- Kína miatt izzad a német robotipar
- eBay
- Windows 11
- C# programozás
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Béta iOS-t használók topikja
- Nagy fordulat jöhet az OpenAI-n belül
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózatokról alaposan
- Microsoft Excel topic
Aktív témák
-
-
válasz
Flashback #2501 üzenetére
15000-enként olaj?
wtf... xD Akkor két olajcserénél többet ne számolj
Olajcsere: szűrős motornál 4500-5000km (pörgősre a kevesebb vonatkozik)
nem szűrősnél 4000-4500 (ugyancsak)
Karbantartás:
lánc (tisztítás, láncspré, utánállítás 500kmenként) nyúlástól függően lánc-lánckerékcsere (ez egyszerre történjen)
blokk: szelepállítás, vezérlésállítás (hacsak nem fogaskerekes a blokk) ez olyan 8ezrenként, szeleplapkázás 40ezrenként kb. Légszűrő: papír 10ezrenként pucol, vagy csere. legkésőbb 20ezrenként. Szövetszűrő 8ezrenként kimos (nem mosógépben), befúj (légszűrőolaj)
Télen akksi ki, kéthetente rátölt töltővel.
Tavaszonként minden érintkező átfúj nem elpárolgós kontaktsprével (vagy grafitos zsír, ez jobb)
Ezenkívűl kétévente hűtővízcsere, fékolaj-telóolajcsere.meg mosni nem árt néha.
Gumit meg úgy eszi, ahogy húzod neki. Ajánlom a Metzeller Roadtek Z6ot, vagy a Continental RoadAttack-ot. Komoly hegymenethez valami sportgumit, de ez gyorsan kopik
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Integra
titán
Honda Introduces 2008 CBR1000RR
by staff
Friday, September 28, 2007Torrance, Calif. -- American Honda Motor Company announced today an important addition to its 2008 motorcycle lineup: the CBR1000RR.
A completely new machine from the ground up, the CBR1000RR reinforces Honda's legacy of creating breathtaking breakthroughs in the literbike class and establishes a new pinnacle of sportbike performance and rideability.
"The CBR1000RR represents the ultimate in Honda's sportbike technology, with innovations that will establish new performance standards in all aspects of the open class," said Honda Motorcycle Division Press Manager Jon Row.
With the addition of the CBR1000RR, American Honda's powersports product line now encompasses 58 models, many of them all-new or significantly redesigned.ENDS
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
hát mindenki bánhatja, hogy nem jöttetek, hatalmas show volt ma Mezőberényben.
-
zsoltee10
addikt
Azért ez nem egészen így van szerintem, túlzol. szűrős motornál 6000-ként olajcsere.
lánc: akkor kell fújni sprével, ha kifényesedik, ez lehet 300km, de lehet 800 is.
blokk: ne viccelj már, 8000-ként szelepállítás?? Nálam talán majd 30-36e környékén.
ezek az én tapasztalataim egy 650-es motornál.
Gumi: túrasport esetén Nagyon jó a Michelin Pilot Road2, azt nekem találták ki, bár még a gyári gumi szettem sokáig elmegy, mert szolidan használom. A Continental RoadAttack inkább olcsó, mint nagyon jó, de ahogy én használom, nekem elég lenne. Road2 azért jó, mert elvileg a középső sáv keményebb keverék, így nem kockásodik könnyen, és lassabban kopik, a szélső sávok pedig puhábbak, így jobban tapad kanyarban. Tapasztalatom még nincs, de lesz. -
DroneZ^
őstag
robogomba 10.000-ret, 125ösbe 8.000-ret és még 2ezret 1 kis 50-esbe toltam be 2 nyár alatt...
ami pont 20
-
válasz
zsoltee10 #2511 üzenetére
Ez nem túlzás. Ezt hívják gondoskodásnak
Olaj a vére a motornak. Mivel álltalában minden motort kiforgatnak 8-10ezerig... talán gyorsan kopik
Azért írtam szelepellenőrzésnek a 8000et, mert szakszervízben 8ezrenként ellenőrzik, egyúttal a vezérlést is. Szelepállítás álltalában 40-50ezrenként esedékes. De ha az egyik 8ezresnél már határon túl van, akkor korábban is beállíthatják.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsoltee10
addikt
azt mondd meg nekem, hogy ha 8ezrenként kell ellenörizni a szelepeket, akkor miért nem nyúlnak a motoromnál a szelepekhez, csak 30-36 ezernél. Legkorábban.
Én nem érzem úgy, hogy az én motoromban 5000-nél ki kellene cserélni a modern szintetikus olajat, hogy aztán 6000-nél megint kicserélje a szervíz.
Arról nem beszélve, hogy nagyon ritkán forgatom 6000 fölé.
Egy kihegyezet kis 400-as motort sürübben kell karbantartani, de szerintem ne általánosíts, nem minden motor egyforma. Egy nagy Boxer BMW-ben is 4000-nél cserélnél olajat, amikor a gyári intervallum 10000km, és 7-8000-nél nem forog többet? -
válasz
zsoltee10 #2515 üzenetére
Legújabb európai autókban is 30ezer a gyári olajintervallum. Te azt betartanád?
Attól is függ, mennyi olaj kell bele ugye. Ha 8 liter menne bele, akkor simán 10ezer az intervallum. 3.5 liter azért gyorsan elkopik
Jó, lehet, hogy ez az egyéni hülyeségem, de én szeretem, ha nagyjából mindig friss olaj van benne. Mindegy is.Szelepeket nekem 8ezernél ellenőrizték a 125ösben. Ha jól tudom, minden 8ezres szervíznél ellenőrzik, pedig az elég új motor.
Mindenki másképp gondolkodik, én így.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
válasz
Integra #2516 üzenetére
előről kinéz valahogy, de oldalról, azzal a fél méteres rendszámtartóval. Mi lesz, ha esik az eső? Ha teszel rá valami normális rendszámtartót, esetleg leszereled ezt, és megy az idomra a rendszám, meg az index, akkor telenyomja a hátad vízzel. Fasza
Legalábbis az utasét tuti...
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
zsoltee10
addikt
mondtam, hogy az autómban megvárom a 30ekm-t? nem, 15e körül cserélem.
szerintem 6000-t kibír az olaj. többet nem nagyon. egy 125-ösnél elhiszem, hogy 8000-nél kell szelepet ellenörizni, de egy nagyobb motornál teljesen felesleges, 8000-nél még nem is nagyon van mérhetö kopás. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
zsoltee10 #2515 üzenetére
Én sem nagyon hallottam arról hogy minden szervizintervallumnál leszedik a szelepfedeleket ellenőrzés céljából, sőt inkább minél kevesebb dologhoz nyúlnak hozzá. Egy szervizkönyvben sem olvastam a "CHK/Valve 8 000km - pipa" feliratot...
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ha az van írva szervizkönyvben akkor miért ne tartanám be? Ezért vállalnak garanciát rá. Én nem terhelném a pénztárcámat feleslegesen, meg ha rengeteg embernek, akik nem is értenek hozzá, és csak hajtják azt a sok autót, mindez bevált, akkor nekem miért ne válna be?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz
Topiccsendőr #2520 üzenetére
Vezérlésállítás = vezérműlánc ellenőrzése.
No mindegy, én maradok a bevált 4500-5000-es cserénélどんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Integra
titán
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
ALI_G
veterán
válasz
zsoltee10 #2528 üzenetére
neked van benzinkutad?
egyébként nem mintha nem akarnék többet motorozni, de hát ennyi jött ki idén. Talán még pár 100 belefér tél előtt, de akkor már megkéne fontolni, hogy olajcsere télire. De 3000 km-t hol teszek meg ősszel?Milyen bulik lesznek még idén ami motoros? fejből, googlelel nekem is megy, de csak a nagydurranások érdekelnek amikre fejből emlékezik az ember.
-
válasz
Integra #2526 üzenetére
Azért egy MV Augusta az nem kymco
Megkockáztatom, hogy alig van nagyobb szervízigénye mint egy Suzukinak. Hondát nem mondok, de Suzut igen.
Pár ismerősöm jól mondta.
Felnit, lengőkart rugóstaggal, meg első futóművet bele egy 1000RRbe (szigorúan az első gen-be) és van egy fain motorod.Azon gondolkodtam, hogy mit jelenthet a "radial valve"
Lehet, hogy magamhoznyúlnék, ha az amire gondolokSajnos, nekem a mostani új keleti motorfelhozataltól nagyon elment a kedvem, mindenféle Nihon motortól. Pedig tiszta a lelkem, imádom a Hondámat, de ezek az újak... valami katasztrófa
Ez az MV pedig most nagyon megtetszett. Brutálisan szép.
Főleg a fekete-szürke.
Tessék: [link] Lehet mazsolázni, mit tud
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Topiccsendőr
addikt
Azért van a láncfeszítő, hogy feszítse, meg hogy ne kelljen mindig ránézni...
Szerintem teljesen felesleges a 4 500 km olajcsere, mert a csak pályán gyilkolt gépekben cserélnek ennyi km után, illetve némelyikük 3 000-nél. A tiéd annyit nem kap a szájára.
De ha neked ennyi pénzed van, nem az én dolgomNem menekülsz a csendőrség elől.
-
válasz
Topiccsendőr #2533 üzenetére
Nincs ennyi pénzem, de inkább az 1500forintos Q8 SBK-t cserélem 4500anként, mint a 6000-es motult 6-8ezrenként
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
tildy
nagyúr
válasz
Topiccsendőr #2533 üzenetére
hyonál is 4000kmként van olajcsere
Igaz szervízintervallum is annyi.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
stargazer
senior tag
válasz
[lAyCsI] #2537 üzenetére
hát köszi csak az a szar hogy ha most a pót nem sikerál akkor cseszhetem és mehetek megint kresz-vizsgázni is, mert letelik a két év elévülési idő (tavaly előtt decemberben kresz-vizsgáztam)...
tegnap hazafele menet egy rendkívül érdekes szituáció történt velem (?). megyünk kocsival, mögöttem egy külföldi citroen. feltűnik a szembejövő sávban egy motor, erre elkezd engem előzni a citroen. namost én lehúzódtam amennyire tudtam, de a motoros ki volt akadva rendesen, be is mutatott a citroenesnek. kicsit ambivalensek az érzelmeim a dologgal kapcsolatban. persze nem tudhatom hogy konkrétan EZ a motoros szokott-e előzni miközben rendesen van szembeforgalom (mondván hogy úgyis elfér a két autó meg a motor egymás mellett) vagy nem, de hát ilyet igazábol meglehetősen sokszor látni. akkor miért gond ha az autós is úgy véli hogy elfér egymás mellett a 2 autó meg a motor? persze lehet hogy az adott motoros soha nem előz szembeforgalomban, és ezért elvárja hogy mások se tegyék, dehát nem lehet tudni, mikor épp milyen pilóta ül a motoron. és a nagy számok sztem is azt mutatják hogy több motoros szokott előzni két kocsi között mint amennyi nem. nemtudom csak érdekes na.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
ALI_G
veterán
válasz
stargazer #2544 üzenetére
az szeritnem veszélyes ha szemből rád előznek (te/én a motoron) és neked teljesen le kell húzódj az út legszélére, hogy elférjetek 3an. Namost ok hogy elférünk, de az út széle ált. teljesen ki szokott lenni járva. Két autó között meg nem előztem még soha, annyit kibírok várni, hogy ne veszélyeztessek senkit, utánna meg úgy is mehet utamra.
-
tildy
nagyúr
válasz
stargazer #2544 üzenetére
Kicsit más dolog azért motorral két autó közt KÖZÉPEN elmenni (helyesnek semmiképpen nem mondanám ), mint úgy, hogy a motorosnak kell szélre húzódni. Remélem nem kell elmondanom miért, főleg, hogy ALI_g már szépen leírta.
Motor nem tud úgy biztonságosan lehúzódni padkára, vagy szélre mitn egy autó"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Lakott területen kívűl, főút, nekem enyhe balos kanyar, a szembejövőnek enyhe jobbos. Ergó NEM láthatja a szembe jövő forgalmat. Tömött, zárt kocsioszlopot, (2 autóra 3 nyerges jut) nekiáll megelőzni. Én meg jövök szembe. Igaz, szolgálati kocsival, de ha mondjuk személyautóban, vagy ne adj Isten, épp motoron (amivel nem 80al szoktam menni) tutira nem vettem volna észre. Semmi para nem volt, mert ráálltam a fékre, lehúzódtam, és elfért.
Persze, ha motorral jöttem volna, és esetleg le tudtam volna menni az árokba, akkor is az én kurvaanyámat, meg a hülyeköcsögmotoros. (onnan tudom, hogy a város másik végén ugyanígy halt meg két ismerősöm. Ami tavasszal volt 3as motoroshalál a 71-esen Almádi után.)Ha rendőr lennék, ilyenkor villogó fel, és jogsi bevon.
どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
ALI_G
veterán
skaccok és tildy (
), adjatok már tanácsot, hogy a láncomat hogy mossam le fémig?
Eddig azt csináltam hogy spriccolóval lefútjam brigecioillal, az erősebbikkel, nem a keverékkel. Namost az "elég" jól le is hozza, de messze nem tökéletes. Kellene vmi egyszerűbb és jobb módszer.
Arra gondoltam hogy vmi kis "vájút" kellene eszkábálni fémból ami olyan kialakítású, hogy a lánc pont beleérjen, de ne follyon ki belőle az anyag és ahogy forgatom körbe a kereket, úgy minden láncszem beleérne és tök tiszta lenne mikor lemosom vízzel. Csak hogy a lánc legalacsonyabb pontja nekem nem hozzáférhető...
ötleteket várok.