-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
-
-
ngaba
aktív tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #186970 üzenetére
Az euro5 az csaló szoftos ha euro6 akkor már nem. Ugyanez igaz az AB-ra is, ha euro5 akkor nem SCR katalizátoros, ha euro6 akkor már igen.
Az hogy csaló szoft van rajta vagy sem azt megmondják a verziószám alapján pl a márkakerben.
Ha nincs feltéve az új szoft én nem tenném fel. Az eredeti szoftver a fogyasztás-teljesítmény-korom termelés szempontjából ideálisan van belőve. Sajnos ezek mellé a megfelelő kibocsátási érték már nem fért bele. Az új szoft viszont el van tolva a kedvezőbb kibocsátási értékek érdekében, gyengébb nem lesz, a fogyasztás sem lesz érdemben több viszont a gyakoribb regenerálásra számíthatsz ezzel együtt rövidebb DPF élettartamra.Havernak 2011-es 2.0 CR TDI CC-je van neki pl még a márkakeres sem javasolta a szoftver frissítést (persze csak nem hivatalosan, amúgy az ellenkezőjét kell mondania).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #187047 üzenetére
VCDS-sel rendelkező egyének pl megoldják, ahogy írta Doki is vagy vannak consumer alternatívák, pl OBDEleven, azzal kényelmesebb.
Gumi: jó lenne a mostanin kihúzni, amíg nem jön haza a gép, aztán 225/50R17 itthon (szvsz nem gond a felnit illetően, gumis topik összefoglalóban találsz táblázatot szélességeket illetően). Kint nem mernék eltérni a bejegyzett mérettől. Pótkerék ha jó az első tengelyre, akkor viszont lehet megkockáztatnék egy 16" acél garnitúrát a magyar télvíz idejére majd...
Forgalmiban a vontatás adatok vannak nagyon részletesen (AHK), előtte a számok passz, utána meg csak az Euro 5 szerintem és ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187054 üzenetére
Mindegyik OBD 11 ugyanaz, csak a hozzáadott pontokban és kiegészítőkben tér el. Ha megveszed az eszközt utána még a programban krediteket kell vásárolni és úgy lehet módosításokat végrehajtani. De mindenképpen PRO licensz kell a módosításokhoz.
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #187043 üzenetére
A német forgalmiban (Zulassungsb. Teil 1) annak is a 15.1/2/3-as cellákban a tengelyekre engedélyezett legkisebb felrakható gumiméret van csak rögzítve.
Nekem ez pl a Cuprán 205/50R17, viszont az autó gyárilag 18-as téli, és 19-es nyári felnikkel volt/van forgalmazva, ezek viszont a tanksapkán kívül sehol máshol nincsenek feltüntetve, mégsem volt eddig gondom.Ha más gyártó felnijét veszel az autódra, (O.Z, BBS, stb.) akkor pedig a felnikhez meg kell keresni az autótípushoz tartozó "Gutachten"-t, és ezzel müszakin ellenörzik illetve fel is viszik az ilyen "extra" kiegészítöket. Gumiméretre pedig a típusbizonyítványt kell sztem megnézni, de, hogy azt egyesével be fogják-e írni a forgalmidba kint, abban nem vagyok biztos.
-
Lacess
tag
válasz rasotamas #187070 üzenetére
Én azt gondolom, ha erősebb kell, akkor erősebbet kell venni.
Ezek a motorok általában jobban teljesítenek a gyári adatoknál, magyarul a gyári 350Nm a padon simán lehet 370-380 is. A váltó pedig nem fog 400nál többet szeretni. A maradék 20Nm-t már egy kellemesebb hegyi levegő is hozzá tudja adni.
Nem hinném, hogy hosszú távon a DSG partner lesz ebben.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #187085 üzenetére
Az az érzése az embernek, hogy mondhatunk mi itt bármit...
A 6-os DSG-knek a konszern 350Nm max. limitet adott meg. Nyilván tette azt azzal a céllal, hogy ez az a forgatónyomaték, amit a váltó hosszabb távon, károsodás, és tönkremenetel nélkül kezelni képes. Még a benzinesek legtöbbje is (pl. az én Leon 5F Cuprám is) 350Nm-t tud gyárilag csúcsban. Véletlen lenne? Nem hiszem.
Valószínü ez egy "biztonsági limit", és lehet némi tartalék a váltóban, ergo nem fog 352Nm-nél darabjaira hullani, még az is lehet, hogy a 400 Nm-t is elviseli. A kérdés az, hogy meddig.
A DSG a legtöbb autóban úgy van programozva gyárilag, hogy a lehetö leghamarabb felvált, ergo a legtöbbet 1500-2000 fordulat magasságában jár a motor. Egy dízel esetén meg gondolom különösen. Ha Te oda konstans 400Nm-t iratsz, a legtöbb esetben ezzel fogod masszírozni a váltót/kuplungot.
Ergo a jóég nem fogja neked megmondani, meddig fogja bírni ezt a terhelést. Lehet vígan elautózol vele 100-150 ezer km-t mielött bármi baja lenne, de az is lehet, hogy pár tízezer alatt lenyalatod vele a technikát.
A kérdés, amit neked kell eldönteni, hogy ez a pár Nm megéri-e Neked a rizkót/ költségét annak, hogy esetlegesen elöbb térdel le a DSG-d, és viheted el felujíttatni. Ennek árát megtalálod a neten, nem szokott jól esni a tulajoknak..
Az meg, hogy Te örömmel visszaíratnád a csaló szoftra, maximum a szmókendsárm klubban fog elismerést kiváltani.
-
vzsryl
nagyúr
válasz rasotamas #187095 üzenetére
4000-es fordulaton dízelt pörgetni olyan, mint a nagymamától vasárnapra vegán menüt kérni. Meg tudja csinálni, de az unokának is és a nagymamának is fura lesz a “szájíze”.
Nem arra való, de ha ilyenre akarod használni, akkor benzinnek hívják azt az üzemanyagot, amit te az autódba akarsz tölteni.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
Szada85
aktív tag
válasz rasotamas #187095 üzenetére
Érdekes, hogy még a Wikipedia oldalak között is simán van különbség, a [német] DSG bejegyzésnél a VW-nek 380Nm maxot írnak.
Én elsö körben megvenném az autót, és használnám egy darabig, hogy egyáltalán a motor/váltó alap állapota teljesen okés-e, mielött ráengedném a plusz powert.
-
Doki16
addikt
válasz rasotamas #187152 üzenetére
Láttam a másik topikban, szép és baromira felszerelt kocsit sikerült találnod. Nem nagyon láttam még olyan példányt amiben nincs vakdugó a váltó körül.
Állófűtés minimum egy webasto thermo top evo legyen, mert az már tud állóhelyzeti fűtést.
Ez a könyöklőben lévő cucc egy gyári telefontartó amire még lehet tenni egy külön egységet. Ez nálad meg is van és az említett nokia való bele. Már semmi értelme nincs, eljárt felette az idő. Ki ne vedd mert az is lehet, hogy jelen esetben az a BT neked és nem ami a vezető ülés alatt van.
Van memória az ülésben? Ha igen akkor a komfortelektronikában kell túrni, hogy tudja-e az automata elektromos hátramozgatást. De előbb a kijelző menüjében keress rá hátha ott van.Az elektromos tükörbehajtást nem tudja a B7 alapból. VCDS-el lehet csak aktiválni benne. Meg kérsz egy szakit és mindent megcsinál neked pár perc alatt. Konkrétan a mirror folding 2 perces művelet. [link]
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #187152 üzenetére
Ha nem sürgős akkor itthon sztem olcsóbban kiépítik neked: Webasto
Az az ősi telefonos csatlakozót meg dobd ki a francba már semmi értelme.
Méretpontos szőnyeg/csomagtér tálcából meg a Rezaw jó ár/érék arányú.
A beszállást nem könnyíti meg, ha jól tudom nem is lehet ráprogramozni de ebben nem vagyok teljesen biztos. Viszont a zárásra tükörbehajtást tudni kell (ha más nem VCDS-el kell beletúrni).
Ülés szellőztetés: az külön extraként volt rendelhető, nincs benne alapból.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz rasotamas #187075 üzenetére
A múltkor fölmerült tuning kérdésemmel (DQ250 max nyomatéka) kapcsolatban írnék még kicsit.
Találtam egy LA-tuning nevű céget ahol ezekből a motorokból a 6-os DSG-vel irtózatos teljesítményeket hoznak ki, ehhez illő nyomatékokkal (2.0 TSI R-nél 550Nm), de a képen látható módon oda van írva, hogy Temic DQ 250 Stage 1.
Létezik, hogy van tuning ehhez a váltóhoz, hogy ennyivel több mechanikus terhelést elviseljen?
Mintha a JP Performance videók közt láttam volna olyat, hogy egy ilyen váltóban cseréltek talán kuplungtárcsát hogy bírja a nyomatékot.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #187260 üzenetére
Nagyon mélyen nem értek hozzá sajnos, de a mechanikus egységek teherbírásán nem változtat az alkalmazott nyomásérték. Nyilván az lehet egy szűk keresztmetszet de annak a korrigálásával 2x-es terhelést valóban tartósan akkor sem képes elviselni szvsz.
De majd Mágus ha erre jár ráerősít vagy megcáfol engem.Van hozzá szoftveres mókolás, ami nem engedni annyira alacsony fordulaton használni ami ártalmas a benne lévő DMF-nek de nyilván ez sincs hatással a fizikai teherbírására.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #187260 üzenetére
Tehát azt mondod, addig csúsztatja a kuplungot, amígy a tengelyfordulatok nagyjából szinkronba nem kerülnek, hogy a váltó ne kapjon többet a lélektani határnak számító 400 Nm-től?
Mert így lesz egy nagyobb ménesed papíron csillió forgatónyomatékkal, de a szekérhez csak egy pipaszár rúd köti, nehogy baja legyen...Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- Renault, Dacia topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Kerékpársportok
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Játékos TWS headsettel gyarapodott a SteelSeries kínálata
- Google Maps
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen