Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MC Pite

    veterán

    válasz Xantomas #71385 üzenetére

    Retrofit ledet elvileg nem lenen nehéz engedélyeztetni (ahogy a lakásba) az E27nél történt mondjuk). H7 izzónak megvannak az előírásai; foglalat, méret, vetített kép, fényerő, színhőmérséklet, stb. Úgy vélem ledre sem lenne nehéz ezt módosítani. Meghatároznak a vezető gyártókkal egy értelmes tól-ig tartományt (led felületek legnagyobb maximális távolsága pl 2,5mm, fényerő akár maradhat is -kivéve H4, ahol emelni kellene- és a színhőmérséklet mondjuk lehetne max 5500-6000K). Hőleadásra, hővédelemre, driver méretére és funkcióira is kell pár szabályozás, és ha megfelel keretek között van a fényforrás, akkor úgy világít a lámpában, ahogy az izzó - ez lenne elvileg a retrofit lényege.
    A Philips/Narva H7-ese nagyon nagyon közel van ahhoz, hogy bármibe berakd! Az izzót jót vetít mindenben, konszolidált fénnyel (kb 1800-1900 lumen, a Vitara/S-Cross kicsit erősebb fényt ad, ami papíron 2000-es), és 2 féle adapter árulnak hozzá spéci bajonettes autókhoz (pl Opel). A driver is bordás, hajlított, szinte mindenhova befér. Biztos hogy lesz olyan ahova nem. Oda veszel Osram 67211CW-t, vagy egyéb nem külső driverest. De a Philipsnek is azért van külön (a driver), hogy extrém kicsi lehessen a beépítési mélység(röhögve befér M3 fényszóróba, ahol csak a stekkernek van csak hely), mindenki meg tudja mérni melyik a jobb neki.

    Értelek; de nem akkor fognak megindulni a gagyik; hanem már elöntenek minket a gagyik, alig találsz normálisat! Te találsz ha utánajársz, de az emberek 98%-a nem tudja melyik a gagyi. Ha lekoppintják az engedélyest, még mindig százszor jobb, mint a mostani használhatatlanok.
    Ma egy ilyet hozott be az egyik kolléga hogy létezik hogy ez kalap szar? Mondom igen, mert nem tudja a polaritás fordítást(H4!), 1100 helyett max 300 lument tud, és ezt nem az útra, hanem mindenhova, fénypaca formájában tudja.
    Inkább egy osram hamisítványt vegyenek - de eredetit sem vészes 25-30k körül.

    Mi lenne a led előnye változatlan fényerő mellett?
    -Szélesebb kép, a fényszórót teljesen kihasználja (az izzók nem, középre koncentrálnak) [link]
    -Fehérebb fényre érzékenyebb a szemünk, azaz 6000K 1500 lument bőven világosabbnak, kontrasztosabbnak látunk mint 3000K esetén.
    -Homogénebb a fény.
    -Olyan erős lenne távol a fény mint emelt fényerejű izzónál, fehérebb mint az emelt színhőmérsékletűnél, és tartósabb mint az extratartós, egy fényforrásban.
    -A normális forrasztás jobban bírja, mint az izzó (a vezeték még egyenes megy utána jó darabig a csőben). Az NSSC H4 fényforrásom 2 évet, kb 60.000Km-t volt használatban, és most is megy az új tulajnál. Szerintem felér egy izzóval (Ez volt az, még a régi lámpában.)

    Nem értem azt hogy 'annyi fénye lesz mint egy halogénnek'(7-8 év múlva), én azzal küzdök, hogy alig találok elég gyenge fényforrást a refimbe. Viccen kívül.
    A tompítottam 16W-os (Philips), így aránylanak egymáshoz az izzóval. Na, általában 20-30wattosak a kínaiak, épp most is bő 25W-os van a refiben, ami jó, mert szárítja a nedves aszfaltot előttem, de szar, mert nagy a különbség mikor lekapcsolom (ezért van úton egy 12W-os, ez kb annyi fényt ad mint az izzó). És ezt éveken át tudják (a normálisabbak, nem az 5000Ft-osak). 2017 óta saját autókban 10 fölött van a ledek(tompítottba való) száma amit használtam/teszteltem, ismerősök autóival telepítettel húsz fölött vagyok (és most is jön 3).

    Vetítőlencsével még nem, de ködlámpával(+drl) megcsinálták már a retrofit fejlesztés legális lehetőségét.
    Meg is rendeltem a pálcákat már, köszi a tippet.

    [ Szerkesztve ]

    <ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k, Újszerű Garmin Vivoactive 5 fehér 65k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html

Új hozzászólás Aktív témák