-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bandit21
addikt
válasz CharlieDrop #206398 üzenetére
Az első válaszod az volt, hogy évente kell olajcsere. (Ez egy köztes, feles olajcsere a gyári 2 evessel szemben).
En 15 ezer km-enkent terveztem - és csináltattam is az első - köztes olajcseret (ez meg a 30 ezernek a fele). Tavaly nyár végén úgy nézett ki, hogy idén májusig sokat megyek majd az autóval, ezért csináltam így. Aztán nem így lett.
Egyetértés van abban tehát, hogy a köztes olajcsere jó dolog (max abban lehet vita hogy az idő fele vagy a km felé). De a köztes csere nem is olcsó, viszont én úgy döntöttem, hogy nekem ez megéri a nyugalmat.
Erre jön viszont a köztes cserehez képest 7 hónappal és 7 e km-el később a 2 éves átvizsgálás.
A kérdésem arra vonatkozott, hogy a köztes cserehez képest is köztes olajcsere tényleg kötelező -e. Mert az egyik PoHu szervíz ezt mondta. Megkérdeztem itt, hatha valaki tudja. A központi PoHu pedig később leírta, hogy nem, nem kötelező.
Olaj és átvizsgálás két külön dolog, két külön intervallum. Maga az autó is tud szólni 16.379 km -nel, 9 hónapos korában akár, hogy olajcseret kér. Sőt utána 18 hónaposan 24.783 km -nel is újra. A 30 ezer km/ 2 év átvizsgálás meg 5217 km vagy 4 hónappal ez után jön majd. És nem, akkor nem kell a garihoz olajcsere IS újra immár harmadjára.
Úgy gondolom egyébként, akkor se lennék szarrago ha tartanám a gyár által előírt 30 ezer km -t. Maximum felelőtlen, de akkor is mondhatnám, hogy az autó a gyári előírás szerint szakszervizbe van hordva (ez sem olcsó - nem épp a szarrago hozzáállás).
Szarrago akkor lehetnék ha mondjuk 28.500 km el, a 2 éves átvizsgáláson azt mondanám - korábbi köztes csere nélkül - hogy nem kérem az olajcseret, hanem majd vissza jövök 1499 km múlva, külön az olajcsere miatt is. Mert nincs még meg a 30 ezer. Ugrana a gari, de hát a szar is keserű (a mondás szerint legalábbis).
De nem ez a helyzet.
A helyzet az, hogy - bár valószínűleg nem vetted észre - a gyári 2-vel szemben, gyakorlatilag fél éves, a 30 ezerrel szemben pedig 7 ezres olajcsere ciklusra próbálsz rábeszélni egy ideje. És szarragonak nevezel, mert ehelyett évente (ahogy egyébként épp Te mondtad) / 15 ezer km -enkent akartam köztes cserét csinálni.
Arra lennék kíváncsi, hogy ha ez szarragas, akkor azok akik pl. otthon szerelnek, vagy neadj Isten használt autót mernek venni, azok kik-mik. Rájuk milyen jelző illik? Mert az eddigiek alapján aki nem félévente és 7 ezres periódusba cserél olajat 90-120 ezerért az új autón, az szarrago.
Ehhez képest vadiúj helyett használt autót venni nem is tudom mi lehet. Es aki ablaktörlő lapátot cserél magának otthon, ahelyett, hogy szerviz időponot kérne miatta? Ha jól értem a gondolatmeneted, mind a szarragok szarragoja hozzám képest.
Nekiállni veszekedni nem szoktam, maximum vitatkozom azzal akivel van értelme.
Nálad ezt sajnos nem látom, ezért befejeztem. Jöhet a következő jelző, előre is köszönöm.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
veterán
-
-
imyourfriend
őstag
válasz Lewzke #206400 üzenetére
Ebben a témában azért az a furcsa, hogy a gyártó próbálja elterelni a figyelmet arról, hogy oda kell figyelned a DPF-re. Bevallom nem olvastam el a gepkonyvet, viszont odatehettek volna egy sárgán vagy zölden világító lámpát a regeneralas idejére az igazat megvallva. Bizonyos szinten azért nem valósult meg, mert ez növelné az autó élettartamát és a DPF is tovább bírná jó eséllyel.
Persze ez egy saját vélemény, mint felhasználó minél tovább szeretném használni a terméket amit megvesznek. Eladó oldalról pedig a garanciát bírja ki és lehetőleg legyen gtk. egyből.. persze annó a SZE gépészmérnök képzésén még nem ezt a szemléletet adták át szerencsére.
-
imyourfriend
őstag
válasz Mágus2 #206405 üzenetére
Ezt a plusz üzemanyagot valahol az EGR után és a DPF előtt adja hozzá a szerkezet, ami a környezeti hatások miatt pl nagy hőmérséklet öngyullad és elégeti a körmöt ami felgyülemlett? Abból kiindulva gondolom, mert szed el bizonyos mennyiségű üzemanyagot az autó regeneralashoz és a hőmérséklet is megugrik, persze kell hozzá a terhelés és a magasabb hő is ami lt a kipufogógáz hoz? Vagy a terhelésből keletkezett hő miként jut el a DPF-hez?
-
molnarpeter
nagyúr
válasz volvoguy #206397 üzenetére
Hengerfej cikkszám videók [link] [link]
Adott motorcsaláddal szerelt típusok listája, nem mindben van BKD/AZV mondjuk
Audi 8P A3,Audi B7 A4, Audi B8 A4, Audi C6 A6, Jeep Patriot 2.0CRD (BKD: 09/07) SEAT León Mk2, Škoda Octavia (BKD: 11/08->), Škoda Superb (BKD: 01/09->), Volkswagen Golf Mk5, VW Jetta Mk5, Volkswagen Touran, VW Passat B6, Mitsubishi Lancer, Mitsubishi Grandis, Mitsubishi Outlander (BWC), Chrysler Sebring, Chrysler Sebring (convertible), Dodge Avenger, Dodge Caliber (MY07 BKD, MY08 BMR), Dodge Journey, Jeep Compass, Jeep Patriot [link] (áthúztam amiben asszem nincs)[ Szerkesztve ]
-
Lewzke
őstag
válasz imyourfriend #206406 üzenetére
Ezen és is átkozódtam, mert vegyesen használom a 2.0 CR TDI-t, városban is és hosszan is. Ezért nem árt figyelnem a regenerálást. Nincs jobb opció mint rpm, hang és a pillanatnyi fogyasztásmérés, a fogyaszásmérő a leggyorsabb leolvasása nekem és onnan kezdem a további megfigyelést. 1 liter fölött igen, 0.7 alatt nem, ez bináris. Van aki azt mondja szagolgasd is, de az nem valami egészséges dízelnél, főleg ha nem adblue rendszer . Azt viszont nem tudtam, hogy nincs alsó injektor a vag autóknál. Csak teoretikusan ismerem én is ezt.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #206406 üzenetére
Nem, annyival többet fecskendez be a motorba, amennyi már nem tud elégni, így a maradék begyullad a katalizátorban, ami elkezd tüzet okádani a DPF-re, ettől ugrik meg a hőmérséklet.
-
kisfurko
senior tag
válasz bul07 #206372 üzenetére
Többiek már gyak. leírták.
A fehér tipli rögzíti az ablakot az ablakemelő szerkezethez. Ha kinyomod, akkor kézzel fel tudod húzni az ablakot, majd felül rögzíted ragasztószalaggal.
A végén meg kihalászod a kis tippliket, mielőtt visszateszed az oldallapot. A kis pöckökkel beigazítod az oldallapot, rögzíted egy csavarral. Az ablakemelőt beállítod úgy, hogy látszódjon a luk, majd az ablakot is a megfelelő magasságba állítod, hogy a tiplit be tudd tenni. Be kell igazítani az ablakot (amikor a közeli van a lukról), hogy középen legyen a luk, hogy a tipli belemenjen. Aztán megmutatja, hogyan rakja vissza a fehér bizbaszokat, egy torx fejjel, meg oldalról rásegít egy csavarhúzóval a külső műanyagot a helyére nyomni.
Nem értek a szakmához, szóval bocs a rossz szóhasználatért... -
-
CharlieDrop
veterán
válasz macilaci78 #206399 üzenetére
Jellemzően oké a válaszod.
Kihagytad azt, hogy ha már úgy is csereérett idén és nem vagy benne biztos, hogy a garid ugrik-e vagy sem, akkor ugyan miért fáj idő előtt cserélni?
De nem, nem akart idén cserélni, innen jött a pénztárca.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Bandit21 #206401 üzenetére
Szövegértés kuka bakker.
"A helyzet az, hogy - bár valószínűleg nem vetted észre - a gyári 2-vel szemben, gyakorlatilag fél éves, a 30 ezerrel szemben pedig 7 ezres olajcsere ciklusra próbálsz rábeszélni egy ideje. És szarragonak nevezel, mert ehelyett évente (ahogy egyébként épp Te mondtad) / 15 ezer km -enkent akartam köztes cserét csinálni.
Arra lennék kíváncsi, hogy ha ez szarragas, akkor azok akik pl. otthon szerelnek, vagy neadj Isten használt autót mernek venni, azok kik-mik. Rájuk milyen jelző illik? Mert az eddigiek alapján aki nem félévente és 7 ezres periódusba cserél olajat 90-120 ezerért az új autón, az szarrago."Leírtam, hogy az olaj egy év után már annyira veszít a viszkozitásából, hogy érdemes cserélni. Pár hónappal korábban nem a világ, hisz majd erre állsz be.
Te meg, hogy a gyári előírás így meg úgy.
Én nem vitázni akartam addig, ameddig nem kezdted ránk erőltetni, hogy de az átvilágítás meg a gari.
A te döntésed mit csinálsz az autóddal, addig még az nem életveszélyes, de könyörgöm ne állj már bele abba, aki elmondja hogy lenne jó.
Ha a PoHu, vagy bármelyik másik szakszervíz, kereskedő, főakármi mást mond, akkor meg felesleges minket kérdezni.Én ezért jöttem a többivel mert meg sem akartad érteni mit írok. És még mindig nem érted.
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Asbee
veterán
válasz CharlieDrop #206416 üzenetére
Leírtam, hogy az olaj egy év után már annyira veszít a viszkozitásából, hogy érdemes cserélni.
Ez így konkrétan nem igaz. Motor, felhasználás, futás függő és nem is feltétlen a viszkozitásváltozás az ok a cserére. Összetettebb dolog, hogy ezt így kilehessen jelenteni.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz CharlieDrop #206415 üzenetére
Pénztárca, vagy sem, minek dobjak el valamit, ami kb 50%-os elhasználtságnál jár? Értem én a fogyasztói társadalom mibenlétét, csak nem értek vele egyet.
És ide tartozik esetenként a gyári gari, ami a hozzá szükséges minimum feltételeket igyekszik megállapítai, épp csak addig bírja ki a szekér, utána mindegy.Ki az, aki ma úgy vesz új autót, hogy azt még 15 év múlva is használni akarja, fogja?
És melyik autógyártó gyárt erre autót?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
CharlieDrop
veterán
válasz Bandit21 #206401 üzenetére
Azért írom külön, hogy egyértelműbb legyen
Szóval mielőtt túlságosan elfajult volna a dolog, privátban folytattuk.
Megbeszéltük az olajcserének azt a részét is, ami - számomra, vagy más számára is - félreérthető lenne.
A sztori lényege:
Ha a(z) (köztes) olajcsere nem esik egybe a 2 éves átvizsgálással, de 30 ezren belül volt olajcsere, akkor ne hagyja senki sem átverni magát, hogy az feltétele a garanciának.
Ennek semmi köze ahhoz, hogy milyen sűrű lenne az olajcsere, szóval itt kérnék elnézést.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz macilaci78 #206421 üzenetére
Nézd. Igazából, ha egy gyártónak van egy garanciális feltétele, akkor annak kell eleget tenni, akármilyen hülyeség is.
megbeszéltük mit értettem félre. Menjünk tovább.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Bandit21
addikt
válasz CharlieDrop #206422 üzenetére
Köszönöm, lépjünk is túl rajta.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Asbee
veterán
válasz imyourfriend #206425 üzenetére
Kicsit megcsúszott a dolog, mert szerelőm beteg lett. DPF már lent, ma viszi tisztításra, még egy vezérlés, meg olajpumpa szíj csere aztán meglátjuk mi lett belőle.
-
gubabela
senior tag
válasz macilaci78 #206421 üzenetére
+1
Magamból kiindulva abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy 4 évente le tudom az autót cserélni egy újra. Ennek ellenére kértem a szervízt, hogy évente cseréljenek olajat és szűrőt is, mert nem akarok kiszúrni a következő gazdájával, esetleg ha úgy adódik akkor az is előfordulhat, hogy mégis megtartom. A cégessel más a helyzet. Ott akkor viszik amikor kiírja a szervízt vagy utána amikor van rá idő, plusz a kötelezőn kívül nem kap extra olajat. Dpf-re sem figyel senki, mégis 380e km-t tett meg eddíg hiba nélkül (a kotelező cseréket leszámítva költségmentesen, szintén vag caddy) -
tibbike01
őstag
Ahogyan a mai hűtőknek sem kell leengedni a fagyasztóját vagy az új telefonok kisütni az akkumlátorát, úgy a mai autók olaját sem évente/10ezer kmként kell cserélni.
El kell fogani, hogy változik/fejlődik a világ.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz tibbike01 #206429 üzenetére
A réginél sem 10k km volt a gyári ajánlott csereperiódus.
Elfogadom, hogy változik, fejlődik, de nincsenek illúzióim. Ott spórolnak, ahol lehet, nemigen van tartalék a gyártó által megadott intervallumokban, határokban és emellett a használat módja is befolyással van a dolgokra.
Jó példa erre az egyes DSG váltók, bizonyos nyomaték fölött garantáltan széthullik egyik, másik, nem is kell sokat húzni a motoron.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
imyourfriend
őstag
Ma úgy jártam néha vezetés közben feldobta az izzítógyertyát, picit odaleptem az autónak akkor nem villant fel. Start stop hibát ír, jó eséllyel izzítógyertya lesz? 232 van az autóban 7 éves.
-
grizlisandor
addikt
válasz imyourfriend #206432 üzenetére
Havernak a dízel BMW-nél is hasonló hiba volt, szerelője szerint, ha többet dob be hibának, akkor a vezérlő a rossz. Ha csere után is dob hibát az izzítógyertyákra, akkor ők következnek a cserére.
Dögvész service ügyfele fizetett katontatiszt módjára az izzítógyertya eltávolításért.
-
macilaci78
nagyúr
válasz imyourfriend #206432 üzenetére
Ez a nagy szél elfújhatta a gyertya lángját...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #206433 üzenetére
Izzítókat valamennyire ki is lehet mérni, mármint ha a hibakód szakadásra/ellenállásra vonatkozik, akkor az ellenőrizhető egy multiméterrel is. Beszakadás megelőzésére nyomatékkulcs
-
erdey_a
őstag
válasz molnarpeter #206435 üzenetére
hja... garancia időn belül nem is okoz gondot. Utána meg már nem a gyár / forgalmazó baja. Azért aki a 4+ éves használt autókat hajtja és hosszabb távra tervez a szekérrel, jobb, ha egy picit gyanakvóbb a "fejlődéssel" kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
Vérboci
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz imyourfriend #206432 üzenetére
Biztos nem izzító gyertya hiba. Az izzitás villogás valamilyen hibát jelez a motorvezérlőben. 7 különböző hiba lehet a féklámpa kapcsolótól az EGR-en keresztül a befecskendezőkig bármi.
-
hellomi
tag
válasz tibbike01 #206439 üzenetére
Pedig a masodik fele igaz. Tipikusan a kis dizel motoros autokba szant szarazkuplungos DSG ilyen, amelyik 250Nm-re van hitelesitve. Ritkan tuningoljak azokat az autokat, amelyikbe ez a valto van, mert 300Nm koruli nyomatekon olyan felhasznalas mellett, ami sok rampazassal jar(pl melygarazsok), gyorsan kinyirjak a valtot.
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
tibbike01
őstag
-
tibbike01
őstag
válasz hellomi #206441 üzenetére
Ezt nagyon jól tudom, hogy ez a hír járja itt a fórumon, csak a tapasztalatok (mert mostmár vannak) nem ezt mutatják. Kérdeztem itt is, másik forumban is, facebook csoportban, külföldi oldalakon konkrét tapasztalatokat és túlnyomórészt csak jókat írtak, sokak 180ezer körül , de volt akinek 230ezer kmnél még teljesen gyári-hibátlan a száraz DSG váltója. Ezzel egyáltalán nem azt mondom, hogy jobb konstrukció lenne, mint az olajos, de szerintem nem kell annyira félni tőle, mint itt sokan hiszik.
Illetve van az az elmélet, hogy az olajasra mindig kell költeni (60ezrenként ~120ezer ft) míg a szárazra csak akkor ha baj van vele.
[ Szerkesztve ]
-
hellomi
tag
válasz tibbike01 #206443 üzenetére
Tudom, nekem is sok fele szaraz es olajos DSG-vel is volt tapasztalatom, le is irtam neked itt.
En most pusztan a tuningrol beszelek, semmi masrol. Azt nem birja, fuggetlen a km-tol.[ Szerkesztve ]
ASUS ROG B450-F Strix | AMD Ryzen 7 5700G | Crucial Ballistix Sport 2x8GB DDR4 | eVGA RTX 2080 Super XC | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair RM750x | NZXT H510i White | ID Cooling SE-224-XT White | Samsung CHG90 49" | Apple Macbook Air M1 |
-
Asbee
veterán
válasz tibbike01 #206442 üzenetére
Ez nem szkeptikusság, tények. Megtalálhatóak a neten, youtubeon, laboreredmények, tesztek hogy mennyit bírnak az olajok. Míg egy szinte csak autópályás hosszú utas felhasználás akár a 30 ezres csereperiódust is bírja, egy városi futkozós ami szinte csak hidegen megy, van hogy fél év vagy 5-6 ezer km és csere kellene. 0w-20-al is igen.
Egy mai 0w20-as olajat eszed ágában se legyen összehasonlítani egy oldschool 5w40-el
Ez is téves. Mint írtam, már összetettebb a téma. Van hogy egy 5w-40 ben több tartalék van, mint egy 0w-20-ban, cserébe hidegen nem fog úgy kenni és előbb lesznek lerakódások. Ezért lenne a legideálisabb, ha mindenki a motor, felhasználás függvényében lőné be a legideálisabban az olajcserét. Persze átlag sofőrök erre nem fognak figyelni és nem is várható el tőlük.
Nem véletlen, hogy mennyi olajevős, rövid távos autó van, és egyre inkább nálunk is kezd kialakulni, inkább több km-es pályást vegyél, mint városi futkozóst.
A fejlődés az lenne, ha a modern olajokkal is , egyes felhasználásokra üzemóra lenne nézve, és leírás lenne a gépkönyvben hidegen hogy kell használni az autót. -
Bandit21
addikt
válasz Asbee #206446 üzenetére
Elvileg az autó (újabb VAG -ok) ezt megteszi (figyeli a használati módot) és ez alapján rugalmasan jelzi az olajcseret, akár az általad írt 6 ezer km után is. Nyilvan ez egy extrém eset de ha valaki padlógázzal megy napi 10*5 km-t akkor összejohet neki. A 2 év /30 ezer az a gari vesztes korlátja, senkinek se kell addig elmennie. Más kérdés hogy pl tok jó lenne, ha tesztek kipróbálnak ezt az automatikus rugalmas intervallum kijelzest. Nem tudom lenne e aki erre időt energiát aldoz.
Kéne egy autó ami pályán megy 2 év alatt 30 at és nem nyúlnak hozzá.
Egy ami városban ugyanez.
Kéne egy városi ami felezve van de manuális módon.
Meg kéne egy amivel valami vadász erdész vontat hegynek fel le hidegen kis utakon napi 10*
És ott meg várni, hogy tényleg szól e 6 ezer után, és csinálni mindig amikor mondja.Aztán össze nézni őket.
Szép utópia egy ilyen teszt.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Mágus2
Közösségépítő
Nem akarok bele ugatni itt a témába, mert nem értek hozzá, de amit megtanultam az új kenőanyagokról, az nem vetít előre sok jót. A 0w 20 pon az enyik legrosszabb fajta, már nem is kőolajból gyártják, hanem földgázból. Hiába a 30 000-es periódus, ezt még pályázással sem fogja bírni. Céges, flottás, operatív lízingises autókba mindegy, majd a második tulaj szívjon vele, de saját autóban ajánlom a 15 000/1 év cserét. Én picit sűrűbben cserélem..legalább 2x egy éven, de én használom is az autót minden nap.
-
Asbee
veterán
válasz Mágus2 #206448 üzenetére
A földgázas alapú olajok, sokkal tisztábbak, stabilabbak, jobb alaptulajdonságokkal rendelkeznek, viszont nehezebb jól adalékolni őket. Azért pl a Shell a Helix Ultrával elég jól megoldotta. De ahogy írod is, egyáltalán nem jelenti azt, hogy ezek aztán csoda olajak amik mindent is kibírnak. Előbb utóbb eltolódik valamerre, legyen az lerakódás, tartalék elfogyása. 30000-es pályázásra egy jó fajta 5w-30 jobb mint egy "csillivilli" 0w-20.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik okostelefont vegyem? OFF topik
- Dell notebook topic
- Mozilla Thunderbird
- Hálózati / IP kamera
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen routert?
- PlayStation 4
- Fujifilm X
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest