- DIGI internet
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen routert?
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
somogyib
őstag
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Így már világos.
-
8th
addikt
válasz Hieronymus #5 üzenetére
Van a rokonságban szoftverfrissített 2.0 TDI B7 Passat. Sem teljesítményben sem fogyasztásban nem változott semmi a korábbi állapothoz képest.
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #58 üzenetére
akkor mégegyszer, mert nem értetted meg:
két választási lehetőség:
1. MÁR MEGLÉVŐ, nitrogénoxidok és szénmonoxid szempontjából a mai top (legyen euro6dt) autóknál *SOKKAL* tisztább vectra, ami több széndioxidot bocsát ki
2. egy nem létező modern autó, ami a vectránál nagyságrendekkel több nitrogénoxidot tol ki, és valamivel kevesebb co2-t, ha mennek vele, DE MÉG LE KELL GYÁRTANI.na melyik a tisztább? milyen autóval járjak annál a játszótérnél, ahol a gyereked játszik: a vectrával, amiből nem jön ki rákkeltő no, no2, nulla co kibocsátása van, vagy egy új euro6dt-s autóval, aminek a kipufogó gáza tele van rákkeltő anyaggal, plusz a gyártási szemét?
meg kellene végre érteni, hogy a régi szabványok szerint működő nem turbós motorból olyan gázokból jön ki több, amire a tüdőd fel van készülve és nem okoz betegséget. a modern euro6dtemp motorokból meg olyan gáz jön ki több, amire a tüdőd nincs felkészülve, tehát beteg leszel tőle. ezért marhák a döntéshozók. a jó gázt lecserélték rosszra.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
7Heads Drago
veterán
-
myckie2
őstag
válasz Hieronymus #128 üzenetére
Ne kezd már te is. Jézusom.
-
Gebriel
veterán
válasz Hieronymus #128 üzenetére
"Át kellene gondolnod a dolgot"
Szerintem neked kéne át gondolnod a dolgokat részben.
Autópályán a 130km/h a megengedett. Ha valaki ennyivel előz a belső sávban azzal nem "tart" fel senkit ha utána visszatér a saját sávjában, persze valaki elég vágni nem szabályos Illetve nem arról beszélek amikor indokolatlanul marad a belső sávban előzés után, meg persze nem lehet maximális sebességgel közlekedve folyamatosan lehet a belső sávban haladni nem erre találták ki.
De az a belső sáv nem is a gyorshajtóknak van fenntartva. -
bambano
titán
válasz Hieronymus #148 üzenetére
de nem újabb konstrukcióról beszéltem, hanem új autóról.
melyik a tisztább autó, amelyiket legyártottak vagy amelyiket nem gyártottak le? hiába jön ki pár százalékkal több co2 a vectrából, az összességében nagyon sokáig kevesebb, mint amennyi szemét az új autó legyártása közben keletkezik. ezt olyan bonyolult megérteni?ja, opel leépül, rotfl, ekkora marhaságot se hallottam még.
az év autója szavazáson az elmúlt 11 évben háromszor nyert az opel, nála többször csak a fiat nyert, aminek 2008-ban volt utoljára nyertes autója, és a renault, aminek 2006-ban. az elmúlt 11 évben csak a vw nyert háromszor az opel mellett, minden más gyártó kevesebbszer nyert. toyota, ford pl. egyszer sem nyert azóta, hogy 2009-ben az insignia coty lett.leépült... le...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
peti_s
addikt
válasz Hieronymus #161 üzenetére
Ez két külön dolog.
Más a városi levegő minősége, és más a környezetre gyakorolt hatás. Az új autó le nem gyártása, a környezetnek egyértelműen jó. (Bizonyos megtett km-ig. )
A városi levegőnek, és az embereknek viszont nyilván az elektromos autó lenne jó.
(Más kérdés, hogy egyes vélemények szerint, az Euro1-es kipufogógázt jobb belélegezni, mint az Euro5-6-ot, főleg már "balkáni" üzemeltetés esetén.)[ Szerkesztve ]
-
7Heads Drago
veterán
válasz Hieronymus #165 üzenetére
Valóban az elektromos autó lenne a legjobb megoldás.
És mi van az akkuval? Sokak szerint ez később nagyobb gond lehet, mint az a kis füst egy modern jól megtervezett autónál. Illetve a nagy mennyiségű autógyártáshoz szükséges földi elemek eléggé végesek. (az akku előállításához szükséges elemekre gondolok)[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #165 üzenetére
"Nyilván azért azért hozzák az újabb környezetvédelmi előírásokat, mert túl jó volt az a kipufogógáz": a legelső állításom a topicban az volt, hogy hozzáértés nélkül hoztak rossz szabályokat. ha elfogadjuk ezt az állításomat, abból következik, hogy az újabb és újabb normáknak megfelelő autók kipufogó gáza nem feltétlenül tisztább.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Danex
addikt
válasz Hieronymus #187 üzenetére
Persze és az adót is mindenki befizeti, illetve a kreszt is mindenki betartja.
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #186 üzenetére
"Ha nem vezették volna be az egyre szigorodó környezetvédelmi előírásokat, élhetetlen városokban vegetálnánk": ez önmagában igaz, csak mellébeszélés. azt a hibát követed el, hogy azt az állítást, hogy szerintem rossz szabályokat hoztak, úgy negálod, hogy nem hoznak semmilyen szabályt.
holott hozhattak volna műszakilag megalapozott szabályokat is, és akkor most a jelenleginél is sokkal tisztább lenne a környezet.
hogy csak azt a példát hozzam, amit a kolléga juttatott eszembe:
- visszavezetik a kipufogó gázt a motorba. ettől koszolódik a szívósor, romlik a motor égése, ettől az emissziója. a motor hamar tönkremegy. újat kell gyártani helyette.
ez a legtisztább módszer a probléma megoldására?"Nem mások egészségével kellene megfizettetni a saját környezetvédelmi tévelygéseket.": ezzel a mondatoddal kinyírtad a komplett elektromos autózást. amivel egyébként egyet tudok érteni...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Elf
aktív tag
válasz Hieronymus #214 üzenetére
Igazad van.
És az autóbirtoklás gazdasági kérdés lenne akkor csak acélfelnis fényezetlen lökhárítós fehér kombik rohangálnának az utakon.
De hát nem így van. Az autó legyen szép. :-D -
pakesz
aktív tag
válasz Hieronymus #245 üzenetére
"Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy ezen vezetéssegítő rendszerek naponta előznek meg baleseteket és ütközéseket. Nélkülük sokkal több ember sérült vagy halt meg volna."
szerintem egy sima egykettedemvénégyzet ismerete többet számítana... de sajna pl. a kurmanyunk is adja a karteritest hogy a sikhulye leonka az be tudjon ulni a volan moge -
bambano
titán
válasz Hieronymus #245 üzenetére
"Zseniális mondat, a semmiről.": úgy érted, neked nem mond semmit. nem meglepő, jól láthatóan nem követed az autóiparról szóló forrásokat a neten, például a totalcar.hu-t se.
a nagy kerék mindig nehezebb. ha a kocsira nem tudsz feltenni acélfelnit, mert nincs abban a méretben, akkor könnyűfém felnit fogsz feltenni, ami nehezebb. nehezebb felni + nagy méret miatt nehezebb gumi = sok rugózatlan tömeg a futóműben, ami gyilkolja a futómű alkatrészeit. de ez evidens mindenkinek, aki olvasgat a neten ilyen témában, ne érezd magad megszólítva.
"Ha bárki komolyan venné e gondolatmenetedet, akkor a 30 éves autókba épített segítőrendszerek elromlása is lehetséges. ": ez így önmagában egy igaz állítás. de pl. a hidraulikus kormány-rásegítő az kb. 3 szelep meg két munkahenger, nincs benne semmi, különös tekintettel nincs benne szoftver. ehhez képest például a sávtartó asszisztenshez kell kamera, képfelismerő szoftver, stb. az egész kóceráj abban a másodpercben adja fel, amikor kicsit koszos a felfestés, a szélvédő, stb. adaptív tempomat dettó. tpms már attól is felakad, ha melletted megy egy másik autó tpms-sel. meg egy csomó mástól.
ehhez jön a kidolgozás és a felhasznált anyagok általános silánysága.
szóval igen, a mostani vezetéssegítők sokkal hamarabb, több okból akadnak ki, és több problémád lehet, ha számítasz rájuk, de éppen sztrájkolnak. vagy nem sztrájkolnak, hanem úgy gondolják, hogy akkor is a sáv közepén kell menned, ha ezzel lelököd a széléről a biciklist. vagy gyorsítani kell akkor is, ha eléd vágnak, csak a radar nem érzékeli a 45 fokban előtted menő autót.
a vezetéssegítő rendszereknél olyan élethelyzetek jönnek elő dögivel, amit a programozójuk láthatóan nem képzelt el és vett figyelembe. majd korrigálsz, nagy dolog...
a mazda például legendásan rohad. nem 12 év alatt, hamarabb. az f astra is rohadt rendesen, csak az opel sikeresen alkalmazta a galvanizálást, a g astra már nem rohad. a merci elkezdte környezetvédelmi okokból a vízbázisú festéket használni, kellett egy generáció, mire rájöttek, hogy hogyan kell használni. addig rohadt minden autójuk.
de ne erőlködj a válasszal, láthatóan teljesen tájékozatlan vagy ezekben a kérdésekben, nekem meg nincs türelmem mindent elmagyarázni nulláról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #291 üzenetére
"A gyors autók nagy kerekűek.": nem azért van nagy kerék az autón, mert gyors, hanem azért, mert nehéz.
"A forgó kerék tömege növeli a jármű stabilitását.": amelyik járműre ez igaz, azt biciklinek hívják, itt offtopic.megnéztem azt a gumis cikket, jót röhögtem rajta, annyi hiba van benne. érvelésre alkalmatlan.
"Ha annyira rosszak lettek az új járművek, hogy mernek a gyártók 5-7 év teljes garanciát adni?": trükközve? például a pohu 5 év garit adott anno a közbeszerzéses fóccvágenekre, az első tulajnak. ha eladták, ugrott a gari. el kell olvasni az apróbetűt is.
egyébként meg nincs jó híre a turbós fordoknak."A menetbiztonságot javító berendezések többsége a már meglévőeszközökkel operál.": az insignia orrában van egy radar, a szélvédőn a tükör mögött van egy kamera. ezekkel operál a sok beépített cucc. egyik sincs a vectrában. tehát az állításod nem igaz.
"Nincs sok extra ami elromolhat.": nincs, persze... én meg a vatikán feje vagyok."Egyik sem veszi át a vezetés felelősségét, legfeljebb segítenek megakadályozni vagy csökkenteni a baj mértékét.": jaja, tényleg ez van a marketing anyagban. de a valóság... én a melómban is azt szoktam mondani, hogy akinek felelőssége van, annak kell legyen hatásköre is. tehát ha nekem van felelősségem azzal, hogy karambolozok-e, akkor nekem van hatásköröm, az elektronikának kuss van. ha az elektronika beleszól, akkor az az ő felelőssége.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
válasz Hieronymus #374 üzenetére
A gumi az hajlik. emiatt a tulajdonsága miatt használjuk.
tehát elfogadhatod bizonyítás nélkül az állítást: ha a gumi érintkező felületének két oldalán különböző erők hatnak, akkor a gumi elhajlik.
a gumi mindig pontosan akkora felületen érintkezik az úttal, amennyit a rá eső függőleges irányú nyomóerőből és a gumi nyomásából a gimiben tanult képlettel ki tudsz számolni.ha szélesebb kereket raksz fel, szélesebb lesz az érintkezési felület, de rövidebb is. tehát az érintkező felület alakja változik, a területe nem.
a téglás kísérletből pedig tudni lehetne, hogy ha nagyobb felületen érintkezik a gumi a földdel, de nem változik az autó tömege, akkor egy felületegységre kisebb erők fognak hatni, így összességében pontosan ugyanannyi lesz az erő.
a szélesebb kerék azért szokott jobban tapadni, mert az esetek többségében nem azonos típusú kerékből teszik fel a szélesebbet, hanem más, sportosabbnak vélt kerékből. A korábban emlegetett tesztben azért állt meg hamarabb az autó azzal a gumival, aminek a lényegi paramétere *szerintetek* az, hogy szélesebb, mert változott a gumi anyaga is. tehát a lényegi paraméter a gumi tapadási képessége, a képletben ez a mű jel, amit nem tudok leírni. Ha felraksz az autódra egy energysavert, megméred, majd utána felraksz rá egy váltóméret 20 mm-rel szélesebb pirelli pzero-t, akkor a pzero *SOKKAL* hamarabb fog megállni. mert más az anyaga. Ha ugyanabból a márkából, típusból raksz fel két váltóméretet, nem lesz érdemi különbség.
"A fizikát és mechanikát nem lehet felülírni.": ebben egyetértünk, és ezt ha a másik topicban írtad volna, ott is egyetértettem volna vele.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.