-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
diegho
nagyúr
válasz JHONNY 79 #166281 üzenetére
Sziasztok!
Elhatároztam, hogy a következő autóm VAG csoportból lesz. Valahol 2-3 millió között akarok kiadni rá. Az első opció egy 1.4tsi Golf6 vagy Octavia 2010 környékéről, a második pedig a Leon, Toledo, Rapid 1.2tsi hármas 2013-14 körül. Mi az, amire nagyon figyelni kell ezeknél? A lánc és koksz problémát ismerem 2013 előttről.
-
diegho
nagyúr
Nézegettem a TSI motorokat, hogy melyik láncos, melyik szíjas. Ahogy nézem 1.2-ből a 110 pacis a szíjas, 105 pacis láncos. 1.4 TSI-ből a 122 pacisból van is-is, de a Golf7-be már csak a szíjas került. Valamint ott van a 140 pacis, ami szintén szíjas, ez kompresszoros is?
-
diegho
nagyúr
válasz Keef_Lee #166722 üzenetére
Elég buta ismerőseid vannak, már bocs. Nem egy benzines autóról tudok, ami már átfordult egyszer a 6 számjegyes történeten. Ráadásul itt egy nem túl jó 1.6-os dízelt akarunk hasonlítani egy bár sokak által szarnak tartott, de teljes mértékben tervezhető hibákkal rendelkező benzinessel. Abban biztos lehetsz, hogy ugyanolyan használat és karbantartás alatt az 1.4TSI sokkal kevesebb költséget fog csinálni, mint az 1.6TDI.
-
diegho
nagyúr
válasz bul07 #166734 üzenetére
Van egy 1.8TSI octavia scout is, szintén cégautó, abban 6-os DSG van. A 7-es jobban találja a fokozatokat és gyorsabban is reagál, de otthonra a 6-os olajosat kérném. Ha már itt az 1.6TDI vs. 1.4TSI-t nézem, akkor vezettem 1.6TDI 7-es DSG-s Leon-t és a céges octi sokkal jobban megy, nagyon jól meg tud indulni a gép.
-
diegho
nagyúr
Ennél fel kell készülni a váltó felújításra, M32-es mágikus szerkezet, amibe gyárilag kb 1 literrel kevesebb olajat rakott a gyártó, mint kellene... mert az Opel sosem kop el ugyebár, aztán de. Elvileg 2013-tól van már a javított váltó, de érdemes ott is figyelni az olajcserére.
-
diegho
nagyúr
válasz gzbotii #167075 üzenetére
Városban nem is fogja enni. Nálam, ha csak rövid távokat megyek és helyben használom legtöbbször hidegen, akkor 3500-4000km után jelez, hogy kell (fél liternél szokott jelezni) ha viszont megyek vele rendesen országúton 90-100-as tempót, akkor már 2k után jelez. Ez még mindig nem sok, mert van akinek egy tank benzin 1 liter olaj, ezek a motorok ilyenek.
-
diegho
nagyúr
válasz BigBlackDog #168399 üzenetére
Nálam az Opel már a nívó felénél jelez.
-
diegho
nagyúr
Az elmúlt 1 hétben beleraktam ~2500km-t egy Octavia Scout 1.8Tsi DSG-be. Rengeteg pálya. Meglepően kényelmes volt az ülése még 10 óra után is. A motor egész jó, stabil is az autó a 4 kerék hajtás miatt, viszont a 6-os DSG nem a barátom. Szerintem szoftvert kellene frissíteni rajta, sőt egyszer nagyon furán viselkedett, nem akart felváltani, folyamatosan 5000rpm körül ment a motor, aztán egy pirosnál leállítottam, majd elindítottam és utána már jó volt. A fogyasztásom kerek 7 liter lett 78km/h átlaggal. Szerintem elég jó autó ez, de a váltó nekem nem tetszik.
-
diegho
nagyúr
válasz MunezXBK #170225 üzenetére
Egy hibaüzenetet kaptam még múlt vasárnap vele, pont induláskor, de nem volt fent 1 másodpercig sem, így mire odanéztem már csak a Werkstatt-ot tudtam elolvasni. Ebben most van 100k, 2015-ös, majd kiderül mi van vele érdekes, hogy mentem vele 2400-at és nem jött újra a hibaüzenet.
-
diegho
nagyúr
A CJZA és CYVB motorok között mi a különbség az 5LE-n felül?
-
diegho
nagyúr
Kipróbáltam pár autót (Civic, Ceed, új SX4) de bármit is próbálok nincs az a "megjöttem, ez kell nekem" érzés, amit egy VW konszernes autóban érzek. Párom nagy 9. Gen Civic mániás (VW konszernről hallani sem akar(t) ), elvittem egy kereskedésbe, megnéztük a Civic-et, majd mondtam neki gyere csak, itt egy Leon ST, nézd meg ezt. Szóval Leon-t fogunk venni
Lenne viszont pár kérdésem:
- ST és nem ST között csak a csomagtartó méretben van különbség? Tehát a beltér ugyanakkora?
- Mire kell figyelni? Vannak típushibák?
- 1.2 Tsi-vel fogom venni, ez biztos, nincs szükségem többre, itt van valami komolyabb gond? (szíjas lesz)
- Futómű mennyire kemény? Magyar utakon is rendesen használható? -
diegho
nagyúr
Létezik 105 lovas 1.2 és 122 lovas 1.4 szíjas vezérléssel? Unix szerint igen. Ezek miben különböznek a 110 illetve 125/140 lovas verziótól?
-
diegho
nagyúr
[link] ez miért ilyen olcsó? Mennyire problémás a motor?
-
diegho
nagyúr
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a szíjas 1.2 Tsi 105/110, valamint az 1.4Tsi 125/140 lovas motoroknál milyen intervallumot adnak meg a szíjcserére?
-
diegho
nagyúr
A 7-es száraz DSG-nél milyen problémák lehetnek? 115k körül van a céges Octavia 3, lehet még most kellene szabadulni tőle.
-
diegho
nagyúr
A Jetták 2013-16 között mennyire vállalhatóak? Alapvetően Leon-t nézek, de a Jetta szedán formája nagyon tetszik és még olcsóbb is, mint a Leon. Azt látom, hogy sokban nincs Tempomat, viszont ha jól sejtem akkor ez az index kar cseréjével megoldható.
-
diegho
nagyúr
válasz grizlisandor #172560 üzenetére
Azosztigen megyek fel is akasztom magam, mert én 5 hónap és 2500km után cseréltem a használt autóban...