Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    mocsok vw ha nem bukik le, még mindig árulnának rendes motorral felszerelt autókat. mondjuk nem a vw, mások...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #12 üzenetére

    minél több lóerőt veszel ki minél kisebb köbcentiből, annál nagyobb az esélye, hogy koszos lesz a motor. neked 110 ló/liter fajlagos teljesítményű a motorod. a vectrámban 66 ló/liter fajlagos teljesítményű motor van, töredék nitrogén{di}oxid és nulla szénmonoxid kibocsátással. széndioxid több van, de azzal sokkal kevesebb a baj.

    egyébként milyen érzés, hogy kilopták a fél motort az autódból? :P :P :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #15 üzenetére

    engem meg az zavar, hogy folyton olyan irányba fejlesztik az eu-s lobbisták hatására a motorokat, ami mindig melléfogás. az egyre újabb motorok egyre környezetszennyezőbbek, de legalább autózni se jó velük.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 8th #19 üzenetére

    nem kell klímaharcosnak lenni ahhoz, hogy az ember véleményt alkothasson egy/több autóról. és nem, nem lpg-s egyik autóm se. de biztos vagyok benne, hogy a régebbi, normális elvek szerint összerakott autómból összességében kevesebb szemét jön ki, mint egy új, friss elvek szerint összerakottból.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 8th #24 üzenetére

    amit nem értenek a döntéshozók se, hogy az sem mindegy, mi az, ami kijön a kipufogón. például lehet csökkenteni a co-t meg a co2-t, de akkor felmegy a nitrogénoxid. A co2-vel tud mit kezdeni a szervezeted, a nitrogénoxidokkal meg nem.

    vagy ott van a dízel példa: ahogy növeled a befecskendezési nyomást, úgy csökken a kipufogott koromrészecskék mérete. a nagyokat még ki tudja szűrni az orrod, a kicsik bejutnak a tüdődbe. tehát azzal, hogy fejlesztést kényszerítettek a dízelmotor gyártókra, korom szempontjából sokat rontottak a helyzeten. az a kipufogógáz, amiben látod a kormot, neked kevesebb bajt okoz, mint az, amiben nem látod, de van benne.

    ezt az egészet megfejeled a kipufogó gázok kezelésére szolgáló cuccokkal, és rögtön ott vagy, hogy brutálisan drága, brutálisan sokba kerül előállítani, és nemritkán egészségtelenebb eredményt kapsz csak azért, mert a döntéshozókat meglobbizták.

    egyébként pedig mitől is tragikusan rossz hatásfokú az az autó? de ne fals összehasonlítást mondj, hanem valósat.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #26 üzenetére

    több okból:
    - régen a motor a hátsó kerekeket hajtotta. most többek között a klímakompresszort is
    - régen nem volt ütközésbiztonsági elvárás, ezért egy autót ki tudtak hozni 800-900 kilóból. most 1300-1400 kiló.
    - régen nem volt ennyi autópálya.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #37 üzenetére

    "A te állításodnak ellentmond a környezetvédelmi besorolása az autódnak...": tehát most már te is megértetted, hogy arról beszélek, hogy a környezetvédelmi besorolás tévedés.

    és akkor még olyan alap dolgokat hozzá sem tettem, hogy az az autó szennyezi legkevésbé a környezetet, amelyiket nem gyártották le. Melyik a tisztább út:
    - járok egy régebbi, kicsit koszosabb autóval
    - nekem legyártanak egy újat, kicsit tisztábbat, majd azzal járok?

    Biztos lehetsz benne, hogy lényegesen kevesebb koszt generál összességében az, ha járok egy tisztességes állapotú régivel, mintha másfél tonna vasból meg műanyagból autót kell összekalapálni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    tegyük hozzá: a lóerő egy értelmetlen, jelentéssel nem bíró adat.
    a tömeg/teljesítmény arány számít.
    a 200 lóerős motor se sokat ér egy 60 tonnás kamionban. a 27 lóerős motor vidáman tolta a 600 kilós trabantot.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #51 üzenetére

    a ladakocsi volt a viszonyítási alap :)

    az astra g-től k-ig nagyjából 270 kilóval lett több. a g astrám kb. 1 tonna, a k astra a legkisebb 4 hengeres benzinmotorral 1278 kiló.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Gargouille #53 üzenetére

    a négyhengeres szabadszívású 1.6-os 100 lovas fóka teljesen más érzetet kelt, mint egy 1.0-ás 3 hengeres turbós suzuki. de a ford 3 hengeres motorja se ér a nyomába.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #55 üzenetére

    "Akkor miért nem lóval vagy kerékpárral vagy tömegközlekedési eszközzel jársz": mert ennél sokkal, SOKKAL tisztább megoldást használok minden esetben, amikor csak lehet: dróton közlekedek. értelmes magyar nyelvre lefordítva: távmunkázom. azt a relatíve ritka pár esetet leszámítva, amikor új hardvert kell telepíteni vagy megdöglött régit cserélni, nem mozdulok ki itthonról. bár legutóbb már az új hardver telepítését is megoldottam remote.

    "De ha tényleg zöld vagy": nem vagyok és nem is tudom, ki kezdte el rólam ezt terjeszteni. valamelyik funkcionális analfabéta, gondolom... persze ki mit ért zöld alatt. ha ész nélkül atomvonat elé lefekvő meg atomerőművet szénerőmű kedvéért bezárató meg kisfókákért könnyet hullajtó a zöld, akkor nem vagyok zöld. ha folyamatokat normálisan, ésszel, tudományosan megalapozottan értelmező és változásokra normálisan reagáló a zöld, akkor akár lehetek is zöld.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #58 üzenetére

    akkor mégegyszer, mert nem értetted meg:
    két választási lehetőség:
    1. MÁR MEGLÉVŐ, nitrogénoxidok és szénmonoxid szempontjából a mai top (legyen euro6dt) autóknál *SOKKAL* tisztább vectra, ami több széndioxidot bocsát ki
    2. egy nem létező modern autó, ami a vectránál nagyságrendekkel több nitrogénoxidot tol ki, és valamivel kevesebb co2-t, ha mennek vele, DE MÉG LE KELL GYÁRTANI.

    na melyik a tisztább? milyen autóval járjak annál a játszótérnél, ahol a gyereked játszik: a vectrával, amiből nem jön ki rákkeltő no, no2, nulla co kibocsátása van, vagy egy új euro6dt-s autóval, aminek a kipufogó gáza tele van rákkeltő anyaggal, plusz a gyártási szemét?

    meg kellene végre érteni, hogy a régi szabványok szerint működő nem turbós motorból olyan gázokból jön ki több, amire a tüdőd fel van készülve és nem okoz betegséget. a modern euro6dtemp motorokból meg olyan gáz jön ki több, amire a tüdőd nincs felkészülve, tehát beteg leszel tőle. ezért marhák a döntéshozók. a jó gázt lecserélték rosszra.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #61 üzenetére

    nekem is 180-at megy a vectrám, jobb napjaiban 185-öt.
    harmadikban.
    utána felváltok 4-be.
    :P
    ha neked a 320d megy, mint a meszes, akkor Cserkuti Öcsi válaszát tudom idézni, amit akkor adott, mikor megkérdezték tőle, hogy milyen az új bmw-je: "a sebességről és a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak." :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #68 üzenetére

    "Nagyon ügyes vagy!": nem én, az autó. a gázt a hülye is tudja nyomni...
    "egy Teslához viszonyítva minden autó lomha...": az csak darabszámtól és távolságtól függ... negyed mérföldön első indulásra gyorsabb. másodikra már nem biztos. harmadikra nem gyorsabb. egy Debrecen-Miskolc távon elsőre sem gyorsabb. Pláne Debrecen-Pest távon...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #61 üzenetére

    "Úgy veszem észre, hogy gyengébb autók erejével egyáltalán nem vagy tisztában vagy nem tudsz jól vezetni.": én pl. zömében autópályán használom az autóimat, egyrészt azért, mert városban megzabálja a forgalom, másrészt azért, mert lett itthon elfogadható tömegközlekedés.

    autópályán alapvetően két stratégiával lehet közlekedni:
    - mész a belső sávban, és ha utolér egy gyorsabb, akkor gyorsítasz addig, amíg ki nem tudsz menni előle
    - mész a külső sávban, és amikor utolérsz egy kamiont vagy sokkal lassabb járművet, akkor bemész a belsőbe és gyorsítasz.

    mindkettőhöz motorerő kell. 100 lovas g astrával van tapasztalatom, nem kényelmes vele autópályázni. nem mondtam, hogy lehetetlen, de nekem kívül esik a komfort zónámon. ha elveszítettem a lendületet, akkor fel fogom tartani a mögöttem érkezőt, mire visszaszerzem. végsebességben sem tud annyit, hogy nyugodtan menjek vele a sor elején.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #72 üzenetére

    "Te azt mondtad, hogy nem tud a kocsi 180-al menni.": és igaza is van, attól, hogy végső erejét kilehelve egyszer ment 180-at a vitara, még nem fog tudni üzemszerűen, rendszeresen 180-nal menni.

    "Gyakran autópályázom és sosem volt ilyen problémám, hogy feltartanám a mögöttem lévőt, aki betartja a ~130-at. ": ez egy parádés csúsztatás, másnéven terelés. először is vitatnám, hogy nem tartottál fel soha 130-cal menőket. ha beszorultál egy kamion mögé, és 80-nal kellett besorolnod a belső sávba, akkor vagy vártál 10-20 percet, vagy feltartottál 130-cal menőket.

    de én nem ezt mondtam, ugyanis neked nincs hatósági jogköröd, tehát nem állhatsz le rendőrködni, hogy 130-cal megy vagy többel. ha 200-zal ment, akkor sem tarthatod fel. ha gyorsabb, el kell engedned, mindegy, mennyivel ment. azt a vitát el se kezdjük, hogy szabályos-e nem elengedni, ha te az aktuálisan szabályos maximum sebességgel mész. NEM szabályos.

    a mai magyar autópályák átlagos forgalmát tekintve ilyen autóval vagy nagyon türelmes vagy és lassan érsz oda, vagy feltartod a többi közlekedőt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #75 üzenetére

    "Van baj, nem kevés.": konkrétabban?
    "Őszintén, ez most, hogy jött ide": úgy jött ide, hogy mellébeszéltél. én azt írtam, hogy nem tarthatod fel a belső sávban jövőket, ezt az állítást átfogalmaztad, hogy kedvezőbb színben tüntesd fel a saját verziódat, arra, hogy te nem tartod fel a *szabályosan* jövőket. ez a moving target típusú érvelési hiba. úgy csinálsz, mintha nem tartanád fel a szabályosan jövőket, ezzel legitimálod, hogy a gyorshajtókat feltartod, de ez, szerinted, rendben van. holott nincs. az, hogy bemész a belső sávba, nem lesz szabályos attól, hogy ott valaki gyorsan jött.

    nemrég volt ezzel foglalkozó eset a totálkáron, autós nem adta meg az elsőbbséget egy gyorshajtó motorosnak (a belső sávba besorolás elsőbbséghez kötött), a motoros meghalt és az autóst hozták ki hibásnak.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz btprg #77 üzenetére

    elhagytad a buszjegyed? :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz myckie2 #79 üzenetére

    nem mondtam olyat, hogy egy autó egyszer éri el a végsebességét. azt mondtam, hogy nem tudsz vele gyakran folyamatosan padlógázon járni. mérnöknek nem mondtam, ő tisztában lenne vele nélkülem is.

    "abban a 2-3 másodpercben hirtelen megjelenik egy 250-el száguldó autó mögöttem, akkor értelemszerűen feltartom, addig amíg ki nem tudok sorolni.": na, most bevallottad, hogy pontosan tudod, miről beszélünk, csak teszel rá magasról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Reggie0 #80 üzenetére

    tehát rendszeresen mentél vele 160-as átlagot hosszú távon?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #83 üzenetére

    "Tehát úgy gondolod, hogy te és a vectrád javul annyit valmitől, hogy megfogtok egy teslat gyorsulssban?": nem, te vagy tájékozatlan, és nem tudod, hogy a tesla akkupakkja annyira melegszik az ilyen gyorsulási versenyektől, hogy az autó sokat gyengül tőle.

    egyébként igen: a vectra az etalon. nem azért, mert csúcs termék lenne, hanem azért, mert egy józan, környezetvédelmi szempontból optimális autó.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz adamssss #110 üzenetére

    van annak rendes magyar neve: hibrid.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mepet #114 üzenetére

    a klímakatasztrófa elhárításának egyik lehetséges módja valóban az, hogy visszalökjük az emberiséget az őskorba.
    de lehet, hogy sokan azt gondolnák erre, hogy a hülyeség csimborasszója.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #125 üzenetére

    próbáld meg egészében értelmezni, amit írtam.
    azt írtam, leírom mégegyszer, hátha másodikra megérted:
    egy menetben, negyed mérföldön valóban nem közelíti meg a vectra a teslát. de amint több versenyt kell futni vagy lényegesen hosszabb lesz a távolság, a vectra elveri a teslát, mint a rongyot. a teslának az akku hűtése problémás, így a harmadik-negyedik állórajtos negyedmérföldes drag versenyen kipurcan (nem tönkremegy, visszavesz a teljesítményből). de mondjuk fussunk egy Debrecen-Pest távot sebességkorlátozás nélkül. A vectra elmegy ezen a 220 kilométeren 200 fölötti átlaggal tankolás nélkül, a tesla meg nem. De ha tankolni kell, akkor is: 3 perc alatt telemegy a tank, a tesla meg dekkolhat egy órát a gyorstöltőn.

    egyébként igen: a vectra etalon. meg lehetne etalon más, hasonló elvek szerint tervezett autó is, csak nekem vectrám van, nem másom. miért etalon?
    1. eléggé alacsony a fajlagos teljesítménye
    2. szívó motor
    3. benzines
    4. nem alapmotor van benne

    az 1-3 feltételekből következik, hogy a modern autókhoz képest relatíve alacsony a nyomás a munkaütemben a hengerben, relatíve alacsony az égési hőmérséklet. ennek az az eredménye, hogy a beszívott nitrogénmolekulák nem esnek szét, ezért nem képződnek nitrogénoxidok. tehát nem jön belőle rákkeltő anyag. szemben a turbós, nagy munkaütemi nyomáson dolgozó modern motorokkal, amikben annyival magasabb a hőmérséklet, hogy szétesik a nitrogén, rosszabb esetben találkozik oxigénnel és akkor nitrogénoxid keletkezik. amit vagy beszívsz és rákot kapsz, vagy meglocsolod tehénpisivel és megpróbálod semleges anyagokra bontani.

    tehát legközelebb, mielőtt kötözködési céllal marhaságot írsz, próbáld meg valóban értelmezni, amire válaszolsz. nem csak te, a többiek is.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #126 üzenetére

    neked is javaslom az értő olvasást.
    az a bajom a döntéshozókkal, hogy nem komplexen értelmezik a problémát, hanem kiszúrnak egy "bűnöst" és arra rámennek.
    például kiszúrták bűnösnek a co2-t. hoztak szabályt a co2 csökkentésére úgy, hogy közben semmi mással nem foglalkoztak. csökkent a co2, de a co2 csökkentésére hozott műszaki megoldás miatt megnőtt a nitrogénoxid. tehát úgy csökkentették a kipufogó gázokban levő *EGYIK* káros anyagot, hogy eszükbe se jutott, hogy a másik káros anyaggal foglalkozzanak, így az elszállt a fenébe.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #130 üzenetére

    a táblázatod szerint mennyi az euro1 és az euro2 nox kibocsátási határértéke?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #139 üzenetére

    látod, ez a probléma, hogy sokan tök nyugodtan szegik a szabályt, esetleg nem is tudják, hogy szabályt szegnek, de legalább büszkék rá.

    első lépésben illene eljutni legalább arra a szintre, hogy amikor tilosban jársz, akkor tudd, hogy tilosban jársz.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #148 üzenetére

    de nem újabb konstrukcióról beszéltem, hanem új autóról.
    melyik a tisztább autó, amelyiket legyártottak vagy amelyiket nem gyártottak le? hiába jön ki pár százalékkal több co2 a vectrából, az összességében nagyon sokáig kevesebb, mint amennyi szemét az új autó legyártása közben keletkezik. ezt olyan bonyolult megérteni?

    ja, opel leépül, rotfl, ekkora marhaságot se hallottam még.
    az év autója szavazáson az elmúlt 11 évben háromszor nyert az opel, nála többször csak a fiat nyert, aminek 2008-ban volt utoljára nyertes autója, és a renault, aminek 2006-ban. az elmúlt 11 évben csak a vw nyert háromszor az opel mellett, minden más gyártó kevesebbszer nyert. toyota, ford pl. egyszer sem nyert azóta, hogy 2009-ben az insignia coty lett.

    leépült... le...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #149 üzenetére

    igazad van, ha te 30 éve az autóiparban vagy, és mégsem érted, hogy mit írtam, akkor én már nem fogom neked elmagyarázni.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #164 üzenetére

    tényleg ennyire bonyolult?
    van egy autóm, már legyártották. azt, hogy a gyártása közben mekkora szemetet okozott, már nem lehet visszavonni, mert legyártották. ugyanígy nem lehet visszavonni azt sem, amennyit mentem vele.

    a vizsgálat időpontjában két lehetőségem van:
    - járok a használt autóval
    - megrendelek egy újat, azt külön nekem legyártják és azzal járok.

    a régi autó gyártási szemetét nem veszem figyelembe a döntésnél, mert ELMÚLT. ha cigánykereket hányok, akkor is le van gyártva. a döntésemmel nem tudom befolyásolni. az új autónál meg igen, mert azt akkor gyártják le, ha megrendelem.
    tehát az egyik autónál van mondjuk 245g/km szemét, az újnál meg van 20 tonna szemét(gyártás) plusz 130g/km szemét használat. ezekkel a számokkal az új autónak pusztán a közlekedése 115g/km környezetvédelmi javulást hoz, ezt kell szembeállítani a 20 tonna szeméttel, ami a gyártása. Ezekkel a számokkal 174 ezer kilométer után lesz tisztább az új autó, mint a régi. (20 tonna osztva (245-130)-cal)

    ha az új autó gyártása nem 20 tonna szemetet csinál, vagy nem 130g/km a károsanyag kibocsátása, akkor egyrészt a környezetvédelmi javulás is más szám lesz, másrészt a gyártási szám is más szám lesz, ezért írta a kolléga, hogy különböző megtett kilométerig.

    ennyire alapvető tényekkel ne álljunk már le vitatkozni, mert telemegy a szerver ostoba hsz-ekkel.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #165 üzenetére

    "Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz": a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat, abból következik, hogy az újabb és újabb normáknak megfelelő autók kipufogó gáza nem feltétlenül tisztább.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #163 üzenetére

    nem bonyolult ez, ha olvastad a kreszt.
    a belső sávba besorolásnál egyértelmű a szabály: elsőbbséget kell adnod, vagyis nem akadályozhatod indokolatlanul a belső sávban közlekedőket azzal, hogy eléjük állsz. a bírói gyakorlat a fékezés nagyságában határozza meg az indokoltság vagy indokolatlanság mértékét, ha az autóra kötelezően előírt maximális lassulás valamekkora százalékát meg nem haladó fékezéssel a mögötted jövő el tudja kerülni a balesetet, akkor nem akadályoztad. ha ezt meghaladó fékezést kell produkálni ahhoz, hogy ne legyen karambol, akkor igen. elnézést, de a pontos számra most nem emlékszem, valami olyasmiről van szó, hogy 5.8 méter/másodpercnégyzet a kötelező lassulás maximuma, ennek a harmada körül van a határ. Ki kell keresni a tecsőn a kávézz a helyszínelővel podcastot, az egyikben konkrétan megmondja egy helyszínelő szakember a hivatalos bírósági számokat.

    De a konkrét szám az mindegy, a lényeg, hogy van. Ha a mögötted levő annál kisebbet fékez, szabályos volt a besorolásod. ha nagyobbat, nem volt az. ha eldózerolt, akkor se volt az.

    a másik kérdéskör, hogy feltartod-e. ha úgy előzöl kocsisort, hogy nincs közöttük akkora követési távolság, hogy biztonságosan kisorolhass a külső sávba, akkor megelőzheted az egész kocsisort. ha úgy előzöl, hogy van, és van mögötted, aki gyorsabban menne, akkor szabályt sértesz.

    tehát ha ritkásan mennek a kamionok és utolér valaki két kilóval, de te nem húzódsz ki, akkor szabálytalan vagy.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #174 üzenetére

    nem zártam ki semmit. az általad hozott táblázatot megfelelően értelmezve jól alátámasztja azt, amit mondtam.

    "kilométerre vetített üzemanyagköltséged garantáltan több lesz a vectra-nak, mint egy új keletű autónak euro 6-os besorolással": értelmetlen mondat. egy csomó régi autót is tudok, aminek az üzemanyag költsége kevesebb, mint a vectrának. de egy autót se tudok, ami a vectrához hasonló utazási élményt, minőséget nyújt, és fele annyit fogyaszt, mint a vectra.

    "Illetve neked se mindegy hogy 100 km-re 9 litert tankolsz vagy csak 4,5-et.": ha ezt átfogalmazhatnánk úgy, hogy 100 kilométerre 9 litert tankolok, vagy annyit, amennyit egy vectra kategóriás új autó megeszik, akkor azt mondom: de, tökmindegy.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz 7Heads Drago #175 üzenetére

    az a hsz az utolsó betűig korrekt.
    "Ez már nem beszélgetés hanem dedo szint.": egyetértek, pár embernek annyira beloptam magam a szívébe, hogy már véresre csikarja a klaviját, hogy írhasson valamit, amivel belémköthet.

    jó szórakozást hozzá. ha ráérek, válaszolok, ha nem, nem.

    egy másik komolyabb adag fórumozónak nem megy az értő olvasás. ez van sajnos. de most ki kell mennem, mert korábban elfelejtettem hasraesni a 30 éves autóipari múlt előtt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Feketelaszlo #183 üzenetére

    ha életciklus számítást akartam volna csinálni, akkor azt csinálom.
    de nem azt akartam. bárkivel előfordulhat egy olyan élethelyzet, hogy döntenie kell: a régi autóját viszi tovább vagy vesz egy újat. erre a kérdésre akartam válaszolni. ha ez neked populista, akkor legyen igazad (nem az).

    "A statisztikák pont azt mutatják, hogy idővel egyre tovább bírják a járművek és egyre később jön el a (gazdasági) totálkár.": rossz statisztikákat nézel. Vajon mi fog előbb véglegesen elromlani:
    1. egy motor, amiben nincs egr, nincs közvetlen befecskendezés, a befecskendezési nyomás relatíve alacsony, benzines, nincs turbó, nincs kipufogógáz-kezelő rendszerből egy sem, nem stop-startos, a hajtásláncban nincs kettőstömegű lendkerék, egyszerű, hagyományos kézi váltója van
    2. egy motor, ami nagynyomású közvetlen befecskendezéssel működik, urambocsá: dízel, sok kipufogógáz-visszavezetés van benne, változtatható geometriájú turbó van rajta, stop-startos, automata váltós, stb?

    de kösz, hogy az egr-t az eszembe juttattad, ennél jobban semmi nem mutatja, hogy mekkora idióták a döntéshozók. koszos kipufogógázt visszavezetni a motorba, ennél nagyobb hülyeséget elképzelni sem tudok.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #186 üzenetére

    "Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk": ez önmagában igaz, csak mellébeszélés. azt a hibát követed el, hogy azt az állítást, hogy szerintem rossz szabályokat hoztak, úgy negálod, hogy nem hoznak semmilyen szabályt.

    holott hozhattak volna műszakilag megalapozott szabályokat is, és akkor most a jelenleginél is sokkal tisztább lenne a környezet.
    hogy csak azt a példát hozzam, amit a kolléga juttatott eszembe:
    - visszavezetik a kipufogó gázt a motorba. ettől koszolódik a szívósor, romlik a motor égése, ettől az emissziója. a motor hamar tönkremegy. újat kell gyártani helyette.
    ez a legtisztább módszer a probléma megoldására?

    "Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.": ezzel a mondatoddal kinyírtad a komplett elektromos autózást. amivel egyébként egyet tudok érteni...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sifre #209 üzenetére

    üres fikázás helyett próbáld meg érdemben cáfolni a hsz-t, amire válaszoltál.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sifre #213 üzenetére

    helyesen: az egr-ről a hozzá nem értők azt hiszik, hogy nem teszi tönkre a motort. aki meg ért hozzá, az tudja, hogy kormot visszatolni a motorba egy baromság.

    Az egr meg a hengerenkénti közvetlen befecskendezés a szívósor elkoszolódását okozza. lásd bosch technikus esetei a dióhéjjal.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Feketelaszlo #220 üzenetére

    "A komplexitás pedig legkevésbé sem egyenlő a megbízhatósággal vagy élettartammal": így van, a komplexitás nem arányos az élettartammal, hanem fordítottan arányos. minél komplexebb, annál rövidebb az élettartama. minél egyszerűbb, annál tartósabb. egyszerű matematika.

    a 30 éves mercedes dízelek például nem gyulladtak ki úgy, mint mostanában egy-két horror sorozat a bmw-től. de válasszunk két összehasonlítható autót: vectra gts és insignia gsi. ugyanaz a cég, az insignia tekinthető a vectra utódának, mindkét autó a kínálat csúcsa.
    - vectra 67 le/liter fajlagos teljesítmény, insignia gsi 130 le/liter
    - kézi váltó vs. 8 fokozatú automata aisin váltó
    - minimális szoftver vs. minden vackot valami számítógép irányít
    - töredék mennyiségű elektromos csatlakozás vs. mindenhol vezeték és toldás (csatlakozót például nem tanult meg az autóipar fejleszteni 40 év alatt)
    - szívó vs. változó geometriájú turbó
    - tök nulla mechanikus motor vs. mindenféle cuccal telepakolt motor
    - a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább
    - a vectrát be tudják állítani egy modernnek számító futómű padon, az insigniát nem
    - 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak
    - xenon vs. ledmátrix
    - átlagos motorolaj igény vs. turbós motorolaj igény
    - van tanksapka vs. nincs tanksapka.
    - a vectrában mechanikus kulcs van, az insigniában keyless go, ami távolról törhető és lopható
    - a vectrát lehet vontatni, az insigniát csak emelni szabad
    - van pótkerék vs. nincs pótkerék
    - nincs hanggenerátor vs. van rotfl. ekkora baromságot.

    nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát.

    egyetlen pontot tudok, ahol egyes vállalatoknál valóban tisztán érzékelhető a javulás: a rozsdavédelem. mondjuk nem a japóknál, ők máig nem tudnak olyan kasztnit csinálni, ami kibírna legalább 2-3 évet. a 2000-es évekre a galvanizált kasztni eljutott odáig, hogy tovább véd, mint az ésszerű lenne. minden más területen folyamatos minőségromlást érzékelek. ennek oka egyrészt a fenti műszaki túltervezés, másrészt a fillérrel való élvezkedés manageri körökben.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz pakesz #225 üzenetére

    nem hiszem. a c1-es vectrában nem volt 75 lovas s4-es motor, az 1.6-os motor 100 lovas volt, ami nagyjából ennyi fajlagos teljesítmény.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #227 üzenetére

    [link]
    ne aggódj, az insignia gsi nem lassabb érdemben, mint a vectra :P viszont hosszú távú versenyben előnyben van, mert nagyobb sebességeken kevesebbet fogyaszt.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sifre #234 üzenetére

    "A fajlagos teljesítménynek ezen a szinten nincs köze a megbízhatósághoz.": szerinted annak, hogy nagyjából kétszer akkora erők lépnek fel az egyik motorban, mint a másikban, nincs köze a tartóssághoz? nem fogunk egyetérteni.

    "Ennek én pl. kifejezetten örülök, sokkal egyszerűbb bizonyos hibák feltárása, illetve sokkal egyszerűbb bizonyos funkciókat így megoldani.": ezt a nézőpontot el tudom fogadni, csak nem értek vele egyet. én informatikus lennék (nem... :P ) szerintem kizárólag abban a programban nincs hiba, amit nem programoztak le, és nem használsz. a hibák feltárása addig egyszerűbb, amíg nem maga a hibafeltáró rendszer hibázik.

    "Tudtommal benzinmotornál nagy mennyiségben": én nem tudok nagy mennyiségről nyilatkozni, csak arról, amiben érintett vagyok.

    "A "cuccok" nagy része ismét az EU normák teljesítése miatt van, nem szívatnák a gyártók feleslegesen magukat.": ezt sem vitatom, a megbízhatóságát vitatom.

    "összehasonlíthatatlan a két autó fékhatása": mindkettőn verseny jellegű fékek vannak, nem átlagos utcai fékek.

    "/futóműbeállításról/ Ezt nem értem, miért nem lehet beállítani az Insigniát?": mert a vectrát csak én vezetem, és nekem tökmindegy, hogy egyenesen áll-e a kormány, amikor egyenesen megy az autó. mondjuk az, hogy a vectrában négy kormányközép van, az összes általam ismert szerelőnek feladta a leckét. ezzel szemben az insigniát a számítógép is vezeti, például amikor a parkolássegéd önállóan beparkol, ezért a gyár hasznosnak találta, ha az autó pontosan arra megy, amerre a számítógép hiszi, hogy menni fog. ezért komolyabb certifikációval rendelkező beállítópad és személyzet kell hozzá, hogy a futóművéhez hozzányúljanak. ennek azzal a részével, hogy a szekér ne tolja össze a parkoló kocsisort, egyet tudok érteni :)

    "Nagyon helyes, rengeteg balesetet előznek meg ezek a rendszerek": meg amennyit okoznak... mikor a sávtartó rákormányoz a biciklisre... mikor az adaptív tempomat úgy csinál, mint ha féktesztelnék az autópályán...

    xenont tudok cserélni. ledmátrixot egyben, 300k-ért...

    az insigniában nincs tanksapka. a tankot a fedéllel zárod le. ha a fedél nem záródik rendesen, nem csuktad be a tankot se.

    az insignia gsi-t nem azért nem lehet vontatni, mert automata, hanem azért, mert 4x4-es és a hajtásrendszere nem tűri el, ha nem egyformán forog a négy kerék. tehát ha pl. kijön a lopóautó, ahol nincs típusismeret, és megemelik az elejét, ahogy mondjuk a vectrával tennék, majd elviszik, az insignia pár száz méter után tönkremegy. a vectra nem, azt húzkodhatod.

    "Ismét köszönd az EU-nak": miért köszönjem az eu-nak, hogy nincs pótkerék? megvan a helye, valami agyas mélynyomót, basszus végfokot konfigurált bele. úgyhogy ha defektet kap, akkor finító.

    "Ez szubjektív dolog, nekem pl. biztosan az Insignia tetszene jobban.": igaz, tényleg szubjektív. a vectra gép, az insignia meg egy kisimított számítógép.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Feketelaszlo #235 üzenetére

    engem a megbízhatóság érdekel, mert én nem fogok autót javítani. ha nőgyógyász kézügyesség kell ahhoz, hogy kicseréljék a vectrában a gyertyákat (true story), akkor az az ő problémájuk, nem az enyém. az én problémám az, hogy hányszor kell egy évben szervizbe vinni az autót és mennyit dekkol ott. engem csak az érdekel, hogy 365 napból mennyit vagyok gyalogkakukk. én azért vettem autót, hogy el tudjam végezni a munkámat, nem azért, hogy az autó engem foglalkoztasson.

    Az elméletet szépen leírtad, csak a valóság nem ez. A valóság az, hogy minden, amit beleraktál az autóba, egy lehetséges hibaforrás. Tehát amit nem raksz bele, azzal javul az autó rendelkezésre állása. Következmény: minél kevesebb cucc van az autóban, annál jobb. Ebből egyesen következik, hogy a régebbi autók rendszerint jobbak, mint az újak.

    A járműjavító iparág mifelénk a béka feneke alatt van két kilométerrel. Nem mondok magamtól sztorikat, csak ha kéritek :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz opr #242 üzenetére

    most vitték el a vissza a jövőbe forgatásra. kicsit átépítik, kis cgi, pöpec lesz... :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz mjani1172 #244 üzenetére

    12 parszek alatt a Falcon nyomta, én nem csalingázok annyit :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Hieronymus #245 üzenetére

    "Zseniális mondat, a semmiről.": úgy érted, neked nem mond semmit. nem meglepő, jól láthatóan nem követed az autóiparról szóló forrásokat a neten, például a totalcar.hu-t se.

    a nagy kerék mindig nehezebb. ha a kocsira nem tudsz feltenni acélfelnit, mert nincs abban a méretben, akkor könnyűfém felnit fogsz feltenni, ami nehezebb. nehezebb felni + nagy méret miatt nehezebb gumi = sok rugózatlan tömeg a futóműben, ami gyilkolja a futómű alkatrészeit. de ez evidens mindenkinek, aki olvasgat a neten ilyen témában, ne érezd magad megszólítva.

    "Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. ": ez így önmagában egy igaz állítás. de pl. a hidraulikus kormány-rásegítő az kb. 3 szelep meg két munkahenger, nincs benne semmi, különös tekintettel nincs benne szoftver. ehhez képest például a sávtartó asszisztenshez kell kamera, képfelismerő szoftver, stb. az egész kóceráj abban a másodpercben adja fel, amikor kicsit koszos a felfestés, a szélvédő, stb. adaptív tempomat dettó. tpms már attól is felakad, ha melletted megy egy másik autó tpms-sel. meg egy csomó mástól.

    ehhez jön a kidolgozás és a felhasznált anyagok általános silánysága.

    szóval igen, a mostani vezetéssegítők sokkal hamarabb, több okból akadnak ki, és több problémád lehet, ha számítasz rájuk, de éppen sztrájkolnak. vagy nem sztrájkolnak, hanem úgy gondolják, hogy akkor is a sáv közepén kell menned, ha ezzel lelököd a széléről a biciklist. vagy gyorsítani kell akkor is, ha eléd vágnak, csak a radar nem érzékeli a 45 fokban előtted menő autót.

    a vezetéssegítő rendszereknél olyan élethelyzetek jönnek elő dögivel, amit a programozójuk láthatóan nem képzelt el és vett figyelembe. majd korrigálsz, nagy dolog...

    a mazda például legendásan rohad. nem 12 év alatt, hamarabb. az f astra is rohadt rendesen, csak az opel sikeresen alkalmazta a galvanizálást, a g astra már nem rohad. a merci elkezdte környezetvédelmi okokból a vízbázisú festéket használni, kellett egy generáció, mire rájöttek, hogy hogyan kell használni. addig rohadt minden autójuk.

    de ne erőlködj a válasszal, láthatóan teljesen tájékozatlan vagy ezekben a kérdésekben, nekem meg nincs türelmem mindent elmagyarázni nulláról.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Sifre #251 üzenetére

    "meg lehet úgy is tervezni": mindent meg lehet úgy is tervezni, mégse úgy tervezik. én például határozottan el tudom képzelni, hogy egy motorháztető zárját meg lehet úgy tervezni, hogy ha egy szakképzett szerelő a márkaszervizben lecsukja, ne törjön el. a bátyám például azt hitte, hogy egy láncfeszítőt meg lehet úgy tervezni, hogy ha ad egy normális gázt, akkor a lánc nem szakítja le. mindketten tévedtünk.

    tetőig tudom rakni az összes autómat azzal, hogy meg lehet úgyis, de nem úgy van. a púpom is tele van vele. NEM ÉRDEKEL, mit hogy lehet. azt tudom értékelni, amivel saját tapasztalatomban szembesülök. csak ismétlem magam: nem érdekel, hogy lehetne. csak az érdekel, hogy hányszor tesz az autó gyalogkakukká. semmi más nem érdekel, kizárólag az, hogy hányszor fordul elő, hogy reggel beülök az autóba, beindul, elvisz, hazahoz. és hányszor nem. a nagy autóipari duma a 30 éves ipari karrierrel nem érdekel.

    "ahol leírják a rendszer korlátait.": ha van korlát, akkor ne tegyék bele az autóba. egyrészt nem olyan autót vettem, ami korlátos. azt metró mozgólépcsőnek hívják. másrészt tőlem sem fogadja el senki, hogy azért nem végeztem el a munkámat, mert az autó korlátos. ha véletlenül olyan helyen laknál, ahol az általam üzemeltetett rendszerek csinálnák az internet szolgáltatást, te sem érdeklődnél, hogy az autóm milyen, csak az foglalkoztatna, hogy megy a net vagy nem megy a net. tojnál rá magasról, hogy milyen privát bajaim vannak az autómmal. bejött a virágbolt a böngészőben vagy nem. neked is minden más üres melléduma lenne.

    hát így vagyok én a lehetne úgy is terveznivel. ne azt mondd, hogy lehetne, hanem csináld meg.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Reggie0 #253 üzenetére

    vannak ésszerű és vannak ésszerűtlen korlátok.
    az autóm nem repül. oké.
    de az, hogy van autopilot, de neked kell vezetni, az marhaság. az is, hogy van automata távolsági fény, de láthatóan nem tesztelték elég területen, így nem használhatom. a sávtartó nem elég biztonságos. az adaptív tempomat rendszeresen helytelenül kezel le helyzeteket. akkor ne legyen. időnként olyan alapvető hibák kerülnek elő, hogy az ember a haját tépi. ha a pc-m csinálna ilyeneket, rég felrúgtam volna.

    szerk: a kezelési útmutató egyetlen fontos feladata, hogy a gyártó elháríthassa a felelősséget. egy nagy, 300 oldalas disclaimer.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Danex #256 üzenetére

    "Szervó is ha tönkremegy és hirtelen elmegy a rasegites": válasszuk már szét a dolgokat úgy, hogy van valami a kocsiban, ami jó amikor megvetted, majd elromlik, mert minden elromlik. meg van valami más a kocsiban, ami akkor se működött rendesen, amikor megvetted és sose lesz jó, és tudod, hogy főleg azért, mert tróger módon gyártották le.

    az új autókban egy csomó minden van, ami sose volt jó és nem is lesz az.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz kisfurko #259 üzenetére

    "A távolságtartó autópályára való": miért lenne autópályára való? a körúti dugósorozatba miért nem való?

    vagy elkerülte pár ember figyelmét az, hogy a távolságtartó kézi váltónál csak lassít, automata váltónál képes megállítani az autót, mert ott tud "kuplungolni" is? kézi váltós autót nem fékezheti meg nagyon, mert nem tudja bontani a hajtást.

    "Ugyanez a sávtartó. Autópályán kívül értelme nincs.": ehhez képest az insigniában alapértelmezetten bekapcsol, ha beindítod a motort. külön zongorázni kell a gombokon, hogy kikapcsold.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák