-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #70850 üzenetére
A Total-Elf olajos oldal javaslatára öntöttem első körben rossz olajat a váltómba...
A ködlámpás partyhoz mindenkinek: még mindig akciós a LEDFog103-SR a Lumenetnél. Én még tavaly használtan is duplaannyiért vettem.
A ködlámpa vetítési képe max. vízszintes és lefelé 5° között jó. Benne van a menetfényem dobozában pappíron leírva
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
harry
veterán
válasz MC Pite #70856 üzenetére
Van itt egy ilyen motorfelújító videó, régi amcsi V8, meglepett, hogy 25W-50 olajat öntöttek bele Bár nyilván tudják mit csinálnak, de miért lehet jó ez a motornak? link
Ködlámpa: azóta nem jártam a kocsinál, de emlékeim szerint ilyen, s így nem kapcsolható bármi/bárhogy: link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #70904 üzenetére
Az első hangszórók az ajtóban cserélve lettek az előző tulaj által, azok már nem gyáriak. Azt hiszem twingoban is van a hátsó sornál is, csak ott nincs hangszóró. Ha a vezetékezés megvan, az lenne a legjobb nekem. Ezeket a kickbass hangszórókat fejegységen a normál hangszórók helyére kell kötni vagy külön a mélynyomó kivezetésére?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #71058 üzenetére
Mert az euro besorolásnak meg kellett felelni.
De ott a twingo 133 paripával az a csúcs a renault 1.6 os szívóval. (gyárilag)
{egy őrült török brigád polírozott hengerenkénti leömlővel és egyébb nyalánkságokkal, valamint a környezetvédelemmel nem törődve 171Le hozott ki az 1.6 ból, durván kihegyezve mindent.}Azért én a mai napig oda merek állni, bármelyik okoskerekes 113Le IIes meganehoz K4M760 as motorkóddal, és még borítékolom is, hogy csúnyán elkenem a száját a 107 Le I-es classiccal. Amikor ott a z okoskerék vált és megjön a nyomaték addigra én már rég nyomatékcsúcson autózok, és kb 2/3 kilométer mire be tudja hozni a lemaradást.
Az a 6Le lófing.
A múltkor az 1.6 vvti focus 2öt is elkentem
Előjött belőlem az állat és a soroksárin racsingbojozó srácnak átszóltam, hogy nagyon megy a szekér látom. Kihúzta magát mosolygot feszített mint pók a lucernásban. Aztán a következő beszélgetésünk a határúti kereszteződésnél volt ott kaptam pirosat, de ott már csak azt kérdezte, hogy ez 2.0 literes?Na de az hozzátartozik, hogy előtte való nap pakoltam ki a csomagtartóból a gépműhelyt.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #71038 üzenetére
Inkább hörgött, mint a régi autóknál, amikor kézi szivatóval túl dús üzemanyagot hoztál össze. Azóta nem csinálta, majd reggel figyelek megint.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71149 üzenetére
Van több 2 literes 136 lovas az nem ritka, de mind facelift előtti. Facelift utáni valóban nincs 2 literesből. 1.6 nem kell, 200 köbcenti miatt nem cserélek autót, annak semmi értelme. 2 liter meg egy automata ennek így már van, de 500 ezrekből ez elég foghíjas, 700-800-ért már jobb a kínálat, az nekem most sok. Max jövő év elejéről.
Chiptuningnak már utánanéztem az 1.4-nél [link] , 6 lóerő meg 10Nm amit ki tudnak hozni, az nem valami combos. Az 1.6 meg 15 lóerő és 30Nm, legalább ekkora teljesítményt el kéne érni.
Illetve lényeges lenne lejjebb hozni a nyomatékmaximumot 4000-ről, de erre a chip magában képtelen szerintem. Meg 1300-nál az az undorító szakadék amit meg kellene oldani.
Ez egy 98 lovas K4J, nem tudom miben különbözik a 95 lovastól.
Kipufogóhoz nem szívesen nyúlkálok, mert ezek a szívó pöcsvakarók marha érzékenyek rá, ha a gyári rendszerbe elkezdünk belenyúlni. Egy hátsó dobot kifizetek az nem tétel, ha kell kicserélem a csövet a katalizátorig vastagabbra, ha az ér valamit. De annál előrébb nem szívesen megyek, full kipurendszert nem akarnék cserélni leömlőstől. Gyanítom az rengeteg pénz is lenne. Katalizátort sem szeretném kiiktatni. Szívóoldalon nem tudom mit lehetne megoldani, tehetek rá direktszűrőt, de csak a meleg fos levegőt fogja beszívni a motortérből szerintem. Meg a szívóoldalra is ugyanúgy vonatkozik az ami a kipura is, ezek a motorok marha érzékenyek rá, ha bele van piszkálva. Torlólevegő meg gyárilag meg van oldva, esetleg nagyobb szájat lehet neki csinálni.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71194 üzenetére
Mivel végig 100-ast tankolok jóval agresszívabbra csörgéshatárig lehet venni a gyújtást, nem tudom az ECU alapból mennyire veszi előre. A Ladámon ezzel szarakodtam jó ideig villogtattam a szaromat a lendkereken meg hajtogattam a rugókat a gyújtáselosztóban, mire megtaláltam azt a pontot ahol jól harap. Ha ekkora mértékű ugrást el lehet érni a Megane-nál is az elég jó lenne. Persze itt minden szoftveres,
A kipufogónál nem értem az összefüggést, ha a szélesebb cső nyomatékszegénnyé teszi (ez logikus is) akkor a kevésbé fojtott hátsó dob miért ne tenné szegényebbé ugyanúgy? És milyen dob is legyen pontosan? Gondolom nem a Homasitában kell keresnem.
Nem fogom a fél országot átautózni egy chiptuning miatt, Veszprémben van egy Hodysystem nevű cég, ővelük akarom csináltatni.Vagy odébb akasztom a vezérműtengelyt egy szíjfoggal, az olyan mintha az okoskerék elhangolná. Ladákon szokták régen csinálni, hogy durvábban harapjon. Harapott is faszán utána, csak másfél literrel nőtt a fogyasztása, meg dadogott az alapjárat. De fordulaton baromi jó lett.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #71197 üzenetére
Na, az a privát jöhetne nekem is.
De így legalább már értem, miért nem válaszolt két "nagy" név sem az árajánlat-megvalósíthatóság kérő levelemre. Kis motor-kis tuning-kis pénz=lesz....om?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #71197 üzenetére
Ezek elég baráti árak, mondjuk én még mindig tartok attól, hogy a hörcsög kapjon egy ilyet (azért ezt eléggé kicentizték már a Renault Sportnál is), főleg úgy, hogy rövid a váltója is, állatira jó lenne bele egy 6. fokozat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71197 üzenetére
Az MMC jó árban van, lenne két haverom aki TDI-t csippűne' akkor lenne még kedvezmény is. Az oldalukon feltüntetett 106 lóerő és 140Nm is elfogadható, bár engem egy nyomaték/teljesítménygörbe jobban érdekelne erről.
Dobot gondolom kiküldik postán is, hegeszteni tudok, viszont én nem fogok felautókázni a fővárosba a chip miatt. Valamelyik haverommal beszélnem kell, hogy vigye fel a kocsimat.Az MMC miért kerül feleannyiba, mint a Rigo? Csinálnak ők is mérést gyári és chip után is vagy nem?
-
#89309696
törölt tag
válasz MC Pite #71224 üzenetére
Nem férek be a csoportba, mert nem tudok másokhoz igazodni időpontban. Meg mert mi is lennénk hárman, ha tényleg lesz ebből valami. Viszont így, hogy kétszer autózzak fel Budapestre hétköznap innen a Balaton elejéről egyszer chipelni egyszer meg kipuér, mivel ezer százalék, hogy a két műhely nem fog közös időpontot adni, kezdi elveszteni varázserejét az egész.
Én értem, hogy vannak akiknek heti rutin a fővárosba járkálni, meg van aki közel is lakik, de én 10 évente megyek egyszer abba a szarba akkor is kínszenvedéssel és ezerszer fontosabb dolgokért, mint egy kipufogó meg egy hülye szoftver.Vagy megcsináltatom helyiekkel, nem csak Budapesten léteznek chipesek és kipufogósok. Csak az ittenieket senki se ismeri.
[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71265 üzenetére
.... jobb lenne ha már régóta erre készítették volna fel a járműveket...
.
Itt írtad le a varászmondatot. Megtervezik az autót de jönnek az okosok és módosítanak az üzemanyagon ami már így kevésbé fincsi a technikának. Ha összhangba lenne mindkét fejlesztés akkor lenne ez dicséretes. -
-
gixxergabi
senior tag
válasz MC Pite #71305 üzenetére
Bal első, bal hátsó, jobb első, jobb hátsó kerék légtelenítése benne van Pyren-ben is.
DDT4all-ban meg az ABS ecu-nál a Controle hidraulique alatt (ott van külön a "pompe" is a kerekek mellett) lehet de mivel az a rész francia nem értem
Én is megakartam most téli kerékre váltáskor csinálni a fékfolyadékcserét is, de Rob azt írta vkinek hogy kell egy liter fékfolyadék (annyi már nincs) meg a kedvem is elment, majd tavasszal...
Na meg most már megvárom, hogy te megcsináld és visszajelezz -
gixxergabi
senior tag
válasz MC Pite #71327 üzenetére
Nézd meg a Pyren-t (akár csak demo módban indítva), a gyári CLIP 184 bázissal van csinálva és legalább magyar.
Pár dolog nem működik benne, de a légtelenítés működne, kényszer regenerációt is lehetne elinditani, minden kis bizbasz kapcsolót-szelepet villogtatni, tesztelni.
Ilyet is csináltam: [kép] mikor azt hittem kevés a töltésem, de ugye ez már magának szabályozza... -
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #71342 üzenetére
Persze minden autónál van nem csak renaultnál.
A vag topikban pont nem rég tette fel az egyik srác, hogy mennyire tele volt már a küszöb termőfölddel, nem vicc.
Szóval az eső elvezetőket érdemes évente egyszer kitakarítani.
Sok bosszúságot tud okozni.
Meg az ablaktörlőket sem árt leszedni időnként akkor nem rohad rá, úgy a tengelyre. hogy amikor gáz van 2 napig csak áztatom a rohadt grafitos rozsdaoldóval.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #71379 üzenetére
Lehet szídni az itthoni rendszert, hogy minden veszélyes üzemi világítási rendszerhez, egész műszaki egységet érintő engedélyezés szükséges. De ha megvan az engedély, akkor lehet forgalmazni, beszerelni. A probléma azzal van, hogy az engedélyezési procedure rettentően drága, és csak nagyon rika esetben éri meg, lásd az Osram LED-es komplett lámpái Golfokba. Van piaci igény, és fizetőképes kereslet, meg is csinálták.
Nézd a jó oldalát. az USA-ban a mai napig nem lehet, még engedélyezéssel sem LED-es fényszóróval kihozni új autót, mert, az FMVSS-t ezen a téren nem frissítik, és kész. Nem mintha az ECE-vel nagyon sietnének, és igazodnának a fejlődéshez.
Sajnos a gépjárműipar már csak ilyen. Itt nagyon érvényesül a pillangó hatás. Ha beindul a gagyi engedélyezése, és gyártása, annak katasztrofális következménye lesz. Sajnos, ha engedélyezni fogják a retrofit LED-eket, akkor azokat hamisítani fogják, ahogy azt teszik a halogén izzókkal is.
Minap atomjaira szedtem én is az első lámpáimat, és minden egyes elemét megtisztítítottam, a terelő lemezt bedobtam galvánónozóba, mielőt megrendeltem volna az újakat. Ég és föld. Leginkább abban venni észre a difit, hogy arra a részre, ahova nem kellene, hogy világítson, tényleg nem világít, korom sötétség van, és oda, ahova kellene, szemre kétszer világosabb minden. (Eddig az volt, hogy amikor felkapcsoltam a refit, akkkor hatalmas világosság lett. Most csak annyit érezni, hogy ott, ahova nem világít a tompított, ott is ugyan olyan világos van.) A látótávolság is megnőtt. Ennek hatására állítani is kellett a fényszórón lefele, mert a szembejövőket vakította, holott, perpill Osram Ultra Life-okat használok, mert meguntam a 1,5 havonta izzócserét, pedig már próbáltam mindent (ha jár a motor, nekem ég a tompított, nem kapcsolom le városon belül sem). Ezek már bent vannak tavasz óta.
Aláírom, ha elmegy mellettem egy modern lámpával szerelt autó, látom a különbséget, nem is kicsit, de ez már olyan, hogy látok is vele.Pedig tényleg, az van, hogy a lámpán kívülről nézve nem látni semmi sérülést, mattulást, sárgulást, foncsorleválást. Annyi, hogy kicsit opálos a vetítőlecse. Most kb látni a lencse mikrolencséit.
Hogy miért szedtem szét? Gondoltam először, hogy a lencsét megtiszítítom DSLR szenzor tisztítóval, az izzófoglalaton keresztül benyúlva. Ez jött le róla pár húzás után."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #71382 üzenetére
Jah, nem rád gondoltam, hogy te szídod, hanem úgy általában. Sokan ki vannak akadva, hogy rossz a szabályozás, de sajnos nem.
Egy új halogén izzót egyszerűen tudnak piacra dobni, mert szépen körbe van határolva, hogy mit lehet, és mit nem. Egy LED-es fényforrásból pedig csakis akkor tudnának, ha azt minden típushoz amihez árulni akarják, engedélyezik, és ez alatt értem a motort, évjáratot, felszereltséget is. Ez nem éri meg senkinek sem.Ha engednek a gyeplőn, és beveszik az XY LED gyártó LED modulját a szabályozásba, hogy abból lehet építkezni, mekkora a max méret csatlakozóstul, működjön fordított polaritással, és a lámpa bármely módosítása nélkül be lehesen rakni, akkor meg fognak indulni a gagyik, mert ráírják a specifikációban, hogy abból van, piacra is fogják automatikusan engedni, forgalmazni is lehet majd, és csak utólag fog kiderülni, utólagos felülvizsgálatokon, hogy szemét, lásd a gyerekjátékok, amiktől csecsemők fulladnak meg. Ettől tartanak, ezért sem lesz változás, plusz megvan az az érdek is, ha jobb lámpát akarsz, vegyél újabb autót, ami gyárilag beépített LED-del van szerelve. Jelenleg a mostani, legjobb H7, H1, H11 helyére tehető LED-es fényforrások sem tudják azt, hogy egy az egyben be lehessen rakni az izzó helyére, minden eddig forgalomba került típusba és úgy ahogy van, össze lehessen rakni a lámpaházat.
7-8 év mulva esélyesen meg fognak születni az első ilyen szettek, mert gyakorlatilag egy jobb hatásfokú dióda, egy mégjobb hatásfokú, teljesen integrált MEMS táp, csatlakozó, és ház kell neki. Onnantól, hogy a táp része be tud kerülni a mostani, üveggel borított részre a lehető legkisebb keresztmetszettel, nyert ügy. Nah, ilyet még nem csinált senki. Kemény ampereket kell jelenleg áttolni, és az sajnos fűt.
És ekkor, még mindig csak ott leszünk, hogy ugyan olyan fénye lesz, mint egy halogén izzónak, csak nem kell olyan gyakran cserélni, mert fényesebb ugye nem lehet, a fényforrásunk továbbra is pontszerű.
Nem beszéltünk olyan problémákról, hogy a kettős spirál wolfram szál, a rázkódásokat kirugózza, amik érik, de az ónmentes forrasztás nem, annak egy idő után szájé van. Ezt persze el lehet húzni különböző rezgés elnyelő epoxival, de annak megint térfogat kell.Amúgy, azt nem értem, hogy az miért nem vált opcióvá, hogy, ha már ködlámpa helyére van retrofit LED-es, úgy az egész projektoros egység helyére legyen egy hivatalos alternatíva, amihez ugyan olyan átalakítási engedély, műbizonylat kötelező, mint egy fóliázáshoz, vagy szélvédő cseréhez, javításhoz. Nagyjából az összes gyártó ugyan azt a 4-5 felfogatás szabványú projektoros egységét rakta be a lámpába. (pontosabban amikor a Hellától, Osramtól) Optimálisabb vetítési kép lehetne, jobban eloszlatott fényintenzitás.
törlő:
Mikroszálas szövetből egy kis zsák a pálcikán, aminek a belső felén szivacs van, és ez van átitatva alkohollal. Ez a leggagyibb. Pont szenzortisztításra alkalmatlan, mert 1-2 szál mindig leválik, és néha csíkot is hagy, de erre, lámpát tisztítani, tökéletes.
[link]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz MC Pite #71392 üzenetére
Nagyjából ugyan arról beszélünk, csak pár dologban picit elbeszélve egymás mellett.
Most is tudnak olyan LED-et csinálni, ami levilágítja a csillagokat, az égről, tiszta sor.
De olyat, ami megfelel a mostani szabályozásoknak, tartós is, ugyan annyi a max fényereje, és egy az egyben, H7-es méret, még nem tudtak. Semmi kilógás, semmi plusz vezeték.Apropó Narva: Ezt a LED-es egységet próbáltam M2 lámpába. Próbáltam hajtogatni, a projektor mellé betenni a drivert, de mindenhogy pár mm híján pont úgy ne fért el, hogy rá tudjam tenni a lámpatest hátulját, úgy, hogy az ne tolja el valamerre a projektort. Érezhetően feszült az egész, a szervo meg folyamatosan dolgozgatott rajta, ami nem állapot.
https://lumenet.hu/narva-h7-ledHa marad a "sörpénzből" akkor az új Osramra, csak esetemben H7-ben lehet benevezek, (bár már 3 hónapja csak halogatom, most meg el is fogyott) mert a méretei alapján elég szimpatikusnak tűnik, de csak akkor, ha a lámpa bólintását mind a négy állásában tudom használni, és marad is hely pluszban. CC-nél fontos, mert ha le van nyitva a tető, akkor kapásból autómatikusan bólint rajta egy kicsit, mert az egész kocsi súlypontja hátrébb megy, és ha pluszba meg is van pakolva, meg hátra is beülnek ketten, akkor volt már rá példa, hogy 4-esig el kellett tekerni a kapcsolót.
Igen, elöntöttek a gagyik, de nem is teheted bele a kocsidba, egyiket sem, mert kiszúrják a színhőmérsékletéből, fényerejéből, hogy az nem halogén, és ha rossz napja van a szervnek, kiszed, és megbüntet. Ha engedélyezni kezdik, akkor mindenki elkezdi belepakolni a korábban általad is említett gagyit, mert ha mást lehet, akkor azt is lehet, és így exponenciálisan meg fog nőni a piac. (vagy szabályozza magát, és tényleg mindenki elkezdi másolni az engedélyezettet, kínában úgyis hagyománya van, hogy ami jó, azt tiszteletből is másolják)
[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71567 üzenetére
Tudom, én még úgy tanultam anno hogy nagy hidegben érdemes legalább a reflektort felkapcsolni ~ 1 percre majd le és várni pár percet és úgy indítani. A reflektor használatakor megindul az elektronok áramlása az akksiban és egy kis hő is keletkezik. Ezen két hatás miatt könnyebb lehet az indítás. De ha egy akksival pár év után már trükközni kell egy pöccre indulás miatt akkor az már azt jelzi hogy csereérett lett. Ez inkább a dízeleknél lényegesebb mivel maga az indítózás + az izzítás annyi ampert vesz ki hogy lassabb lesz az indítózás. Viszont ha nincs kellő dugattyú sebesség akkor az indítás se fog létrejönni csak a többedik fordulatra mikor a sürítőtér egy kicsit melegszik és a gázolaj könnyebben belobban.
[ Szerkesztve ]
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71653 üzenetére
Hogy mennyire jellemző azt nem figyelgetem de kapásból pár ami xW-40 és teljesen szintetikus.
Renault RN0700 / RN0710 jóváhagyással
Motul 8100 X-Cess 5W-40
Motul 8100 X-Clean 5W-40
Castrol EDGE Titanium FST 0W-40
Castrol EDGE TITANIUM FST 5W-40
Castrol EDGE Turbodiesel TITANIUM FST 5W-40
RAVENOL SSL SAE 0W-40
RAVENOL VSI SAE 5W-40
RAVENOL VST SAE 5W-40
És ha a Renault jóváhagyásokat mellőzük akkor van még pár másik is belőlük.
A Ravenolok teljesítményben kiemelkednek ( CCS, TBN és HTHS ) a többi közül főleg a VST ami kiváló paraméterekkel rendelkezik. Renault 1,5 dízelekbe (másba is) főképp ezen paraméterek nagy jelentőségűek. A Motul is hasonlóan jó de kedvezőbb árú.Más
"Ne felejtsük el, hogy az emberek fokozatosan szoknak hozzá az egyre romló gumihoz. Aki szinte csak egy autót vezet, nem veszi észre."
Ez mondjuk igaz lenne a négy évszakosra mert ott folyamatosan fent van a gumi. Viszont ahol nyári - téli garnitúra van ott a szezonális cserekor mindenképpen érezhető a különbség. Igaz hogy a téli és a nyári között de hát ez már egy lényeges pont hogy csere után igenis más lesz az "autó" tudása, viselkedése. Erre figyelni kell és az agyat is át kell állítani. Persze ezt sokan nem teszik meg és egy téli gumival is azt akarják elvárni mint egy nyárival és ugyanúgy tolják neki. Közben az útviszonyok sokszor drasztikusan megváltoztak. Ha valaki a gumiváltásnál érzi a különbségeket és mellette rá is treníroz egy kicsit annak azért előjön az ha a téligumi már nem teljesít rendesen. Ami a tesztpályát illeti biztos jó, én még nem voltam. Nekem a valós környezetben való gyakorlás is bejön.
Sokszor néznek is hogy ki az az idióta aki a havas vagy nagy pocsolyás parkolóban pörög, meg satura fékezget -
csabi94
őstag
válasz MC Pite #71707 üzenetére
Köszi a tippet! Alapvetően nem Renaultban gondolkoztam, viszont az L3-ról hallottam, hogy elég megbízható, és ez tetszik is kívül-belül. M3-al az a bajom, hogy nincs benne xenon. Nálam az alap lett, mert sokkal jobban lehet vele látni, ha meg esetleg már elhasználódott, tudok helyet ahol nagyon jól megcsinálják. A relatív nagy motor: 2.0 alatt azért nem vennék autót nagyon, mert többet kell a motornak dolgoznia. Ez a 2.0 szerintem pont az arany középút. Elég erős ha kell, de elég takarékos is. Az én felhasználási szokásaimmal egy ilyen dízel autót 5-5,5 között tudok tartani. Ha meg kell, megy.
(#71708) baluka6: köszi a tippet, a hátsó lábtér annyira nem zavar. Motortartó bakokról tudok, egy ismerősöm felkészített az elmúlt 200.000 km-e alapján.
(#71706) diablo1984: miért ne kéne? Maximum ha üzembentartóival "cserél gazdát", vagy rosszul gondolom?
[ Szerkesztve ]
-
shifty!
senior tag
válasz MC Pite #71736 üzenetére
A gyári gumiméretet tudom, saját szakállra megrendeltem 215/60 R16-ot rá.
95% városban (BP) megy az autó, nem sportol vele édesanyám, nem árúszállítónak haszálja, úgyhogy terhelési- és sebességindexet, német teszteket és a lehetséges kockázatokat figyelembe véve (meg azt, hogy a gyári méretben nem nagyon találtam elérhető árú, jó minőségű és raktáron lévő gumit) nyomtam meg a rendelés gombot.
Ha nagyon nem viselkedik jól vele, akkor pedig beruházok egy standard téli és nyári szettre az Espace-ra, ezt meg megkapja az én Meganeom.
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Csatravi
senior tag
válasz MC Pite #71869 üzenetére
Egyébként tudja valaki a C4 (0720) miben tér el a C3-tól?
A C4 alapja a 0720-nak de C4 ≠ 0720 . Így a C4 és a 0720 is eltér a C3-tól.
De megnézheted itt ha érdekel. Elég kiválasztanod a specifications résznél a vizsgálandó minősítéseket.Fura miért egyszerűbb adott márka olajainak fantázianevét megjegyezni (és jellemzően nem tudni milyen minősítésű olaj is az) mint csak a minősítést megjegyezni(ami bármilyen gyártónál használható infó).
Míg egy szabvány egy tól-ig értéket takar addig egy fantázianév mögött már ott vannak az olaj konkrét tulajdonságai. Tehát hiába tudom azt hogy A3/B4 vagy akármi más attól még meg kell keresnem a konkrét olajat (fantázianevet) ami a kellő paramétereket tudja. Szóval az hogy tudom hogy valami A3/B4 vagy akármi más minősítés azzal még nem jutottam sehova. Ezért egyszerűbb a fantázianév megjegyzése.
Illetve hogy miért jobb az egyszerűbbik (5W40 C3) olajból a drágábbik, mint jobb minősítésű középkategóriás (amennyiben a jobb minősítés is jó hozzá, pl 5W30 C4).
Az A3/B4 és a C3 között is van már különbség (pld 8100 X-cess 5W-40 vs 8100 X-clean ) a C3 hátrányára. Alacsonyabb HTHS, és sokkal gyengébb TBN érték. Az 5W30 C4 meg csak egyes modellekbe való. Az újabb olajok újabb tecnikai és környezetvédelmi követelményekhez lettek passzítva.
A véleményem a dci-k figyelembevételével formálódott. -
harry
veterán
válasz MC Pite #71967 üzenetére
Nekem annyira nem termeszetes, Focus I-nel legalabbis semmi legmozgas nincs 0 ventilator allasban, ahogy azt varnam (raadasul ott egy kulon kapcsoloval allitom at belsore, ha megis kapcsolok ventilatort).
De nem is igazan ertem amit irsz, milyen bovden? Ha 0 allasbol balra forgatom, akkor hallom, ahogy egy motor mozgat valamit (gondolom ekkor zar le a kulso resz felul, vagy valami legterelot allit), ES bekapcsolja a ventilatort. Na en csak az elso lepest szeretnem, ventilator nelkul (igazabol ezt varnam a 0 allapottol).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz MC Pite #71981 üzenetére
Ezt valóban nem tudom, hogy milyen fényerejű lehet egy ilyen filléres gané, de ezt csak bemásoltam, hogy érteni is lehessen, hogy mit szeretnék. Vannak ennél jóval drágábbak és nagyon nagy fényerejűeket is írnak az amazonon pl. A Laguna 3 (GT-ról van szó) pótféklámpája egy nagy lóf...fütty. Az a foncsor, vagy mi eddig sem nagyon rúgott labdába. Ha az eredeti ledeket kiiktatom és a helyére beteszek egy nagy fényerejű ilyen ledes megoldást, az kb pont szembe kapja a mögöttem lévőt és nem is kell, hogy máshova szórja a fényt.
Persze ez csak elmélet, és lehet, hogy valóban semmi értelme erre egyáltalán időt elcseszni, de attól én még kipróbálom, ha meg nem válik be, rendelek egy vadiúj gyárit.
-----------
(#71982) molnarpeter
Hát nem tudom, épp a fentebb írtak miatt ez már jóval macerásabb, mint azt beragasztani és már működik is, mint forrasztgatni, hogy hátha.
A másik autómban viszont túlzásba vitték a féklámpa fényerejét. Ezt addig nem is tapasztaltam, amíg nem álltam mögötte este, mikor a párom rálépett a fékre. Egyszerűen kibírhatatlanul vakító piros fényárban úszik minden, ehhez képest a Laguna 3 összes lámpája csak valami kis "izé", mert ennél egy db a háromból nagyobb fényerőt produkál.
Úton biztos frankó, másik megyéből is látható, de egy esti rendőrlámpa mögötti várakozásnál ez egyszerűen túlzás. Bár lehet, hogy 2019-ben ez a mérvadó féklámpafény a németeknél. Volvo S90-nek is, kb a fele volt az össz féklámpa erőssége , ami szerintem bőven elegendő.[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz MC Pite #72024 üzenetére
De azt azért te is érzed, hogy erősen kileng a mutató a "placebo hatás" érték felé?
Mert kb. ez olyan, hogy azért nem tankolod tele az autót, mert jobban gyorsul; hiszen a Forma 1 -ben is ezt csinálják, nem?"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen