- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Aktív témák
-
ferkoboy
aktív tag
Szerintem ez a homály szép lassan meg fog szünni.
Tisztitsd meg jo alaposan, s ne sajnáld azt a folyadékot.
OptiFree jobb ugyan hozzá (én is azzal használom, SoloCare Aqua-t is használtam, de nem jött be), ha másnem az megoldja ezt a gondod.
Addig is kitartás.
A lencse alapanyaga nagyon jó, gyakorold hordásban a fokozatosság elvét. 16-18 órát is bennt van nekem néha, s semmi bajom vele.
Sry midenkitöl az offért.
A lényeg, hogy MEGVAN A MOTOR!
[Szerkesztve]Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
-
#25954560
törölt tag
azert, hogy ne a vegsebesseg hajkuraszasa legyen a fo cel. 300-at mar mentek az elso hayabusha-k is, papiron az xx-ek is. volt egy gentlemen's agreement a cegek kozott h lesz, ami lesz, 300-nal van a hatar. na ezt most persze fel is rugtak. az olaszok
meg persze kellett vmilyen sebesseghatarra tervezni az alkatreszeket is. ha 500-ra terveznek, lehet h sokkal dragabban tudnak csak megvalositani. szoval jo az a 300
a menettulajdonsagokrol meg nem is beszelve. meg h meddig kepesek tartani ezt a sebesseget. -
Kris91
csendes tag
Sziasztok!
Egy újabb értelmes kérdésem lenne...
Nézegettem egy pár 125-ös endurót és a hirdetések 95%-ban 50-es papírokkal árulták. Ez miért van? Gondolom nem teljesen legális , de akkor mégis hogy tudják elintézni, hogy 50-esként használhassák. Illetve ha vennék egy 50-es papíros motort, de rendszámoztatni szeretném, akkor az lehetséges?
És végül tegyük fel, hogy van egy motorom 50-es papírokkal, de rendszámoztatni szeretném, akkor ráírják, pl. hogy 20kW? Sehol nem láttam 11kW teljesítményű 125-öst hírdetésben, de akkor A1-es jogsival nem megyek sokra. A rendőrök amúgy mennyire nézik, hogy 125ccm, DE NEM 11kW van a műszakiba írva, hanem mondjuk 20kW?
Előre is köszi, ha erre válaszol valaki! -
DroneZ^
őstag
nade, mint mondtam, írjatok már néhány műhelyt, honlapot, akármit ahol tudok magamnak olcsóbb, DEGUNAK: NYITOTT , krómózótt kipufogót csináltatni...
jó hangos legyen és idegesítse a kívülről szemlélőt
Nekem, ilyen, mint az utolsó képen lévő dob, bőven elég lenne!
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
Igen, nem teljesen legalis. Sot, semennyire sem. Jobb esetben kulfoldrol behozott gepek, amiknel hanyagoltak a rendes adminisztraciot es a terhek megfizeteset, rosszabb esetben lopott gepek. Az biztos, hogy ilyenekkel hivatalos helynek a kozelere sem akarnek menni.
Az, hogy a rendorok mennyire foglalkoznak a valos adatokkal, teljesen helyfuggo, van, ahol komolyan veszik.
A magam reszerol lebeszelnelek errol a konstrukciorol.
DroneZ^: jesszusom, szegeny Speedster...
[Szerkesztve]DRM is theft
-
Levi123
senior tag
Szia!
Na én is hasonló cipőben jártam kb 5 éve..
Na tehát az A1-es jogsi az a max. 125 ccm és max 11 kW teljesítményű motorkerékpárra érvényes. Jól gondolod a 125-ös motor 50-esként illegális. Ezt úgy oldják meg (olvastam valahol a neten), hogy a henger oldalára 50 ccm-et ütnek. Vagy ha nem is irják át akkor a burkolat (sport motor esetén) eltakarja magát a blokkot igy nem látszik mennyi van ráírva a henger oldalára.
Mondjuk elég sok hátulütője van ennek a segédmotoros papírral rendelkező 125-ösöknek:
- nem vihetsz személyt
- max 40 km/h (!) a közlekedési sebesség
de előnye is van:
- alacsony biztosítási díj
Azt, hogy hogy lehet átvizsgáztatni 125-ösre azt nem tudom. De szerintem megoldható, ha csak arra gondolok, hogy egyik ismerősöm egy simson s51-est vizsgáztatott le nagymotornak (komolyan rendszámot kapott ).
Nekem ami volt motorom (nsr 125) annak a papirjába 11 kW volt írva és nem szóltak a rendőrök legalábbis azért nem
mod: én elkerültem nagyivben az 50-es papiros motorokat, és ezt tanácsolnám neked is.
Ja meg azért ha megállít a rendőr és nézi a műszerfalat, látja hogy pl 140-ig van skálázva azért csak elgondolkodik rajta nem
[Szerkesztve]Levi
-
dabadab
titán
válasz Levi123 #2262 üzenetére
''egyik ismerősöm egy simson s51-est vizsgáztatott le nagymotornak (komolyan rendszámot kapott)''
Elvileg ennek igy is kellene mennie, mivel az S51 a magas vegsebessege miatt (akkor itt megvarnam, amig mindenki kirohogi magat ), szoval mivel a ''tervezesi vegsebessege'' 45 km/h-nal nagyobb, nem szamit smkp-nak, igy csak rendszammal lehetne hasznalni. Elvileg, mondom.DRM is theft
-
Kris91
csendes tag
válasz Levi123 #2262 üzenetére
Szóval ha jól veszem ki a 'szavaidból', akkor te is rendszámosan használod az nsr-t. Nekem is az lenne a baj rendszám nélkül, hogy ha évente egyszer jönne velem valaki a motoron, akkor az elég kockázatos lenne... Meg mondjuk nem lehet vele átmenni külföldre, ha jól tudom. Olyan sokat mondjuk úgy sem járok, de szlovákiába bármikor át lehet ugrani. Lehet hogy akkor ugranak az 125/50-es motorok...
-
Topiccsendőr
addikt
Asszem van itt egy kis kavarodás.
A nyomaték ugyebár a fordulatszám növekedésével esik, de a fordulatszám ahogy növekedik egy időegységre több nyomaték jut (pfúú, de bután hangzik), azaz a lóerő viszi előre a motort... Bocs, hogy ilyen rondán fogalmaztam, csak mindenki el van tévedve lóerő és nyomaték között.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz Topiccsendőr #2271 üzenetére
Pontosítanék.
Szóval a csúcsteljesítmény nem szokott egybe esni a nyomatékcsúccsal, mégis ott húz jobban a motor, ahol kisebb a nyomaték, de a csúcsteljesítmény van. Szóval nem a nyomaték, hanem a lóerő visz előre.Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
Ezzel most azt akarod mondani, hogy van rengeteg jólelkű, jóravaló szegény fiatal, akik nagyon rossz körülmények között élnek, mi meg többmilliós motorcsodákon felelőtlenül éljük az életünket?
ehh, ugye nem? Lehet, hogy félreértettem, de nem tudom összekötni a Svédországos sztorit a motoros topiccalNem menekülsz a csendőrség elől.
-
ferkoboy
aktív tag
Levi123: Köszönöm!
persuader: Köszönöm neked is! Remélem megbizható lesz nálam is. Ma vár rám egy 260km-es táv este hazafele. Le fogok fagyni a motorról, de nagyon várom már.
Oljat most szereztem hozzá 2 litert. Valvoline - 20W50
Nem nagyon igazaodom ki az olajokon/márkákon.
Van akitöl hallottam rosszat Valvoline-rol, mástol Castroltól rosszat... Passzolom.
Remélem megteszi vagy 4000km-re.
sowi: Szintén thanks!
Az ára? Hát...izé... nagyon kicsit sikerült még belöle alkuszni.
Lánc-lánckerék csere szükségeltetik majd jövöre, egy elsö gumi is fog kelleni. Öcsém szerint kicsit pályázhattak vele.
Gyári dob is megvan, de GPR is egész jó, elviselhetö a hangja, remélemhosszú távon is.Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
-
ferkoboy
aktív tag
Hi!
Ezt inkább csak privátba.
750be sikerült elhoznom, nagy-nagy alkudozások révén.
Remélhetöleg nem volt törve... Bár srác anynit bevallot, hogy bal hátsó lábtartó, konzolostul cserélve lett mert eldölt, vagy levitték hátulról...
Mindegy, már megvettem, igy remélem a legjobbakat.
Olajszint is min. alatt pont, igy még ma töltök is rá vagy 2dl-t.
2 gyertya-légszörő-olajszűrö is cserés, valszeg jövő 7végén.
Üdv: FerkóTudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
-
feca81
aktív tag
altalaban a 125/50-eseknek a jelentese az,h vamon anno alkatresznek hotak be,ugy vamoltattak le,itthon meg ugyebar az ilyet nem lehet forgalomba helyezni.palyara kituno kozuti forgalomban ne majanlatos.engem mondjuk elengedtek anno,de akinek eladtam,megfenyitettek.
a masik verzio,h 50-esnek vamoltatjak le vmi ismerossel a vamon.ezzel valoban hasznalhatod 50-eskent, a rendor orra ala tudod dugni a vampapirt,de ha kpm-es is van vele,akkor elkuld bevizsgalasra,es a te orrod ala dugjak a csekket szinten ne mtudod forgalomba helyezni
harmadik verzio 125-osnek van levamoltatva de ne mjutottak el a forgalomba helyezesig, es igy hasznaltak.eddig ez a legjobb variacio,de volt ilye ntorveny,h 1996/97 elottit ne mlehet fogalomba helyezni,meg mittom.ezt hozzaertotol kell megkerdezni-elviekben forgalmba helyezheto
negyedik verzio,le va nforgalmiztatva,es levette ka rendszamot,igy hasznaltak. ezzel semmi dolgod nincs,csak atiratni a nevedre,es feltenni a rendszamot.
mostansag nagyon figyelik a 125/50-eseket,en ezert adtam el,es tettem le a jogsit. en mar nem kockaztatnek...
azt,h a forgalmiban mit neznek,nem tudom,de eleg valoszinu,h mindent, de rendore valogatja.Ma nem lehet vége a világnak, mert Ausztráliában már holnap van.
-
ferkoboy
aktív tag
-
Topiccsendőr
addikt
válasz ferkoboy #2279 üzenetére
Gumikon látszik, hogy pályáztak vele, mert ugyebár hegyesre kopik. Az olaj hány km alatt tűnt el belőle? De már emlékszem, valami 10 000 környéke van benne. Még jó hogy azt írta a srác, hogy le van szervizelve utolsó olajcsere mikor volt?
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Kris91
csendes tag
Köszi a kimerítő választ! Én is mindenképp a rendszámos 125-ösöket részesítem előnyben, csak hát a pénz... Kb 1,5-2x annyiba kerül egy ugyan olyan minőségű, rendszámos dt, mintha nem lenne rendszámos. Amúgy tudtok olyan kereskedőről, vagy ismerős, vagy akárki, akinél vannak használt dt-k, amiket meg lehet nézni? Mert oké, így neten nagyon sok van, de élőben azért jobb lenne.
-
ferkoboy
aktív tag
válasz Topiccsendőr #2293 üzenetére
Olajcsere elméletben 8000km-nél volt.
Elözö tulaj állitása szerint 3x volt vele pályázni.
Motorolaj feketés szinü, tegnap este kb 0,5 litert töltöttem még bele a Valvoline-ból, hogy a min. szint felé kerüljön. Kezdem azt hinni, hogy csak mentek vele, de keveset törödtek a kis koreai csodagyerekkel.
Este letekertem vele 280km-t.
Átfagytam egy párszor, de jöttünk szépen.
Kis fura hang jön elölröl. Mintha egy ékszij járna, kopottasan.
Vagy a hegyesre kopott elsö gumi, ... vagy valami a blokk/ henger felöl.
Öcsém elvitte még este egy körre, szerinte lehet normális is ha a váltója ''tolószerkezetes''? (javitsatok ki, nem tudom ezt mondta e)
Ellenben elsö telót kritizálta. Jó uton okés, de kanyarodva kissé gödrös uton majd kikapta a kormányt a kezéböl. Szerinte kevesebb lehet benne az olaj (elsö telókban) Olvastam már efféléröl HyosungKlub weboldalán.
Kezdeti nehézségek...de remélem elmúlik minden hamarosan.
Bármi tipp/comment van, jöhet nyugodtan - nem sértödöm meg.Tudd ki vagy, hová tartasz, s ne feledd honnan jöttél!
Aktív témák
- Samsung Galaxy Watch 4 Classic 46mm, E-SIM, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy S21+ 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Beats Studio 3 Wireless /// Makulátlan Állapot // Számla + 6 Hónap Garancia
- 1More ComfoBuds Pro Vezeték nélküli fejhallgató ZAJSZŰRÉSSEL /// ÚJ // Számla + garancia
- K-39 Vezeték Nélküli Fülhallgató ( Stereo Headset ) /// Új // Számla + 1 Év Garancia