Új hozzászólás Aktív témák

  • Sifre

    senior tag

    válasz bambano #250 üzenetére

    Wow, a totalcar mint autóipari forrás, azigen 😁

    Az a baj hogy mivel leragadtál a Vectra valamelyik generációjánál, fel sem merül benned hogy egy futóművet meg lehet úgy is tervezni hogy lemezfelnit már számításba sem vesznek, az alkatrészeket a nagyobb rugózatlan tömeghez méretezik.

    Egy hagyományos hidraulikus kormányszervóban több alkatrész van ami tönkremehet mint egy elektromos szervóban, pláne ha megspékelik egy sebességfüggő rásegítéssel, amit az elektromos ugye alapból tud.

    Az a baj hogy buták az emberek és a vezetést támogató rendszereket robotpilótaként használnak, nem olvassák el a kezelési utasítást, ahol leírják a rendszer korlátait. Utána meg megy a sírás hogy az autó lelökte a bringást az útról.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Sifre #251 üzenetére

    "meg lehet úgy is tervezni": mindent meg lehet úgy is tervezni, mégse úgy tervezik. én például határozottan el tudom képzelni, hogy egy motorháztető zárját meg lehet úgy tervezni, hogy ha egy szakképzett szerelő a márkaszervizben lecsukja, ne törjön el. a bátyám például azt hitte, hogy egy láncfeszítőt meg lehet úgy tervezni, hogy ha ad egy normális gázt, akkor a lánc nem szakítja le. mindketten tévedtünk.

    tetőig tudom rakni az összes autómat azzal, hogy meg lehet úgyis, de nem úgy van. a púpom is tele van vele. NEM ÉRDEKEL, mit hogy lehet. azt tudom értékelni, amivel saját tapasztalatomban szembesülök. csak ismétlem magam: nem érdekel, hogy lehetne. csak az érdekel, hogy hányszor tesz az autó gyalogkakukká. semmi más nem érdekel, kizárólag az, hogy hányszor fordul elő, hogy reggel beülök az autóba, beindul, elvisz, hazahoz. és hányszor nem. a nagy autóipari duma a 30 éves ipari karrierrel nem érdekel.

    "ahol leírják a rendszer korlátait.": ha van korlát, akkor ne tegyék bele az autóba. egyrészt nem olyan autót vettem, ami korlátos. azt metró mozgólépcsőnek hívják. másrészt tőlem sem fogadja el senki, hogy azért nem végeztem el a munkámat, mert az autó korlátos. ha véletlenül olyan helyen laknál, ahol az általam üzemeltetett rendszerek csinálnák az internet szolgáltatást, te sem érdeklődnél, hogy az autóm milyen, csak az foglalkoztatna, hogy megy a net vagy nem megy a net. tojnál rá magasról, hogy milyen privát bajaim vannak az autómmal. bejött a virágbolt a böngészőben vagy nem. neked is minden más üres melléduma lenne.

    hát így vagyok én a lehetne úgy is terveznivel. ne azt mondd, hogy lehetne, hanem csináld meg.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Reggie0

    félisten

    válasz bambano #252 üzenetére

    "ahol leírják a rendszer korlátait.": ha van korlát, akkor ne tegyék bele az autóba. egyrészt nem olyan autót vettem, ami korlátos.

    Marpedig minden ilyen, nem csak az auto. Ezert van a kezelesi utmutato.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Reggie0 #253 üzenetére

    vannak ésszerű és vannak ésszerűtlen korlátok.
    az autóm nem repül. oké.
    de az, hogy van autopilot, de neked kell vezetni, az marhaság. az is, hogy van automata távolsági fény, de láthatóan nem tesztelték elég területen, így nem használhatom. a sávtartó nem elég biztonságos. az adaptív tempomat rendszeresen helytelenül kezel le helyzeteket. akkor ne legyen. időnként olyan alapvető hibák kerülnek elő, hogy az ember a haját tépi. ha a pc-m csinálna ilyeneket, rég felrúgtam volna.

    szerk: a kezelési útmutató egyetlen fontos feladata, hogy a gyártó elháríthassa a felelősséget. egy nagy, 300 oldalas disclaimer.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • mjani1172

    addikt

    válasz Sifre #251 üzenetére

    Nem tudom milyen autót hajtasz, és van e saját tapasztalat. Az a baj hogy ezek nem 100% os rendszerek csak 92%. Innentől rajtad múlik hogy ezt hogy használod, megbízol benne és hátha szerencséd lesz, vagy folyamatosan felügyeled, de sajnos akkor meg semmi értelme. Ez saját tapasztalat.
    Nekem van távtartó (is) az autóban. Azt inkább 50 % nak mondanám. Az indokolatlan fékezgetések is idegesítőek,
    de amikor viszont kellene és nem teszi akkor tényleg nagy gond van. Márpedig többször téved.
    Nem sokan beszélnek erről (sem) de attól még létezik.

    [ Szerkesztve ]

  • Danex

    addikt

    válasz mjani1172 #255 üzenetére

    De ilyen szemlélettel, minek indulsz el otthonról a munkába? Lehet ,hogy elitnek a zebrán azt annyi. Semmi sem 100%os.

    Tempomat is bármikor beragadhat, mert megtörténhet, mégis egy álom tud lenni hosszú utazás során. ABS, kiporgesgatlo stb. Mind elromolhat, de azért örülünk hogy van.

    Légzsák is pukkanhat magától, de ülnél olyan autóba amiben nincs?

    Szervó is ha tönkremegy és hirtelen elmegy a rasegites szerintem a vezetők harmada balesetet szenvedne a váratlan szituáció miatt.

    Ez már itt kezd átmenni hitvallasba, hogy a régi faék a jó vagy a modern. Itt már felesleges magyarázni, mert ez már egyéni preferencia kérdése.

    Volt Opel Vectram is, VW és Suzuki is, mindegyiknek megvolt a maga szépsége, de ma már nem lennék egy Vectra tulajdonosa, legyen az meg a mai szemmel bármilyen egyszerű.

  • dutrás

    őstag

    Danex
    +1

    mjani1172
    Nekem pont ellenkező tapasztalatom van. Azt nem tudom hogy a Seat mekkora prioritás a vw konszernél mennyi új fejlesztést kap meg azonnal. Bár úgy emlészem a tid nem rlégi. Én egy b8 passatot hajszolok és remekül meg vagyok elégedve a támogató rendszerlekkel. Lehet hogy egyszerűen nem jól használod ezeket a rendszereket. Sose tapasztaltam még olyat hogy fölöslegesen fékez.

    P50 pro/P40 Lite

  • mjani1172

    addikt

    válasz Danex #256 üzenetére

    ?? Miről beszélsz? Mi köze van a munkába járásnak ahhoz hogy a távolságtartó nem fékez és nekimegyek valakinek? Ki álljaki szenvedi el a kárt ? Én vagy a gyártó?
    Amit írtam az tény, nem jóslás. Nem azt írtam hogy megtörténhet hanem megtörtént.

    És akkor most a jóslásról:
    Sok ember egyszerűen átlátja mit várhat egy szerkezettől, pl kezedbe veszel egy mechanikus alkatrészt,érzed látod a kidolgozás minőségét, a kialakítás finomságát, hogy mozognak egymáson az összeillő felületek vagy milyen állapotú egy használt autó, van aki sosem látja át. Nem vagyok pl: villanyszerelő (nem is értek hozzá) de látom, hogy az egyik úgy köti be a biztosítéktáblát hogy gyönyörűen párhuzamosan futnak a vezetékek, szépen feliratozva, hogy jó ránézni, míg a másik a összevissza, egymáson áttekerve, blankolt toldott szarokkal oldja meg ugyanezt.Melyikben lehet több hiba, melyiket lesz könnyebb kijavítani az áttekinthetőt, vagy az összevissza szart.?
    Ha nem látod ezt át akkor nincs miről beszélni.

    Van aki meg olyan hülye,és nem hisz az előítéleteknek,belenyúl a ventillátorba hiszen az olyan mintha állna. Én nem nyúlok bele,mert hallottam hogy nem jó.

  • kisfurko

    senior tag

    válasz mjani1172 #258 üzenetére

    Te miről beszélsz? A távolságtartó autópályára való. Beállítom 3-asra, vagy 4-esre a távolságot (hogy legyen időm reagálni!), aztán ha valaki intenzíven fékez, akkor úgyis én fékezek. Nem fékasszisztens ez, hanem ha valaki kicsivel lassabban megy előtted, vagy nem bír állandó sebességgel menni, akkor leköveti helyetted. Egyébként, még egyszer nem baromkodott (Octavia III és legújabb VW Polo).
    Ugyanez a sávtartó. Autópályán kívül értelme nincs. Van autópályán biciklis? Mellesleg, én nem szeretem a sávtartót, ahhoz nagyon fáradtnak kell lenni, hogy segítsen, akkor meg már inkább ne vezessen senki.
    Az ESP is jól jött, amikor jött egy hóvihar, és megfogta az autót a hókásás úton, mert rosszul mértem fel, hogy mennyi lehet az úton. Egy pillanat volt, anélkül max. egy autóversenyző fogta volna meg. Mégse driftelek a kanyarokban, hogy majd úgyis megfog.
    Száz százalékos megbízhatóság nincs.
    Az meg, hogy totalcar szintű dolgok is be lettek hozva... Amikor egy autót megnéznek, és kevesebbet tudnak róla, mint én laikus, akit érdekel. Azon megy a lihegés, hogy a levedlett, elhanyagolt 10-15 éves szarok milyen sokba kerülnek, mert bezzeg 30 éve még kézzel buherálta az autópálya mellett... Meg prémium autó 2 millióért...
    Érdekel engem, hogy nem tudom a Xenont kicserélni? 4 éve nem kellett hozzányúlni. Ha kibír 5 évet, nem megéri nekem akár 20 euróért kicseréltetni, de nem vakít senkit, és jól látok vele? És nem kell 10 másodpercenként fel-le kapcsolgatnom, megteszi magától. Ha meg 50-ből egyszer mégsem, még mindig meg tudom tenni én, de 49-szer nem nekem kellett.
    Az biztos, hogy többe kerül a móka, mint 20-30 éve, de sokkal többet is kapsz ezért. De, pl. házat építeni is. Ezt hívják az életszínvonal emelkedésének. Csak vannak, akik sajnos ebből kevésbé részesülnek. 20-30 éve sokkal kevesebb autó volt, mert akinek nem telt rá, annak nem volt. Most, akinek nem telik rá, megy egy bontószökevénnyel.
    Én is szerettem az F Astrát, elnyűhetetlennek tűnt, de amikor az Octavia után beleültem, hát, majdnem halálfélelmem volt.

  • mjani1172

    addikt

    válasz kisfurko #259 üzenetére

    Szerintem először olvasd el mihez szólsz hozzá.Sokat segít.
    Egyszerűen nem, értem hogy mindenki válaszol valamire, feltalálva a hideg vizet de rögtön oktat is.

    A távolságtartó autópályára való. Ez természetesen hülyeség.
    Én használtam máshol. Vagy ez tilos? Főúton nem szabad? A törvény tiltja vagy a gyártó?

    Beállítom 3-asra, vagy 4-esre a távolságot (hogy legyen időm reagálni!), Mire kell reagálni? Pot az a lényege hogy megteszi helyetted. Az automata válton is ott a kezed, hogyha nem vált te rögtön megtedd? Az ablakot is letekerve tartod esőben, mert ugye az is kihagyhat?

    :F

    Témát befejeztem egy időre,így értelmetlen.

    [ Szerkesztve ]

  • dutrás

    őstag

    válasz mjani1172 #260 üzenetére

    Ha hirtelen fékeznek előtted azt ugyan lereagálja a rendszer de azt tudnod kell hogy ez nem vészfékezésre való. Álltalában legalábbis a vw-nél eggyütt jár egy hangjelzéssel. Neked kell befejezni a hirtelen fékezést. A kissebb vagy a lassú megállást teljesen jól végrehajtja a rendszer megállásig. Kipróbáltam nem egyszer. De mégegyszer mondom nem vészfék. Az egy másik rendszer.
    Természetesen használhatod főúton is én is szoktam. Ez a megállapításod helyes.
    Viszont az való igaz hogy a távolságot érdemes aktuális forgalom sűrűséghez állítani.

    [ Szerkesztve ]

    P50 pro/P40 Lite

  • mjani1172

    addikt

    válasz dutrás #261 üzenetére

    Ismerem a rendszer működését.Otthon vagyok az autók között. Neked lehet hogy hibátlan, nem ismerem a passat-ot de az ismerőseimnél vagy más fórumokban (új Tiguan, Karoq) szintén előfordul, mind az indokolatlan fékezés,(enyhe kanyarban sűrűbben, pláne ha nincs elválasztó akkor a balosban is ) mind a fékezés időnkénti teljes elmaradása, esőben főleg.

    Nem vitatom,én elfogadom amit írsz, neked hibátlan, míg a többieknek nem az.

    [ Szerkesztve ]

  • #64791808

    törölt tag

    válasz mjani1172 #262 üzenetére

    Nekem Superbben van. Mind a tavolsagtarto, mind a veszfek-asszisztens egy kalap szar.

  • opr

    veterán

    válasz #64791808 #263 üzenetére

    En egy fullos mondeo-t probaltam ki par eve, az konkretan eletveszely volt. 10-15p utan mondtam azt, hogy akkor most felreallunk es kikapcsoljuk az osszes szart, mert ilyen lassu tempo mellett ennyire En meg eletemben nem feltem szankon sem, nemhogy autoban, plane ugy, hogy elvileg En vezetek. 40-70 kozott ingadozott a sebesseg, szuk utak, sok-sok auto, innen-onnan felhajt ez-az, neha allora fekezes, stb.

    Ami miatt ez volt: tukrok folyamatosan "villogtak", meg ment a visitozas a vakfolt miatt, hogy onnan auto jon epp belem, plusz teljesen meg volt zavarodva az auto az osszevissza felfestett savok miatt (frissen javitott-befejezett ut), folyamatosan birkozni kellett vele, mert azt hitte, hogy eppen index nelkul akarok savot valtani es panikolt, plusz vagy ketszer csinalt random veszfekezest is, amikor valaki bevagott elenk es felvillant a feklampaja.

    Na, ott dontottem el, hogy akkor az lesz a modszer, hogy megveszem a letezo legmodernebb olyan autot, ami meg ez elott az idoszak elott volt. Tehat mar modern, mar biztonsagos, kenyelmes es megbizhato (tehat sima szivos benyas), de meg nincs tele minden ilyen szarral es nem rohados fajta. Egy 2005-os is250 lett a vege, imadom. A fogyasztasat meg le se szarom, ahogy En hasznalom, kb nem szamit.
    Harom "vezetessegito" van benne:
    1) sima tempomat, amit olyankor hasznalok, ha teljesen kihalt autopalyan megyek
    2) kanyarfenyszoro (hasznos, de amugy teljesen meglennek nelkule)
    3) tolatokamera (jo, ezt mondjuk imadom. Eddig is mindig elvoltam nelkule, de azert sokkal jobb, hogy van)

    A jelenlegi allaspontom az, hogy vagy teljesen en vezetek, vagy teljesen nem. Barminek a ketto kozott nincs ertelme.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • Mintcar

    tag

    Én a jogsim 2003-ban szereztem meg. Három évig nem volt autóm. Amikor elhatároztam veszek, mindenki azt tanácsolta vegyek egy régi szart lehetőleg valami nagyot amin megtanulok vezetni. Mondom legyen. w123 200D 1millio+ kilométerrel, megfelel a paramétereknek. De nem tanultam meg rajta vezetni, sőt. Mint pár évre rá kiderült csak felejtettem, váltani, karanyarolni és fékezni is. Már két éve hajtottam a kocsit (balesetmentesen), amikor a kissé ittas állapotú haverom megkért hogy vezessem (én nem ittam) a G Astráját akkor kb.: 3-4-5-6 éves lehetett. Mondom jó, elindulunk a kuplung furcsán nehéz volt. Nagy nehezen kettes alig találom, eljött a hármas ideje, rutinból kiakarom nyomni a kuplungot és váltok 3.-ba (persze nem nyomtam ki rendesen, igazából semennyire) fogaskerék darálás, na jó lassítani kéne a kanyarodáshoz, fékeznék, de b@zd meg ember nem fog a fék!!! 30-40km/h-val 2-3 mp-re rá kanyarodnék, kiabálok hogy mi a f@sz van az autóddal még kanyarodni sem akar, ami végül valamennyire sikerült mert a merőleges út mellett lévő bozótosba sikerült bekanyarodni. Az egész történet max. 200m-en zajlott le. Csak annyit mondtam én ezt az autót nem tudom elvezetni és a haver sem akarta vezessek a továbbiakban. Helyet cseréltünk, neki kezes bárányként viselkedett.

    A tanuló autót nem számítva az volt életem második autója aminek a volánja mögé ültem. A felhasználó barát és minőségi és tartós autógyártásról alkotott személyes véleményem, remegő lábak és kezek mellett ott és abban a pillanatban kialakult. Nyilván másnak más a véleménye és ezt 100%-ban el is tudom fogatni!

    w123 200D 1.1millió km+

  • Sifre

    senior tag

    Volt szerencsém használni a sávtartót és az adaptív tempomatot kicsit több mint 1000km-en keresztül egy Octaviában és nekem semmi bajom sem volt vele. Még dugóban is használtam araszolásra, ott sem csinált hülyeséget, pedig volt kanyar is az útban.

  • dutrás

    őstag

    válasz mjani1172 #262 üzenetére

    Ne vegyetek olyan autót amikben ilyen rendszerek vannak. Nektek fölös pénzkidobás :U

    P50 pro/P40 Lite

  • kisfurko

    senior tag

    válasz mjani1172 #260 üzenetére

    Miért hülyeség, hogy autópályára való? Neked is az a tapasztalatod, hogy máshol nem viselkedik optimálisan. Én is kipróbáltam, és erre jutottam. Az, hogy be tudod kapcsolni akár városban is, annak az az egyszerü oka, hogy nem tudja, hogy városban, vagy autópályán vagy. Nem vállal a gyártó semmilyen garanciát a rendszerre, tehát felelösséggel se tartozik. Ennek megfelelöen használom. Olyan ez, mint a gyerek. Normálisan hallgat rád, de nem veheted készpénznek, te tartozol érte felelösséggel.
    Egy kis érdekes történet, hogy mindig résen kell lenni. Amikor az autó még pár hónapos volt, az autópályán egy felüljárón egy illesztésen áthaladva azt éreztem, mint ha kihagyott volna a motor egy tized másodpercre. Kérdeztem a feleségem, hogy ö is érezte-e. Nem. Gondoltam, biztos csak hallucináltam, mert hibajelzés nem volt. Visszafele úton, mikor soroltam az autópályához, akkor egyszer csak elment a gyújtás, majd az ABS, fékrásegítés, kormányszervó stb. Szép karácsonyfa volt a müszerfalon. Minden segéd nélkül kellett megállnom, teljesen váratlanul. Hiába vettem le a gyújtást, majd újra, nem engedett tovább. Bevittek a legközelebbi szervízbe, kitörölték a hibákat, és minden ment normálisan. Egy órán keresztül nyüstölték, nem volt semmi. Hazamentünk, majd másnap a szervizünkben alaposan át akarták nézni. Ök se találtak semmit, hiába ellenörizték, és cserélték a biztosítékokat, reléket, mérték a vezetékeket. Amikor már küldtek volna haza, akkor a föszerelö kínjában elkezdte nyomogatni a biztosítéktáblát jó erösen. Amikor az egyik relét megnyomta, akkor ugyanúgy leállt minden, mint korábban. Kiderült, hogy a biztosítéktábla müanyagja öntéshibás volt, és egy mm-rel beljebb tudott menni a relé foglalata, mint kellett volna, így néha (pl. nagyobb rázkódásra, vagy melegben) nem érintkezett rendesen. Kívülröl semmi se látszott ebböl, ha kivetted a relét, minden úgy állt, ahogy kellett. Ez a hiba akármelyik 20-30 éves kocsiban is elöfordulhatott volna, független a kocsi komplexitásától. Én ekkor tanultam meg, hogy semmi sem biztos egy autóban. Rendeltek újat, ami mindaddig müködött, amíg az érdi emelkedön egy barom meg nem állt a belsö sávban, és tört totálkárosra a mögöttünk jövö...

  • dutrás

    őstag

    válasz #64791808 #269 üzenetére

    Nehogy félre értsd Tisztelt kolléga amit most írok.
    Nem tudom mióta használod a rendszert és azt se hogy hogyan. Eleinte én is félve használtam ma napi rutin. Egyszerűen meg kell tanulni használni ezeket a rendszereket. A vészfékasszisztens nálam is ki van kapcsolva (nem azért mert rosszul működne) azt én sem szeretem de együtt járt az autóval. A többit használom rendszeresen. Nagyon megkönnyíti az ember életét főleg azokon a távokon amiket rendszeresen megteszek. Nem hibáztatom ok nélkül az autóba épített berendezéseket mert a körülmények adott esetben nem alkalmasak arra hogy használd őket. Totál rendben van az hogy sűrű esőben ködben havazásban nem működik az adaptív tempomat. Rendben van az ha a nedvességtől fénylik az aszfalt vagy le van kopva a felfestés és nem vagy hibásan működik a sávtartó vagy a sávváltó. Nyilván nem fog megfelelően működni a táblafelismerő ha tiszta dzsuva a szélvédőd. De ezek mind le vannak írva a felhasználói útmutatókban. Nem elég elovasni értelmezni majd a gyakorlat során megszerezni a kellő tapasztalatot és a szerint használni.
    Mjani kolléga elvből elutasítja ezeket a dolgokat sőt minden sz@r szerinte. Rettentő negatív ezekhez a dolgokhoz közben lehet csak rosszul használja. (kérlek ne sértődj meg mjani)
    Tudni kell azt is hogy ezek nem önvezető autók itt csak segítséget kapsz ha a körülmények megfelelőek. Azért többnyire igen ez saját tapasztalat.9-én

    [ Szerkesztve ]

    P50 pro/P40 Lite

  • pakesz

    aktív tag

    válasz #64791808 #269 üzenetére

    " Ez a hiba akármelyik 20-30 éves kocsiban is elöfordulhatott volna, független a kocsi komplexitásától."

    hogy erted hogy az en 25 eves kicsikemben ez megtortenhet?
    hogy elmegy a szervom? wow ember de ha nincsen benne szervo?

    amugy meg fekrasegites az van, de eletemben nem volt meg olyan hogy elmenjen a fek ereje, csak amikor vontattak, es a forumon is ilyen problemarol csak uj epitesu fosokkal kapcsolatban olvasok ilyet...

  • dutrás

    őstag

    válasz pakesz #271 üzenetére

    Igazad van a szervód nem megy tönre. De szétszaladhat benne a golyósor megszorulhat benne a fogasléc vagy a csiga :U Esetleg eldurranhat a membrán a fékerőszabályzóban vagy a vákumcső elrepedhet :U

    P50 pro/P40 Lite

  • pakesz

    aktív tag

    válasz dutrás #272 üzenetére

    a kétkörös fékrendszerről beszélünk?

    légyszives mondjál már egy statisztikát, hogy ~ 25 éves autóknál, amik rendesen vannak szervizelve, azoknál hány eset volt a múlt évben?

    szóval ez a gyakoribb, vagy pl. a dízel bömbiknél az hogy csak leáll és kiég?

  • dutrás

    őstag

    A modern autók alkatrészeiről
    Rengeteg szabályozás jön az eu részéről mind környezetszennyezés mind vezetésbiztonság részéről. Az autógyártóknak sem kényelmes ez a helyzet mert ennek mind meg kell felelni mert külömben nem adhatják ki szériagyártásra a termékeiket. Ha minden alkatrészt félmillió km-re terveznének fel is kopna az álluk a gyártóknak és a fejlődés sem lenne ilyen ütemű. Ráadásul az ilyen alkatrészek gyártása megemelné nagyban az eladási árakat. Plusz benne van egy alkatrész alultervezése. Ezt el kell fogadni tetszik vagy nem. Én azt vallom hogy nem szabad olyan autót venni (lásd topik eleje 3 henger 1.0 110le) ami ki van csontozva hogy tudjon egy bizonyos teljesítmény szintet.
    A vezetés biztonsággal kapcsolatosan is egyre több rendszert kér vagy kötelez az eu alapfelszereltségként. Ezt is el kell fogadni a tisztelt közönségnek.

    Én mezőgazdaságban dolgozom ahol szintén élnek ezek a szabályozások. Ugyanúgy magasnyomású üzemanyagrendszer (crtdi) kipufogógáz visszavezetés (egr) koromszűrő és adblue rendszerek beépítése kötelező. Gondoljátok el hogy ez nálunk milyen költségeket terhel a műszaki részre. Nálunk egy injektor sor csere milliós tétel és napokig kiesik a gép a munkából ami plusz költség mert esetleg terméskiesést okoz. De el kell fogadni. Nincs mese.

    P50 pro/P40 Lite

  • dutrás

    őstag

    válasz pakesz #273 üzenetére

    Írj te statisztikát hisz te vetetted fel.

    De én jobban bízom a mai fékrendszerekben mint a te elaggott 25-30 éves konstrukciódban.

    [ Szerkesztve ]

    P50 pro/P40 Lite

  • kisfurko

    senior tag

    válasz pakesz #271 üzenetére

    Ha elmegy az egész villanyos vezérlésed, akkor leáll a motor. Ha megáll a motorod, akkor nincs fékrásegítés se. Nem túl bonyolult ez. Tudod, amikor 80-ról állsz meg leállt motorral, igen hamar elfogy a fékrásegítés. Modern autóban ugyanúgy van vákuumos fékrásegítés, az ESP, ABS meg istennyila az egy plusz.
    Amúgy olvastad, hogy a szervó az egy járulékos dolog volt a relé miatt? Semmi se működött, ami nem kisáramú volt. Ja, de, a hűtőventillátor maxra kapcsolt :D

  • #64791808

    törölt tag

    válasz dutrás #270 üzenetére

    Nem ugy tart tavolsagot, ahogy en tennem. Szamomra semmilyen elonye nincs, csupan egy ujabb rendszer, amire figyelni kell.

    Nagyobb bajom a veszfekasszisztenssel volt, egy-ketszer teljesen feleslegesen fekezett akkorat, hogy lefejeltem a kormanyt meg hatulrol majdnem belemjottek. Mert o ugy erzekelte, hogy utkozom az elottem balra fordulni szandekozoval. Holott mozditok egy centit a kormanyon es kikerultem.

    A holtterfigyelot kifejezetten veszelyesnek tartom. Rengeteg fals-pozitiv visszajelzest ad, de ez a kisebbik gond. Hozzaszoktat ahhoz, hogy nem kell a holtteret figyelni. Ha majd egyszer nem jelez, pedig ott van valami, es okozok egy balesetet vele, majd azt mondom, hogy bocsi, de a holtter-figyelo nem jelzet. A biro meg majd azt mondja, semmi gond, 8 ev.

    Ezen vezetessegito rendszerek semmilyen pluszt nem adnak annak, aki osszehangoltan, jo ritmuserzekkel, deffenziven vezet, csupan ujabb rendszerek, amikre figyelni kell.

    @pakesz: biztos, hogy nekem akartal valaszolni? :)

  • dutrás

    őstag

    válasz kisfurko #276 üzenetére

    Nem beszélve arról hogy a szervónak mennyivel jobb a reakcióideje mint egy csiga fogasléc konstrukciónak. Az elektromos szervót már nem is említem.

    P50 pro/P40 Lite

  • Reggie0

    félisten

    válasz bambano #254 üzenetére

    Az esszerutlen korlatokbol lesznek idovel az esszeruek, ahogy fejlodnek. Regen az autot vezetni egy kulon szakma volt, kurblizni kellett, korulmenyeknek megfeleloen felfuteni, figyelni vezetes kozben nehogy tulmelegedjen, stb. stb. es egy csomo mindent nem oldott meg helyettunk a gep. Ehhez kepest a kozlekedesi szituaciok felismeresen kivul nincs feladata a sofornek. Most ezek kozul pl. neked mar a fenyszorot sem kell kapcsolgatni, csak ha az automata elhibazza a felismerest. Nem kell tartani a savban, csak ha az automata elhibazza a felismerest.
    Amugy en elvbol elutasitom a vezeteshelyettesito alrendszereket.

    [ Szerkesztve ]

  • #64791808

    törölt tag

    válasz Reggie0 #279 üzenetére

    Ebben neked igazad van, a baj ezeknek a rendszereknek a hibaival van:

    - elozes elott megprobalok kinezni a kamion mogul -> mivel nem volt index, a savtarto visszahuz -> anyad.

    - elottem balra fordulni keszul valaki, jobbrol siman kikerulhetem. A veszfekrasegito nem igy gondolja -> satufek -> mogottem jovo ledudalja a hajamat, es meg igaza is van -> anyad.

    - radaros tempomat fix tavolsagot tart. A palyan bejon elem valaki, hogy egy lassu autost kikeruljon -> siman beleferne a tavolsagba -> tempomat fekez -> mogotem jovo villog, hogy miafasz van, es meg igaza is van -> anyad

    Savtarto elektronika? Minek? Ha nem vagy abban az allpotban, hogy a savban tudd tartani az autot, akkor el se indulj.

    Veszfekezes-rasegito? Hasznos, megovhat egy rafutasos balesettol, de tessek mar normalisan megcsinalni, mert nekem eddig tobb kart csinalt, mint hasznot.

    Radaros tempomat? A sima tempomatnal nem tudunk 3 gombot kezelni?

  • Reggie0

    félisten

    válasz #64791808 #280 üzenetére

    Igen, ezek miatt utalom en is,(meg fazok az allando megfigyeles, naplozas gondolatatol is).
    Viszont azt be kell latni, a fejlodes nem olyan, hogy a gyermekbetegsegeket at tudjak ugrani.

    A radaros tempomatban nem azt potolja hogy beallitsok, hanem azt, hogy ha az elottunk levo labbal vezet, akkor ne kelljen 10 masodpercenkent allitgatnom mikozben a kovetesi tavolsagon vagyok. Ha novelem a kovetesi tavolsagot, hogy az elottem levo hullamzasat ki tudjam atlagolni, akkor meg tobben eloznek meg. Igazabol erre jo.(meg arra, hogy kezzel nem tudsz 0.1km-es felbontassal beallitani sebesseget, csak 1-esevel lehet leptetni, az meg tul).

    Veszfek rasegito amugy egy jo dolog. Mar egy ideje gondolkodok olyasmin, hogy hogyan lehetne radiojelekkel az elol meno autos/akadaly kozeledtet szimulalni. El lehetne adni rendorsegnek auto megallitasra :)

    [ Szerkesztve ]

  • #64791808

    törölt tag

    válasz Reggie0 #281 üzenetére

    A radaros tempomatban nem azt potolja hogy beallitsok, hanem azt, hogy ha az elottunk levo labbal vezet, akkor ne kelljen 10 masodpercenkent allitgatnom mikozben a kovetesi tavolsagon vagyok.

    Ezt el tudom fogadni, mas kerdes, hogy ha valaki elottem nem tud allando sebesseget tartani, akkor megelozom a francba.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Danex #256 üzenetére

    "Szervó is ha tönkremegy és hirtelen elmegy a rasegites": válasszuk már szét a dolgokat úgy, hogy van valami a kocsiban, ami jó amikor megvetted, majd elromlik, mert minden elromlik. meg van valami más a kocsiban, ami akkor se működött rendesen, amikor megvetted és sose lesz jó, és tudod, hogy főleg azért, mert tróger módon gyártották le.

    az új autókban egy csomó minden van, ami sose volt jó és nem is lesz az.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Reggie0

    félisten

    válasz bambano #283 üzenetére

    Miert a motor mukodott valaha rendesen? Gyarilag lefullad alacsony fordulaton, meg mashol is(valtoallastol fuggoen), jarnia kell allo helyzetben is ezen felul valtogatni kell. Persze leirja a gyarto, hogy ez ilyen es mire kell figyelni, de megis milyen dolog. Menjen ha menni kell, alljon, ha allni kell es persze legyen minden sebessegen optimalis munkapontban, ne fulladjon le sehol. Most talan kezdi ezt elerni a startstoppal es automata valtoval, de az elmult 100 evben megis volt autozas... Na te ezt az elmult 100 evet akarod egycsapasra atugrani mas alrendszereknel.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz kisfurko #259 üzenetére

    "A távolságtartó autópályára való": miért lenne autópályára való? a körúti dugósorozatba miért nem való?

    vagy elkerülte pár ember figyelmét az, hogy a távolságtartó kézi váltónál csak lassít, automata váltónál képes megállítani az autót, mert ott tud "kuplungolni" is? kézi váltós autót nem fékezheti meg nagyon, mert nem tudja bontani a hajtást.

    "Ugyanez a sávtartó. Autópályán kívül értelme nincs.": ehhez képest az insigniában alapértelmezetten bekapcsol, ha beindítod a motort. külön zongorázni kell a gombokon, hogy kikapcsold.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Ghoosty

    őstag

    válasz #64791808 #280 üzenetére

    "- elozes elott megprobalok kinezni a kamion mogul -> mivel nem volt index, a savtarto visszahuz -> anyad."

    Nem volt még ilyen autóval dolgom, így nem tudom, mennyire reagál korán, de ha előzni szándékozol, akkor már ki kell raknod az indexet. Ha csak kinézési szándékkal is, de érinted a felező vonalat, indexelned kell a KRESZ szerint. Ugyanígy, ha kerékpáros kerülsz ki és érintened kell hozzá a sávelválasztó vonalat, indexelned kell.

    "- radaros tempomat fix tavolsagot tart. A palyan bejon elem valaki, hogy egy lassu autost kikeruljon -> siman beleferne a tavolsagba -> tempomat fekez -> mogotem jovo villog, hogy miafasz van, es meg igaza is van -> anyad"

    Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy simán beleférne a távolságba. Az a tapasztalatom, hogy bőven féktávon belül szeretnek bejönni az emberek elém. Mivel 99,9+%-ban nem kell satuzni, ezért ez nem okoz gondot, de ha pont akkor kéne, akkor viszont nem fogok tudni megállni.
    Néha van az úton, út szélén jelzés, hogy kb mekkora távot kéne hagyni az előttem lévőtől, hogy biztonságos legyen. Még nem volt olyan, hogy valaki akkora távolságot hagyott volna besoroláskor. Viszont elég sok olyan volt, hogy 130-as sebesség mellett egy autónyit sem hagyott.

    "Savtarto elektronika? Minek? Ha nem vagy abban az allpotban, hogy a savban tudd tartani az autot, akkor el se indulj."

    Egyrészt jó lenne, ha mindenki betartaná ezt, másrészt, előfordulhat váratlan esemény is. Hirtelen síró gyerek, külső zavaró fény vagy hanghatás, berepülő méh stb, ami okozhatja, hogy nem oda figyelsz, ahova kéne.

  • emvy

    nagyúr

    válasz #64791808 #280 üzenetére

    > Savtarto elektronika? Minek? Ha nem vagy abban az allpotban, hogy a savban tudd tartani az autot, akkor el se indulj.

    A savtarto kb. a legfontosabb, legertekesebb dolog, ami meg fog jelenni az autokban a kovetkezo evekben (a mostaniak a Tesla kivetelevel eleg problemasak). Egy atlagos vezeto 1000 km alatt tobbszor erinti a sav szelet, ami mind-mind veszelyhelyzet.

    while (!sleep) sheep++;

  • Reggie0

    félisten

    válasz emvy #287 üzenetére

    Plane, hogy olaszoknal az volt az alap kozlekedes, hogy autopalyan az egyik kerekkel(tetszes szerint melyik oldalon) a felfestett vonalon kell menni. Ez kb. 2 evvel ezelottig volt igy, amig el nem kezdtek terjedni a savtartos autok.

    [ Szerkesztve ]

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz kisfurko #268 üzenetére

    "Az, hogy be tudod kapcsolni akár városban is, annak az az egyszerü oka, hogy nem tudja, hogy városban, vagy autópályán vagy. ": nem hát... az általam ismert autók zömében csomagokban jön az okosság, amiben van sávtartó meg hasonló viccek, azokban mindben volt navigáció és táblafelismerés is. tehát az autó pontosan tudja, hogy hol jársz, legalábbis kijelzi a maximális sebességet.

    "Kiderült, hogy a biztosítéktábla müanyagja öntéshibás volt, és egy mm-rel beljebb tudott menni a relé foglalata, mint kellett volna,": na ez a probléma. az új autóban van relé, meg öntéshibás tábla. a régiben meg töredék annyi relé van, így mégha öntéshibás is lenne a tábla, nem okoz gondot, mert nincs ott semmi, aminek gondot okozhatna. és az, hogy öntéshibás a tábla, azért van, mert valamelyik fillérb..ó managga megspórolt két centet azzal, hogy nem rendes gyárban gyártatta le az alkatrészt, hanem alsó-szecsuán-külsőn egy fedetlen garázsban három bangladesivel.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz #64791808 #277 üzenetére

    "a majd egyszer nem jelez": hehe, egyszer beleültem a zasszony g astrájába, hogy majd frankón betolatok a parkolóba. tolom neki, gurulok, várom, hogy a szokásos módon sípoljon a tolatóradar, b... ebben nincs.. féééééééééék :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #250 üzenetére

    "nehezebb felni + nagy méret miatt nehezebb gumi = sok rugózatlan tömeg a futóműben, ami gyilkolja a futómű alkatrészeit.

    Feltétlenül a legolcsóbb és legvacakabb terméket kell megvásárolni?
    amúgy sem a futómű terhelése a baj. Az csak az Opelek specialitása. Más autóknál a fogyasztás és fékút növekedése jelent gondot. Persze az Opel esetében ez belefér.

    A nagykerék nem öncélú megoldás. A gyors autók nagy kerekűek. A forgó kerék tömege növeli a jármű stabilitását.

    Olvasnivaló:
    https://www.gumi-b2b.hu/home/technologia/14-acelfelni-vagy-alufelni

    A többi feltételezett dolgokról, jobb nem is beszélni.
    Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?
    A Ford annyira leadott a gyártás minőségéből, hogy most már csak kettő évente kötelező szervizelésre vinni a személyautóinak egy részét. Az összes Fiesta ebbe a körbe tartozik.

    A menetbiztonságot javító berendezések többsége a már meglévőeszközökkel operál. Nincs sok extra ami elromolhat. Egyik sem veszi át a vezetés felelősségét, legfeljebb segítenek megakadályozni vagy csökkenteni a baj mértékét.

    PS:
    A totalcar oldal inkább a népszerűségre törekszik, mint a szakszerűségre.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • dutrás

    őstag

    válasz bambano #289 üzenetére

    A javaslatom az hogy ne keressetek ilyen autókat. Van még a használtautó.hu- rengeteg ócskavas. Mind gazdára vár.

    P50 pro/P40 Lite

  • kisfurko

    senior tag

    válasz bambano #285 üzenetére

    Nézd, az én tapasztalatom az, hogy városban nem okos tempomatozni. Nem tud elég kicsi távolságot tartani, nem reagálja le elég gyorsan a forgalmi helyzetek változását. Lehetni lehet, de akkor még nagyobb kompromisszumokkal. Talán majd jópár év múlva.
    Nem ismerem az Insigniát, ez ha tényleg így van, egy okkal több, hogy ne legyen ilyen autóm :)

  • pakesz

    aktív tag

    válasz Ghoosty #286 üzenetére

    "Nem volt még ilyen autóval dolgom, így nem tudom, mennyire reagál korán, de ha előzni szándékozol, akkor már ki kell raknod az indexet."

    azert egy elozes elozetes lecsekkolasa miatt ne kelljen mar a masik embernek veszfekeznie vagy elterelo mozdulatot tennie, mert az a masik autobol csak azt latja, hogy az index ki van rakva es neki is indul

    nos en mint harmadik fel ilyenkor azonnal a dudat nyomom es keszulok a legrosszabbra hogy eppen itt sulyosan beneztek valamit !!!

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Hieronymus #291 üzenetére

    "A gyors autók nagy kerekűek.": nem azért van nagy kerék az autón, mert gyors, hanem azért, mert nehéz.
    "A forgó kerék tömege növeli a jármű stabilitását.": amelyik járműre ez igaz, azt biciklinek hívják, itt offtopic.

    megnéztem azt a gumis cikket, jót röhögtem rajta, annyi hiba van benne. érvelésre alkalmatlan.

    "Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?": trükközve? például a pohu 5 év garit adott anno a közbeszerzéses fóccvágenekre, az első tulajnak. ha eladták, ugrott a gari. el kell olvasni az apróbetűt is.
    egyébként meg nincs jó híre a turbós fordoknak.

    "A menetbiztonságot javító berendezések többsége a már meglévőeszközökkel operál.": az insignia orrában van egy radar, a szélvédőn a tükör mögött van egy kamera. ezekkel operál a sok beépített cucc. egyik sincs a vectrában. tehát az állításod nem igaz.
    "Nincs sok extra ami elromolhat.": nincs, persze... én meg a vatikán feje vagyok.

    "Egyik sem veszi át a vezetés felelősségét, legfeljebb segítenek megakadályozni vagy csökkenteni a baj mértékét.": jaja, tényleg ez van a marketing anyagban. de a valóság... én a melómban is azt szoktam mondani, hogy akinek felelőssége van, annak kell legyen hatásköre is. tehát ha nekem van felelősségem azzal, hogy karambolozok-e, akkor nekem van hatásköröm, az elektronikának kuss van. ha az elektronika beleszól, akkor az az ő felelőssége.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz kisfurko #293 üzenetére

    a legjobb dolog városban az adaptív tempomat automata váltóval. akkora távolságot tart, amekkorát beállítottál neki a sebesség függvényében.

    azt szeretném látni, amikor demonstrálod a topic közönsége előtt, hogy te gyorsabb vagy, mint a radaros tempomat meg a számítógép :P rotfl. azért ekkora marhaságot ne mondjunk már, hogy legyőzöd egy ilyen egyszerű feladatban a gépet.

    az insignia adaptív tempomatja pont egy plusz ok az insignia mellett. nem tökéletes autó, lehet ellene érvelni, de a tempomatja az pont nem ellene szól. amikor működik. amikor meg eldobja az agyát a rendszer, akkor hümmögés van meg windows: próbálta már újraindítani? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • Ghoosty

    őstag

    válasz pakesz #294 üzenetére

    Miért kéne vészfékezni?!
    A szitu úgy néz ki, hogy ki akar nézni, de még azelőtt visszahúzza a sávtartó, mielőtt látott volna valamit, mert nem indexelt, így úgy érzi a program, hogy ő csak kicsúszott a sávból. Érzékelhető sebességváltozás nem feltétlenül történik.

    Az index minden esetben csak szándékot jelez. Ha te indexelsz jobbra egy kereszteződésben, de mégis egyenesen mész, de közben jobbról meg kihajtanak eléd, és baleset lesz, 100%-ban az lesz a felelős, aki kihajtott.

    Ha meg nem testszik az indexelési szabály, akkor meg a törvényhozóknál kell reklamálni.

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz dutrás #292 üzenetére

    másfél éve vettem autót, nekem most nem időszerű a hahu böngészése.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • kisfurko

    senior tag

    válasz bambano #289 üzenetére

    De az a lényeg, hogy nem tudja 100%-ra, lehet a navigációs adat idejétmúlt, a táblaleolvasás sem nagyon tökéletes stb. Egyszerübb, ha nem okoskodik. Van olyan autó is, amin van alsó határa a müködésnek pl.
    Biztos vagyok benne, hogy ezelött 20-30 éve is voltak ilyen jellegü problémák. Emlékszem, milyen remek autóvillamossági jelenségek voltak olasz, francia autóknál a buszrendszerek elött.
    Mindegy, a baleseti statisztikákon látszik, milyen sokat segítenek ezek a fejlesztések, és még úgy is csökkennek a számok, hogy még mindig nö az autók száma. Nekem böven megéri a plusz pénzt, hogy 500 km sötétben, esös út után nem vagyok mosott szar. Mert igazából pénz kérdése az egész, a kocsik nem állnak többet a szervízben, nekem, legalábbis a fenti kis mókán kívül nem volt szervizlátogatásom az elmúlt 7 évben, a kötelezökön felül.

  • kisfurko

    senior tag

    válasz bambano #296 üzenetére

    Ne adj olyat a számba, amit nem mondtam.
    Nem tudom, hogy az Insignia tempomatja milyen fejlett, csak fócvágenét ismerem, az meg nem erre való. A fócvágen hozni szokta az átlagot, ebböl extrapoláltam.
    A második rész meg a sávtartóra vonatkozott.

Új hozzászólás Aktív témák