Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz somogyib #4 üzenetére

    Egyszerű.
    Csak szoftver cserével maradhatnak használatban a járművek.
    Az elvesző lóerők mellett emelkedő fogyasztást jelent. Ha ez így nem elég, akkor a jármű forgalmi értéke is csökken. Olcsóbban lehet eladni, mint a vásárláskor számolható évenként értékvesztés volt.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 8th #39 üzenetére

    Nyugalom!
    Euro5 vagy újabb autók esetében oldható meg szoftverfrissítéssel a környezetvédelmi előírások megtartása.
    Szóval nem mindegy, melyik és mennyi idős autóról van szó.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #52 üzenetére

    Azt remélem tudod, hogy a Lada azért volt hátsókerék hajtású, mert nem voltak képesek az első kerékhajtást a szükséges pontossággal legyártani. Az 1200-es Lada kb. 60 lóerőjéhez és 87 Nm nyomatékához nem kell a hátsókerék hajtás.

    Maradjunk ennél a Ladánál. Kiváló összehasonlítási alap egy mai városi autóval.
    Fogyasztás (város/90/120): 7,8/10,7/12,1 l/100 km. Gyorsulás (0-100 km/órára): 23 s. Végsebesség: 137 km/óra. Saját tömeg: 1010 kg. A járműnek nincs olyan sebessége ahol biztonságosnak tekinthető a jármű.
    A szén-monoxid termelése pontosan annyi, amennyi.

    Vegyünk egy kifejezetten olcsó városi autót vetélytársnak. Mitsubishi Spacestar 1.2
    Fogyasztás: 5.1 / 3.9 / 4.3 l/100 km 100 gCO2/km. A motor visszafogott teljesítménnyel rendelkezik. 80PS, 106 Nm. Saját tömeg 845 kg. Végsebesség: 180, Gyorsulás (0-100 km/órára): 11.7 s
    Megerősített karosszériával rendelkezik. De a végsebességet nem kell feltétlenül kierőltetni ebből a városi autóból.
    A ma forgalomba helyezett változatok már teljesítik a Euro 6d-TEMP előírásait, ami kötelezővé teszi az OPF használatát. A dízel motorokhoz hasonlóan, részecskeszűrő van az autókban.

    Ha bárki azt mondja, hogy a Lada és a motorja jobb és környezetbarátabb mint a Space Star annak szakorvosi ellátásra van szüksége.
    De végigjátszható egy gázolajos autókkal is az összehasonlítás.
    A Volvo 340 DL 1.6 kombinált fogyasztását 6,4 l/100km.
    Opel Astra Sports Tourer 1.5 Diesel, kombinált fogyasztás 3.4 l/100km.
    Ebből a Volvót kihozni környezetkímélőbbnek, józan ésszel nem lehet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz 7Heads Drago #59 üzenetére

    "Nagyon hosszú idő kell hogy a lada vissza előzze légszennyezésben."

    De ez csak egy szempont a sok közül. A legolcsóbb ma forgalomba helyezhető jármű is sokkal biztonságosabb mint a Lada. Ezt nem lehet forintosítani. Ha az anyósülésen utazó személy lerokkan egy Ladás balesetben, az hány évvel tolja el az új jármű megtérülését. Ha meghal az utas, az mennyit nyom a váltás megtérülésében?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #81 üzenetére

    "... azt mondtam, hogy nem tudsz vele gyakran folyamatosan padlógázon járni. mérnöknek nem mondtam, ő tisztában lenne vele nélkülem is."

    Az már tiszta, hogy nem gépész szakon végeztél.
    Ezen az alapon városban sem lenne szabad autóval közlekedni. A torlódásokban gyorsan megy tönkre a kuplung és a váltó a folyamatos használattól.
    Nyilván maximális terhelés közelében gyorsabban kopik a motor, de ez nem jelenti azt, hogy néhány száz üzemóra után kuka a motor.

    A turbó visszahűtés is felesleges okosság. Legfeljebb a turbó szétesése előtti órákban nem placebo.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz myckie2 #91 üzenetére

    "...Ha +180-al mész a magyar autópályán és feltart téged a belső sávban 130-140-el előző autó, akkor vess magadra. ..."

    Át kellene gondolnod a dolgot. A közlekedési szabályokban benne van, hogy okkal akadályozhatod a többi közlekedőt.
    De egy autópályán nem létezik olyan alapos ok, ami miatt akadályozhatod, a mögötted közlekedő járműveket a belső sávban. Nem tudhatod, mögötted ki és miért siet. Ha valaki életveszélyben lévő személyt visz a legközelebbi kórházba, más életét kockáztatod feleslegesen. Ha valami idiótát akadályozol, akkor a sajátodat.
    Egyszerűen engedd el a siető járművet. Ennyi.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #66 üzenetére

    Akkor még egyszer.
    "1. MÁR MEGLÉVŐ, nitrogénoxidok és szénmonoxid szempontjából a mai top (legyen euro6dt) autóknál *SOKKAL* tisztább vectra, ami több széndioxidot bocsát ki"

    Mert?
    Én szívómotoros autót hoztam példának. Alacsonyabb fogyasztás és a jobb hatásfok okán kevesebb szennyezőanyag keletkezik. Ezt a szennyezőanyag mennyiséget csökkenti a lambda-szonda, katalizátor katalizátor páros. Az égéskor keletkező részecskéket az OPF.
    Az új autók legyártást nagyban környezettudatosabbá tenné a régi járművek újra feldolgozása.

    Melyik a tisztább?
    Nyilván az újabb konstrukció. Az Opelhez viszonyítva főleg. Mivel technikai hátrányba verte magát az Opel, a húsz évig tartó leépülésével.
    Ráadásul az új autókat nem kell folyamatosan javítgatni.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #151 üzenetére

    Konkrétan melyik autóról beszélgetünk?
    Segítene tisztázni a kicsit többet meg kevesebbet. Számszerűsíthetjük az eltéréseket. Az 1.8-as Vectrából volt több kiadás
    .

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz peti_s #158 üzenetére

    Nem ennyire egyszerű.
    a környezetbarátság nem csak arról szól, hogy milyen okos vagyok mert a mostani autóm környezetszennyezése hatalmas, de még mindig kisebb, mint egy új autó legyártásáé.
    Egy tanyán ez így rendben is van. Ám amikor nagy városban, kétliteres vagy izmosabb, porlasztós autóval védi így a környezetet, az nem gondol a saját és mások gyerekeire. És nem a jövőben, hanem a jelenben. a légúti betegségek forrása nem a kis köbcentis OPF-es szerelt autó motorok. Az öreg sok köbcentis és nulla környezetvédelmi előírásokat teljesítő járművek rontják a levegőt.

    Amikor München belső területéről kitiltották a DPF nélküli dízel autókat, a koromszemcse szennyezés 48 óra alatt, a többszörösről, jóval megengedett légszennyezési szint alá csökkent. A legszennyezettebb környék a Donnersbergerbrücke volt. Ott mérték a drasztikus levegő minőség javulást. Az ott élőket nem hatotta meg, az új járművek gyártásával nőtt a környezet terhelés. Örültek az élhetőbbé vált környezetnek.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz peti_s #162 üzenetére

    A két dolog azért összefügg.
    A környezettudatosság azt is jelenti, hogy nem csak arra figyelek, ami nekem jó. A mások érdekeit figyelembe veszem.

    Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás. Amúgy nem, mert az elektromos járműveknek is van szennyezőanyag kibocsájtása. Kopik a fék, a gumi, még az ablaktörlő is. Az elkopó anyagmennyiség nem nyomtalanul tűnik el az enyészetben, hanem részecskékként kerülnek ki a levegőbe. A valóban jó tömegközlekedés lenne az igazi megoldás.

    "egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni"
    Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz. Most már csak azt várom, hogy valaki vissza sírja az ólmozott benzint.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #170 üzenetére

    "... a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat ..."

    Nem fogadjuk el az állításodat.
    Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk. Talán jártál még a DDR idején kelet Berlinben. Bekötött szemmel meg tudtad momdani, hogy hol vagy, ha a nyugati oldalról mentél át. Büdös volt a város. Nem voltak környezetvédelmi követelmények az szovjet blokkban gyártott járművekre.
    Azt gondolom, hogy hasonló helyzet alakul vagy alakult ki, mint egy viccben.
    Az aktuális rádiócsatorna figyelmezettet, hogy az autópályán egy ámokfutó a forgalommal szemben halad.
    Erre a jármű vezetője elkezdi hívni az adót, hogy jelentse. Nem egy autó halad a forgalommal szembe, hanem az összes többi.

    A sok köbcentis és porlasztós autókkal, a tanyaközpontoknál nagyon településeken nem kellene autókázni. Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Danex #185 üzenetére

    "...DPF delete kit mint a New DPF , de a ........ egy fém lemezzel oldjuk meg a 2. Tisztítás után"

    A rendszeres műszaki vizsga részének kell lennie a környezetvédelmi vizsgálat. Amennyiben a jármű nem teljesíti a környezetvédelmi előírásokat nem szabad forgalomban tartani.

    A gyártók kamu szoftverei óta a német TÜV méri a szennyőzanyag kibocsájtást a műszaki vizsgán.
    Ezzel a kamuzok kiszűrhetőek Magyarországon is.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Elf #198 üzenetére

    Ha évi 3000 kilométert fut egy autó, akkor kérdéses a gazdaságossága.
    Ha ez évi 1-2 használatra korlátozódik, akkor a jármű bérlés gazdaságosabb lehet.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #223 üzenetére

    "a 30 éves mercedes dízelek például nem gyulladtak ki úgy, mint mostanában egy-két horror sorozat a bmw-től..."

    Igazad van. Azoknak 30 éves Mercedeseknek más típushibájuk volt.
    Sajnos az ADAC nem tartatja nyilván nyilván 30 évre visszamenőleg a visszahívásokat. De azért lehet mazsolázni.
    [link]

    "- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább"
    Zseniális mondat, a semmiről.

    "- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak"

    Ezt a kijelentés sorozatot hiteles adatokkal alá tudnád támasztani?

    Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. Gondolom a probléma megelőzésére a kormányszervó és fékrásegítő is ki van kapcsolva nálad.

    Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ezen vezetéssegítő rendszerek naponta előznek meg baleseteket és ütközéseket. Nélkülük sokkal több ember sérült vagy halt meg volna.
    Nyilvánvalóan minden új rendszer ami egy járműbe kerül elromolhat. Mint minden ebben a világban.
    Az cinikus kijelentés, hogy azért nem jó, mert elromolhat. Inkább maradjon magasabban a baleseti statisztika és ne romoljon el semmi? :Y

    "...mondjuk nem a japóknál, ők máig nem tudnak olyan kasztnit csinálni, ami kibírna legalább 2-3 évet."

    Na persze.
    A ma Európában forgalomba kerülő járművekre legalább 12 év átrozsdásodási garancia van. Ezt a Mercedes teljesíti túl a harminc évvel.
    Amelyik gyártó ezt nem képes teljesíteni, az már kivonult az EU-ból.

    "nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát."
    Ez a te gondod. Nem vonható le belőle általános következtetés.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #250 üzenetére

    "nehezebb felni + nagy méret miatt nehezebb gumi = sok rugózatlan tömeg a futóműben, ami gyilkolja a futómű alkatrészeit.

    Feltétlenül a legolcsóbb és legvacakabb terméket kell megvásárolni?
    amúgy sem a futómű terhelése a baj. Az csak az Opelek specialitása. Más autóknál a fogyasztás és fékút növekedése jelent gondot. Persze az Opel esetében ez belefér.

    A nagykerék nem öncélú megoldás. A gyors autók nagy kerekűek. A forgó kerék tömege növeli a jármű stabilitását.

    Olvasnivaló:
    https://www.gumi-b2b.hu/home/technologia/14-acelfelni-vagy-alufelni

    A többi feltételezett dolgokról, jobb nem is beszélni.
    Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?
    A Ford annyira leadott a gyártás minőségéből, hogy most már csak kettő évente kötelező szervizelésre vinni a személyautóinak egy részét. Az összes Fiesta ebbe a körbe tartozik.

    A menetbiztonságot javító berendezések többsége a már meglévőeszközökkel operál. Nincs sok extra ami elromolhat. Egyik sem veszi át a vezetés felelősségét, legfeljebb segítenek megakadályozni vagy csökkenteni a baj mértékét.

    PS:
    A totalcar oldal inkább a népszerűségre törekszik, mint a szakszerűségre.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #295 üzenetére

    "..... én meg a vatikán feje vagyok."
    Ha te mondod!

    "megnéztem azt a gumis cikket, jót röhögtem rajta, annyi hiba van benne. érvelésre alkalmatlan."
    Az sem érv amit leírtál. De legalább vicces vagy.

    ""Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?": trükközve? például a pohu 5 év garit adott anno a közbeszerzéses fóccvágenekre, az első tulajnak. ha eladták, ugrott a gari. el kell olvasni az apróbetűt is."
    Te érted amit írsz?
    Egy esetre hivatkozva, ami vagy igaz vagy nem, kétségbe vonod az egész Európára érvényes garancia feltételeket?

    "...egyébként meg nincs jó híre a turbós fordoknak."
    Ez teljesen igaz lehet a te dimenziódba eső 20-30 éves Fordokra. Az újabbak nem tartoznak az érdeklődési körödbe. Nem gond.

    "az insignia orrában van egy radar, a szélvédőn a tükör mögött van egy kamera. ezekkel operál a sok beépített cucc. egyik sincs a vectrában. tehát az állításod nem igaz."
    Nyilván, Ami nincs a "vectrában" azm az nincs a vectrában. Ezzel senki sem fog vitatkozni.

    De nem ez a kérdés.
    A mára kötelezően meglévő meglévő rendszerek továbbgondolása az újabb biztonságot növelő rendszerek.
    Nyilván kell például egy extra kamera. De nem megfizethetetlenek és mára már megtanultunk tars kamerát gyártani. Siránkozásra semmi ok.

    "...tehát ha nekem van felelősségem azzal, hogy karambolozok-e, akkor nekem van hatásköröm, az elektronikának kuss van. ha az elektronika beleszól, akkor az az ő felelőssége."
    Mit változtat ezen, ha egy gyerek hirtelen az autó elé szalad. Az automatika reakció ideje sokkal jobb, tehát képes megállni az autó. Ha az öreg roncsoddal a lassabb reakció időd okon kivasalod azt a gyereket, a felelősségről fog filozofálni vagy átgondolod, mégis jobb lett volna modernebb járművel közlekedni!?

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Reggie0 #331 üzenetére

    A kinyilatkoztatásokat nem lehet tényekkel cáfolni.

    Korábban az írta, hogy csak a kerékpárokon működik a kerekek forgásának jármű stabilizáló hatása.
    Azt elfelejtette kifejteni, hogy a klasszikus mechanika törvényei miért nem vonatkoznak az autók kerekeire.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz pakesz #358 üzenetére

    Egy kicsit bonyolultabb a probléma.

    Nyilván, ha acéldarabot beraksz egy raktár mélyére 50 év múlva is azonos állapotban veheted ki onnan.

    Ha ez egy szerkezeti elemet folyamatosan ér nyíróerő és rezgés, akkor ki fog fáradni az anyag.
    Iskolai példa volt az egyik francia autógyártó problémája. Gyorsan fáradt ki a főtengely, nagyon rövid üzemidő után eltört. Azzal próbálták korrigálni a problémát hogy egyre vastagabbra gyártották a tengelyeket.
    Az "orvosság" viszont nem használt, sőt még romlott is a helyzet. Az egyik mérnők újraszámolta a méretezést.
    Visszatértek a vékonyabb megoldásra és a törés helyén még be is könnyítették a főtengelyt.
    Ezzel megoldódott a probléma. A tengely kifáradását jelentősen sikerült kitolni.

    A mai járművekben is lehetnek és vannak is ilyen anyagfáradás problémák. A korosabb járműveknél ez halmozottan jelentkezik.
    Ha nem így lenne, akkor a kopó és fogyó dolgokon kívül, nem kellene semmit sem cserélni a járművekben.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #366 üzenetére

    "....a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület. ..."

    Most már tényleg túl tolod.
    Már az is hajmeresztő volt amikor azt írtad, hogy a nagyobb kerékátmérő nem jelent nagyobb tapadási felületet.

    Nagyot lendítene a helyzeten, ha a fentihez hasonló kinyilatkoztatásokat érvekkel alátámasztanád.

    Köszönet és hála érte.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #370 üzenetére

    "az, hogy mekkora felületen érintkezik a gumi az aszfalttal, az autó tömegétől és a kerék nyomásától függ. mástól nem."

    Meg a gumi profiljától, meg a gumi lágyságától. A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni. Az érintkező felület mérete a gumiabroncs szélességével arányosan nő.
    Ha nem így lenne, akkor a tartalékba adott "virsli" kerékkel is lehetne sebességkorlátozás nélkül közlekedni.
    Gondolom sokan láttak már F1-es autógumit közelebbről. A száraz útra használt gumi széles, mintázat nélküli és lágy. Azért használnak lágy anyagot, hogy minél nagyobb felületen érintkezhessen az út felületével. Hátránya is van, gyakran kell cserélni a gumit.

    "....fog találni olyan kísérletet, ahol elmondják, hogy miért kell ugyanakkora erővel húzni egy téglatestet függetlenül attól, hogy melyik oldalán fekszik."

    Ami a csúszási ellenállást demózza.
    A járművel esetében a gördülési ellenállást használjuk fel fékezésre és gyorsításra.
    A gördülési ellenállás esetében már számít a felület nagysága.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz bambano #375 üzenetére

    "a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből."

    ???
    Akkor valami mégiscsak számít a keréknyomáson és a kerékre ható erőn kívül.

    "A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
    tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik."

    Ilyen érvelést legutoljára Kadhafi Zöld könyvében olvastam. :DD
    Egyébként is pongyola megfogalmazás. Erő helyett erővektorokról lehet szó. Az erőkhöz irány is tartozik.

    Pontosítok.
    ha az erővektorok iránya ellentétes, akkor a gumi hajlása összenyomódást jelent,
    Ez ad lehetőséget a gumi számára, hogy a kör sugarából számolhatónál nagyobb felületen érintkezzen a az útfelülettel.

    "ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem."

    Utoljára ilyen polémiába szakközépiskolában botlottam bele. Az osztályfőnökünk mechanikát és géptant tanított. Ő mondta erre válaszként, hogy el felejtkeztünk a gumi futófelületének profiljáról.
    Optimális kialakítás esetén a talajjal érintkező felület nagyobb, mint a bordázatlan gumik esetében.

    Ha a te kissé pongyola megfogalmazásodat elfogadjuk hajlás ügyben, akkor a kerék bordázott része másként fog hajlani, mint a bordázatlan része, azonos erőhatás esetén. Növekszik a talajjal érintkező felület.

    "Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga."

    Hoppá!! Most már nem csak a felület és rá ható erő számít?
    Illetve a kocka húzás példájával már a felületet nagyságát is ignoráltad korábban.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák