Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #5064 üzenetére

    Az AMD nem definiál olyan játékokhoz AA profilt, amelyek esetében a menün belül lehet az AA-t állítani. Ezek egy általános rutinnal működnek, ez azt jelenti, hogy nem biztos, hogy működik a kényszerített AA, ha a menün belül va ilyen opció. Ezért javasolják azt, hogy ha a játékon belül van AA, akkor ott állítsák be, és a driverben kapcsolják alkalmazás vezéreltre az opciót.
    A driverben az AA résznél akkor is ki lehet választani a szűrési módokat (Box, Wide-tent, Narrow-tent, Edge Detect), ha az AA alkalmazás vezéreltre van állítva. Ezek akkor működnek, ha a játék profilja engedélyezi. Általában minden MSAA-t használó, nem deferred renderingre épülő játékhoz lehet használni. Az AA mintákat is lehet külön állítani. Ugye van az Multisampling, az Adaptív Multisampling, és a HD5000 esetén a SuperSampling. Az MS az alapbeállítás, míg az Adatív kérhető. Ez szintén működik minden MSAA-t használó, nem deferred renderingre épülő játék esetén. A játékban az AA menüpontja a driver beállításai szerint lesz alkalmazva, tehát ha te kiválasztod az Edge detect-et, és az adaptív módot, akkor a játékban beállított 4x mintavétel adaptív lesz Edge detect szűréssel (feltéve ha a játék AA-ja MSAA alapú, és nem deferred render a motor). Ha mindenképpen kényszeríteni akarsz, akkor arra való a Catalyst AI Advanced állása. Ilyenkor viszont képhibák keletkezhetnek, és az sem biztos, hogy tényleg működni fog, ha nem kompatibilis az eljárás, akkor nem tehet semmit a driver. A Catalyst AI Off beállítása minden profilt megszüntet, és a szabványos megoldások alapján futtatja a játékot. Mivel szabványban Box filter és normál MSAA létezik, így minden beállítás érvénytelen a driverben.
    A Supersampling sok megkötést kíván. Először is DX10 és afelett nem működik. Ez egy szimpla tiltás, amit az AMD csinál, hogy a fejlesztők saját AA-t írjanak. A vállalatnak tucatnyi algoritmusa van az MSAA problémáira, ha csettintenek a fejlesztők, akkor be is építik a játék DX10/10.1/11-es kódjába.
    Az SSAA azokban a DX9-es és OpenGL-es játékokban működik, ahol a profil engedélyezi. Az SSAA-t is tesztelni kell, mert az sem egy egyszerűen használható dolog. A 10.2-es driverben már elég szépen használható, elég sok játékot támogat.

    Az NV SSAA-ja teljesen más, az egy szimpla OG megoldás mindenféle LOD optimalizálás nélkül. Az AMD autoLOD-ot használ az SSAA-ra jellemző homályosítás elkerülésére, továbbá Rotated Grid alapú az effekt.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák