- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sifre
senior tag
Az EGR-t nem azért találták ki hogy tönkretegyék a motort, hanem hogy csökkentsék az égéshőt és ezáltal a NOx kibocsátást. A kormolódás sajnos mellékhatása ennek, de vannak különféle trükkök amivel próbálják csökkenteni a mértékét, pl. kisnyomású EGR kör, amivel a részecskeszűrő mögül vezetik vissza a kipufogógázt.
-
Sifre
senior tag
Bocsánat hogy ekkorát idézek, de hátha érdekel egy más szemléletű ember véleménye:
- vectra 67 le/liter fajlagos teljesítmény, insignia gsi 130 le/liter
A fajlagos teljesítménynek ezen a szinten nincs köze a megbízhatósághoz.
- kézi váltó vs. 8 fokozatú automata aisin váltó
Ez az EU irreális elvárása miatt van, hogy a motor a méréseknél mindig az optimális tartományban működjön
- minimális szoftver vs. minden vackot valami számítógép irányít
Ennek én pl. kifejezetten örülök, sokkal egyszerűbb bizonyos hibák feltárása, illetve sokkal egyszerűbb bizonyos funkciókat így megoldani. Pl. tempomat, visszagurulás-gátló, kanyarfény, stb.
- töredék mennyiségű elektromos csatlakozás vs. mindenhol vezeték és toldás (csatlakozót például nem tanult meg az autóipar fejleszteni 40 év alatt)
A hulladék csatlakozókkal egyetértek, de amúgy meglepő hogy a vezetékes és optikai buszrendszerek mennyire le tudták csökkenteni a vezetékek mennyiségét.
- szívó vs. változó geometriájú turbó
Tudtommal benzinmotornál nagy mennyiségben kizárólag a VW 1.5 TSI gyengébb változatában van változó geometriás turbó, de ettől függetlenül a turbó sokkal több előnnyel jár, mint amennyi baj van vele.
- tök nulla mechanikus motor vs. mindenféle cuccal telepakolt motor
A "cuccok" nagy része ismét az EU normák teljesítése miatt van, nem szívatnák a gyártók feleslegesen magukat.
- a vectrára felmegy a 15-ös kerék, az insigniára nem megy fel 18-asnál kisebb. lehet találgatni, melyik futómű bírja tovább
Gondolom a fékrendszer mérete miatt kell 18"-os kerék, összehasonlíthatatlan a két autó fékhatása
- a vectrát be tudják állítani egy modernnek számító futómű padon, az insigniát nem
Ezt nem értem, miért nem lehet beállítani az Insigniát?
- 0 vezetéssegítő elektronika vs. hosszú lista a vezetéssegítő cuccokról, amik vagy elromlanak, vagy nem, vagy jók, vagy már a gyárból kihozva is rosszak
Nagyon helyes, rengeteg balesetet előznek meg ezek a rendszerek
- xenon vs. ledmátrix
A xenon is horror drága volt, amikor megjelent, majd a LED is olcsóbb lesz
- átlagos motorolaj igény vs. turbós motorolaj igény
Elhanyagolható az árkülönbség
- van tanksapka vs. nincs tanksapka.
???
- a vectrában mechanikus kulcs van, az insigniában keyless go, ami távolról törhető és lopható
Nekem is kessys kocsim van, megvan mire kell odafigyelni
- a vectrát lehet vontatni, az insigniát csak emelni szabad
Mint minden automata váltós autót 30 éve
- van pótkerék vs. nincs pótkerék
Ismét köszönd az EU-nak
- nincs hanggenerátor vs. van rotfl. ekkora baromságot.
Ki lehet kapcsolni, ha zavar, de pl. egy Kodiaq RS-ben egész jól működik
nem tartozik a tartóssághoz, de a vectrát jobb vezetni, mint az insigniát.
Ez szubjektív dolog, nekem pl. biztosan az Insignia tetszene jobban. -
Sifre
senior tag
Wow, a totalcar mint autóipari forrás, azigen 😁
Az a baj hogy mivel leragadtál a Vectra valamelyik generációjánál, fel sem merül benned hogy egy futóművet meg lehet úgy is tervezni hogy lemezfelnit már számításba sem vesznek, az alkatrészeket a nagyobb rugózatlan tömeghez méretezik.
Egy hagyományos hidraulikus kormányszervóban több alkatrész van ami tönkremehet mint egy elektromos szervóban, pláne ha megspékelik egy sebességfüggő rásegítéssel, amit az elektromos ugye alapból tud.
Az a baj hogy buták az emberek és a vezetést támogató rendszereket robotpilótaként használnak, nem olvassák el a kezelési utasítást, ahol leírják a rendszer korlátait. Utána meg megy a sírás hogy az autó lelökte a bringást az útról.
-
Sifre
senior tag
Volt szerencsém használni a sávtartót és az adaptív tempomatot kicsit több mint 1000km-en keresztül egy Octaviában és nekem semmi bajom sem volt vele. Még dugóban is használtam araszolásra, ott sem csinált hülyeséget, pedig volt kanyar is az útban.
-
Sifre
senior tag
Úgy látszik az az opció hogy tévedsz, nem opció, legalábbis az eddigi hozzászólásaid alapján. Szakmabeliként elég zavaró hogy a saját elméleteidet tényként írod le, foggal-körömmel ragaszkodsz hozzájuk, miközben látszik hogy autóipari tudásod a totalcarhoz hasonló oldalakról származik.
-
Sifre
senior tag
Segítek:
- X autó gyári futóművel: hátul egy oldalon emelve az első kerék csak akkor emelkedik fel ha az emelő szinte teljesen végállásban van.
- X autó 40mm-es ültetéssel: a hátulját egy oldalon emelve az első kerék a gyári állapothoz képest sokkal hamarabb elemelkedik.Ennek oka bizonyára a futómű módosítással merevebbé váló karosszéria, és véletlenül sem a lecsökkent rugóút és a keményebb kanyarstabilizátor.
Apropó, mit jelent az hogy a Vectrán "verseny jellegű fék" van? Mert ha a gyári mezei 1 dugattyús Ate nyeregre gondolsz, akkor gondold újra.
-
Sifre
senior tag
Egy elég jó teszt a témában:
[link]
Röviden nem nagy, de mérhető a különbség a szélesebb kerék javára.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...