- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- OpenMediaVault
- Milyen routert?
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Malwarebytes Anti-Malware
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
-
bambano
titán
minél több lóerőt veszel ki minél kisebb köbcentiből, annál nagyobb az esélye, hogy koszos lesz a motor. neked 110 ló/liter fajlagos teljesítményű a motorod. a vectrámban 66 ló/liter fajlagos teljesítményű motor van, töredék nitrogén{di}oxid és nulla szénmonoxid kibocsátással. széndioxid több van, de azzal sokkal kevesebb a baj.
egyébként milyen érzés, hogy kilopták a fél motort az autódból?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
-
Danex
addikt
110 ló addig jó amíg egyedül van az ember vagy nem rest egy busz mögött döcögni.
Sajnos amint beül még 3-4 ember plusz csomag akkor lényegesen lassul, ami önmagában nem baj, csak egy hosszabb gépjárművet lendületből kell előzni, ami ugyancsak nem baj, de az már úgy jobban átgondolósabb.
(aki ritkán vezet terhelten annak meglepetés lehet egy ilyen előzés ahol mondjuk a szembejövő sem 90-el jön, hanem GPS 100-al)
Na ilyenkor tud kellemes lenni, ha mondjuk nem 110ló 160nm hanem, 140 ló 250nm van a popsi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Ez felhasználási módtól függ. Városban még akár igazad is lehet, de azon kívül egyáltalán nem. Főleg országúton/pályán, ahol kell a power, én szinte mindig teleautóval megyek. Ilyen 110 ló, és társai vicc kategória egy normális előzéskor 5 emberrel + teli csomagtartóval. Ez arra elég, hogy városban elfurikázz, esetleg országúton poroszkálj. Persze nem mindegy, hogy benzin/dízel a motor, utóbbiak nyomatékosabbak, előzésnél pedig inkább az kell.
Városba teljesen felesleges erősebb motor, oda egy hibrid szekér az ideális választás. De aki sokat pályázik, hosszúkat megy sok utassal, az egy 1.0-s kávédarálóval nem találja meg a számítását.
-
bambano
titán
több okból:
- régen a motor a hátsó kerekeket hajtotta. most többek között a klímakompresszort is
- régen nem volt ütközésbiztonsági elvárás, ezért egy autót ki tudtak hozni 800-900 kilóból. most 1300-1400 kiló.
- régen nem volt ennyi autópálya.Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
Ez általános használat, amikor Szlovákiába, Ausztriába, stb. megyek síelni, sportolni, akkor nyilván nem egyedül teszem, hanem jönnek a cimborák is. Így megtelik az autó. Az előzés pedig praktikusan országúton lényeges szempont, hiszen ott jönnek szembe. Én egy 150 lovas 350 Nm-es turbó dízelt hajtok, de néha még ezt is kevésnek érzem. És te az 1.0-dal nem fogsz soha 180-nal menni Németországban sem, az már az én 2,2-esemnek is a határa.
(#53) Gargouille
Hja, ha az érdi emelkedőn megpakolva is tudsz előzni, akkor megeszem a kalapom. Tavasszal jöttem Horvátországból hazafelé, ott olyan emelkedők vannak, hogy az én szekerem is megszenvedett a 140-nel. Igaz, 5-en ültek bent sok cuccal. De érted, ehhez kell az erő, nem kivajazott szakadékban 130-cal veretéshez.Persze értelek én titeket, de javaslom, hogy próbáljatok ki egy erősebb autót. Nekem ez a verda hatalmas váltás volt a régihez képest, most már nyugodtan bele merek menni olyan előzési szitukba, amikbe régen soha.
-
bambano
titán
nekem is 180-at megy a vectrám, jobb napjaiban 185-öt.
harmadikban.
utána felváltok 4-be.
ha neked a 320d megy, mint a meszes, akkor Cserkuti Öcsi válaszát tudom idézni, amit akkor adott, mikor megkérdezték tőle, hogy milyen az új bmw-je: "a sebességről és a gyorsulásról alkotott fogalmaim tévesek voltak."Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Nagyon ügyes vagy!": nem én, az autó. a gázt a hülye is tudja nyomni...
"egy Teslához viszonyítva minden autó lomha...": az csak darabszámtól és távolságtól függ... negyed mérföldön első indulásra gyorsabb. másodikra már nem biztos. harmadikra nem gyorsabb. egy Debrecen-Miskolc távon elsőre sem gyorsabb. Pláne Debrecen-Pest távon...Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
Azt hiszem, hogy csatlakozom bambano kollégához, egyszerűen eltérő fogalmakkal operálunk. Persze, üveghangon az 1-es swift is ment 180-nal, de nem az volt az utazósebessége. A te 1.0-dnak sem az. Főleg nem megpakolva. Ha te 180-nal közlekednél tartósan, akkor 30-ezernél mehetnél motorgenerálra, mert nem erre lettek méretezve az alkatrészei. Utazósebesség az, ahol a motor nem erőlködve, nem zajosan képes hajtani a verdát. Az én kocsimon ez például 160-körül van.
Évente hányszor jársz síelni? Naponta, hogy ilyen erős autó kelljen és direkt elkerülöd az autópályát, hogy folyamatosan előzgetni kell?
4 hónap alatt beleraktam 15 ezret úgy, hogy gyakorlatilag csak hétvégén vezetek. Szóval ja, elég sokat járok külföldre. És igen, sokat országúton, hiszen Szlovákia hegyvidéke Budapestről autópályán gyakorlatilag megközelíthetetlen. Románia dettó. Egyébként emberek széles tömegei közlekednek ennyit, szóval ez nem kiugró adat.
Úgy veszem észre, hogy gyengébb autók erejével egyáltalán nem vagy tisztában vagy nem tudsz jól vezetni.
Egy 60 lóerős autóm volt előtte. Nem volt vele gond, ment az is 130-at, akár több utassal is. Egyszerűen amikor előzésre, dinamikus közlekedésre lett volna szükség, akkor elfogyott belőle a szusz. Amúgy meg ezen mit kell magyarázni? Kicsit olyan ez a vita, mint amikor a daciasok meg akarják magyarázni, hogy az nem egy román igénytelen vacak, hanem kva. jó gép, és a többi ember balek, amiért drágábban vesz kocsit. Nem, a Dacia egy igénytelen autó, te pedig egy 1.0-s 3-hengerest hajtasz, és attól, hogy más erősebb autóval jár még nem lesz szar sofőr, vagy nem lesz kicsit a pöcse, egyszerűen csak szüksége van nagyobb teljesítményre. Leírtam, hogy miért.
[ Szerkesztve ]
-
bambano
titán
"Úgy veszem észre, hogy gyengébb autók erejével egyáltalán nem vagy tisztában vagy nem tudsz jól vezetni.": én pl. zömében autópályán használom az autóimat, egyrészt azért, mert városban megzabálja a forgalom, másrészt azért, mert lett itthon elfogadható tömegközlekedés.
autópályán alapvetően két stratégiával lehet közlekedni:
- mész a belső sávban, és ha utolér egy gyorsabb, akkor gyorsítasz addig, amíg ki nem tudsz menni előle
- mész a külső sávban, és amikor utolérsz egy kamiont vagy sokkal lassabb járművet, akkor bemész a belsőbe és gyorsítasz.mindkettőhöz motorerő kell. 100 lovas g astrával van tapasztalatom, nem kényelmes vele autópályázni. nem mondtam, hogy lehetetlen, de nekem kívül esik a komfort zónámon. ha elveszítettem a lendületet, akkor fel fogom tartani a mögöttem érkezőt, mire visszaszerzem. végsebességben sem tud annyit, hogy nyugodtan menjek vele a sor elején.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Te azt mondtad, hogy nem tud a kocsi 180-al menni.": és igaza is van, attól, hogy végső erejét kilehelve egyszer ment 180-at a vitara, még nem fog tudni üzemszerűen, rendszeresen 180-nal menni.
"Gyakran autópályázom és sosem volt ilyen problémám, hogy feltartanám a mögöttem lévőt, aki betartja a ~130-at. ": ez egy parádés csúsztatás, másnéven terelés. először is vitatnám, hogy nem tartottál fel soha 130-cal menőket. ha beszorultál egy kamion mögé, és 80-nal kellett besorolnod a belső sávba, akkor vagy vártál 10-20 percet, vagy feltartottál 130-cal menőket.
de én nem ezt mondtam, ugyanis neked nincs hatósági jogköröd, tehát nem állhatsz le rendőrködni, hogy 130-cal megy vagy többel. ha 200-zal ment, akkor sem tarthatod fel. ha gyorsabb, el kell engedned, mindegy, mennyivel ment. azt a vitát el se kezdjük, hogy szabályos-e nem elengedni, ha te az aktuálisan szabályos maximum sebességgel mész. NEM szabályos.
a mai magyar autópályák átlagos forgalmát tekintve ilyen autóval vagy nagyon türelmes vagy és lassan érsz oda, vagy feltartod a többi közlekedőt.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
"Van baj, nem kevés.": konkrétabban?
"Őszintén, ez most, hogy jött ide": úgy jött ide, hogy mellébeszéltél. én azt írtam, hogy nem tarthatod fel a belső sávban jövőket, ezt az állítást átfogalmaztad, hogy kedvezőbb színben tüntesd fel a saját verziódat, arra, hogy te nem tartod fel a *szabályosan* jövőket. ez a moving target típusú érvelési hiba. úgy csinálsz, mintha nem tartanád fel a szabályosan jövőket, ezzel legitimálod, hogy a gyorshajtókat feltartod, de ez, szerinted, rendben van. holott nincs. az, hogy bemész a belső sávba, nem lesz szabályos attól, hogy ott valaki gyorsan jött.nemrég volt ezzel foglalkozó eset a totálkáron, autós nem adta meg az elsőbbséget egy gyorshajtó motorosnak (a belső sávba besorolás elsőbbséghez kötött), a motoros meghalt és az autóst hozták ki hibásnak.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
bambano
titán
nem mondtam olyat, hogy egy autó egyszer éri el a végsebességét. azt mondtam, hogy nem tudsz vele gyakran folyamatosan padlógázon járni. mérnöknek nem mondtam, ő tisztában lenne vele nélkülem is.
"abban a 2-3 másodpercben hirtelen megjelenik egy 250-el száguldó autó mögöttem, akkor értelemszerűen feltartom, addig amíg ki nem tudok sorolni.": na, most bevallottad, hogy pontosan tudod, miről beszélünk, csak teszel rá magasról.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
addikt
...de aki nem tud előzni egy 100 lóerős autóval normálisan, na az szar sofőr.
Ok, te vagy nem vezetsz rendszeresen rosszul belátható országúton, vagy simán csak te tartod fel folyamatosan a forgalmat. Múlt hétvégi példa: Szlovákiából jöttünk hazafelé megpakolt kocsival, már vagy 20 perce követve egy 5-autóból álló, 70-nel cammogó sort. Az út kanyargós, elég sok záróvonal van a rosszul belátható kanyarok miatt. Jött egy nyitott rész, nyomtam egy telit, és szempillantás alatt megelőztem őket. Utána ismét záróvonal jött. Az előzés szabályos volt, nem jött szembe senki, de egy gyengébb autóval nem sikerült volna. Hogy miért? Mert ilyenek voltak a körülmények. Kezded már érteni, hogy miért van szükség erőtartalékra?
Gyakran autópályázom és sosem volt ilyen problémám, hogy feltartanám a mögöttem lévőt, aki betartja a ~130-at.
Azért ezt így leírni, tesó. Ehhez tényleg pofa kell.
Én már leírtam, mert nem erre lett méretezve a motor.
(#88) Reggie0
Én is F-astrát hajtottam egy ideig, az az autó elpusztíthatatlan. Szög egyszerű szívó motor. Viszont azt se felejtsd el, hogy a súlya sem annyi, mint egy modern kocsié![ Szerkesztve ]
-
Atomgeszi
veterán
Attól, mert neked megfelel ez a teljesítmény, miért kell másnak is megfelelnie?
Le/NM-ből sosem elég..
Sokszor nem mindegy, hogy valamit (akár 1 személlyel is) nem 4 mp alatt előzöl meg, hanem 2 mp.. Sokszor ezen életek múlhatnak.. Főleg, ha a szembejövő egy fasz.Erős autóval is lehet menni lassan, de mégis ott van a tartalék, ha kell..
Gyenge autóval viszont nincs ott semmi, marad az araszolás.Főleg, ha még klímázol is...
-
Atomgeszi
veterán
Szerintem a többiek arra céloztak, hogy majd meglátjuk hosszútávon, mennyire lesz tartós a kis köbcenti turbóval kipréselve, amit csak lehet a technikából, mint hogy tesznek rendes szívet a kasztniba és nem csúcsra hajtva.
"de aki nem tud előzni egy 100 lóerős autóval normálisan, na az szar sofőr."
Én nem tudok boccs(vagyis tudni tudok, mert muszáj a sok tötymörgő majom miatt - illetve, hogy nincs kétsávos út mindenhol, és olyan szépen be lehet ragadni az amúgy is munkaidő előtt/után járműtől telített útvonalon, hogy örömmel vágod fel inkább az ered) Majdnem 1,6 tonna az autó és van hozzá 109Le, ehhez kapcsolsz egy klímát és kész. Meg kell gondolni mindent, vagy megvárni a 100 km/h hátszelet lejtővel..
Persze ezt tényleg sokkal több infó alapján kell meghatározni, súly lóerő arány, Nm az adott fordulatszám tartományban, van-e turbó, széljárás stb...
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Szennyez az mindenhol még a szomszédos országokban is épp ezért semmilyen jelentősége nincs annak, hogy mi hová szennyez. Ezt nem akarják megérteni a villanyautó hívők sem. Globálisan kellene gondolkodni. Egyetlen élhető bolygónk van és pont. Innen nincs hová tovább állni ha majd végleg lenullázzuk. Itt döglünk meg mind.
Fura nekem ez a kettős mérce amivel mindenhol találkozik az ember. Felháborodva szidunk egy autógyártót - hozzáteszem jogosan - miközben le se szarjuk, hogy a kedves szomszédaink simán halálra mérgeznek minket is. ~700 magyart kapálnak bele a földbe minden évben a szomszédos szénerőművek miatt. Wazzeg az egy kisebb falu lakossága... Nem mentegetem a vw-t tőlem ott rohadjanak meg ahol vannak megérdemlik, hogy az ingük gatyájuk rámenjen a perekre és a kártérítésekre de látni kell, hogy ők csak elhanyagolható jelentéktelen apró kis csepp a végeláthatatlan tengerben. Tudod mennyi üzemanyagot éget el egy Boeing 373–800? 2526 kg-ot repült óránként. Csak a Ryanair egyedül 438 darabot üzemeltet ebből a típusból. Ha feltételezzük, hogy minden gépük csak napi két órát van a levegőben az napi 2 212 776 kg kerozin. ~2,2 millió kg/nap. Egy év alatt az 807,6 tonna HA! csupán napi két órát röpködnek/gép. És ez csupán egyetlen légitársaság. Pánikolunk itt ezerrel a dízel autók miatt amelyek egy évtizeden belül teljesen el fognak tűnni a személygépkocsikból. Lehet, hogy ki kéne végre húzni a fejünket a seggünkből és el kéne kezdeni ennél fontosabb dolgokkal foglalkozni.
[ Szerkesztve ]
-
mepet
addikt
Az, ha az autóipari cégek végre becsődölnének, az szerintem végső soron előrébb vinné a világot. Végre megszűnne az átfedés a "petrokemikális autóipar" és az "információtechnológia" Kondratyev ciklus között és átléphetnénk az utóbbiba. Hamar elháruna ezáltal a klímakatasztrófa is. Természetesen a nagyobb jó sok rövid távú szívással is járna, pl. a magyar munkahelyek 90%-ának megszűnésével (sztem kb ennyire függünk a petrokemikális autóipari vállalatoktól). Ám ami késik, nem múlik...
-
"...Ha +180-al mész a magyar autópályán és feltart téged a belső sávban 130-140-el előző autó, akkor vess magadra. ..."
Át kellene gondolnod a dolgot. A közlekedési szabályokban benne van, hogy okkal akadályozhatod a többi közlekedőt.
De egy autópályán nem létezik olyan alapos ok, ami miatt akadályozhatod, a mögötted közlekedő járműveket a belső sávban. Nem tudhatod, mögötted ki és miért siet. Ha valaki életveszélyben lévő személyt visz a legközelebbi kórházba, más életét kockáztatod feleslegesen. Ha valami idiótát akadályozol, akkor a sajátodat.
Egyszerűen engedd el a siető járművet. Ennyi.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#64791808
törölt tag
De bizony, hogy kezdi, en meg folytatom. En szoktam 200 korul megerkezni moged, nyilvan, ha mindketten Nemetorszagban jarunk az autopalyan.
Namost ha eppen elozol, teherautosor van, eloled sem mennek ki, stb., akkor teljesen kulturaltan, nagy tavolsagot hagyva megvarom, hogy befejezd, amit elkezdtel. Illedelmes, udvarias es elozekeny leszek.
Ha viszont tukorbe nezes nelkul kiugrasz elem, vagy passziobol nem mesz le, mert neked jogod van 130-cal a belsoben menni, vagy eppen onjelolt rendort jatszol, akkor 2 par LED reflektorral egetem bele a tarkodba, hogy ez nem szep dolog. Es egy budos szavad nem lehet, mert egy centivel nem vagy szabalyosabb, mint en. -
#64791808
törölt tag
Mucus, elolvastad, amit irtam, vagy csak kiragadtal ket momentumot, hogy utalhass?
Nem arrol az esetrol van szo, mikor elozol, es nem TUDSZ lemenni, hanem amikor nem AKARSZ.
Hogy a nemet autopalyat miert irtam, azon gondolkodj egy picit, hatha osszeall.
Gebriel: egyrol beszelunk am. Ha valaki okkal van elottem, akkor akkor sem pattogok, ha 100-zal eloz kamiont. De ha indokolatlanul van a belso savban, akkor szabalytalan, es akkor ne azzal foglalkozzon, hogy en mennyivel megyek, hanem hogy o betartsa a szabalyt. Es mielott elojonne valaki azzal, hogy de en is szabalytalan lennek... lehet. De az teged nem akadalyoz semmiben, a te szabalytalansagod viszont engem igen.
7Heads Drago: semmi gond, majd kikerullek akkor jobbrol. Semmivel nem vagy kulonb, mint a legagyamentebb gyorshajto, raadasul te szandekosan veszelyeztetsz, es buszke is vagy ra.
[ Szerkesztve ]
-
dutrás
őstag
Pedig ebben a kommentedben pontosan ezt bizonygattad [link].
Ne védd a védhetetlent. 1.0 110 ló az igencsak ki van csontozva.
Én igen sokat járok Szolnok-Wilhelmshaven távolságot és a te paramétereiddel meg se próbálnám még egyedül se nemhogy az egész családdal tele puttonnyal(öt felnőtt méretű ember) . Az a baj hogy sokan csak az itthoni viszonylatokban saját referenciájukból indulnak ki. Nem fog egyetlen gyártó sem csak magyar útviszonyoknak megfelelő autót legyártani. Fogadd el hogy kell az a kis plusz lóerő tartaléknak főleg előzésekhez annélkül is hogy másokat veszélyeztetnél.
Én se rajongok kamion után poroszkálni 70-75-el. Amint lehetőség adódik megelőzöm.
Tényleg ha van lehetőséged kipróbálni egy nagyobb járgányt hosszútávon tedd meg. Kellemesen fogsz csalódni.P50 pro/P40 Lite
-
dutrás
őstag
A havi egyet már nem szabad úgy kezelni hogy hébe hóba. El se tudod képzelni hogy mennyien dolgoznak odakinn akiknek nem mindegy mennyi idő alatt teszik meg ezt az utat bizony tömött autóban.
Én ausztrán keresztül megyek szinte mindíg és a német autópályán simán behozom sőt még nyerek is egy csomó időt azzal hogy tartósan tudok 160-170 kmel ha kell még többel is menni. Ráadásul üzemanyag töbletbe se kerül. A nagy sebesség nem kell hogy balaesetekkel párosuljon főleg németország ausztria viszonylatban. Elképesztő az a dinamizmus ahogy ők közlekednek.P50 pro/P40 Lite