-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65079 üzenetére
1.4 csak akkor ha rövideket mész vele. Jól megy az a motor is ha tényleg nincs más, de meg kell szokni a kényelmetlenségeit. 1.6 jobban összehangolt teljesítményileg.
Jellegzetes hibái a gyújtótrafók, Beru vagy Denso ami jó, a többi pár év alatt áthúz szigetelési hiba miatt és kuka. A hátsó torziós rugók hajlamosak elöregedni és lelapulnak, kis súlyra is leül az autó, végül el is törnek és tehermentesítőre ül.
Felső holtpont jeladó csatlakozója hajlamos kontakthibás lenni és akkor nem megy sehova az autó. Motor és váltótartó bakok hamar feladják a harcot, de aki elviseli hogy a váltó lötyög a kezében annak sokáig kibírja.
Vezérműtengelyek végén a szíjtárcsa ha hegesztett az esetleg elengedhet, de ezt csúnya hanggal jelzi is.
A fojtószelep és alapjárati motor szokása elkoszolódni, alapjárati problémákat okozva, pucolni kell. Tűzfal szigetelése lóghat, azt rögzíteni kell mert rosszabb kigyulladhat.
Diffi az a sok km-es autókban már búghat, ha csak pici hangja van akkor még elmegy olajcsere után sokat.
Kipufogót érdemes középen is rögzíteni, mert nagyon leng alapból és elől a rezonátorcsövet idő előtt szétszedi, nem drága, de a fél autót bontani kell alul miatta.
A fűtésradiátor hajlamos kilyukadni, ha nem cseréltek hűtőfolyadékot normálisan, ez is fél autó bontása. A váltórudazatnál a váltóolaj ereszthet egy idő után.
Légzsák visszajelző hiba az ülés alatti csatlakozó vagy a kormányösszekötő szalag, nem komoly dolog.Rozsdára nem hajlamos maga a kaszni, a kipuff, a rugók, a rugótányér, fékek csak ezek rohadnak, de nem vészesen csak mint minden autón.
Nem tudom minden eszembe jutott-e, de a hibáinak 90%-a olcsón és könnyen javítható. Összességében nagyon jó konstrukció és elpusztíthatatlan.
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65089 üzenetére
Közben még eszembe jutott a főtengelyszíjtárcsa elforgása meg a generátor szabadonfutónak a nyüszögése, de ezek is filléres tételek. Nem kell aggódni, ezekből a hibákból 1-2-3 jelentkezik egy autóban, nem az összes. Az előző tulajok megcsinálták a java részét már (jó állapotú autót feltételezve).
A tetőkárpit is le tud jönni, de ez minden autónál.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65520 üzenetére
Nyomogatni kell az ablaktörlő végén a gombot és akkor hozza elő. Egyszerre kettőt nem tud megjeleníteni, vagy fogyasztás, vagy napi, vagy össz km, megtehető út, megtett út stb.
Bár lehet szerelték többféle kijelzővel is őket, de a legtöbb nem tudja.Ha jól látom a ködlámpa visszajelző halvány világításából van egy kis izzó testhiba is.
Sokallom az alapjáratot ekkora vízhőnél, fojtószelep pucolás ráfér.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz atosan #65522 üzenetére
Az alizé felszereltség nem tudja az a fapad.
A többi igen, de az alizében is elő lehet hozni egy bajuszkapcsoló cserével.
A kontakthibákat gyorsan könnyen lehet orvosolni, a balhátsó lámpa csatlakozóját kell megtakarítani és kontaktsprayel befújni. (nem wd40)Egyszerre több adatot nem fog mutatni a kijelző, ez sajnos nem multi kijelző, de ha nyomod a gombot mindig vált egyet ahogy már meg is kaptad ezt a választ.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz atosan #65553 üzenetére
Az, hogy a gomb nem világít nen jelent semmit nekem se világított 3 hónapig. (nem volt időm kicserélni az izzót benne) az, hogy a hangszóró se szól az már a ráutaló jel, higy biz kábelkorbács törés lehet.
Műszerfalnál nézd meg az àtvezetőt az ajtózsanérnál.
Multiméter szakadásvizsgálat és egyből kiderül.Renault power
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz atosan #65589 üzenetére
Pl bemész a renault-hoz, hogy neked kell ez a program, de ott valószínűleg elküldenek a halál náthás...oda.
Vagy leszeded az egyik virágboltból, ha jól emlékszem, kb 16-20gb között van a mérete. Dialogys néven keresd.
De már ez is felesleges, tele a net online, vagyis a Renault Dialogys-ból csórt képekkel, rajzokkal és ahova viszed az egeret, ott cikkszámok alapján máris bármit be lehet azonosítani...sőt azonnal meg is rendelni, ha úgy tetszik. pl ez egy orosz, egy a sok közül, de még ez is simán átlátható, ha meg, pl chrome alatt benyomod a fordítást magyarra, akkor már egy dedós is megérti...[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65781 üzenetére
Kézzel simán hiába pörgeted, úgy csak a generátort tekered, az jó ha pörög.
A közepe mikor meg van szorítva akkor tartani kell a kulccsal, utána lehet kézzel forgatni a külső felét amin a szíj is fut, az egyik irányba el kell tudni forognia, a másikba nem.
[link]
Ez pl. hibás, mindkét irányban elpörög, a következő teljesen megszorult a tied lehet, hogy pont ilyen, a harmadik a jó. Ez alapvetően nem lenne gond amíg hazamegy vele az ember, az a gond hogy mivel a szíj rángatja a tárcsát az pedig nem csillapít, így mindig visszalazul majd hiába van anyaszomorítóan rátépve.Szerelőt szerintem csak Balatonfüreden találsz, azt is hétfő reggel. De persze próbálkozni kell, jó idő van hátha valamelyiknek jó a kedve is. Gumisokat, autóelektromosságit is lehet hívni hátha. Hova kellene hazamenni vele?
Egyébként tök újnak néz ki, lehet csak az előző szerelő nem húzta meg normálisan és azért lazult le. Bár persze egy új is tönkremehet.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65784 üzenetére
Azt nem tudom még sose szedtem szét az enyémet, de szerintem ezeknek már külön feszítőgörgője van, nem a generátorral kell feszíteni a szíjat. A képen alatta a bal alsó sarokban az pont az lesz talán. Azon lehet visszalazítani, majd rárakni a szíjat és megfeszíteni.
Az a baj mivel nincs töltés így hamar lemerül az akku, arról megy a gyertya, a benzinszivattyú, az ECU, ha lámpát nem is kapcsolsz. Ezek pedig lemerítik pár Km múlva, szóval tényleg csak az utca végéig megy el.
Vontatni lehet természetesen nem feltétlen kell tréler, de szervo meg ABS, fékrásegítő nem lesz úgyhogy lassan.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65788 üzenetére
Semmi fontosat igazából. Megy amíg az akku feszültsége le nem esik annyira, hogy az érzékelők elkezdenek megmarhulni, elkezd majd hibakódokat dobálni, aztán leáll teljesen.
Nem tudom mennyit fogyaszt egy ilyen autó az üzemeléséhez, de max egy órát tud elberregni fejszámolással, viszont most már kezd sötét is lenni, lámpával fél óra.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz atosan #65793 üzenetére
Látom lecsúsztam a dolgokról. Na szóval 13 as kulcsnyílású a feszítő, amit nyitni kell a szíj felrakásához.
Aksi le a generátor csatlakozóját húzd ki, testet vedd le, csavarjait vedd ki, a helyén nem lehet megszerelni, mert ezt izomból meg kell húzni és célszerszám is kell hozzá!Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #65798 üzenetére
Rá kellett keresnem a csillaggarázsra mit jelent, de már rájöttem.
Múlt januárban vettem az autót, mint friss és ropogós az ember vigyáz rá mint a szeme fényére. Beálltam az udvarba a ház árnyékába, le is takartam. Igaz már egy hónap múlva meguntam, hogy este ki kell takarni, reggel betakarni, ha esett és pára volt miatta akkor letörölgetni a párát óra és úgy betakarni, a szél sokszor leszedte róla, állandóan tisztának kellett lennie ne karcolja össze stb. Fogalmam sincs mi volt az a felhajtóerő ami arra késztetett, hogy egy hónap után még egész nyáron tovább takargassam, de takargattam.
Viszont az idén ez megszűnik, nem járok be az udvarba mert körülményes (szar a beálló, kevés a hely, karcolják a bokrok is). Kint nincs árnyék, letakarni se lehet (ellopják, lefújja a szél az útra mindenki engem anyázna). Meg meguntam.
F#szom bele.
A lendítőerőt az adta, hogy a másik kocsi ami már nincs meg, az végig a napon volt vagy 10 évig és a lakkozás megmattulásán kívül ami látható volt, de nem zavaró, más baja egyáltalán nem lett. Se a lámpa, se a beltér nem bánta meg, a műanyag díszítések lettek kicsit szürkések, meg az ajtógumik megfogták az ember kezét aztán ennyi. Mivel a Kangoo ugyanabból a festékből, műanyagból készült mint a Megane is, gyanítom az én kocsim se lesz túl ronda 10 év múlva (amúgy is 17 éves autó, mit simogassak rajta, használni kell). Jó mondjuk a Kangoo világos volt, a Megane meg sötét. a sötét autó jobban melegszik és a lakk is jobban látszik ha mattul. De nem érdekel, bátorkodom a napon hagyni. Ha ronda lesz se érdekel, nem életfeltétel nekem a patyolat tiszta autó, attól meg, hogy szétsüti a nap még működni fog rendesen, megbízható, biztonságos marad. A kormány az ragadni fog, az akkor is olyan volt mikor letakartam. A tetőkárpit már lejött, hiába takartam le (felrögzítettem mágnesekkel). Majd veszek valami kormányburkolatot.Most ezzel nem mondtam semmi érdekeset amúgy, csak amolyan önsegítés lelki békém megtalálása végett.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz atosan #66109 üzenetére
Az ablak befogó műanyag stift szokott eltörni és ha előre billen, de emel akkor nagyon valószínű, hogy a hátsó pattant el.
Próbáld ki, hogy kézzel ellentartasz, hogy ne tudjon előrebillenni, ha így fel le megy akkor csak az ablakot kell befogatnod, egy átmenőcsavarral mondjuk, csak vágj rá egy darab gumicsövet.
Az ablak üveg fémmel nem érintkezhet!!!Renault power
-
#89309696
törölt tag
válasz atosan #66246 üzenetére
Zárolajozó spré kell bele. A WD40 kontaktspré alapvetően, csak van benne olajozóanyag is, hogy a hatóanyag mélyebbre tudjon jutni. Meg hogy univerzálisabb legyen maga a termék, de eredendően kontaktspré. Nem alkalmas olajozásra, csavarlazításra, fúróolajnak, semmi ilyenre. Ezekre a felhasználásokra külön sprék vannak, illetve gyárt a WD40 is külön ilyen spréket.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz atosan #66568 üzenetére
Nekem is tavaly valamikor durván így kezdett el kinézni már a lámpa, már épp meg akartam rendelni az újakat, amikor egy barom meghúzta az autót és elmentem keresni karckiszedőt. Ismerős kihozta ezt, ez kiszedi...mondta. Jóvan, majd hiszem, ha látom, minden eltüntetett. Akkor mondta, hogy lámpaburákkal csodákat művel.
Szóval, ezt keresd. 3X 10 perc után /lámpánként jó erősen megdörgölve ezzel sonax szivaccsal, majd áttörlöd és felfényesíted...
Tehát, kb 5-6 percig ezzel a szerrel, majd a másik 4-5 perc fényesítés legyen, a lámpáim azóta is így néznek ki, pedig gondolhatod, hogy tartós 200-240 közti sebességeknél mi jóságot kaphattak az évek alatt, meg a folyamatos napfény etc...[ Szerkesztve ]
-
LamerGyuri
senior tag
válasz atosan #66663 üzenetére
Ez a szabadonfutó halott, a belsejének teljesen vége. Nem szabadonfut, hanem megszorul, és ezért tekeredik le.
A menet ép, a kép2-n levő alátétszerű távtartót majd tedd vissza az új feltekerése előtt."Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Gabady
aktív tag
válasz atosan #66735 üzenetére
Nyilván ez most a gyártók közötti különbség, de haver pilkingtonja tényleg kék. Enyémnek meg van egy halvány kékes árnyalata...
Jogos.
[ Szerkesztve ]
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
Gabady
aktív tag
válasz atosan #67153 üzenetére
Meg kellene nézni, hogy az 1/1 és az 1/2-es megane ablakemelője kompatibilis-e, (de gyanítom igen) mert van bontott hibátlanom....
*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 11 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 480GB NVMe - 2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
UHHH
senior tag
válasz atosan #67215 üzenetére
Sziasztok! 2016-os, főleg garázsban tartott Clio4, ha odakinn parkolok s esik eső, amikor kinyitom a bal egyet, akkor az ajtó felső sarkából pont rámfolyik egy kis adag víz. Már számítok rá. Nem hiszem, hogy a vízelvezető tömődött volna el, sose állok fa alá, amikor néha kinn parkolok.
[ Szerkesztve ]
Huawei 4G+ router eladó: https://hardverapro.hu/apro/huawei_b525_s-23a_lte_cpe_cat6_fuggetlen_4g_sim_ka/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Okos Otthon / Smart Home
- Elemlámpa, zseblámpa
- Peugeot, Citroën topik
- Építő/felújító topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Asztalos klub
- Windows 11
- Witcher topik
- További aktív témák...
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000