-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBlackDog
veterán
Sziasztok!
Egy (2003-as), 1.4 16V Thaliaval kapcsolatban érdeklődnék. Elvileg Alize felszereltséggel van. Kérdés, hogy ABS ehhez a felszereltséghez járt abban az időben?
Illetve mi a vezérlés csereintervallum (talán 120e kilométert, vagy 5 évet olvastam)? Ha minden igaz, akkor a mostani 60-70e kilométerrel korábban, de 7-8 éve lett cserélve. Nem tűnik repedezettnek az a szíj, amit lehet látni, viszont a tulaj elmondása szerint nedves időben indulásnál lehet hallani némi nyiszorgást. Mennyire viselne el ilyen állapotban 50-100 kilométert még szíjszakadást nélkül?Előre is köszönöm a válaszokat!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rob210 #61240 üzenetére
Bíztató a válasz! Elvileg márkaszerviz és -gondolom- gyári alkatrészre. Viszont az elmondás szerint a szervizkönyv nincs végig vezetve, csak 2-3 évig, utánna "elektronikussá" vált és állítólag a márkaszerviztől ki lehet kérni a szervíztörténetet. Kíváncsi vagyok, hogy 1) kiadják-e alvázszám bemondásra?, 2) mikor volt az a vezérléscsere?
-
BigBlackDog
veterán
válasz BigBlackDog #61241 üzenetére
Apró korrekció: ...
szervíztörténetet... > ...szerviztörténetet...Illetve még két emlék, ami most ugrott be a tegnapi Thalia megtekintéssel kapcsolatban.
- A motorblokk tetején, a műanyag burkolat alatt látszódott némi olajzás. Ez mennyire rossz előjel? Előfordulhat, hogy csak nem volt cserélve a szelepfedél tömítés az elmúlt 15 évben és ott szivárog az olaj?
- C oszlop és tető találkozásánál, az egyik oldalon repedezett volt a festék és 5-10 centivel lejjebb, a hátsó szélvédő szélén lévő árokban volt egy két köröm nagyságú rozsdafolt (nem púposodott körülötte a festék, csak felületinek tűnt). Körbemérve a festékréteg vastagságot gyári értékeket láttam, de kicsit furának tűnt. Thaliaknál ez vehető természetesnek? Elképzelhető, hogy a gyári fényezés ilyen minőségű (gondolom kicsi és relatív olcsó autó lévén nem prémium minőségű a fényezés sem)?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rob210 #61251 üzenetére
"...c oszlop tető találkozásnál, kireped a tömítőanyag ..."
Na igen, ez volt az első tippem, de elvetettem, hogy biztos rosszul látom. De ezek szerint az tényleg tömítőanyag volt és az repedezett meg, nem csak a festés. És alatta 10 centivel jelent meg ez a kicsi kis rozsdafolt, ami csak "felületinek" tűnt. Kicsit jobban összeállt a kép.
Egy ilyen hibának a javítása mennyire megoldható?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
BigBlackDog
veterán
válasz rob210 #61572 üzenetére
Gondolom, mivel nincs a vezérműszíj készletben ez a bordáskerék, így nem sokan foglalkoznak a cseréjével (úgy egyébként nem hallottam volna más típusokkal kapcsolatban, hogy gyárilag ilyen félresikerült lenne a konstrukciója).
Jól értem egyébként, hogy az a bordáskerék tud bűnös lenni, ami a főtengelyen van? -
BigBlackDog
veterán
Ha már a téma előjött; gyári rádió(s magnó) cserélése modernebb fejegységre mennyire bonyolult? Gondolom kell hozzá a kiszedőszerszám (bontóból lehet csak beszerezni, vagy van valami általánosabb megoldás is?), amivel ki lehet húzni a régit. Viszont a csatlakozó mennyire általános? Csak lehúzom és az újba bedugom az antenna + kábelköteg csatlakozóját és szólni fog? A kormányvezérlő, meg a kijelző nem annyira érdekel, el tudom fogadni, ha nem fog működni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Geri19831208 #61915 üzenetére
Motortartó bakok mikor voltak cserélve? Fordulatszám nem ingadozik?
-
BigBlackDog
veterán
Ha már vízhőfok; Thaliánál (2003-as, 1.4 16V) megfigyeltem, hogy nem teljesen áll be középre a vízhőfok. A melegedés sebességével nincs gond, viszont, ha fűtőm az utasteret (1-2. ventifokozaton és közepre tekerve a hőmérsékletszabályzót), akkor nem megy fel középig a vízhőfokmérő, hanem közép alatt fél-egy osztással megáll. Városban és pályán is. Ha 0-ra teszem a ventit, akkor szépen lassan felmegy kb. középig. Ez mennyire természetes?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
2003-as, 1.4 16V Thalia´-nál mikor gyullad ki a "szegénységjelző" (alacsony üzemanyaszint figyelmeztető lámpa)? Ma nap ért pirosba az üzemanyaszintjelző, előző tankolás óta 505 kilométer ment bele. Ha kigyullad, akkor még mennyit lehet vele menni?
Kb. 7-7.5 liter/100 kilométeres fogyasztásra saccolok, ennél többet nem hinném, hogy kért volna az utolsó tankolás óta. Ebből kiindulva még kéne lennie benne 10-13 liter benzinnek. Viszont ahhoz képest már pirosban van az üzemanyagszintjelző, amit kicsit meglepett. Vagy ez ilyen és fogadjam el?
-
BigBlackDog
veterán
válasz LamerGyuri #62344 üzenetére
Még nem világít, akkor rosszul írtam. Gyújtás ráadásánál világít egy fél másodpercig csak, máskor még nem láttam működni.
-
BigBlackDog
veterán
válasz AMD Power #62396 üzenetére
Nem olcsóak. Ezekbe még a 8 szelepes, 75 lovas motor van. A 16 szelepes, 98 lovas motor sem egy erőgép, de azzal már városban bőven lehet dinamikusan közlekedni és autópályán is képes haladni 130-as tempóig. Meg aztán ez a "ronda" Thalia, a tapasztalaim alapján emiatt olcsóbb is, mint egy hasonló Clio. Pedig a puttonya iszonyat nagy (én meglepődtem, hogy egy S60-hoz képest is még nagyobbnak tűnik).
Hozzánk egy két évvel idősebb, ~140e kilométert futott példány érkezett nemrég. 98 lovas 1.4-es motor van benne, meg klíma, villanyablak, vonóhorog, két lufi. Árban azért olcsóbb volt érezhetően a linkelt példányoknál. Szerintem 2005 körüli évjáratú Thaliából 450-500e Huf körül már kell legyen szebb példány is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz AMD Power #62461 üzenetére
Szerintem igen, legalábbis nekem pozitív a tapasztalatom. Amit még megtudtam nemrég Robtól, hogy a nyolc szelepes 1.4 még csak euro 2, míg a 16 szelepes már euro 3 (ami szmogriadó idején számíthat).
Pl. elsőre ez az első tulajos példány nem tűnik rossznak, ha nem gond a távolság.
-
BigBlackDog
veterán
válasz AMD Power #62470 üzenetére
Nem annyira vészes, mint gondoltam. Én S60 után ültem bele, mert a Volvo helyett kellett valami "városi harcigép" (cég beljebb költözött).
Dinamikusabb, mint gondoltam, budapesti forgalom ritmusát simán lehet tartani. Pályán 120-130 körül is még tud gyorsulni kényelmesen (kisautóhoz képest). Fékek szintén jobban teljesítenek, mint vártam. Futómű teljesen korrekt az itthoni útviszonyokhoz, ráadásul meg is van emelve, emiatt a padkák sem jelentenek veszélyt. Ennek ellenére bőven nem annyira dölöngél a kanyarokban, mint gondoltam. Viszonylag csendes (roszzabbra számítottam), kényelmes a méretéhez képest (165-170 cm vagyok) és nagyon nagy a puttonya. Szerintem teljesen kultúrált jószág és az ára is a helyén van. Én pozitívan csalódtam benne bőven, így egy hónap használat után.
-
BigBlackDog
veterán
Itt is érdeklődnék, hátha kapok bővebb infókat. Szóval egy 2003-as Thalia hangrendszerének okosítása és minőségjavítása lenne a cél (fejegység és hangszórók cseréjével). Fejegységgel szemben támasztott egyedüli elvárás a Bluetooth megléte. Viszont hangszigeteléssel, kábelcserével, kábelezéssel nem bajlódnék.
Most, ha minden igaz, négy darab, 13 centis hangszóró van a járműben (kettő darab az első ajtókban és kettő darab a kalaptartóban). Műszerfal tetején lévő csipogók rácsa megvan, de mögöttük hangszóró nincs, ahogy láttam.
Kérdés, hogy ha cserélném mind a négy gyári hangszórót valami jobb minőségű (pl. Hertz), 13 centis koax hangszóróra (+ cserélném a fejegységet is), akkor lenne érezhető javulás hangminőség terén? Bármilyen téren lenne visszalépés a gyári hangszórók után?Autóhifis topikban a koaxról elég rosszak a vélemények, inkább a komponens szetteket javasolják, amihez viszont meg kéne bontanom a műszerfal burkolatot és kéne kábeleznem is. Ezt egyelőre elkerülném.
-
BigBlackDog
veterán
válasz LamerGyuri #62520 üzenetére
Köszi a választ.
"A műszerfal felső burkolat alatt nem kell kábelezni; gyárilag oda vannak húzva a csatlakozók a magassugárzóknak." > Gondolom azért hangváltó nincs gyárilag beépítve, így azért azzal még játszani kéne. Megnéztem, hogy az a két kör alakú rácsot le tudom-e szedni a műszerfal tetejéről, de nem úgy tűnt, hogy csak egyben, az egész műszerfalburkolattal együtt jönne le. Annak meg nem merek nekiesni.
Most ami szimpatikusnak tűnik (többek között az egyszerű beépítés miatt is):
- Fejegységnek KENWOOD KMM-BT304
- Mellé pedig két pár Hertz Audio ECX 130.5 hangszóró előre és a kalaptartóba.Kérdés, hogy:
- Ezeket a koaxális hangszórókat teljesen el kéne feljetenem, vagy azért a fenti Hertzel már lehetne elérni a gyárinál sokkal normálisabb hangminőséget is?
- Hátul ugye gyárilag 13 centis hangkeltők vannak. Mennyire megoldható, hogy pl. 16 centieseket esztétikusan be tudjak varázsolni?
- Ha maradna hátul is a 13 centis pár, akkor van értelme egyáltalán oda betenni valamit, vagy csak kössem le a gyáriakat és kész?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Én azon lepődtem meg, mikor a kelenföldi B4umg4r1nernél megrendeltük a ~2800 Hufos javítófestéket és közölte emberünk, hogy 2 nap múlva itt lesz, de be kéne fizetni az összeg 90 százalékát foglalóként (nem, nem előlegként). És két nap múlva tényleg ott volt, igaz elég mélyről áshatták elő, mert már csak 2-3 hónap volt hátra a lejárati idejéig.
Egyébként Rönyó márkaszervizből létezik ajánlott, ahol normálisan dolgoznak és normálisan is állnak az emberhez?
-
BigBlackDog
veterán
válasz eTrade #62558 üzenetére
Le lett kenve néhány kőfelverődés, meg néhány apróbb karc-meghúzásnyom. 50-60 centiről kb. látszik a javítás helye, mert nem teljesen síkban van, de a szín látszólag ugyanaz ilyen kicsi hibajavításoknál. Ha nagyobb felületet kéne kezelni, akkor már nem ezzel mennék neki.
Most már egyébként nyár vége óta nem a kivezető szakasz mellett vannak, hanem beköltözött a teljes szalon a kelenföldi kocsiszín mögé.
(#62559) Bonnielv: Asszem ez a hozzászólás nem lesz hosszú életű...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Ma megvolt az első, kicsit hosszabb út (Biatorbágy -> Győr) az 1.4-es Talicskával. Kellemesen csalódtam benne. 100-110 km/h tempóig egész élhető a zajszint, afelett már azért megjön a hangja a motornak.
Viszont 130 körül sem éreztem azt, hogy teljesen elfogyott volna. Érzésre kb. olyan, mintha nagyjából az 1.8-as ex UFO Civicem dinamikáját hozná (EU3 98 ló, 127 nm, 980 kg vs EU4 140 ló, 174 nm, 1270 kg), csak 5000 felett az 1.4 gyorsabban elfogy.
És ahhoz képest, hogy kicsivel meg van emelve a Cliohoz képest (ha jól tudom), nem éreztem különösen instabilnak sem.Ráadásul most, hogy egy-két hete Rob mester kitisztította a fojtószelepet, meg kicserélte a felső motortartó bakot és a váltórudazat perselyt olyan lett, mintha 5-10 évvel megfiatalodott volna. A váltókar megvezetése pontos, alacsonyabb fordulaton, induláskor nem remeg és nem fulladozik és mintha közepes és magasabb fordulaton is jobban menne picivel.
-
BigBlackDog
veterán
válasz #89309696 #63413 üzenetére
Thalian is hasonló a helyzet. Régi termosztáttal kb. kétszer ekkora volt a mozgástér, az újjal nagyjából az általad linkelt képen lévő két vonal között mozgolódik (a sebesség és fordulatszám függvényében).
Például mai megfigyelés; hosszabb pályázás után, lehajtó végén álltam a stop táblánál és nagyjából középre beállt. Miután kikanyarodtam a főútra és váltottam a hármast, már lejjebb ment majdnem egy osztásnyit. Aztán pár kilométer után ismét felment majdnem középig.[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rob210 #63422 üzenetére
Vagy úgy. Igazából ez bennem is felmerült, hogy az a víz biztosan nem 89-90 fokos fixen miután egyszer bemelegedett. Csak más autóknál (Opelek, Volvo, UFO Civic) mind azt tapasztaltam, hogy középre beáll egyszer és úgy marad. Viszont akkor simán lehet, hogy középső állást mutat fixen ezeknél mindig, ha "üzemi" tartományban van a víz hőmérséklete (ha jól tudom pl. VAG-nál 75-80 és 100-110 fok között 90-nél áll fixen a mutató)
-
BigBlackDog
veterán
válasz kopi72 #63480 üzenetére
"japan, del koreai autoktol szabadulni kell 5-7 ev utan, mert piszok dragak az alkatreszek es nincs sok utangyartott."
Mondjuk egy Swift-Ignis vonalon elindulva szerintem az alkatrészárak sem lehetnek olyan szörnyűek. Saját tapasztalat inkább az, hogy japánoknál a kopó-fogyók ára teljesen elviselhető, viszont az tény, hogy az egyéb alkatrészek azért húzósabbak.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Most kicsit meglepődtem. Tankolásból visszaszámolva 6.3 l/100 km fogyasztás jött ki a 1.4 16V Talicskára. Ez kb. 400-450 kilométernyi M1 volt, többnyire 100-110 km/h sebességgel (emi néha 80-90, néha meg 130 körül volt).
-
BigBlackDog
veterán
válasz DonThomasino #63525 üzenetére
Miért akarnád kikapcsolni a légzsákot? Nem akarod használni, ha kellene?
"Kell ezzel foglalkozni?" > Szeretnéd, ha működne a lufi, ha kell?
Én elvinném megnézetni szervizbe, tippre esélyesnek látom, hogy valamelyik csatlakozás kezd szétcsúszni/oxidálódni.Rob gyorsabb volt.[ Szerkesztve ]
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz BLUE TORNADO #63693 üzenetére
Én -30-as Sheront töltöttem bele. Biztonság kedvéért előtte megmértem a fagyáspontját, valóban -30 körül volt. -40 Prelix is hozta a -40 körüli értéket és azzal sem fagyott tavaly. Nem lehet, hogy nem fagy, hanem csak egy homályos réteget hagy maga után?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #63803 üzenetére
Esetleg még nézz szét itt. Viszonylag nagy a választék.
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #63816 üzenetére
Elvileg kell lennie egy matricának vagy a bal oldali B oszlop aljában, vagy a tanksapkaajtón (vagy valahol), amin írják az ajánlott guminyomást. Én arra állítanám be a hideg gumi nyomását. De tippre azt a 2.1 bart nem mondanám rossznak.
-
BigBlackDog
veterán
válasz sonny007 #63874 üzenetére
4. A váltóbox műanyagát én leoldottam és hátrahúztam. Ehhez kivettem a hamutartót, ami alatt volt egy csavar, illetve a burkolat végén kellett két még csavart kitekernem, ha jól rémlik. Ezután elől, a lábtérnél kellet kicsit kifelé húznom, hogy kipattanjon a rögzítés. Így már mozgott és alulról ki tudtam nyomni a központi zár kapcsolóját, amiről lehúztam a csatlakozást. Talán még a szivargyújtót és a vészindex kapcsolót is le kellett húznom és ezután már hátra tudtam húzni eléggé.
Ha a fűtéspanelnek kioldottad a két csavarját, akkor emlékeim szerint felfelé nyomva kipattan a helyéről, majd hátrafelé alul ki tudod buktatni (ehhez kell hátrébb húzni a váltóbox burkolatát). Ha kint van, akkor a hátoldalán már látod az izzók foglalatát. Én egy hegyesebb fogóval óvatosan kicsavartam ezeket és ment mindkettőbe az új izzó.
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #64273 üzenetére
Nagyobb gázadáskor felpörög a motor (fordulatszám elkezd növekedni), csak nem gyorsul az autó ezzel arányosan? Ha így van, akkor én kuplungra gyanakodnék.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz rayoliviero #64301 üzenetére
Hüle kérdés, de a kuplungpedálon nincs a lábad rajta, felengeded váltás után teljesen? A kuplungpedál visszajön a kiinduló állapotába, nem ragad, nem marad kicsit benyomva?
-
BigBlackDog
veterán
válasz sesomaru1989 #64345 üzenetére
Gondolom, ha a hátsó ablakfűtés be van kapcsolva, a nagyobb terhelés miatt megemeli automatikusan kicsit az alapjárati fordulatszámot (legalábbis én az eddigi autóimnál ezt vettem észre).
-
BigBlackDog
veterán
válasz DonThomasino #64357 üzenetére
Gondolom nem jön ki, csak szerencsével a kiegyenlítő tartályba csoportosul át.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Milyen TV-t vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Politika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Trollok komolyan
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- 3D nyomtatott versenypályák