Hirdetés
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- A luxusmárkáknak kell a bitcoin, az USA jegybankjának nem
- Letiltja az USA a politikusokat a telefonhívásokról és szöveges üzenetekről
- Nagy áttörés jön a napelemek piacán, nem kell annyi hely a paneleknek
- Belenyúlt az USA az Epic Games igazgatótanácsába, nyomoz az NVIDIA
- Tényleg betilthatja a TP-Linket az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen routert?
- Jelszókezelők
- Mozilla Firefox
- KAÜ/Ügyfélkapu – már elérhető a kétfaktoros hitelesítés
- Mikrotik routerek
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Vivaldi (böngésző)
- PHP programozás
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz theniel #5870 üzenetére
Egyelőre több millió DX11-es Radeon van a piacon egészen pontosan nulla eladott Fermi ellenében. Nem hiszem, hogy a fejlesztők egy olyan termékre akarnak kizárólagosan fejleszteni, ami elvétve található csak meg a háztartásokban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt 2 mérésekkel baj volt. Tegnap már kiderült, hogy nem vált fel a driver DX11-be. Valószínűleg valami driver probléma, remélhetőleg egy új driverrel javítják. A Far Cry 2 mérések valósak ... elvileg. AA nélkül jól teljesít a kártya. AA-val valamiért bezuhan. Valószínűleg DX10.1-ben fut a a motor, ami a Far Cry 2 esetében problémás, mert el van rontva a kód, megkapja ugyanaz a büntetést, mint az AMD DX10.1 alatt.
A Fermin a pure tessellation alatt a domain shader feldolgozás megy nagyon jól, erre helyezik a hangsúlyt az NV-nél. Ahol baj van az a textúrázás, abban eléggé gyenge. Az AA resolve sem a leggyorsabb. Compute alatt programfüggő a dolog.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Állítólag nagyon jól lehet tuningolni ... a feszültséget az órajelhez állítja. Valaki már elment az 1700 MHz-es shaderig is. Az egyetlen baj, hogy ez +100 wattba kerül, és porszívó lesz a ventilátorból.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyelőre csak a GTX 470 és 480 lesz, de már vannak pletykák, hogy nyáron megérkezik a belépőszintre is. GF108 lesz a neve a cuccnak. Valszeg lesz még egy GF104 variáns, ami a elméletben a felsőkategória lenne a HD 5800 ellen, de a GF100 után nehéz megjósolni, hogy mire lesz elég a gyakorlatban. Ez valamikor nyár végén jöhet, vagy ősz elején.
Az új gyártástechnológiára készülő holmikkal nem tudni mi lesz. Valszeg a TSMC Q4-ben már tud gyártani, de tömegesen csak 2011Q1-ben érkezhetnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Vannak eredmények, de csak százalékos formában:
Call of Duty World at War - 4xAA, 16xAF
Company of Heroes: Opposing Fronts - Maxed
S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky - NoAA, NoAF
Call of Juarez: Bound in Blood - Maxed
Enemy Territory: Quake Wars - 8xAA, 16xAF
Far Cry 2 - DX10, HDR On, 4xAA
Crysis Warhead - DX10
Dawn of War 2 - Ultra
Fallout 3 - Ultra, +High-Res Texture Pack
HAWX - DX10, SSAO Very High, 4xAA
Resident Evil 5 - DX10, Maxed
Wolfenstein - 8xAA (forced), 8xAF, Maxed
Batman: Arkham Asylum - NoAA, Maxed (PhysX off)Hőmérséklet idle 58 fok, terhelve 86-90
Idle fogyasztás háromszor nagyobb a HD 5870-nél, terhelve a kimért érték 283 watt.
Zajszint (idézem): Hangos, de nem annyira, mint az FX 5800 Ultra.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Heaven teljesen alkalmatlan lesz a 2.0-s verzióval a mérésre. Megkaptam a programot és szarrá lehet tesszellálni. Az 1 FPS sem ritka. A GTX 480-on 5 FPS-t megy a legdurvább részeken. Átestek a fejlesztők a ló túloldalára. Szerencsére csúszkával lehet állítani a tesszellálást, így lehet játszani. Majd talán 4 év múlva futni fog az Extreme tesselation maxos csúszkákkal.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az nagyon nem érdekel engem és szerintem senkit, hogy az NV meghamisítja a saját slideján az eredményeket. Soha nem másolom be a hivatalos méréseket, pedig van egy csomó mindig a slideokon. A hivatalos teszteken ez a hamisítás nehezen fog működni, ráadásul a DX11-et mindenképpen engedélyezni kell, mert azért vették a júzerek a kártyát, hogy maxon játszák a Dirt 2 például. Ha nem kapcsolják be a DX11-et, akkor a saját felhasználóikkal basznak ki. A turpisságok meg mindig kiderülnek. Én úgy gondolom, hogy hibás a driver még.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5687 üzenetére
A Dirt 2 demónál hiába állítod a DX11-et be nem vált át DX9-ről a Fermin. Ezért magasabb FPS-eket kapott, mint a Radeon DX11 módban. Valószínűleg valami probléma van a driverrel. Szerintem most még ne gondoljunk csalásra.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5667 üzenetére
2xAA-ban nem sokat ér a dolog. Nem oda tervezték a HD 5870-et. A 8xAA-val mérhetők a komoly különbségek, pláne ha bekapcsolod a HDAO-t. Az a DX11-es optimalizációk nélkül alatt sok kártyát kicsinál.
rumkola:
Nincs gond a HAWX-szal. Csak a GeForce a DX10.1-es optimalizációk hiányában sok sebességet veszít az AA aktiválásakor. AA nélkül nem tetszik a Radeonnak a terhelés ... valszeg kevés a Shader és sok a textúrázás. Full HD-ben kifutott a memóriából a GTX275, így ott nem annyira lényeges az eredmény.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bluegene #5653 üzenetére
Itt az a kérdés, hogy tényleg van-e szükség egy ilyen ujjgyakorlatra. Vannak tuningolt HD 5870-ek, akiknek nem elég a GTX 480, vagy HD 5870 szint. Aki meg annál is többet akar, mennyen csak szépen a HD 5970-re.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5635 üzenetére
Trendnek biztos nem trend ... ez is játékfüggő lesz. A kikerült kép alapján sokan nem lehet elmondani. A mérést sem tudjuk, hiszen nem tudta leírni a Chiphell, nem hivatalos szivárgás. Illetve lehet, hogy az, de szöveg nélkül, nincs erről semmilyen infó.
Van ahol az NV FPS-e alacsony nagyon ... A BattleForge alatt mindig 5-6-ta kezdi a geForce, legalábbis az első négy őt képkockát. Az elemzéses mérésnek az a lényege, hogy ezeket helyből el lehet hajítani, mert valami probléma miatt ilyen alacsony. Nem töltött be mindent, nem kapcsolt fel az órajel. Stb. Ennek rengeteg oka lehet. Ha kritikus részen túl vagy (ez az első pár képkocka), akkor utána lehet minimumokat keresgélni. A kapott értékeket már csak le kell ellenőrizni, hogy a GPU-tól vagy a platformtól származnak. A legalacsonyabb GPU-ól származó érték a minimum FPS. Az xBitlabs egy ideje így csinálja. Ha megnézed a linkelt tesztet, akkor ott látható, hogy a minimum FPS többnyire az átlaghoz arányosan alakul. Persze lehet találni pár játékot, ahol ez eltérő, ami nem csoda, két külön architektúráról beszélünk. Persze vannak a nagyon jól futó programok ahol alapból 60+ FPS van, ott nincs értelme mérni.
rumkola: Eddig sem volt valami komoly alap a Crysis. Látható, hogy teljesen eltervezték a motort. Más úton fejlődtek a GPU-k, mint azt várták a Crytekes srácok. Ennek az az ára, hogy máig nem nagyon van olyan VGA, amin atommaxon megy, pedig nem egy fiatal játék. Ez van. Szvsz a tesztekben is csak azért van még, mert szép, és népszerű. Már mi is kivettük volna, ha ezek a tények nem lennének.
Robi BALBOA: Már javították a problémát a Dunia új verziójában. A Far Cry 2 ilyen marad. Persze van parancs rá, így annyira nem vészes, csak kellemetlen.
Bici: Ebben a hsz-ben fentebb leírtam, hogy működne ez az egész. Erről majd beszélünk magunk közt, de a munka aránytalanul nagy lenne, és az eltérések is hasonlóak lennének, az xBitlabs tesztje alapján. Lehet, hogy egy-két játékra be lesz vezetve ez a mérés, de mindre biztos nem. Igazából Fless-sel úgy gondoljuk, hogy a lehető legtöbb játékkal mérve a legátfogóbb az eredmény. A tesztekben a top motorok egy vagy két játékkal mindig szerepelnek. Ez a jövőben sem változik. Ami esélyes, hogy egyre inkább eltolódunk a DX10+ felé a DX9-es programok kárára, de persze marad még DX9-es progi is.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy kielemzett minimum, vagy kimért minimum. Ha kimért, akkor az nem valós, mert azt általában a játék első képkockáin látszik csak. Például éppen felkapcsol az órajel 3D módba. Ha kielemzett, az valós érték, azaz az első pár frame ki van lőve, majd a minimum tényleges minimum ki lesz választva, ami a kártya egy szűk keresztmetszetéből keletkezhet ... pl. ecsöppet elfogy a vram. Azt nem tudom, hogy a Chiphell mit mér. Ha kielemzi, akkor valós, az érték, ha csak kiválasztja a minimumot, akkor az nem jó technika. Nyilván azt is elemezni kell, hogy a platform miatt fogyott-e el a sebesség vagy a kártya miatt. Előbbi szintén kilőve, míg az utóbbi ténylegesen számít.
Az xBitlabs újabban szépen kielemzi az értékeket. [link] - ebből látható, hogy a minimum majdnem a tényleges sebességhez igazodik. Persze baromi sok meló ezt így kielemezni, és keresgetni a tényleges minimum FPS-t. Tekintve, hogy az állás hasonló minimumnál és átlagnál, így a sok elemzés helyett inkább több játékkal tesztelünk. Persze ha van valami fura jelenség, amit a teszt közben befigyel, azt szövegesen le lehet írni.zuchy: A Crysis esetében nem vártam mást. De ez annyira nem is mérvadó, kevés játék épül erre a motorra. Persze eredménynek eredmény, de ha jól látom csak a HD 5970 birkózik meg a játékkal ezen a felbontáson, így talán lehetne lejjebb is vinni, hogy lássuk ténylegesen mit tudnak normális sebesség mellett.
fsb1000 (#5633): A Crysis az VGA zabáló, de nem feltétlen reális a lefestett teljesítményképe. Nagyon nem ilyenek a mai modern motorok. Persze több eredmény nincs, várni kell még a további mérésekre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5618 üzenetére
Stalker: Call of Prypiat, Shattered Horizon ... Full HD-ben 4x vagy 8xAA-val, simán meg van a 2x.
A platformlimit az a géptől függ. A CPU nem tudja kiszolgálni a GPU-t, mert nincs ereje hozzá. Ha növeled a felbontást és ráadod az AA-t, akkor a GPU munkája megnő, és a platformlimit csökken.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5613 üzenetére
A platformlimittől függ. Ha nincs platformlimit, akkor a HD 5870 is majd 1,5-2x gyorsabb a GTX 285-nél. Szóval simán jó lehet a becslés.
Ezeken a kártyákon alap a Full HD 8xAA.D1Rect: Mi a baj az NV-vel? Teljesen hiteles forrás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5582 üzenetére
Az FC2 esetében a fejlesztők is mondták, hogy konfigurációfüggő a hiba. Nem válogat a gyártók között. A megoldás lehet a patch és a max FPS parancs.
Az egyes alkalmazásokon más okozhat hibát, hiszen mindegyik egyszerű program az FC2-nél tudjuk mi a hibás, hiszen a fejlesztők is ezt a megoldást hírdetik a hivatalos fórumon, továbbá előjön NV és AMD kártyán is ... kizárt, hogy az AMD és az NV drivere ugyanott működik rosszul.
A Furmark ellen mindenki védekezik. A legjobb megoldás a hardveres PWM védelem, mert az megkerülhetetlen. Az NV és az AMD régi kártyákra vonatkozó driveres fojtása addig lehetséges, amíg a kódot a shader fordító csinálja. Előbb-utóbb valaki csinál egy olyan terhelés szimulátort, ami előre fordított kódot alkalmaz, és akkor csak a hardveres védelem tudja kezelni a problémát. Nyilván a legnagyobb baj itt az, hogy a Furmark fejlesztői nem vállalják be a leéget kártyákat. Mint tudjuk a beépített védelmek a túlterhelésre messze nem száz százalékosak. Erre példa volt a ventilátorvezérlésben problémás driver. Sok embernek megmentette a fagyás a GeForce-ot, de volt olyan kártya, ami belehalt az akcióba. A Furmark számlájára is sokszáz meghalt kártyát lehet írni. Egyelőre jól kezelik a gyártók a problémát. Az AMD és az NV új generációja is hardveresen védekezik a terhelésszimulátorok ellen. Bár az egondolás más, de hatékonynak mondható mind a kettő. Szvsz az NV hardveres feszültségállítása is megfelelő, ha sok a kártyának a cucc, akkor visszaveszi az órajeleket és a feszültséget.Az előre renderelt képkockák száma hasonló eredményt ad a max FPS-hez. Megfogod a kártya teljesítményét, így a szinkronizációs hiba kevésbé lesz látható.
smkb: Ez az Asus féle Voltage tweak. Igazából a Fermin ez értelmét veszti, mert alapból hardveres a feszültség vezérlése. Persze lehet, hogy alkalmaznak valami tweak-et ide. A hűtés megoldott. 1,8 A-es a venti és 12 V-ról működik ... 7-8000-et is képes pörögni, sőt többet is. Ekkora légszállítás mellett nem hiszem, hogy probléma a hűtés.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az a szar a Rage motorban, hogy azon kívül amit lehet állítani, még van egy csomó dolog, amit automatikusan a kártya memóriájához állít. Például ott az env. map mérete. Ha 512 MB-os kártyád van, akkor kisebbre állítja, mint ha 1 GB-os kártya esetén. A látótávolságot is köcsög módon állítja. Én is hackoltam a menüt 256 MB-os kártyával, de láttam pár háztömböt. Ugyanolyan kimaxolt beállításokkal az 1 GB-os kártyán átlátok a túlpartra. Mindkét beállítás ugyanaz, de a látótávolság drasztikusan megnőtt. Ezért nem teszteljük a GTA4-et. Nincs olyan beállítás, amin két kari között azonos lenne a grafikai minőség. Így meg értelmetlen a teszt, mert minél több VRAM-ja van a kártyának, annál több a munkája. Függetlenül a beállítástól. Ez egy brutálidióta megoldás, amit fogalmam sincs miért alkalmaznak.
A DOF egy post process effekt, végig kell szaladnia a számításnak a teljes képkockán. Ez minden kártyának büntetés. Ezt az algoritmust az NV kérhette bele, hogy legyen igény a Fermire, akár kettesével.fsb1000: Azt nem tudom milyen beállítások érvényesülnek, ha a CCC-t nem rakod fel. Valószínű, hogy a driver default funkciói. A GTA4 az egy külön liga. Más játéknál azok a beállítások érvényesülnek, amiket megadsz a GTA4-nél ennek akkor van esélya, ha ugyanannyi a kártya memóriája.
Robi BALBOA: Ez a Dunia motor fő problémája. Bizonyos konfigurációkon rossz a szinkronizáció, amit a képsebesség fixálása helyrehoz. A Patch ezen segít, de még mindig találni olyan konfigot, ahol baj van. Elbaszcsizták a DX10-es kódot.
rumkola: Link - 1 gb-os GTS 250-nel is akad a Far Cry 2. Kizárt, hogy az AMD és az NV ugyanazt a driver hibát követné el. Főleg úgy, hogy a lag az FPS maximum megadásával megszűnik. Szarul van megírva a motor.
A Vista és a Win 7 v-sync problémája nem okoz ilyet. Egyszerűen csak nincs v-sync, de lényegi hibát nem csinál.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5567 üzenetére
Mondom próbáld meg kikapcsolni a Catalyst AI-t.
priti: Világos, hogy belefér a VRAM-ba ha lespórolja a textúrát vagy tereptárgyakat. Ez az, ami szar a GTA 4 intelligens köcsög motorjában. Nem érdekli mit állítasz, majd ő intelligensen kezeli (eltünteti) a dolgokat. Ezért nem teszteljük. Még azonos beállítás mellett sem azonos a grafika. Vicc ez a megoldás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5561 üzenetére
A vMem mérések nem pontosak. Közel sem. A VRAM kihasználtságát nagyon nehéz mérni.
Érdemes néha kikapcsolni a Catalyst AI-t. Ez az első lépés, amit hasznos megcsinálni, ha valahol rendellenességet észlelsz. Bár ha a memória a probléma, akkor az nem oldja meg.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5557 üzenetére
A Crossbarnak egy baja van, hogy a memória partíciókra van osztva a vezérlés szintjén is. Az egyes partíciókban többször is benne lehet az adat, amitől hamarabb megtelik a memória, de ez többnyire kezelhető driverrel. A Ringbus ebből a szempontból jobb, mert a teljes memóriát vezérli, így minden csak egyszer található meg benne. A baj a ringbusnála késleltetés. Mivel gyűrűs a kapcsolat, így választani kell irányt, és ha rosszul választ a vezérlő, akkor az extra időbüntetést jelent. Erre megoldás a HUB, ami késleltetés szempontjából sem probléma, és a vezérlés is a teljes memóriára terjed ki.
Igazából a HUB elég jónak tekinthető. Talán a legjobb manapság. A Crossbarnak és a Ringbusnak vannak/voltak problémás részei. Bár mindkét probléma kezelhető. Nem ezen fog múlni a vereség vagy a győzelem.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Valamilyen szinten mindegyik játék konzolport, de a DX11-esek ki vannak tupírozva. A BattleForge viszont csak PC-re van az tuti nem port.
Most volt nemrég egy hír egy 2 GB-os Sparkle GeForce-ról. Az jó lesz szvsz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tome.jr #5550 üzenetére
A Far Cry 2 akadását a GeForce-on valószínűleg a motor hibája okozza. Az a "gfx_maxFPS 35" paranccsal orvosolható.
A Borderlands és az NFS Shift-re talán érdemes felpakolni a patcheket. Talán megoldják. Igazából nem kéne akadnia egyiknek sem.
A HD 5770 az 1.2-es NFS Shift patch-től erőre kap. Sokkal gyorsabb lesz. Borderlands alatt érdemes megpróbálni a Catalyst AI kikapcsolását. Crysis alatt elég gáz a multi-GPU optimalizáció. Viszont a patchek ezeket némileg gatyába rázzák és ott a profilválasztó is. r_MultiGPU = 1 vagy 2. Attól függően melyik működik jobban.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5546 üzenetére
Mi mástól esne vissza a képkockák számításának ideje ilyen drasztikusan, amikor a jelenet majdnem ugyanaz. Egyetlen ésszerű magyarázat van ezekre. Valamit be kel tölteni a memóriából. Ez okozhat ekkora időkiesést.
9950es: A Mass Effect UE3. Streamel mind az állat. Az NV sok dolgot mixel az SSAA-jában. A 4x4 mód kvázi azonos az MSAA 4x móddal. Csak leszűri a textúrákat is.
Nem hiszem, hogy érdemes két GPU-nál többet SLI-be vagy CF-be kötni. Nagy lehet az input lag. Trémárk pontok hajkurászásán kívül másra nem nagyon jók ezek a 3-4 GPU-s konfigok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Robi BALBOA #5536 üzenetére
Ha DX10-ben nyomod, akkor próbáld ki a gfx_maxFPS 35 parancsot a konzolban. Ez javítja a motor szinkronizációs hibáját. Esetleg legújabb patch, de nem minden konfigon oldja meg a problémát.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5530 üzenetére
Ha kifogy a memóriából, akkor nyilván ott is gond lesz. Ez a jelenség nem válogat.
A crossbar jellegzetesen a textúra streamelős motorokban probléma, a nem streamelős motorban kevésbé valószínű, hogy egy textúra több partícióban is megjelenik.
[link] - ebben a tesztben látható, hogy a Radeon jobban bánik a 256 MB memóriával.fsb1000: Dirt 2 alatt meg tudom nézni. Az épp fent van, de most még munka van. Ha elkészítem berakom a képet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5527 üzenetére
Az XP-n és a Win 7-en más a driver. Az XP-s verzióba már egy csomó minden nem kerül bele. Felesleges a régi winnel foglalkozni, idén 5 játék lesz, ami only Win Vista/7.
A játékokban abszolút nem találkozunk lagokkal. Ha lenne megemlítenénk a tesztben. Nekem HD 5850-em van és ha nem futtatom ki a memóriából, akkor vaj simán megy az egész.
A lag akkor természetes, ha a rendszermemória vagy a VRAM elfogy (főleg az utóbbi fogy el). Mindkettő ugyanolyan mikroakadást eredményez. Ez teljesen normális dolog, elfogy az erőforrás. GTA4 memóriaigényes játék nem csoda, hogy laggol.A GTX 480-at sem menti meg semmi, ha kifogy a VRAM-ból. Extra magas felbontásban magas AA-vel nem nehéz az 1536 MB-ot sem megtölteni. Főleg a mai deferred rendering motorokkal. Fázisonként foglalja a képkocka méretének a helyét.
rumkola: Nyilván az AA növeli a memóriahasználatot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz fsb1000 #5525 üzenetére
GeForce GTX 470 (607/1215/1674MHz) - 480 (700/1401/1848MHz) (nem hivatalos órajelek):
Számítási teljesítmény: 1088 GFLOPS - 1344 GFLOPS
Pixel Fill-Rate: 24280 MPixels/s - 33600 MPixels/s
Texel Fill-Rate: 33990 MTexels/s - 42000 MTexels/s
Memóriasávszélesség: 134 GB/s - 177 GB/s---
A Furmark a GPU-k terhelésére van megírva, így olyan szintetikus helyzetet teremt, amire nem készítették fel a mai kártyák tápáramkörét. Ez ellen több védekezés létezik. Az NV jó ideje üres ciklusokat fordít a shaderbe, hogy a kártyái ne terhelődjenek túl. Az AMD a HD 4000-nél profilt készített, amit ki lehetett kerülni a program átnevezésével. Az újabb driverekben profil is van és az üres ciklusokat is befordítja a driver a lefutó kódba ... hasonlóan, ahogy az NV fordítója. Ebben az esetben egyenletesen visszafogott a rendszer terhelése.
A HD 5000 már hardveres vezérlést használ a Furmarkra. A PWM kiadhatja a GPU-nak a pihenj parancsot, és ilyenkor a GPU nem számol, ami egy pillanatnyi akadást eredményez.
Mivel más program nem használja a VRM-et maximumon, így csak a terhelésszimulátorokban jön ez a jelenség elő. Az NV is hasonló elgondolást fog használni a GTX 470 és 480 esetében, csak az a feszültséget állítja hardveresen. A rendszer egyszerűen ki tudja kalkulálni, hogy melyik az az órajel és feszültség, aminél a kártyát nem lehet túlterhelni és beállítja azokat.
Mivel a Furmark nem fizeti a leégett VGA-kat egyik gyártónál sem, így ilyen drasztikus lépésekhez kell folyamodni.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 10.3-as driver az a szokásos újraírás eredménye. A 8.3 és a 9.3 is ilyen volt. A 10.3-ban a rutinokat javították fel, ami általánosnak mondható, és kiegészítették a shader fordítót a HD 5000 család extra képességeivel. Például az Evergreen egyik újdonsága, hogy a szuperskalár proci képes az egymástól függő MUL és ADD műveletek azonos órajelen való végrehajtására. Ez jobb kihasználtságot eredményez, ami nyilván gyorsulás. Ha minden évben ugyanazt az ütemtervet követik, akkor a 10.5-ban lesz az összes teljesítményt érintő változás beépítve.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Robi BALBOA #5509 üzenetére
Minden termék megvan nyirbálva az eredeti paraméterekhez képest. A Cypress-ben is van két redundáns szuperskalár blokk shader tömbönként. Ezek a dolgok manapság teljesen megszokottak, semmi baja nem lesz a nyirbálástól a Ferminek. Funkcionálisan ugyanarra lesz képes.
paprika: Valószínű, hogy a bejelentés napján csak egy gyártói slide lesz. A hivatalos független tesztek vagy 27-én vagy 29-én lesznek. A GTX 480 startja április 6. Valszeg a GTX 470-é is, de erről még nincs adat. Az is lehet, hogy az olcsóbb modell csúszik egy picit. Abból sokkal több terméket kell leszállítani, mert nem lesz horribilisan magas ára.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz subaruwrc #5503 üzenetére
A hírek szerint a GTX 480-ra lesz. Állítólag ezért, mert az első héten 5000 darab rajtól belőle, és ezt 10000 követi. Ennyiért nincs értelme gyártósorokat felállítani a partnereknek, így egy kijelölt gyártó lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #5499 üzenetére
Valószínűleg ez a hőmérséklet miatt van. Nem tudom, hogy a Volterra digitális PWM-jei mennyit bírnak, de a tantál kondi biztos szívósabb ezen a téren. Lényegtelen amúgy, a GF100-ra az NV csak egy év garanciát vállal minden partnernek. Ez valószínűleg azért lesz így, mert nem sokáig lesznek piacon a GTX 470 és 480-ak. Hamar jön a javított/gyorsabb verzió.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #5495 üzenetére
Mindent Kínában gyártanak ... ez a valóság. A HD 5800-5900-on Volterra PWM van, az minden csak nem olcsó tucatcucc. A top DFI és EVGA Classified lapokon szokott lenni ilyen.
A GTX 480-nak volt egy tervfotója, amin tantál kondenzátorokat írtak. Nem tudom az lesz-e végül rajta, de elképzelhető.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz nkmedve #5357 üzenetére
Az eddigi infók szerint 26-án leplezik le a technikai paramétereket szóval addig tényleg nem hivatalosak a találgatások. A review-ekkel lehet, hogy probléma lesz. Állítólag gyorsan összedobtak egy új drivert, így két napot csúszik a dolog. Valszeg 29-én lesz a tesztek NDA-jának lejárta.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTA 4 és a hozzá tartozó módok nem fognak tetszeni a GF100-nak, persze egy általánosan játszható teljesítményt hozni fog.
Igazából maga a GTA 4 technikai megvalósítása egyetlen piacon lévő kártyának sem fekszik. Persze ez annyira nem zavaró, mert ha alátolsz egy erős négymagost, 4 Giga Ramot és egy memóriában gazdag VGA-t, akkor megfelelő lesz a teljesítmény.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amíg a raktárakat kipucolják, addig az AMD nem fog lépni. A Fermi elérhetősége hetek óta kérdés, a pletykák sem hangzanak túl jól. Ráadásul kisebb hiány várható a HD 5800-ból, mert nem tudnak eleget gyártani. Az OEM-ek nagyon rátapadtak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezt nem tudni. Ha köcsög az AMD, akkor csökkent, de reálisan erre a lépésre most nincs szükségük. A kérdés csak annyi, hogy mennyire akarják szopatni a konkurenst. Én úgy gondolom, hogy inkább a haszonra mennek. Poénból jó dolog az NV-t szívatni, de a cégérdek erősebb ennél.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz pitbull93 #5263 üzenetére
Nem tud. Nincs hat darab miniDP port rajta. A HD 5870 Eyefinity 6 nem teljesen a játékpiacra készült, de semmi akadálya, hogy itt is megmutassa tudományát Az extra memória Full HD fölött előny.
Keldor papa: Nem, de a gyártók csinálhatnak 2 GB-os Eyefinity 3-as HD 5870-et. Az AMD már nem korlátozza ezt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz pitbull93 #5259 üzenetére
A HD 5970 marad még bizonytalan ideig a leggyorsabb. Az eddigi infók szerint nem lesz olyan drága a Fermi. A GTX 480 a HD 5870 2 GB-oshoz lesz árazva, az is lesz az ellenfél ... legalábbis az AMD elégnek tartja, az NV meg nem fog ellenkeni.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem az API támogatása a baj. Azt minden fejlesztő másképpen használja. A 3D mákosoknak is egyfajta koncepciót kell követni. A probléma inkább az, hogya játékokban mért teljesítményt nem reprezentálja a benchmark, sőt eltérő képet fest le. Ezen kellene dolgozni.
coonee: Nem kell bejelenteni semmit. Az NV annyit mondott, hogy 26-án bemutató. Azt nem ígérte meg, hogy kapható is lesz. A bemutató idejét pedig tartják.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GeForce brand feláldozható, de szerintem nem akarják megtenni, amíg lehetetlen helyzetbe nem kerülnek. Most még megpróbálják ezt a játékvásárlásos dolgot, amivel a zárt rendszereik felé terelik a fejlesztőket. Ebben rövidtávú haszon nincs, de hosszútávon kialakíthatnak a zárt szabványokkal egy egyeduralmat, ami bőségesen megérné az egy-két éves vergődést. Nem lesz más, aki támogatja a CUDA-t és a többi zárt rendszert. Ha pedig belépnek a konkurensek a támogatók közé az még jobb. Ipari szabvánnyá fejlődhet a CUDA, és a fejlesztést az NV végzi.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Gondol erre az NV ... ebben az esetben hagyják a piacot a fenébe, majd teljes erővel a Tegra cuccokra koncentrálnak. Amíg eladható a GeForce, addig meg kell teremteni az igényt a Fermire. Jelenleg a Metro 2033 ezt szolgálja. Ha veszel érte Fermit ... örülnek, ha nem, akkor nem. Ez tiszta sor.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nálam is tökély az alap HD 5850 ... 1680x1050-ben minden max. 35-45 FPS. Bár lehet, ohgy véletlen bekerült a gépünkbe egy extra HD 5850.
rumkola: Ehh. biztos valami extrém jelenetet dobtak be a PCGH-n. Vagy valaki kamuzik. A másik az gamegpu.ru-s anyag.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #5170 üzenetére
Mind a kettő post process. A geometriához egyik sem nyúl. A Bokeh filter, amúgy tényleg ilyen maszatolás. Elég nehéz leírni a lényegét, de mondok egy példát. Este van és a hídon áll egy csaj (lányoknak, vagy melegeknek pasi ). A teljes híd ki van világítva. Ha közelről fókuszálsz a csajra (vagy a pasira), akkor a mögötte lévő lámpafények többszöröződnek, a táj is homályos lesz. A JC 2 ezt akarja megvalósítani, szerintem meglehetősen rosszul.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5166 üzenetére
Viszont egy top játék fejlesztőjét nagyon nehéz meggyőzni, hogy márpedig jól járnak, ha a termékük gépigénye annyira magas lesz, hogy nem fut semmilyen egy GPU-s rendszeren. Az NV-nek ilyen kell. Egy játék, amiért lehet Fermit venni, sőt rögtön kettőt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz tzsolesz #5160 üzenetére
Ez az új jövőkép. Megfelelő termék nélkül kell valami, ami a GeForce-hoz köti a vásárlókat. Más megoldást én sem látok, túl gyorsan fejleszt, és túl agresszívan árazhat az AMD. Ezt a versenyt csak akkor lehet megnyerni, ha a játékok effektjeit megvásárolja az NV. Ez esetben lényegtelen, hogy mennyire gyors a Radeon, a GeForce az egyetlen út az effekthez. Kellő játék terítése mellett a Radeonok árazásával sem kell törődni. Rá lehet akasztani a 700 dodós árcédulát bármire. Ha kell az effekt fizesd meg, más hardver úgysem támogatja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5155 üzenetére
Azt nem tudom, hogy a Just Cause 2-re milyen szerződés van. Valószínűleg használhatják bemutató célra is. Az biztos, hogy TWIMTBP cím, de ez az Eidos-os szerződés eredménye.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5152 üzenetére
Ezzel demózták a CeBIT-en a kártyákat. Később majd jön róla a Press is. Más amúgy nincs. Minden értelmes játékot elvitt az AMD. A BattleField Bad Company 2 lenne az egyetlen lehetséges opció, de mivel a DICE az AMD-vel kötött szerződést, így nem mondhatják azt, hogy fantasztikus a GeForce és sokat segített az NV. A BC 2 csak az EA-s szerződésen keresztül használható fel, ami csak annyi, hogy az EA hivatalosan GeForce-ot ajánl a játékhoz, meg az ajánlott gépigényben csak GeForce lehet (a fejlesztők meg Radeont ajánlanak ).
Most megjelenő játék a Supreme Commander 2 és a Dawn of War 2: CR, de ezeken szintén AMD szerződés van. Az előbbin már régóta, míg az utóbbin csak most lett, mert lejárt a TWIMTBP szerződés.
Ami elérhető volt a Metro 2033-on kívül az a Just Cause 2 (valszeg azt is megemlítik). Minden mást elvitt az AMD.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ki mondta, hogy rosszul fog futni a saját vasán. Egyszerű ez a politika. Az NV-nek az a legjobb, ha eladja a GTX 470 és 480-akat, akár kettesével is, hiszen még jobb, ha rögtön SLI-t épít a júzer. A tesszelláció meg egyértelmű, hogy mindenhol erősen visszaveti a teljesítményt. Rengeteg extra háromszög keletkezik, amelyek még számos futószalagon extra terhelést jelentenek a hardvernek. Nem mindegy, hogy mennyi háromszöget textúrázol fel. Ezek a Fermin sem maradnak ki.
rumkola: Nem demózna, demóznak. Ez a játék a Fermi nyitócíme.
janos666: Az AFR előny a DX11 mellett. Mivel a képkockák feldolgozása két külön GPU-n megy, így a memória kivételével minden megduplázódik. A Hemlock például rögtön két tesszellátort és ezzel dupla setupot kap.
A HD 5890 egyelőre parkolópályán van. A GTX 480 ellen elégnek ígérkjezik a HD 5870 2 GB is. Az eddig kiszivárgott tesztek többsége extrém magas felbontáson készült, azaz arra játszottak, hogy a HD 5870 kifogyjon a VRAM-ból, és ezzel verhető legyen.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A tesszellátor számos dologtól függ. Ennek csak egy része a setup, ott van még a két shaderes fázis, ami az árnyalókat terheli, és ott az extra háromszögek feltextúrázásával és árnyalásával járó extra meló. Jelentősen jobbra nem érdemes számítani. A Metro 2033 alatt egy 10 FPS-be tuti benne lesz a tesszellálás a GeForce-on is. Egy GPU-val ez a játék maxon játszhatatlan lesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5135 üzenetére
Nem ... a BattleForge azért gyorsul, mert nincs extra effekt hozzáadva a DX11 módhoz, ugyanúgy néz ki, mint DX10-ben. A többi játékban az extra effektek egy része DX11 alatt kapcsol be.
vhunor: Speciel a Metro 2033 nem használja a DX11 beépített optimalizációit a tesszellálásra, így ennél a játéknál az is probléma lesz. A többi játék esetében van visszaskálázás is, és a LOD, valamint a tesszellálás mértéke is megfelelően van kalibrálva.
Azt nem tudni, hogy a Metrosok miért áltak elő ilyen rendszerrel. Vagy nem volt még tapasztalatuk, vagy valamiért szándékosan magasra akarták tolni a gépigényt. Nyilván a sok háromszög nem tesz majd jót a setupnak és a textúrázásnak. A DOF meg egy Post Process effekt, az eddig is zabálta a hardvert. Annak az erőforrásigénye kb. megfelelő. Valszeg a későbbi patchekben ez még változhat. A PC-s port bugos egy csöppet, így nincs teljesen kész.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Abban legalább van minőségi DX10.1-es AA is. Emil Persson azért becsempészte a kódba. Egyébként ebben az a szép, hogy senki sem tud jelenleg maxon játszani, mert az NV-n a Z-szűrés nincs meg az AA-nál, míg az AMD-n a CUDA effektek. Egyre jobb ez a PC-s játékipar.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5123 üzenetére
Nem írtam, hogy az NV szar. Egyszerű tényt közöltem, az elmúlt évek legrosszabbul optimalizált játékai TWIMTBP program keretében születtek. Ezt más is látja. Lásd fentebbi hsz-ek. A Metro 2033-nak nagyon egyszerű a feladata. El kell adnia a GTX 470 és 480-at (főleg párossával), erre vették meg a játékot.
Más játékokkal más a szerződés. Bár ott is láthatunk érdekességeket. PL.: Batman AA és NFS: Shift (1.0-ás változat). Nem hiszem, hogy ez mindenkinek az előnyére válik. Sokkal jobb lenne, ha az NV a hardverek fejlesztésébe ölné az energiáját. Talán még árverseny is lenne, és nem az AMD kínálná az összes szegmensben a legjobb terméket (áron felül persze). Emlékezhetünk, hogy a HD 4800 és a GTX 200 csatájánál milyen elégedett volt mindenki. Az árak is tök jók voltak. Aztán az NV-nek beütött, hogy ha ezt a felfogást folytatja, akkor csak rövidtávon van élete ezen a piacon, így elő kell húznia a zárt rendszereket, és a fejlesztőkkel szerződéseket kell kötni, hogy az egyes effektek csak GeForce-on legyenek elérhetőek. Az AMD ment tovább az úton, szépen fejleszti a killer hardvereket, amiket most annyiért ad, amennyiért nem szégyell. Ez több szempontból sem jó a fogyasztónak. Egyrészt, nagyon drágák a kártyák, másrészt a zárt szabványok felemésztik a piacot. Két választás van. Vagy vesz a júzer nagyon drágán nagyon gyorsat, vagy hasonló áron lassút, de legalább van AA a Batman-ben. Ez az egész Bullshit. És láthatóan a drágán csak a gyors megy el, így az NV-nek jó lenne a terveit még egyszer átgondolni. Abban sem vagyok biztos, hogy a Metro 2033 meghozza a várt eredményt, csak egy újabb csapatot küldtek az enyészetbe. Szerencse, hogy kint van Xbox 360-on, ami megmentheti a projektet és a fejlesztőket. (Sajnos ezt a Flagship Studios és az Action Forms nem mondhatja el, így ők csak köszönetet mondhatnak a néhai "támogatásért")[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5120 üzenetére
A BattleForge a legtöbb konfigon fut. Teljesen játszható NV-n is. Az, hogy az AMD-n jobban megy, a DX10.1 és a DX11-nek köszönhető. Előbbi +20, míg az utóbbi +55%-ot jelent a DX10-hez viszonyítva. Az NV DX10.1-es kártyáin is kimérhető a +20%, csak gyengék a kártyák, így senki sem foglalkozik vele.
A Metro 2033 beállt a STALKER: Clear Sky és a Cryostasis sorába. Ezek a legrosszabbul optimalizált játékok az elmúlt évek alatt. Mind TWIMTBP. Ezt láthatóan sokan összerakják, talán nem alaptalanul.
Egyedül a STALKER: Clear Sky fejlesztői próbáltak javítani, így gyorsan le is léptek az NV-től, de egy rosszul összerakott motoron nehéz változtatni. Szerencsére a CoP már jelentős előrelépés.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha csinálnak egy rendes GPU-t, akkor most még versenyképesek lesznek, de két év múlva már nem. Saját zárt szabványok kellenek, mert a rendszerszintű integráció megfolytja a cég PC-s érdekeit. Nem lehet ellene versenyezni. Láthatod, már eltűntek a chipset bizniszből is, pedig az komoly jövedelemforrás volt, amíg működött. NEm rövidtávon gondolkodnak, hanem hosszútávon. Ha a saját zárt rendszereik terjednek el, akkor mindenképpen kell venned egy GPU-t is a CPU mellé, függetlenül, hogy az Intel és az AMD elkéri a pénzt az IGP-ért is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Dark KillerX #5112 üzenetére
Nem ez NV az egyetlen hunyó, azok is felelősek, akik beszállnak a The Way It's Meant To Be Paid bizniszbe. A metrósok is a saját bőrükön tapasztalják meg, hogy ez így nem lesz jó, aztán lehet sírva futni az AMD-hez, mint a Stalkeres csapat, csak addigra már oda a játék.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Persze. Szerinted, hogyan lesz az NV-nek pénze, ha nem kell a játéknak a GTX 470-480. Pár effekt aktiválásához rögtön érdemes kettőt berakni.
rumkola: Ha ugyanaz a program megjelenése, akkor gyorsabb DX10 és DX11-ben. Ilyenre példa a BattleForge. Ellenben a Metronál DX9 mód alatt egy csomó grafikai elem kimarad, azokat nem kell számolni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ugyan ... ők döntöttek úgy, hogy zárt rendszerre fejlesztenek. Tökéletesen lehetett tudni ennek a kockázatát.
A launch meg lesz tartva 26-27-én. Már van egy pár oldal, akik biztos kapnak kártyát addigra. A többiek majd várnak. A kereskedelmi start is meglehet április közepe fele.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bluegene #5085 üzenetére
Termékszinten egyelőre a HD 5870 2 GB lesz az ellenfél. Egy esetleges HD 5890 nem fog kelleni még. Az AMD tudja, hogy a GTX 470-480 nem jelent veszélyt. Hiába jelenik meg, alig fognak belőle gyártani. A gyártók szelekciója is erre megy ki. Egyelőre az EVGA, a Gigabyte, a Colorful, a Zotac, a Galaxy és az Inno3D van a termék forgalmazása mellett. Az XFX erősen gondolkodik, míg a BFG tárgyal az AMD-vel.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #5077 üzenetére
Az SSAA-nál a 2x, 4x, és 8x módban ugyanúgy lehet Box, Wide-tent, Narrow-tent és Edge-detect szűrést kérni. A vizszintes és függőleges részre a wide-tent és a Narrow-tent van definiálva.
Elméletben nem zavarja a DX10-es játékokat. Nyugodtan maradhat force.
A CAD alkalmazásokra FirePro-t kell venni. A Radeon játékra való.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #5064 üzenetére
Az AMD nem definiál olyan játékokhoz AA profilt, amelyek esetében a menün belül lehet az AA-t állítani. Ezek egy általános rutinnal működnek, ez azt jelenti, hogy nem biztos, hogy működik a kényszerített AA, ha a menün belül va ilyen opció. Ezért javasolják azt, hogy ha a játékon belül van AA, akkor ott állítsák be, és a driverben kapcsolják alkalmazás vezéreltre az opciót.
A driverben az AA résznél akkor is ki lehet választani a szűrési módokat (Box, Wide-tent, Narrow-tent, Edge Detect), ha az AA alkalmazás vezéreltre van állítva. Ezek akkor működnek, ha a játék profilja engedélyezi. Általában minden MSAA-t használó, nem deferred renderingre épülő játékhoz lehet használni. Az AA mintákat is lehet külön állítani. Ugye van az Multisampling, az Adaptív Multisampling, és a HD5000 esetén a SuperSampling. Az MS az alapbeállítás, míg az Adatív kérhető. Ez szintén működik minden MSAA-t használó, nem deferred renderingre épülő játék esetén. A játékban az AA menüpontja a driver beállításai szerint lesz alkalmazva, tehát ha te kiválasztod az Edge detect-et, és az adaptív módot, akkor a játékban beállított 4x mintavétel adaptív lesz Edge detect szűréssel (feltéve ha a játék AA-ja MSAA alapú, és nem deferred render a motor). Ha mindenképpen kényszeríteni akarsz, akkor arra való a Catalyst AI Advanced állása. Ilyenkor viszont képhibák keletkezhetnek, és az sem biztos, hogy tényleg működni fog, ha nem kompatibilis az eljárás, akkor nem tehet semmit a driver. A Catalyst AI Off beállítása minden profilt megszüntet, és a szabványos megoldások alapján futtatja a játékot. Mivel szabványban Box filter és normál MSAA létezik, így minden beállítás érvénytelen a driverben.
A Supersampling sok megkötést kíván. Először is DX10 és afelett nem működik. Ez egy szimpla tiltás, amit az AMD csinál, hogy a fejlesztők saját AA-t írjanak. A vállalatnak tucatnyi algoritmusa van az MSAA problémáira, ha csettintenek a fejlesztők, akkor be is építik a játék DX10/10.1/11-es kódjába.
Az SSAA azokban a DX9-es és OpenGL-es játékokban működik, ahol a profil engedélyezi. Az SSAA-t is tesztelni kell, mert az sem egy egyszerűen használható dolog. A 10.2-es driverben már elég szépen használható, elég sok játékot támogat.Az NV SSAA-ja teljesen más, az egy szimpla OG megoldás mindenféle LOD optimalizálás nélkül. Az AMD autoLOD-ot használ az SSAA-ra jellemző homályosítás elkerülésére, továbbá Rotated Grid alapú az effekt.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak az AMD támogatja normálisan (autoLOD) az SSAA-t, de ők is csak a DX9 esetén. Nem igazán szeretnék ha erre menne el a fejlődés. Nem is lenne jó, hiszen sok teljesítményt zabál az eljárás.
A 32x-es TAA az MSAA alapú, nem fog sokat érni. Az MSAA-bak már nincs jövője, nem lehet megoldani a megfelelő működését. A fejlesztőknek kell gondoskodni a motorra szabott szabványos AA-ról.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Bármit lehet bővíteni. A DX11 egyelőre kimerül a compute shaderekben, és a karaktertesszellációban.
Az AA az analitikus ez még a scan konverziónál egy egy pixel vékony gradienst von a poligon köré. Ez növeli a képminőséget. Maga az eljárás szuper mintavétel alapú, de a fill-rate igénye kisebb. A fő szempont pedig, hogy kompatibilis a Deferred Shadinggal.
Az AA-t jelenleg ebbe, vagy az AMD compute shaderes irányába lehet vinni. Mindkettő képminősége hasonlóan kiváló, és tökéletesen működnek Deferred Rendering mellett. A különbség, hogy az Analitikus AA nagyobb erőforrásigénnyel rendelkezik, viszont nem kell hozzá DX11-es GPU. Az AMD algoritmusa nagyon kevés erőforrásba kerül, de compute shader 5.0-ban van írva, így a DX11 támogatása elengedhetetlen hozzá.
Van még esetleg a Multisample Acces, amit a DX10.1 vezetett be, ez jár a legkevesebb erőforrással, de a textúrákon nem működik.proci985: Remélhetőleg ez csak pletyi, mert ha a Tesla kártyák TDP-jét az utolsó pillanatban 50 wattal megemelték, akkor búcsút mondhatnak az eddigi megrendelőknek. Hasonlóan járhatnak, mint az első generációs Tegra esetében. Bekamuzták az alacsony fogyasztást, és mire odaért a lapka, rögtön dupla annyit mértek a gyártók. Szerintem többet ezt nem játsszák el. Egyszerűen felesleges magukkal kibaszni, a rendszereket TDP keretre készítik fel, a megrendelőknek egy utolsó pillanatban befutott +50W/Fermi maga a pokol.
GuB3Ra: Mivel a single és a multi részt két külön csoport készíti, így kivitelezhető, minden probléma nélkül. A grafika más lesz. Nem először látunk ilyet. Ott az új Wolf.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #5018 üzenetére
A box-os verziót már kiküldték tesztelésre. Azt mondták nekem, hogy holt lineáris, de nem rossz. Jó a hangulata, mondhatni hosszú és érdekes is. Viszont a lineáris felépítés egyszer játszhatóvá teszi, ami manapság már negatívum.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #4999 üzenetére
Szerinted nincs szükség megfelelő tervre, ha a csúcskategóriás terméked hat hónappal később csak a konkurens felsőkategóriás modelljei ellen jó? A GF100 közelében nem lesz a Hemlock-nak, az eredeti tervek nem váltak be. Át kell gondolni, hogy mi a legjobb forgatókönyv, amíg el nem készül a B1-B2 revízió.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #4997 üzenetére
Ma döntöttek a GTX 480 kártyák végleges paramétereiről. Azért nem volt még szivárgás ezekről a modellekről. Az a kevés, ami közkézen van még nem végleges. Fontos az NV-nek ezt átgondolni, mert messze nem úgy alakulnak a dolgok, ahogy azt eltervezték. A legjobb vészforgatókönyv kell. Egy csomó arc dolgozik ott, akik azt elemzik, hogy mi a legjobb a cégnek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz rumkola #4993 üzenetére
Miből gondolod, hogy bennük van a kártya? Mi van ha most rakják bele?
9950es: Már beindult ez a sznobéria ... lásd LCD-PC-k, nettopok, miniPC-k áradata, plusz a mobil szegmens brutális feltörése.
Arról nem vagyok meggyőzve, hogy a 3D Vision, a Surround, az Eyefinity vagy a 3D Eyefinity annyira elterjedt lesz. A diszkrét kártya piacának 1-2%-át talán érdekli. Esetleg az Eyefinitynek valamekkora sikere lehet még a nem gémer piacokon. Az NV Surround rendszer itt valószínűleg elhasal, mert 3 monitorhoz SLI rendszer kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTX 470-ek már készek. A GTX 480-okra vonatkozik ez a késés. Azoknak nincsenek meg a végleges paraméterei (pontosabban ma meg kell lenni, mert péntek van), ezért nincs még róla kiszivárgott teszt. Egy normálisan kivitelezett starthoz még legalább egy hónap kellene, de mivel nincs idő, így nagyon rövid határidőn belül kell dolgozni.
Gyártani már gyártják őket. Ellenben az NV-nek egy olyan maximális speckó kell a GTX 480-ra, ami reálisan kivitelezhető és elfogadható mennyiségű kártyát eredményez. Ami a CeBIT-en is nagy kérdés volt, hogy 512 vagy 480 SP lesz.Ahogy az NV is említette már az elején lesznek szállítási problémák.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Maradjunk annyiban, hogy az Intel nem is akar peren kívül megegyezni. Jensen csak kifogásokat keres a perben, hogy miért hagyták ott a chipset piacot. Ha annyira érdekelné ez őket, akkor nem csak egy GPU lenne az Ion 2. Az NV teljesen realista, a rendszerszintű integrációval nem tudnak mit kezdeni, de ezt nem lehet bevallani, mert világos lenne mindenki előtt, hogy az NV PC-s piaca folyamatosan szűkül. Ezért született meg a Tegra. Teljesen tudatos a PC-s bizniszük leépítése, csak ráfogják a csúnya Intelre.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Cyberpunk #4949 üzenetére
Az új infók szerint a GTX 480 is alatta lesz a 300 wattnak. Azt nem tudni mennyivel, de 260-280 körül lehet majd. Előfordulhat, hogy ezért nem kommentálta az NV az 512 SP-re vonatkozó kérdéseket. Valszeg a fogyasztás miatt egy blokk tiltása mellett döntöttek.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Bj Brooklyn #4942 üzenetére
Biztos meg tudja oldani, de hogy akarják-e azt majd ők mérlegelik. Nyilván csak ők tudják, hogy mennyi lapka lesz, érdemes-e gyorsan beugrani, vagy ráérnek később is. Valszeg a legtöbb gyártó azt mérlegeli, hogy megéri-e egyáltalán a gyártósort kiépíteni. Elvileg négy gyártó lesz az EU-ra. A Giga, az EVGA és a Galaxy biztos beugrik, illetve vannak a Colorful dobozról a képek. Utóbbi gyártó keletebbre dolgozik. A negyedi cégről nem tudni semmit, de a Zotac, az MSI és az Asus az esélyes. Ezek közül a Zotacra van a legnagyobb sansz.
Reális elképzelés lehet az első hullámot kihagyni, sőt az egész GTX 470-480-at. Nyárra várhatóan lesz gyorsabb és modernebb verzió. Az Asus és az MSI részéről viszont ott a presztízs is. Nekik valszeg lesz termékük. Egy Inno 3D vagy a Point Of View mondjuk mondhatja, hogy nem, mert mire megegyeznek valakivel a gyártáson, az minimum egy hónap. Igazából a kisebb partnereknek ott nehezítette meg a dolgot az NV, hogy a CeBIT-es infók szerint a GTX 470 és 480-ra nincs referenciamodell. Mindenki gondoskodik a saját NYÁK-járól. Ez annyiban problémás, hogy kijelölt referenciagyártó sincs, ahova a kicsik leadhatják a rendeléseket.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- SAPPHIRE RX 7900 XTX 24GB GDDR6X NITRO+ GAMING OC VAPOR X - Új, tesztelt - Eladó! 365.000.-
- GeForce RTX 3080 Ti GAMING OC 12G - Gyári Garancia
- BESZÁMÍTÁS! ZOTAC Trinity RTX 3070 Ti OC 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! MSI GAMING X TRIO RTX 3070 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Geforce GTX 10xx FE, Hybrid
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest