Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
Fizessenek csak, nagyon arcátlanul viselkedt(n)ek. Pont tegnap voltam náluk garanciális ügyben, a garancia semmire nem vonatkozik szerintük.
Tényleg sok autóm volt már,sok gyártótól, ezekkel egy-két garanciális dolog előfordult, majdnem mindig. Nincsenek túlzott igényeim, de tudom, hogy minek hogy kell működnie.
Mindenhol megoldódott a dolog,vita nélkül. De itt rögtön elmagyarázták, hogy mi miért nem garis, és ez egyébként sem nagy gond.Várok az importőr válaszára, aztán folyt köv.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
válasz 7Heads Drago #2 üzenetére
Az autóban 15 ezer Km van, Seat. Az ablaktörlő kar zörög, akad, a kárpit ragasztása elengedett,lóg, a futómű kopog, a fejegység bizonyos alkalmazásoknál lefagy, a navigáció le van maradva kb 100-200 métert, már elhagytad a tárgyat kb 200 méterrel mikor még előtted lévőnek jezi.
-
mjani1172
addikt
az csak darabszámtól és távolságtól függ... negyed mérföldön első indulásra gyorsabb. másodikra már nem biztos. harmadikra nem gyorsabb.
Tehát úgy gondolod, hogy te és a vectrád javul annyit valmitől, hogy megfogtok egy teslat gyorsulssban?
Az érvelésed zavaros, mert azt magyarázod, hogy a gyenge auto erre meg arra nem jó, és milyen komoly a vectra, majd amikor előkerül egy a tiednél sokszorosan gyorsabb autó, akkor elmagyarázod hogy nem is olyan rossz a gyengébb autó, sőt még talán jobb is. (harmadikra).
Kicsit úgy tűnik hogy a Vectra az etalon.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Egyszerűen össze vissza beszélsz. Kb 30 éve az autóiparban vagyok, szerintem nem te fogod elmagyarázni nekem, mi hogy működik.
Gyorsulás: Ne haragudj nem szerettem volna ezt így leírni, nem akarlak megbántani, valóban melegszik a Tesla akkuja, de nem a csoffadt szívómotos Vectra a mérce.Te kb 40 km/h órával mész mikor a Tesla 100 al.
Aminek szintén melegszik a kuplungja, bár az 1,8 as nem szaggatja szét. Más dimenzió a két autó. Szívómotoros Vectra ~ drag verseny? Hűű, tényleg nem bántásból, de ha ilyeneket írsz ,nem hiszem, hogy valaha is volt jó vagy gyors autód.Debrecen-Pest távot sebességkorlátozás nélkül.
Igen ez valóban életszerű.Ilyen szinten szerintem kár beszélgetni, (én megragadva a lehetőséget, ezennel ki is szállnék) két olyan autó teljesítményét hasonlítjuk amik között mintha 1000 év különbség lenne, nem csak 1000 nm.
De gondolom,te vezetsz olyan jól, hogy ezt kompenzálod. -
mjani1172
addikt
Igen, szerintem is.
De azért árnyalja a képet, hogy az az autó milyen állapotban van, milyen a károsanyag kibocsátása és mennyit fut. Tehát egy ritkán használt kisautó, vagy egy füstokádó sokat futó dízel.
Ez mellett az autó gyártása azért jótékony az iparra nézve, és ez kihat sokmindenre.
Plusz a fogyasztás is kisebb egy újabb autónál,ezáltal talán tovább tudunk autózni.
Engem az amerikaiak idegesítenek hogy a kövér nagyseggű..... nagyméretű és nagyfogyasztású autókkal pazarolnak. -
mjani1172
addikt
Abban szerintem ki tudunk egyezni, hogy autónként különböző megtett km-ig környezetbarátabb a régi, mint az új.
Mi az, hogy különböző megtett km?
A fogyasztás kevesebb lett.
Most a 150 le autóm 140 km/h val,
4 személlyel, csomagokkal, (suv) 6 litert eszik,
Ez 10 éve lehetetlen volt. -
mjani1172
addikt
-
mjani1172
addikt
válasz Feketelaszlo #183 üzenetére
Szerintem (egy két kívételtől eltekintve) ha még gazdaságosan életbentartható, és normális műszaki állapotú régebbi autóval járnánk, kisebb lenne a környezet terhelése.
De Itt jön be az anyagi része. Bár itt is van kivétel, de minél öregebb, minél többett futott az autó, annál rosszabb a müszaki állapota, annál költségesebb üzemben tartani, több pénzt kéne ráfordítani, ami jellemzően nincs annak, aki egy 15— 20 éves autót hajt.
Külföldön (bár egyre ritkábban) előfordulnak normális idősebb autók, de itt a java már bontószökevény.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
nálam a 25 éves kicsikémben szériafelszereltség a NYOMATÉKVÁLÓ
Gondolom, hogy a barátnődről beszélsz (ott oké a 25 év, és a becézés) és a egy fahusángra gondolsz, amivel mikor elváltok, nyomatékosítod az érveidet.Autóban már nem jó sem a NYOMATÉKVÁLÓ, sem a 25 év.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Mégegy :
A Vectra megfogja a Tesla-t negyed mérföldön, (igaz csak másodszorra) az Insignia nem.
Ettől függetlenül sajnos tényleg látható egy amit írtál, egyre bonyolultabbak, nehezebben javíthatóak az autók, és mindez értelmetlenül hiszen szvsz senkinek nem jó hosszú távon.
Az általános minőség gyengül, filléres haszon miatt éveken keresztül inkább pereskednek mintsem 2 euróval többért tisztességes munkát adjanak ki a kezükből.
Pl VAG tsi, lánc és feszítő probléma. V. golf és társai váltó probléma.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Szerintem ha az ember belátja a korlátait, akkor bőven elég a 110 ló.
Egy könnyebb autóban semmi gond vele.
Nemrég voltam dél olaszországban, ahol a 110 le bérautóm az ottani autók 95 % erősebb volt. És mégis éltek, nem dőltek ez miatt a kardjukba, és a forgalom 1000X dinamikusabb volt mint az itthoni. Még az 1000es Uno ! (a gyerekeim talán most láttak először ilyet) is tartotta a tempot 120-130 és annál több már nem igazán kell.
A zöld lámpára pedig elindultunk, nem úgy mint itthon, ahol ez nem megy 500 le vel sem.Svájcban sem mennek gyorsan hiába vannak borzasztó komoly autók, tempomat 130 és senki nem előzött meg, természetesen jobbra tarts figyelembe vételével. (nem is volt lehetőségük, nagyon nagy volt a forgalom)
Ez itthon elképzelhetetlen.[ Szerkesztve ]
-
-
mjani1172
addikt
válasz Feketelaszlo #235 üzenetére
Két szélsőséges példa: Trabant ami minden sarkon lerobban, de kalapáccsal javítható, s utasszállító repülőgép aminek tilos hibázni annak ellenére hogy rohadtul bonyolult. Ha valaki régi vágású autószerelő aki nehezen tartja a lépést a technikai fejlődésével akkor érthető, hogy miért érvel mondjuk a Trabi mellett, de a mai felhasználói szokások mellett az egy elfogadhatatlanul kedvezőtlen megoldás.
A költségekről szól minden.
Nem a modernséggel van önmagában baj, hanem azzal, hogy ez miatt lényegesen megdrágul az üzemeltetés. Drágább gépek, drágább szerszámok, képzettebb emberek (ezek hiánya) rövidebb élettartam, (pl szívócső,amiből beesnek bizonyos alktrészek? a motorba)sokkal nehezebb hibakeresés, fölöslegesen megbonyolított szerkezetek, amiknek az élettartama töredéke a jól bevált dolgokhoz képest. Szerintem ha olyan áron lennének üzemeltethetőek, mint egy 10-15 éves konstrukció (a maga idejében) akkor nem szólna senki semmit.
De pl az, hogy egyes alkatrészeket pár szegecs tart, mondjuk hegesztés helyett, az nem érdeke sem az eu-nak sem a felhasználónak.
Ez egyedül a gyár borzasztó profitéhsége miatt van.
A környezet védelme valóban fontos, de ezt nem azzal érjük el, hogy kevésbé tovább tartó, modernnek mondott dolgokat gyártunk. Én úgy gondolom, hogy nagyon kevés dologra van valódi rálátásom,nem látom a valódi adatokat (pl akkumulátor előállítás valódi környezeti terhelése) így csak mendemondákra hagyatkozhatok.De nem csak az autóiparra vonatkozik ez, lásd kazánok és kémények.Különböző építkezésen több márkát próbáltam és sok gondom volt.
Míg a régi sz.rok meg mennek.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Nem tudom milyen autót hajtasz, és van e saját tapasztalat. Az a baj hogy ezek nem 100% os rendszerek csak 92%. Innentől rajtad múlik hogy ezt hogy használod, megbízol benne és hátha szerencséd lesz, vagy folyamatosan felügyeled, de sajnos akkor meg semmi értelme. Ez saját tapasztalat.
Nekem van távtartó (is) az autóban. Azt inkább 50 % nak mondanám. Az indokolatlan fékezgetések is idegesítőek,
de amikor viszont kellene és nem teszi akkor tényleg nagy gond van. Márpedig többször téved.
Nem sokan beszélnek erről (sem) de attól még létezik.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
?? Miről beszélsz? Mi köze van a munkába járásnak ahhoz hogy a távolságtartó nem fékez és nekimegyek valakinek? Ki álljaki szenvedi el a kárt ? Én vagy a gyártó?
Amit írtam az tény, nem jóslás. Nem azt írtam hogy megtörténhet hanem megtörtént.És akkor most a jóslásról:
Sok ember egyszerűen átlátja mit várhat egy szerkezettől, pl kezedbe veszel egy mechanikus alkatrészt,érzed látod a kidolgozás minőségét, a kialakítás finomságát, hogy mozognak egymáson az összeillő felületek vagy milyen állapotú egy használt autó, van aki sosem látja át. Nem vagyok pl: villanyszerelő (nem is értek hozzá) de látom, hogy az egyik úgy köti be a biztosítéktáblát hogy gyönyörűen párhuzamosan futnak a vezetékek, szépen feliratozva, hogy jó ránézni, míg a másik a összevissza, egymáson áttekerve, blankolt toldott szarokkal oldja meg ugyanezt.Melyikben lehet több hiba, melyiket lesz könnyebb kijavítani az áttekinthetőt, vagy az összevissza szart.?
Ha nem látod ezt át akkor nincs miről beszélni.Van aki meg olyan hülye,és nem hisz az előítéleteknek,belenyúl a ventillátorba hiszen az olyan mintha állna. Én nem nyúlok bele,mert hallottam hogy nem jó.
-
mjani1172
addikt
válasz kisfurko #259 üzenetére
Szerintem először olvasd el mihez szólsz hozzá.Sokat segít.
Egyszerűen nem, értem hogy mindenki válaszol valamire, feltalálva a hideg vizet de rögtön oktat is.A távolságtartó autópályára való. Ez természetesen hülyeség.
Én használtam máshol. Vagy ez tilos? Főúton nem szabad? A törvény tiltja vagy a gyártó?Beállítom 3-asra, vagy 4-esre a távolságot (hogy legyen időm reagálni!), Mire kell reagálni? Pot az a lényege hogy megteszi helyetted. Az automata válton is ott a kezed, hogyha nem vált te rögtön megtedd? Az ablakot is letekerve tartod esőben, mert ugye az is kihagyhat?
Témát befejeztem egy időre,így értelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Ismerem a rendszer működését.Otthon vagyok az autók között. Neked lehet hogy hibátlan, nem ismerem a passat-ot de az ismerőseimnél vagy más fórumokban (új Tiguan, Karoq) szintén előfordul, mind az indokolatlan fékezés,(enyhe kanyarban sűrűbben, pláne ha nincs elválasztó akkor a balosban is ) mind a fékezés időnkénti teljes elmaradása, esőben főleg.
Nem vitatom,én elfogadom amit írsz, neked hibátlan, míg a többieknek nem az.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Mjani kolléga elvből elutasítja ezeket a dolgokat sőt minden sz@r szerinte. Rettentő negatív ezekhez a dolgokhoz közben lehet csak rosszul használja. (kérlek ne sértődj meg mjani)
Nem sértődök meg, de nem értem amit mondasz, nem állítottam ilyet soha.
És hidd el 30 évet eltöltöttem az autók között,ez a szakmám is, és nem is vagyok benne sem sikertelen sem hülye.[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Szerinted mekkorát mozdul, ha rossz a torziós merevség ?
Eltekeredik mint egy sajtos masni?Tehát a Vectra olyan, hogy emeled bal hátul egy emelővel, és akkor a jobb első kereke is megemelkedik?
Tehát ha felállsz egy magasabb útpadkára a jobb elsővel, akkor a jobb hátsó nem ér a talajra? Vagy a másik odal sem?
Amikor a csápossal emeled, emeltél rajta már 40 cm-t és mind a 4 kerék a talajon van,akkor lefolyt az emelőről az autó?Ne hülyéskedj már. Tényleg nagyon lejáratod magad.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
-
mjani1172
addikt
kerékcserekor simán fel tudtam úgy emelni a hátsó kerekét, hogy a másik három kerék az aszfalton maradt. nem is járok már fóccvágennel...
Ezt írtad. Ez egyszerűen baromság. Leírtam, elmagyaráztam, képet raktam be, hogy ennek semmi köze a torziós merevséghez,lent maradhat a másik három kerék. Ennek a rugóutak hosszához, a futómű kialakításához van köze.
Gondolom az első és hátsó szélvédők összetörtek, hiszen azok nem szeretik az ilyen mértékű hajlítást.Én ennél többet nem tudok.
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
a szélesebb gumihoz nem tartozik nagyobb tapadási felület.
Ezt kifejtenéd?
Nem világos hogy ez honnan jön, még az életben nem hallottam ilyet.
Tehát egy kerékpár kereke, ugyanakorra felületen érintkezik az aszfalttal mint egy busz kereke?Egy linket kérhetnék?A józan észnej ellenmond de vevő vagyok rá.
Az Adac mondjuk máshogy gondolja.:Az ADAC-on kívül a Yokohamát is foglalkoztatta a szóban forgó kérdés. Féktesztjükkel azt kívánták bebizonyítani, hogy a széles felnik és gumiabroncsok alkalmazása mellett a legfőbb biztonsági érv, hogy a fékút a nagyobb tapadó felület okán jelentősen lerövidül
[ Szerkesztve ]
-
mjani1172
addikt
Ne haragudj, én komolyan veszem amit írsz.
De így ezt nehéz.
Ha állítasz valamit akkor légyszives pontosan és ne később alakitsd át, helyezd más környezetbe, mert ez így olyan színezetet ölt mintha ostobaságokat fecsegnél össze vissza és később magyarázkodnál.Egyébként igy is úgy is hülyeség, mint az Adac teszt is bizonyítja.
A téglatest húzása hogy jön ide?Az Aquplaning tehát független a szélesebb keréktől mint az eddig mindenki állította? Hiszen a felület nem változik. Akkor mi történik?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Megmutatta a OnePlus a Nord 3 5G-t
- BestBuy topik
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Politika
- Okos Otthon / Smart Home
- Gurulunk, WAZE?!
- Vallás
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar