- Aliexpress tapasztalatok
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- SkyShowtime
- Mikrotik routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Bejutott az európai 5G-be az Amazon
- Linux kezdőknek
- Újabb robottaxis balesetekre derült fény
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz hardsongoku #207446 üzenetére
Biztos elektromos a szervó, nincs benne folyadék, ami szervizt igényel.
-
Gyula84
veterán
üdv nem nagyon ide tartozik (egy kicsit talán), mi történik akkor pl. ,ha egy üzembetartó meghal? Azt a jogot lehet örökölni?
Nem rossz, de nem is jó, de legalább nem rossz.
-
realist
őstag
válasz imyourfriend #207453 üzenetére
Kösz, jó ötlet, próbálok keresni leírást, hogy egyéb állományon kell-e vmit módosítani.
-
realist
őstag
Lenne egy amatőr DSG-s kérdésem, a váltó egy 7-es "olajos".
Azt tudom, hogy az alábbiakra figyelni kell:
- fék felengedéssel lehetőleg ne nagyon gurulásszak, mielőbb átlépni finoman gázra
- előremenet-hátramenet váltásnál elsőként mindig teljesen megállni és utána váltani
- álló helyzetben a parketta kerülendőAmi viszont nem tiszta, hogy hosszabb pirosnál (sorompónál stb.) mi a célszerű, ha nem akarok folyamatosan a féken taposni (járó motornál start-stop nem játszik). Átrakom N-be és kész (van benne visszagurulás gátló) vagy inkább D kellene?
-
realist
őstag
Auto-hold tudtommal csak elektronikus kézi fékkel van (EPB), ami meg a III-as Octavban - szerencsére - nincs.
Ezek szerint a P/N -be kapcsolás koptatja a mechatronikat Akkor marad a féktaposás, nem lehet minden tökéletesEgyébként a D-ben lévő brutál alacsony fordulaton lévő fel és visszaváltások is nyírják a mechatronikat, VAGY mindössze a motort és kettős-tömegűt?
-
simonjoe
őstag
Ahoj!!
Tudja valaki, h a ködlámpa állító csavarját merre kell srófolni, h emeljem??
THX!!
Joe
-
nVIPER
senior tag
válasz MunezXBK #207461 üzenetére
1 slotosnál ki kell olvasni a eprom-ból az adatokat, átírni, majd felülírni az eredetit. A MIB egységekben Linux oprendszer fut, beszállítótól függetlenül. Korábban úgy hackeltem ezeket a 2 slotos egységeket, hogy USB-n keresztül hozzá lehetett férni a belső tartalomhoz, egy felhasználónév + jelszó megadása után. Ez, az egységen lévő szoftververziónként változott. Belépés után le lehet venni a komponensvédelmet (ha esetleg más autóból való az egység), térkép licencet lehet módosítani (így bármely évjáratú térképpel működik), sd kártya cid módosítás, hogy ne csak a gyári sd-ket fogadja el, és a plusz szolgáltatások aktiválása is ezen keresztül ment. Ma már tök egyszerű. Van egy fájl, amit sd-re kell másolni, berakod a MIB-be és elintéz mindent magától. Sok helyen ezekért egy vagon pénzt kérnek, holott egy "kis" I.T hozzáértéssel szinte bármelyik egység feloldható.
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
-
MunezXBK
nagyúr
válasz imyourfriend #207465 üzenetére
Már mindent aktiváltam, amit lehetett.
-
#34322688
törölt tag
Üdv!
Adott egy 2004 AWY Skoda Fabia I, valaki megtudná mondani, hol találom ebben a típusban a MAF- szenzort? -
raziel01
veterán
válasz raziel01 #207447 üzenetére
Sikerült kiszedni most reggel friss fejjel a helyzetjelzőt. Tényleg csak rántani kell egyet rajta, mert bepattinthatós. A probléma, hogy kicsi a hely de megoldottam egy kombinált fogóval. Egyébként skoda csoportban rákeresve facebookon a hajlított végű fogót ajánlják hozzá. Azzal könnyebb.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz realist #207476 üzenetére
Milyen autód van egész pontosan? 100% hogy olajos 7-es DSG-d van?
Sajnos itt nem írják elég részletesen, a 250Nm talán még lehet DQ200 (amit eredetileg 200Nm-ig terveztek használni de ezt az évek alatt mindig növelik, a DQ250 is eredetileg 250Nm-re készült de elmentek vele gyárilag 400-ig) is ami nem olajos 7-es. Ha ez így van akkor benzinesből az összes 1.0; 1.2; 1.4; 1.5 és az elsőkerekes 1.8 benzin még a száraz DQ200, és az 1.8 4x4 és a 2 literesek kaptak olajos DQ250 (6seb) vagy DQ381 (7seb) DSG-t
Míg dízelek közül az 1.6 lehet DQ200 és a 2 literesek kaphatták a jobbik olajos váltókat.Nekem 154e km van benne (DQ250) hatos, szerdán mentem volna átíratni a váltási pontokat, de EGR hibám van, előbb azt meg kell csináltatni.
Nem ismerem a te 7-es olajos váltódat, ott ha jól tudom már nem csak D meg S van hanem Eco is. Én a D-t átiratnám, az Ecot meghagynám, ha valamiért nagyon halkan nyugiban akarsz közlekedni. A fogyasztás esetleg nőhet 1-2 decit, de sokkal egészégesebben fog tűnni a vezetés, már alig várom, hogy megcsinálják, csak még sz*pok egy kört az EGR-rel.Nagyon szerencsés helyzetben vagy a kilométerállásoddal, mert ennyi alatt gyakorlatilag még nem károsodott a DMF, így ha most megiratod a váltót akkor nem is fog, és nagyon-nagyon sokáig jó lesz neked.
[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Asbee
veterán
válasz realist #207476 üzenetére
Felhasználás függő is. Nekem 243k van benne, DQ250, semmi jele, hogy baja lenne a kettőstömegűnek. Ha városban sokat van használva, ott előbb odatesz neki a sok alacsony fordulat. Nálam is tervben egy kis váltó okosítás, mert használom városban is, és kellemetlen sokszor az alacsony, remegős fordulat.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz rasotamas #207481 üzenetére
Sokszor hagyja olyan szituációban alacsony fordulaton, hogy már a motor járásán érezni, remegős, rázkódós, szenvedős. Itt sokkal több és nagyobb rázkódásokat kell a kettőstömegűnek "elnyelnie" ami ugyanúgy nem jó neki. Természetesen ilyenkor finoman kell gyorsítani ha megoldható.
-
tibbike01
őstag
válasz Asbee #207480 üzenetére
Nekem DQ200 van 1 hónapja, kb 20percet használtam D-ben, aztán kipróbáltam az S-t és rájöttem, hogy ez a normál üzemmód. Azóta csakis S-ben használom, szebben vált, jobban engedi kipörgetni a motort és ami a legjobb, hogy ilyenkor nincs vitorlázó mód és start-stop sincs. Rámpán felüljárón is jó a fordulat.
Nektek nem lenne jobb az S? Próbáltátok?
Ma már annyira eco minden, hogy a sima D észtelen, míg a sport mód lett a normál mód kb.
[ Szerkesztve ]
-
realist
őstag
válasz rasotamas #207477 üzenetére
RS245, Dq381 a váltó ezekben.
Ebben eco csak kipróbálás erejéig volt használatban.
D esetében én is gondolkodom a váltási pontok fordulatszám emelésén. S-ben tökéletes, de az összes többi S-hez kapcsolt váltó paraméterre nem érzem úgy, hogy folyamatosan szükség van. -
diegho
nagyúr
Ez a DQ200 vs 250 is érdekes téma. Én vezettem mindkettőt, de nekem egyértelműen a 200as volt a jobb. Szinte mindig úgy váltott, ahogy kellett, a 250 viszont rengeteget bizonytalankodott. Mindkettőt céges autókkal próbáltam, azonos évjárat és kb azonos km-el. Azóta mentem eTsi-vel is, abban is 200as van és az is teljesen jó.
-
veterán
válasz tibbike01 #207484 üzenetére
Benzinnel lehet hogy jó, dízellel D-ben 1100-1800 közt tartja ami kevés, S-ben 2000 és 3000 közt ami meg sok. Mármint terhelés nélkül is.
Azért az vicces, mikor 60-nal csorogsz városban és 2900-on pörgeti 3-ban, csak akkor vált fel, ha eléred a 3000-ret 63 körül.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
grizlisandor
addikt
válasz rasotamas #207491 üzenetére
Párszor előkerült már a milyen fordulat ajánlott a dízelnek.
Egy és két példa. -
tibbike01
őstag
Bő 1 hónap és 2800km tapasztalataim az 1.5 eTSI DSG 2021-es Oktávval.
Pro:
- A motorból soha semmit nem hallok, 150nél sem. Nagyon csendes, nagyon kifinomult. 6.2 a nagy átlag fogyasztásom, ami kb 60-40 pálya-város. A dinamika-nyomaték pont elég.
- Dynamic csomag, 1.5cm gyári ültetés, 225/45r18 gumik, nagyon szépen fekszik az úton, pályán istenkirály! A futómű soha nem koppan, nagyon csendes, jól.dolgozik. A kormányzás is gyerekjáték, pont jó a szervó.
- Az összes támogató rendszer úgy dolgozik, ahogy a nagykönyvben meg van írva, sávtartó, távolságtartó, holttérfigyelő mind nagyon szuper, pontos.
- Infotaiment, virtual cocpit, tökéletes. Ettől féltem a legjobban, de egyszer sem fagyott le, villámgyors és kellemes a használata, a virtuál cocpit is tűéles és tűző napban is tökéletesen látni. Jól támogat folyamatosan.
- Ez a 7es DSG egy álom, olyan szintén ügyesen, gyorsan és kifinomultan vált, hogy szinte várom a váltási pontokat. Városban sem zavarodik össze.
- A helykínálat, csomagtér, simply clever megoldások (esernyő az ajtóban), ülés pozíció...stb mind pazar!Kontra:
- A kerékzaj és a szélzaj is nagyon hangos, pláne ha nem sima úton közlekedek, hanem ilyen érdes úton ott nagyon idegesítően nagy zajt kelt. Gondolkodok utólagos kerékdob szigetelésen. Ezzel van valakinek tapasztalat?
- Valami mindig zörög a beltérben, vagy az ajtónál, vagy a közép konzolnál, vagy a hátsó ülésnél. Szerencsére csak akkor, amikor egyenletlen úton megyek. Ezt elengedtem, már nem keresem a zaj forrását.
- A gyári hifi vicc, de tényleg a 20éves Seat Leonomban 100szor jobban, élvezetesebben szólt a zene. Beállítani sem lehet, érződik, hogy ezer ftos hangszórókkal pakolták tele. Jó amikor a nagy kerékzaj és szélzaj mellett hallgatod a szarul szóló zenét...
- Vitorlázó mód, kéthengeres üzemmód, start-stop és sima D mód egy agyrém, ez így egyben igazi gépgyilkos. Gyűlölöm, de szerencsére sport módban (ami igazából a normál mód, a mai autóknál), nem csinálja a vitorlázást és a start stoppot is kilövi, ha lejár a gari, akkor meg a 2 hengeres módot írtatom majd ki belőle.Alapvetően szeretem, jövőhéten kap egy polírt és kerámiát, a lápmákat pedig már lefóliáztam. Kicsit azért bennem van, hogy nem tudom mennyire lessz tartós-hosszú életű a motor-váltó, de igyekszem kímélni, rendszeresen szervizelni. Ami a vágyam volt az a 2.0tsi 190le dsg, de olyan ritka mint a fehér holló szar.
-
-
tibbike01
őstag
válasz vlevi #207495 üzenetére
Igen, a start-stop mindenki kedvence ráadásul hideg motornál is csinálja. Ettől nagyobb agyrém az, amikor elveszed a gázt és már akkor leállítja a motort (vitorlázik), elgurulsz álló motorral a piros lámpáig és amikor megáll az autó beindítja a motort (mert hát ugye a start-stoppot kikapcsoltad előtte).
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz tibbike01 #207494 üzenetére
Örülök neki, hogy összességében pozitív.
Leon gondolom nem 18 pacskereken utazott!
Gyári szerelésű kerekeken van a gép az ECO gumikon? Felsőpolcos nem ECO gumival lehetne segíteni rajta valamennyit.
Hifit meg, ahogy olvasom a tapasztalatokat a gyártók direkt csinálják, hogy a stock zene botrány, rendeld bele a nagy Hifi extrát.
Ki lehet írni belőle az ACT-t? -
chopin42
őstag
Üdv!
Oktáv 1.4 bca, 2006 tour 1u2. Biztosítéktábla alaprajz.
Az normális, hogy a fűtőventilátor helyén lévő (25) 25 amperes biztosíték elkezdett olvadozni? Minden létező helyen megnézve az a gyári belevaló. Kivettem, tényleg az van rákötve. Menet közbe néha járatom a levegőt 1-2 fokozaton. Nincs büdös, minden működik.
Illetve, az miért lehet, hogy a 8-as helyen lévő "telefon" 5 ampert, majd 10et is megevett? Kivettem, indítok, és mikor esett volna alapjáratra fura hang és majd lefulladt, gyorsan le is állítottam. Megvételkor 20 amper volt benne, most visszaraktam. Eléggé aggaszt. Motorvezérlést kötötték volna rá a korábbi tulajék?
Start-stopról: mindenki fél tőle mint az ördögtől, miért? Az összes gyártó hülye, nem úgy méretezik a gépet, hogy bírja?Szakmai kérdések csak a fórumban...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs