tényleg ennyire bonyolult?
van egy autóm, már legyártották. azt, hogy a gyártása közben mekkora szemetet okozott, már nem lehet visszavonni, mert legyártották. ugyanígy nem lehet visszavonni azt sem, amennyit mentem vele.a vizsgálat időpontjában két lehetőségem van:
- járok a használt autóval
- megrendelek egy újat, azt külön nekem legyártják és azzal járok.a régi autó gyártási szemetét nem veszem figyelembe a döntésnél, mert ELMÚLT. ha cigánykereket hányok, akkor is le van gyártva. a döntésemmel nem tudom befolyásolni. az új autónál meg igen, mert azt akkor gyártják le, ha megrendelem.
tehát az egyik autónál van mondjuk 245g/km szemét, az újnál meg van 20 tonna szemét(gyártás) plusz 130g/km szemét használat. ezekkel a számokkal az új autónak pusztán a közlekedése 115g/km környezetvédelmi javulást hoz, ezt kell szembeállítani a 20 tonna szeméttel, ami a gyártása. Ezekkel a számokkal 174 ezer kilométer után lesz tisztább az új autó, mint a régi. (20 tonna osztva (245-130)-cal)ha az új autó gyártása nem 20 tonna szemetet csinál, vagy nem 130g/km a károsanyag kibocsátása, akkor egyrészt a környezetvédelmi javulás is más szám lesz, másrészt a gyártási szám is más szám lesz, ezért írta a kolléga, hogy különböző megtett kilométerig.
ennyire alapvető tényekkel ne álljunk már le vitatkozni, mert telemegy a szerver ostoba hsz-ekkel.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #165 üzenetére
Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás.
És mi van az akkuval? Sokak szerint ez később nagyobb gond lehet, mint az a kis füst egy modern jól megtervezett autónál. Illetve a nagy mennyiségű autógyártáshoz szükséges földi elemek eléggé végesek. (az akku előállításához szükséges elemekre gondolok)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #165 üzenetére
"Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz": a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat, abból következik, hogy az újabb és újabb normáknak megfelelő autók kipufogó gáza nem feltétlenül tisztább.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz 7Heads Drago #163 üzenetére
nem bonyolult ez, ha olvastad a kreszt.
a belső sávba besorolásnál egyértelmű a szabály: elsőbbséget kell adnod, vagyis nem akadályozhatod indokolatlanul a belső sávban közlekedőket azzal, hogy eléjük állsz. a bírói gyakorlat a fékezés nagyságában határozza meg az indokoltság vagy indokolatlanság mértékét, ha az autóra kötelezően előírt maximális lassulás valamekkora százalékát meg nem haladó fékezéssel a mögötted jövő el tudja kerülni a balesetet, akkor nem akadályoztad. ha ezt meghaladó fékezést kell produkálni ahhoz, hogy ne legyen karambol, akkor igen. elnézést, de a pontos számra most nem emlékszem, valami olyasmiről van szó, hogy 5.8 méter/másodpercnégyzet a kötelező lassulás maximuma, ennek a harmada körül van a határ. Ki kell keresni a tecsőn a kávézz a helyszínelővel podcastot, az egyikben konkrétan megmondja egy helyszínelő szakember a hivatalos bírósági számokat.De a konkrét szám az mindegy, a lényeg, hogy van. Ha a mögötted levő annál kisebbet fékez, szabályos volt a besorolásod. ha nagyobbat, nem volt az. ha eldózerolt, akkor se volt az.
a másik kérdéskör, hogy feltartod-e. ha úgy előzöl kocsisort, hogy nincs közöttük akkora követési távolság, hogy biztonságosan kisorolhass a külső sávba, akkor megelőzheted az egész kocsisort. ha úgy előzöl, hogy van, és van mögötted, aki gyorsabban menne, akkor szabályt sértesz.
tehát ha ritkásan mennek a kamionok és utolér valaki két kilóval, de te nem húzódsz ki, akkor szabálytalan vagy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Gargouille
őstag
Hú most olvastam az időközben felgyűlt kommenteket. Már várom mikor jön elő valamelyik hűdesürgős kolléga az "előzésre kényszerít" fogalmával.
Viccet félretéve nagyon szomorú, hogy csak így a kommenteket olvasva is tökéletesen érthetővé válik miért vannak olyan balkáni állapotok az utakon. Pedig nem kéne sok hozzá, hogy jobb legyen, csak kicsi önmérséklet, előzékenység, a másikra odafigyelés (esetleg időben elindulni, hogy ne legyen miért rohanni) és lehet többen érnének élve haza.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
mjani1172
addikt
-
7Heads Drago
veterán
Az általam hozott táblázatban te csak az euro 1-2 zártad ki. Ellenben az utána linkelt grafikon szerint az 1-2 nél se nulla volt a mért érték. Most meg már ott tartunk mind egyre rosszabb? Pedig az értékek csökkenek.
És erre nem válaszoltál: A kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással. És ha minden igaz végesek a kőolaj készleteink. Muszáj vele nekik valahogy spórolniuk. Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.
Ha most azonnal mindenki letenné az új autóját és venne helyette egy 20-éveset, tartok tőle hogy tovább emelkedne az amúgy is magas kőolaj ár. És 10-20 évvel hamarabb fogynának el a készletek.Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
7Heads Drago
veterán
Kezdjük ott hogy a pályán 130 a megengedett. Akkor hogy ér utol nagy sebesség különbséggel? 200-al... És én vagyok a szabálytalan? És mint írtam is én nem járok németben, és a Hungaringen se.
Na jó én most léptem innen. Komoly gondok vannak itt.....................
Mint mondták előttem is: Előzésről volt szó autópályán. Innen indult a beszélgetés. [link] Nem sáv foglalásról. Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint. Szóval majd találkozunk a pályán.
by[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bambano
titán
válasz 7Heads Drago #174 üzenetére
nem zártam ki semmit. az általad hozott táblázatot megfelelően értelmezve jól alátámasztja azt, amit mondtam.
"kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással": értelmetlen mondat. egy csomó régi autót is tudok, aminek az üzemanyag költsége kevesebb, mint a vectrának. de egy autót se tudok, ami a vectrához hasonló utazási élményt, minőséget nyújt, és fele annyit fogyaszt, mint a vectra.
"Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.": ha ezt átfogalmazhatnánk úgy, hogy 100 kilométerre 9 litert tankolok, vagy annyit, amennyit egy vectra kategóriás új autó megeszik, akkor azt mondom: de, tökmindegy.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz 7Heads Drago #175 üzenetére
az a hsz az utolsó betűig korrekt.
"Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint.": egyetértek, pár embernek annyira beloptam magam a szívébe, hogy már véresre csikarja a klaviját, hogy írhasson valamit, amivel belémköthet.jó szórakozást hozzá. ha ráérek, válaszolok, ha nem, nem.
egy másik komolyabb adag fórumozónak nem megy az értő olvasás. ez van sajnos. de most ki kell mennem, mert korábban elfelejtettem hasraesni a 30 éves autóipari múlt előtt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
redgreg
tag
válasz mjani1172 #164 üzenetére
1982es diesel passat 4et, ha jól van megcsinálva...
#177 vannak, de ott tökéletes döntés született. Mert semmi különbség nincs a géppuskával a főtéren nem célzottan, mint a 160al a városban között. Ha nem hal meg senki az csak a szerencsén múlik. Ha meghal valaki az szándékos emberölés -
Atomgeszi
veterán
válasz Gargouille #172 üzenetére
Nem rohanásról volt szó, hanem a mindenkori közúti közlekedésre megválasztott sebességhatárokon való autózásról.
Gondolom a szupermarketben is az a normális, hogy senki nem figyel a másikra, bemennek a másik elé, és ott hagyják az út közepén a kocsit. Meg megállnak csak úgy, és bevágnak a hömpölygő ember tömegbe, mert ő jobbra akar megnézni egy kirakatot, mintha ő létezne egyedül.
Amikor napjában találkozik az ember ennyi birkával, ott már elfogy a türelem, nem lesz jobb az idegességtől sem, igazad van, de az se legyen már a normális, hogy valaki nem képes 60-nál többel menni, ahol lehet menni a megengedettel, és ne is az legyen a normális, hogy bebasszuk a másik elég a bevásárlókocsit.
Mert sajnos aki a közlekedésben ilyen birka módjára megy, az máshol is így megy. Egyszerűen nincs meg a kultúra az emberekben.
-
Feketelaszlo
senior tag
Ha így teszi fel valaki a kérdést akkor lehet igaza van, de ez egy populista kérdésfeltevési módszer, mert almát körtével hasonlít. A tisztességes életciklus számításokba a Vectra gyártáskori energiaszükségletét és azóta okozott környezeti hatásait is be kéne vonni* és azt lehetne összehasonlítani egy új autó teljes környezetterhelésével. Ha ezt nem teszed meg akkor azt is ki lehet hozni, hogy környezetbarátabb egy öreg V12-es Ferrarival járni, mint egy új Swifttel, mert azt még nem gyártották le. S hiába lehet valamelyest azzal rákontrázni, hogy egy egyszerűbb, könnyebb autó összerakása kevésbé volt energiaigényes, 20 évvel ezelőtt biztos nem voltak tisztábbak a gyártási folyamatok.
*ráadásul én abban sem vagyok biztos amit oly sokan próbálnak bizonygatni, hogy hosszabb lesz a régi autók hasznos élettartama, azaz a kibocsátás is hosszabb időtávon oszlik el. A statisztikák pont azt mutatják, hogy idővel egyre tovább bírják a járművek és egyre később jön el a (gazdasági) totálkár.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
válasz Feketelaszlo #183 üzenetére
Szerintem (egy két kívételtől eltekintve) ha még gazdaságosan életbentartható, és normális műszaki állapotú régebbi autóval járnánk, kisebb lenne a környezet terhelése.
De Itt jön be az anyagi része. Bár itt is van kivétel, de minél öregebb, minél többett futott az autó, annál rosszabb a müszaki állapota, annál költségesebb üzemben tartani, több pénzt kéne ráfordítani, ami jellemzően nincs annak, aki egy 15— 20 éves autót hajt.
Külföldön (bár egyre ritkábban) előfordulnak normális idősebb autók, de itt a java már bontószökevény.[ Szerkesztve ]
-
Danex
addikt
válasz mjani1172 #184 üzenetére
Plusz itthon lehet keresettebb a DPF delete kit mint a New DPF , de a szmokos társaságban már a katalizátor is extra lehet lassan sajnos. EGR hibát is egy fém lemezzel oldjuk meg a 2. Tisztítás után 😕
Arról ne is beszéljünk hogy a rövidtávú utakon a gyári adatokhoz képest mennyi lehet a valós, mert ugye ezek is csak melegen hatékonyak.
[ Szerkesztve ]
-
"... a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat ..."
Nem fogadjuk el az állításodat.
Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk. Talán jártál még a DDR idején kelet Berlinben. Bekötött szemmel meg tudtad momdani, hogy hol vagy, ha a nyugati oldalról mentél át. Büdös volt a város. Nem voltak környezetvédelmi követelmények az szovjet blokkban gyártott járművekre.
Azt gondolom, hogy hasonló helyzet alakul vagy alakult ki, mint egy viccben.
Az aktuális rádiócsatorna figyelmezettet, hogy az autópályán egy ámokfutó a forgalommal szemben halad.
Erre a jármű vezetője elkezdi hívni az adót, hogy jelentse. Nem egy autó halad a forgalommal szembe, hanem az összes többi.A sok köbcentis és porlasztós autókkal, a tanyaközpontoknál nagyon településeken nem kellene autókázni. Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
"...DPF delete kit mint a New DPF , de a ........ egy fém lemezzel oldjuk meg a 2. Tisztítás után"
A rendszeres műszaki vizsga részének kell lennie a környezetvédelmi vizsgálat. Amennyiben a jármű nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat nem szabad forgalomban tartani.
A gyártók kamu szoftverei óta a német TÜV méri a szennyőzanyag kibocsájtást a műszaki vizsgán.
Ezzel a kamuzok kiszűrhetőek Magyarországon is.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Danex
addikt
válasz Hieronymus #187 üzenetére
Persze és az adót is mindenki befizeti, illetve a kreszt is mindenki betartja.
-
pakesz
aktív tag
öröm látni a sok nyútonméter bajnokot hogy verik magukat arra, hogy a motor mennyit ad le a tengelyén
nálam a 25 éves kicsikémben szériafelszereltség a NYOMATÉKVÁLÓ -
Ghoosty
őstag
Elsőre nagyon rosszul hangzik az az idézet. De nem feltétlenül jelenti a veszélyességet.
Utaztam én már pályán 60-70 LE-s kis fiestával 5-en, csomagokkal megpakolva. Különösebb megerőltetés nélkül bírt volna egy 120-as tempót, de mások, főként kamionok még ennyivel sem akartak menni. Viszont gyorsításra már nem volt ereje a kocsinak, így ha szabályosan akartam előzni, akkor bizony hosszú percekre beragadtam a nagyon lassúak mögé, ha éppen emelkedő volt, akkor is esélytelen volt előzni, mert nem gyorsult.
Amióta nekem is nagyobb teljesítményű az autóm, én is nyugodtan bele merek menni olyan előzési szituációkba, amikbe régebben nem. Simán csak azért, mert már egy emelkedőn is képes az autóm értékelhető gyorsulásra. -
mjani1172
addikt
nálam a 25 éves kicsikémben szériafelszereltség a NYOMATÉKVÁLÓ
Gondolom, hogy a barátnődről beszélsz (ott oké a 25 év, és a becézés) és a egy fahusángra gondolsz, amivel mikor elváltok, nyomatékosítod az érveidet.Autóban már nem jó sem a NYOMATÉKVÁLÓ, sem a 25 év.
[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
válasz mjani1172 #193 üzenetére
https://hu.wikipedia.org/wiki/Sebességváltó
értem én hogy sok itt a vonóüzemű dízel, illetve a kétütemű hajómotor dízel fan, de mintha a poszt személygépkocsikrol beszélt volna és nem hajó meghajtásról vagy bányadömperről...
tehát mi a bajod azzal, hogy a tengelyen leadott nyomatékot átváltják valamilyen módon? az hogy gurul az autó? -
pakesz
aktív tag
nekem is kemeny 75 pacim van
aztan amikor kimentem csucsforgalomban a palyara, akkor eldontottem, hogy tolom 140el es akkor kapok egy 9+ os fogyasztast, vagy tenyleg beallok 90re es lesz 6 literes fogyasztas
volt egy onjelolt bunko fócvágen dizeles barom anno akinek nem tetszett hogy le akarom elozni ezert betartott, de hat attol eltekintve a bömbik es a tobbiek mind hagytak hogy menjek amikor a 140es utat valasztottam -
Elf
aktív tag
"de szerintem már mindenkinek fordult elő hogy padlót nyomott egy elozesnel és bár simán befejezte bárki veszélyeztetése nélkül, de így volt nyugisabb."
Nem fordult elő."Persze vannak azok akik mert 60al mennek főúton azt hiszik már halhatatlanok lesznek és teljesen szabályosan közlekednek, csak éppen hergelnek mindenkit az úton."
Mentek, mennek, menni fognak 60-al főúton. Aki ezen hergeli magát az ne induljon el. Köszönöm."Akit napi szinten az ilyen feltartasok nem zavarnak az hazug ember vagy éppen a feltarto, esetleg mucsarocsogen jár az utakon."
Akit napi szinten az ilyen feltartasok zavarnak az ne induljon el. Köszönöm."Aki azt mondja minden nap eltűri hogy feltartjak arra azt mondom hazug vagy nyugdíjas"
Aki nem tudja minden nap eltűrni hogy feltartják az ne induljon el. Köszönöm.A közlekedés része a "feltartás". Kiparkol, leparkol, balra kanyarodik, címet keres, utast rak ki.
Sőt. Naponta munkába menet 150-300 járművet "előzök" le attól függően mekkora a dugó.
Feltartanak? Persze. Ezt hívják közlekedésnek. Persze jobb lenne ha nem tartanának fel. De fel fognak. Minden nap, minden úton, mindörökké.
De annyit megtehetünk hogy kevesebb ideges ember legyen körülöttünk.
Időben indulok időben érkezek. Szkész... -
Elf
aktív tag
válasz mjani1172 #164 üzenetére
Szerintem úgy értette hogy pl. Az az autó ami évente 3000 kilométert megy az nem fogja tudni kompenzálni (a régihez képest) alacsony fogyasztással a legyártásakor megtermelt károsanyagot.
És most lehet pontosítani hogy mennyi kilométert kéne menni vele hogy kompenzálja mert erről gőzöm sincs. :-) -
pakesz
aktív tag
evi 3e -s futasteljesitmenynel nalam van 90e -s benyakoltseg es 120e -s szervizkoltseg, ha vennek egy belulrol ugyanakkora autot mint a mostanim, akkor az lenne legalabb 6 milla
felteve hogy az CO2 es egyeb josagok amik szemetkent jelentkeznek tobbe-kevesbe aranyosithato a koltseggel amibe nekem faj, akkor kijelenthetjuk, hogy a Főődnek azzal teszek jot ha ez meg 50 ev mulva is futni fog -
Balázs Z.
tag
Nagyon egyetértek!!!
+
Nálunk a cégnél a flottakövető rendszer nézi, hogy pl. 90-es útszakaszon többel megy-e a kolléga, mint a megengedett. Ha igen, jelez a rendszer, megkérdi az illetékes, hogy miért történt így, esetleg csekkolja a dashcam felvételét.
A sorrend szabályszegés esetén: szóbeli figyelmeztetés 1-2, írásbeli figyelmeztetés 1-2, pénzlevonás 1-2, elbocsátás.
Az alap mindenkinél a megengedett sebesség -5 km/h. Az elmúlt két évben nem volt egy balesetünk sem.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest