-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz atos19881101 #215000 üzenetére
A 6,0. Az képes arcfájást okozni de a jobbik fajtát,.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
tibbike01
őstag
Jó cikk, de újat nem igazán írnak benne. Ezt tudtuk eddig is, illetve van egy régebbi cikk, ami kb 80%-ban azonos.
-
veterán
válasz atos19881101 #215000 üzenetére
1,4/1,5-tel nem lesz fejfájás.
-
Szada85
aktív tag
válasz 426os #214993 üzenetére
A párásodás (kis mértékben) elvileg a teljes VAG vonal (G7-7.5, Leon 5F, stb) esetében "elfogadott", a lámpák nem hermetikusan zártak, így amíg nem csapódik le és áll benne a víz, addig "nem kell aggódni".
Pont tegnap láttam a céges parkolóban egy új A1-es Audit, annak az teljes jobbos fényszórója tejfehér volt, a LED-es lámpák pedig még höböl sem termelnek annyit, hogy pikkpakk kiszárítsa.Az a pókháló nem túl csocsi, ehhez képest az enyémben a szál messzebröl már nem is látszik. (még jól jártam?)
Az enyémben továbbra is azt gondolom, hogy valamilyen tömítöanyag vagy bevonat engedte el magát, és az fittyedt oda le.
Megpróbálom majd a süritett levegös dolgot, de nagy reményeim nincsenek persze. -
válasz atos19881101 #215007 üzenetére
Ki nem sz@rja le a kutat? Kell céges tankolókártya
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
JHONNY 79
aktív tag
Tud nekem valaki segíteni, hogy 3-as Octavia sebváltószoknyát hogy lehet kiszedni cseréhez? Próbáltam úgy mint a régebbit, de nem engedte, feszegetni meg nem akartam.
-
-
cross56
senior tag
Sziasztok!
A napokban előjött egy probléma az autómon, hogy kézzel nem tudom nyitni a csomiajtót, de belső gombbal, illetve a kulcsgombbal viszont igen. Alany egy Passat Cc, ugye itt olyan a nyitó, hogy az VW emblémát kell megnyomni. A zár mechanika mehetett szét? De akkor miért nyílik az említett két módon?
-
simonjoe
senior tag
válasz cross56 #215022 üzenetére
Vezérlés szempontjából független a három nyitási mód, így nem befolyásolják egymást. Távirányító és a belső nyitás is másik szálról megy, de ha lebontod látni fogod, h mennyi vezeték megy a zárhoz. A bal oldalra van elvezetve a köteg ha jól emlékszem, a "zsanérnál", keresd a hibát. Egyedül ha a zár makkan meg, akkor nem tudod nyitni sehogy.
[ Szerkesztve ]
Joe
-
simonjoe
senior tag
válasz boti19871125 #215025 üzenetére
Ha tönkremegy a zár az embléma mögött, akkor sehogy sem nyílik, mint írtam. Hiába kap parancsot a komfortmodultól (távirányító), az ajtóban lévő gombtól, vagy magától az embémában lévő kapcsolótól. Kollégának az első kettővel műxik, tehát maga a zár jó. Két autónál tapasztaltam ezt a hibát, az egyik egy 2009-es Passat CC, a másik egy 2012-es VW CC. Mindkét esetben a hiba kábeltörés volt, ezért mertem ezt így javasolni. De, ha végiggondolod, talán logikus is.
Joe
-
boti19871125
kezdő
válasz simonjoe #215026 üzenetére
Én nem is a zárra írtam, hogy az lehet a gond. A zár nálam is tökéletesen nyit a távirányítóról. Én úgy gondolom, hogy a billenthető emblémában lévő mikrokapcsoló adta meg magát ezért nem lehet nyitni azzal. A kábeleket már korábban ellenőriztem azzal nincsen baj. Van egy Golf V is a családban ha egyszer lesz időm rá megcserélem a két nyitót, majd beszámolok róla mi lett vége.
[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz boti19871125 #215028 üzenetére
..nem rossz elgondolás! Én úgy emléxem, h azon a körön van az indítás mindhárom módban. Holnap megnézem az elektromos bekötésének rajzát.
Joe
-
IntelKiller7
veterán
Sziasztok.
Használ valaki A6 C8 50TDI-t? Vagy van valakinek tapasztalata vele?Lassan le szeretném cserélni a B8 Passatot, Tesla előtt pedig azért csak nem ártana valami komolyabb gép. Tudom RS Audi, M-es BMW meg AMG Merci, de nincs kedvem locsolni rá a benzint.
Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
őstag
válasz IntelKiller7 #215031 üzenetére
Igen. Mit szeretnél tudni róla?
-
IntelKiller7
veterán
válasz Richard #215032 üzenetére
Facen beléptem pár csoportban, de ezek nem igazán a konkrét típusra specializálódtak. Inkább széria gyűjtő csak.
Szóval széria hibák meg ilyenek érdekelnének. Mennyire kényes ez a motor, váltó. Napi 100-120km autópályás ingázásra használnám.
Gondolom a 45TDI meg az 50TDI között csak a turbó ami inkább különbözik.35-40TDI-t nem szeretnék. Akkor inkább marad a paszuly.
Fogyasztás az, hogy alakul?
50TDI A4 B9-el mentünk 4-en horvátba, megpakolva csomagokkal. 140-150-es tempomattal 5.9-et írt az autó. Az azért baráti, még, ha fél litert alá is becsül.Battlefield Hungary FB csoport: https://tinyurl.hu/OrvU/ | XO GT: Alwin4K
-
őstag
válasz IntelKiller7 #215033 üzenetére
Komolyabb baja 4 év alatt nem volt, garanciában lett cserélve az egyik hátsó ajtózár és a csomagtartó mikrokapcsoló. Ezen kívül csak a szokásos kötelező szervizek voltak.
A fogyasztás tényleg egy vicc (50 tdi), 5,5-7 liter között mozog lábtól függően Egy tankkal egyáltalán nem lehetetlen elmenni 1200 km-t.
Dinamikában nem rossz, elég jól megindul bárhonnan, köszönhetően a mild hybrid technológiának. Szinte nincs is turbólyuk. Persze nem egy versenyautó, de lehet vele haladni.
Ekkora súlyhoz el kell felejteni az ilyen 35-40 tdi-ket, mert azokkal az előzést azért át kell gondolni
Nem tudom mi a különbség a 45 és az 50 tdi között, de szerintem 50 alá ne add mert ezzel jó az autó.
Szerk.: azzal azért számolj, hogy a B9-en pl a köztes olajcsere 120 ezer Ft körül volt, az Audinál ez 200+.
Ha a Tesla is szoba jöhet nálad akkor inkább azt válaszd. Én is így tettem Arra amit leírtál az is teljesen jó. De ez mar egy másik téma
[ Szerkesztve ]
-
426os
őstag
Van valakinek tapasztalata/elképzelése mennyibe fájhat nagyságrendileg egy Kessy-s Leon mk3-hoz gyári kulcs utánrendelése? Nem tervezek 1 kulccsal autót venni, de már a 2. német import autónál (Ausztriában) futok bele abba, hogy többé-kevésbé okésnak tűnik a kocsi, de csak 1 kulcs van hozzá...
.
-
Steve_Brown
aktív tag
Sziasztok,
Van a családban egy 2005-ös évjáratú VW Polo 9N1. 1.2 6V Szüksége lenne egy kis törődésre. Folyamatosan jelen van egy hibakód, ami nem más mint a Cylinder 1 Missfire. A kocsi egyébként jól működik. Viszont ha hadja az ember alapjáraton járni az 1-es henger konrkétan lekapcsol. Ha megcseréljük az injektort vagy a gyújtótrafót a hiba ugyan úgy marad az 1-es hengerben. Miközben nem megy az 1-es henger az injektor nem kap áramot, lehúztam a csatlakozót és rámértem a stekkerre. Nincs rajta feszültség, pedig a multiméternek valamit mutatnia kéne, annak ellenére, hogy nyilván tudom, hogy nincs rajta folyamatos 12V hanem csak kapcsolgatja az ecu, de amikor éppen amúgy nem 2 hengerezne akkor lehúzva a stekkert megjelenik a feszültség.Mi lehet a hiba? Milyen élőadatot kéne figyelni?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Steve_Brown #215037 üzenetére
Gyertya rendben van? VCDS 015 csoport mutatja mindhárom hengerben egyszerre az égéskimaradást.
Ha a gyertya is jó, kompresszió mérés mind a 3 hengerben, ha alacsony a kompresszió az első hengerben a másik kettőhöz képest. akkor hengerfej le, a szelepek el lesznek repedve az 1-es hengernél.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Steve_Brown #215040 üzenetére
Van, akkor is azonnal lekapcsolja, ha lehúzod a csatlakozóját a trafónak. Védi a katalizátort.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz Steve_Brown #215039 üzenetére
Akkor mértétek a kompressziót amikor hozta a hibát a motor?
The Truth Is Out There --->
-
veterán
A cikkben interjúztatott szervízzel van valakinek tapasztalata?
Nem tudom mennyire up-to-date infó, de a honlapon 60 ezer forintot írnak DSG olajcserére, amihez képest a márkaszervízben 100 felett picivel fizettem 2,5 éve. Azóta biztos 120 felett van.Ír ilyen kis best practice know-how tanácsokat is az oldalon:
1. Cseréljünk ki a váltó olaját, 50.000 km-enként. Csak jó minőségű, a váltóhoz való olajat használjunk. -> a gyári periódus 60, ezek szerint érdemes lehet lecsökkenteni, 48-nál járok
2. Amíg az üzemi hőfokot el nem éri, vezessünk kíméletesen.-> Ezt mindig betartom, jó azért párszor előfordult, hogy nem, de pár alkalom nem hiszem hogy annyira odaverne. Motorindítás után mindig elszámolok 20-ig mielőtt D-be rakom.
3. Kerüljük a padlógázos gyorsításokat, különösen álló helyzetből. -> Akkor erre figyelni kell, bár állóhelyzetből nem jellemző
4. Ne vontassunk az autóval, főleg ne rendszeresen. -> Nem szoktam, de sokan vesznek DSG-s autót vontatáshoz merthogy ez jobban bírja mert mechanikus kapcsolat van. Ismerek olyat akinek V6 dízel audija van hajót vinni az adriára (nem pestről, Stuttgartból)
5. Ne vontassuk az autót. Ha mégis elkerülhetetlen, csak járó motornál maximum 20km-t maximum 40km/h-val.
6. Cseréltessük ki a váltóban lévő szűrőt minden második olajcserekor. ( ez a váltó szétszerelésével jár) -> Elvileg legalábbis a számla alapján cserélték a márkaszervizes DSG olajcserekor. Jó kérdés, hogy ebbe a 60 ezres cserében benne van-e.
7. Cseréltessük ki ez elöregedett gumi alkatrészeket a váltóban megelőzés céljából 10 év vagy 200.000 km után. -> Ezt is vele lehet tisztázni. De ezek szerint a gyári periódus szerinti harmadik, 180 ezres DSG olajcserekor, vagy az ő lecsökkentett periódus szerinti 200 ezres cserekor érdemes. Amúgy is 12 éves lesz idén a kocsi.
8. Ne növeljük meg az autó teljesítményét (ne használjuk semmilyen tuningot) -> Hát akkor ezt elb*sztam Amúgy nem tudom, persze a nyomatékot eléggé felírták, de nagy gázra teljesen elvált a kocsi teljesítménycsúcshoz, ahol már nincs annyi nyomaték, fél-kétharmad-háromnegyed gáznál meg nem lépem át a gyári 350Nm-t. Kézibe kirakva lepadlózva persze elérhető. de ilyet nem szoktam. Ami aggasztóbb lehet, hogy valamit a váltón is átírtak, talán szorítóerő növelés?
9. Az első rendellenesség érzékelésekor keressünk fel szakembert.https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Hát erre Corsa talán jobban tud majd válaszolni.
1: Ez használat függő, aki sokat városozik, jobban nyektetve van a váltó ott érdemes lehet előbb vinni mint 60 ezer. Amúgy szvsz felesleges. A lényeg az, hogy a szűrő is cserélve legyen ne csak az olaj. Ha szűrő nincs cserélve és eltömődik akkor az átfolyás mértéke lecsökken és megéghetnek a kuplungok.
2: Néha óhatatlan de hidegen ne rúgd neki ennyi. A váltó azért forog szépen és nem olyan nagy az az olajtöltet, hamar átmelegszik. Manuális váltónál jobban érzed, hogy lekvárt kavargatsz a bottal vagy már jam-et.
3: Ennyi, kerülni kell. Nem szereti ha 1/4 mérföldről 1/4 mérföldre élsz vele, mert nem erre lett tervezve.
4: Ezt még a flottások is elmondták, hogy ne vontassunk a kocsival (meg a bikázást sem engedték). Egyszer egy szegény lerohadt Cliót vontattam vele de titok.
5: Mindeképpen betartandó én egyáltalán nem javaslom, a gyárnál szigorúbb vagyok. Illetve ha 4motion akkor az sem játszik, hogy az orrát emelve vontatod mert a Haldexet is kinyírod. Legjobb a rendes platós tréler. Ha nincs, akkor meg a hátsó kereket alá kell zsámolyozni.
6: Ezt kérdezd meg ott ahol cserélik az olajat.
7: Kicsit hazabeszél szvsz de nem árthat ha cserélteted. Nem lesz olcsó móka arra készülj.
8: Nesze neked chiptuning. A tapasztalat az, hogy a 6-os DSG elbír tartósan is 400 Nm-t, fölé menni már valóban necces lehet.
9: Ehhez nincs mit hozzátenni. A ha fáj fogad te is elmész fogorvoshoz, nem várod meg amíg kirohad.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zsolt_16
tag
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Abban tud valaki segíteni, hogy mi a 9-es? Van egy száraz kuplungos 7-es dsg-m (hála az égnek) de fogalmam sincs h mi számít rendellenesnek. Nem rángat szép válta a fokozattokat. Mostanában tapasztaltam, ha dugóban ülök kicsit remeg a kasztni az nem tudom h emiatt lehet-e.
Elképzelésem sincs h mi számít hibajelnek
Mielőtt megvettem előtte 1 éve mentem vele 400 km-t akkor ott pl kettesben folyamat rángatott azt rögtön észrevettem h az nem okés (után volt nekik egy 850-es szervíz rá)
-
-
rvn_10
senior tag
Üdv. DPCP motorkód szerepel a forgalmivan. A motot az 1.5 TSi. Nem DPCA nak kellene lennie?
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
tibbike01
őstag
válasz rasotamas #215044 üzenetére
Kár, hogy a cikkből arra nem kaptunk választ, hogy a
- száraz DSG-ben mikor kell olajat cserélni?
- 1 vagy 2 kör olajtöltet van a száraz dsgben?
- milyen olajjal kell végezni a cserét? Csakagyári?
- 2020 utáni olajos váltókhoz már 120ezer km olajcserét ad meg a gyártó. Változott valami?A bemelegedésről annyit, hogy én mélygarázsban parkolok, nyilván járatom az autót egy ideig, de a váltó még tuti nem elég meleg, amikor a rámpához érek. Ez van
Mágus emlegetett régen egy tagot, aki szinte folyton vontat a 6os dsg-vel és közel 400ezer kmnél jár, hibátlanul.
bitpork: ne már, komolyan 140ezer ft lenne egy plusz kulcs beszerzése az autóhoz?
[ Szerkesztve ]
-
TrollBalint
addikt
Ezt a 3-as pontot hogy kell érteni? Akkor ne padlózzam le neki, amíg hideg az olaj, vagy akkor se, ha meleg? Pályán / autóúton én el szoktam neki padlózni előzésnél, akkor ez most árt neki? Autópályánál ugye túl sokat nem lassul vissza az autó, autóúton meg motorfékkel várom meg, míg visszaérek ~90-re. (ha számít, ez utóbbi esetben benyomom a sport módot legalább 5 mp-el az előzés előtt)
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/Haarkon/characters