- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Aktív témák
-
Djuree
félisten
tiszaújváros esetleg miskolc környékén lakik valaki? jó lenne majd motorozni valami ph-s arccal
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok
Sorry,hogy nem olvasom vissza teljesen a topikot, bár tuti volt már róla szó. Szóval gondolkodunk egy robogó vásárlásán, ide Pestre. Én tapasztalatból tudom, hogy az én közel 100 kg-om alatt egy 50-es lófütty és bedarál a forgalom, mint a pinty. Milyen tapasztalatok vannak arról, hogy a 125-ös, de 50-es papírokkal rendelkező robogókat a rendőrők mennyire ismerik fel, csesztetik? (Aprilia Habana lenne az áldozat, tehát nem egy Burgmann. )
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kasza08
őstag
válasz V.Stryker #36008 üzenetére
Haverom bátyját scarabeoval 125-el kapták el, no rendszám, no jogsi rá, meg is büntették (azt már nem tudom mennyivel, de 30k-nál nagyobb összegre)
persze az elég nagytestű, és rajta is volt, hogy 125, de mostanában eléggé odafigyelnek rá.
a habanára talán rátudod fogni, hogy 50-es, ha nem kéri, hogy indítsd be. ott a hangjából felmerül benne a gyanú, és elküldi vizsgára. Bár ez egy korrupt ország, megúszhatod 20k-ból is tiéd a döntés. -
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Kasza08 #36010 üzenetére
Hát ez szomorú. Csak felb.szom magam. Innen nyugatra lehet B-vel 125-öst nyomatni. Itt nálunk nem, há mér is, tényleg. És azt nem is említem,hogy itt pesten egy 50-essel, közel 100 kilósan? ..bedarál a forgalom. Főleg nekem kéne többet menni az Üllőin, Hungárián. Mi a gedvát csinálok egy 50-el? Persze, tegyem le a jogsit 100 rugóért, hisz gondolom erre megy ki.
Pedig nem az a biztosítási többlet vág oda, hanem hogy a cégbe lenne véve,hogy néhány apró dologért ne kocsikázzunk a városba....gyorsabb, olcsóbb, környezetkímélőbb. És nálunk senkinek nincs meg az A jogsija, de még A1 se.[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Daywalker
addikt
válasz V.Stryker #36012 üzenetére
Én egyetértenék azzal, hogy nem lehet B-vel 50-nél nagyobb hengerűrtartalmú motort vezetni, mert aki motorozni akar, az tényleg tanuljon meg motorozni. Ahogy már más is megmondta, a motor nem autó és ez totálisan igaz. A robisok többsége életveszélyesen megy így is, tisztelet a kivételnek. Ami viszont nagy baj, hogy önmagában a jogsiszerzés idehaza nem jelenti azt, hogy megtanulsz motorozni (kivéve, ha olyan helyre jársz, pl. hungaroringes oktatás), sőt, csak pénzbehajtásra megy. Tehát sakk-matt helyzet alakult ki szokás szerint.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
V.Stryker
nagyúr
válasz Daywalker #36014 üzenetére
Egyébként a B jogsinál ugyanez. Én motoroztam, ezért sajnálom,hogy nem fér bele a 125-ös. Nem ver oda annyira az a plusz 5 ló szerintem és a köbcenti sem mindegy. ( Vagy 9 éve volt szerencsém egy olasz valami TM márkájú olajhűtéses krossgéphez, az 80 köbcentis volt, 40LE, de a bokám lefostam rajta. )
A másik ,hogy aki nem tud motorozni, az ugyanúgy odavágja magát 50-essel is. (Tudom met eccer két éve, a borospincéből hazafelé az 50-es 18 éves Yamaha Mintem úgy bevágott a temető mellé az árokba, hogy öröm volt összeszedni magam. De mondjuk azé a borospince a hibás. )
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Kasza08
őstag
válasz V.Stryker #36012 üzenetére
Hát én még az 50-est sem adnám a B-hez, mert: miért is jogosít fel valakit a robogó használatára az, hogy levizsgázott autóra? Persze, 50ccm, egy motoros bicikli, ki ne bánna el vele? Ez volt régen, Amikor volt Babetta, simson, riga... Azóta az 50-es robogók is ~9 lóerősre nőttek, az már nem bicikli. Persze, aki úgy érzi, hogy nem tud motorozni, az nem teszi. De attól én még legalább 3-4 óra 50 ccm-es vezetést írnék elő, ha vizsgázni nem is kell, de lehet azt is kellene. A1-től meg még Safety Hungary-t is kötelezővé tennék!
#36016: No azért nem 5 lóerő a különbség, nem csak robogókról beszélgetünk! Az Aprilia SR 50-em gyári adat szerint 5, míg a 125-ös RS-em 35 ló. A kategoriázási rendszerünk kuka, az Ak-t teljesen feleslegesnek tartom, az A1 korlátozása 11kw-ra pedig nevetséges.
[ Szerkesztve ]
-
Djuree
félisten
bakker múltkor mentem életemben először robogón, nekem kellett a kis pöcsöknek kivinni a motort, mert van már jogsim rá
104 kiló vagyok, 196 cm. komolyan néztem ki rajta. a lábam nem tudtam hova rakni, valahogy előrenyújtottam és megtámasztottam az idomban alig ment a kis cucc 40-el, de nagyon nyivákolt, sajnáltam is szegény párát[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Djuree
félisten
válasz Kasza08 #36019 üzenetére
valami 50-es volt, valami target volt ráírva de hogy milyen márka azt nemtom
tesco parkolóban honda fireblade-et láttam ma, repsol-os festéssel
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
runner 125
nagyúr
válasz V.Stryker #36008 üzenetére
Sajna manapság már nem módi.
Kb 3 éve vettem én is így a Runner-em. ..vmi piszok szar volt, folyton azt figyelni, h hol áll rendőr, azon agyalni, h megállít-e, ha megállít beleköt-e, stb.. egyszerűen élvezhetetlen volt.
Bár a Habana ilyen szempontból nyerőbb választás volna, mert nem olyan feltűnő...noh és még mindig fent áll az is, h mi van akkor ha esetleg -neadjisten- valaki elüt. Aminek Bp.-n elég könnyen megvan az esélye.
Hiába Te voltál a vétkes, esetleg kiderül, h engedély, biztos, papírok nélkül vezettél mindent rád varnak.Zárásként szvsz inkább érdemes bevállalni egy 70-es vashengeres SR-t, vagy valami normálisabb nagytestűt, mint egy 125/50-es gépet. Illetve nyilván "B verzióként" marad a jogsi + legális út.
ui. 50-esnek nincs papírja, csak egy árva adásvételi, amit bárki csinál 1 perc alatt.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
DigitXT
félisten
válasz Daywalker #36014 üzenetére
aki motorozni akar, az tényleg tanuljon meg motorozni
Ezzel csak az a baj, hogy a motoros oktatáson (tehát
amikor a jogsit szerzed) nem tanítanak meg motorozni.
Vezetéstechnikai tréning az más, ott már tényleg arra
mennek rá, hogy mit hogyan, meg hogy túléld. De aki
B-s jogsival el tud robogózni 50-essel, ugyanúgy el tud
egy 125-össel: nekem ez a tapasztalatom... Az semmi
pluszt nem adott, hogy 'letettem" az "A" jogsit. Ez van.
(Egy 125 4T robogó azért még eléggé a "megbocsátó"
kategória, nem nagyon lehet vele marhaságot csinálni:
jah, hogy megy 80-90-et? Nem muszáj annyit húzni...)De most látom, hogy lényegében te is ezt írtad.
a jogsiszerzés idehaza nem jelenti azt, hogy megtanulsz motorozni
De mennyire, hogy nem. Az csak a papír része szvsz. -
.mf
veterán
válasz Djuree #36020 üzenetére
"tesco parkolóban honda fireblade-et láttam ma, repsol-os festéssel "
Inkább nem is sorolom, hogy mi mindent látok néha Vagy mégis?
Ugyebár szomszédom az egyik Fastride szerkesztő, és itt van az egyik főhadiszállásuk. Láttam már tavaly, hivatalos megjelenés előtt VFR1200-at, különlegesebbek közül pl. V-maxot, meg viszonylag gyakrabban az ő motorjaikat (1098, MV Augusta F4 750, Kawa636, ill. K9 liter-gixer); ha ez nem lenne elég, a Nagyszőllős úton van egy másik motoros-magazin irodája, naponta többször megyek el mellette, ott is láttam már pár érdekesebb motort, pl. hosszabb tesztre lehetett ott egy Moto Guzzi, az a típus, amelyikben keresztbe fordított V2 van, s bár nem vagyok oda az ilyen félretro motorokért, de fehérben tényleg jól nézett ki. No meg itt van egy köpésre a Budaörsi / M1-M7 bevezető, elég sok motor megfordul erre Tegnap például egy Harley-s felvonulásról jöhettek visszafelé a résztvevők, rengeteg Harley, rendőri felvezetéssel. Ja meg kb egy hónapja láttam S1000RR-t is, meg is lepődtem rajta, hogy bár tisztességes sebességgel jött, más motoroknál megszokotthoz képest alig hallottam -- ennek is elég lefojthatták a kipuffogó-rendszerét
Szóval itt körbe a sok nyalánkság, én meg továbbra is munka és motor nélkülFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
V.Stryker
nagyúr
válasz runner 125 #36021 üzenetére
És mi a helyzet a 80-100ccm -ig gépekkel? Az talán be lehetne vállani nem?
Mondjuk én tervezem az A letételét, de nem a céges 125-ös robcsi miatt.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
Ferdzsoo
addikt
válasz Ferdzsoo #35929 üzenetére
Erre visszatérve, 100km/h fölött ment a "vétlen" motoros. Belső forrásból tudom, többen ismerték az arcot. Több autót is összetört már... Így az autóst valszeg vétlennek fogják kihozni, mert nem számíthatott rá.
Ilyenkor azért mindig megnyugszok hogy nem valóban "vétlen" motoros halt meg.
Mondjuk azért az sejthető volt hogy ahoz hogy 50 nél meghaljon nagyon nagy pechének kellett volna lennie..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
válasz Ferdzsoo #36026 üzenetére
50-nél ha esel, még ha autóval is kresselsz, valóban elég nagyok a viszonylag kis sérüléssel járó megúszások. nálunk pár éve volt egy nagy baleset, a hülyéje 120-szal ment és a szemből balra szabályosan kanyarodó autót telibe trafálta. túlélte. az egészet felvette a köztéri kamera, azóta is játszák minden műsorban. brutál nagy baleset. mutatni kéne mindenhol mindenkinek..
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
válasz Daywalker #36014 üzenetére
a motoros jogsi megszerzése sehol nem jelent valós tudást, nem csak mo-n. mindenki szabadon képezheti magát, a saját érdeke. akinek pedig mikor megvesz egy 1 millás motort és nincsen 30-40 ezre egy 2 napos alap, kezdő tréningre... mert a 99% ilyen.
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Daywalker
addikt
válasz Integra #36030 üzenetére
Nem kell versenyzőt faragni az oktatáson, de szerintem abba a rengeteg órába sokkal több beleférne, mint amit valójában adnak. Mellesleg, ha már van valamilyen jogsid (nem valami A kategóriás) akkor még inkább tojnak a fejedre, csak menj át a vizsgán, mert "már úgyis tudsz vezetni". De a B jogsinál is szar a helyzet, pl. a tanulók nagy része sosem vezet sötétedés után, sem pedig autópályán, pedig ez is elő van írva a tanfolyam részeként. Na én ezekre gondolok...
De amúgy igaz, el kell menni egy tréningre...nálam is tervben van már (a motorozás utassal is hasznos tanfolyás, arra is tuti befizetek)."A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
Djuree
félisten
nem ér semmit szinte a jogsis tanfolyam. nekem most 4 óra rutin után volt vizsga (átmentem), forgalom hétfőn lesz 3 óra vezetés, utána vizsga. de nekem már 9 éve van A1 jogsim, le is szarják a fejem csak menjek át a vizsgán. ez a különbözeti vizsga is csak lehúzás. rutin? lol. minek? 9 év motorozás meg autózás után még rutin? (ráadásul B jogsim is van, autót is vezetek, van saját autóm is.) forgalom? minek? 9 év motorozás meg autózás után? de lehúznak 45k-ra...ami kéne az meg nincs:
-esőben vezetés
-sötétben vezetés
-a kettő együtt
-autópálya
-esetleg jeges út (persze ez csak gyakorló pályán)[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
-
Integra
titán
válasz TayRol #36034 üzenetére
nemtom hogy a legújabb diablo mikor fejlesztés. azt tudom mondani, hogy ahogy te motorozol, oda ha most veszel egy új diablo-t, bőven jó. szárazon és esőben egyaránt, két személlyel is tökéletes. apám anyummal 160-180-as tempót szoktak menni vele. a te igényeidnek egészen biztos megfelel. én is szerettem. előtte még a gyári fézeres battlax gumik voltak rajta, de nem voltak az igaziak, beszéltem a Bittivel, ha neki jó volt a diablo, akkor nekünk nehogy már ne legyen.
egyébként miket írtak negatívnak róla?
[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Steven
addikt
válasz Integra #36035 üzenetére
nálam az oktató azt modnta mennyek végig egyszer a pályán egyből küldött vizsgázni forgalom egyszer végig mentünk hogy mi merre aztán egyből mentem vizsgázni
nem volt kb 1 hónap mire meglett a jogsi B az durvább ott van ugye lefizetés csomó haverom úgy vizsgázott.... én ott se vezettem ... beültem kb az első órán levezettem a rutin pályára ott megmutatták miből lesz a vizsga rutin aztán ua ez forgalom az is megvolt egy hónap alatt...Este nem vezettem autópályának még a közelében sem jártam....
mondjuk én is 13 éves korom óta motorozom és vezetek autót... de akkor is... Mi ez már? mással is ezt csinálják aki 0 át vezet? csak fizesd be a tanfolyamot azt csokolom?
Mellesleg rohadt meleg van kint ma irány balaton már alig várom
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
Integra
titán
válasz Steven #36036 üzenetére
kár ezen rágódni, a legtöbb helyen ez megy. sok a keselyű, kevés a kuncsaft, ha meg van, akkor nyomasd, fizess, aztán menj isten hírével.
menni kell külön tréningekre. a motorozás luxus, ahogy az autózá is ebben a világban. sokba kerül.[ Szerkesztve ]
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
-
TayRol
veterán
válasz Integra #36039 üzenetére
asszem van diablo, diablo strada, diablo rosso, diablo corsa 3 es diablo rosso corsa. ember legyen a talpan, aki ezek kozott kiigazodik.
most nezem, hogy a corsa 3-at kiveve mindegyikbol van 160/60-as, pedig ezek kozul par szupersport gumi.mas: tegnap hazafele kicsit temposabban kozlekedtem, eleg meleg is volt, es par fekezesnel mintha beesett volna a fekkar, alig birtam megallni. mitol lehet?
-
nagyúr
Tegnap ultem egy S1000RR-en. Sajnos csak ultem, nem motoroztam vele. F800R-en is, nagyon picike az a motor, baromi jol nez ki.
Ezenkivul M3-as BMW-ben, Bentleyben, Nissan GT-R-ben, tapogattam SLS Mercit (a GTR negyedebe kerul az SLS-nek, mokas), stb. Vicces modon el vannak szorva itt a kornyeken (kiallitas van, es mivel potencialisan sokat vesznek beloluk, ezert be is lehet pattani).
while (!sleep) sheep++;
-
nagyúr
válasz TayRol #36048 üzenetére
Gondolom azert is jobb, mert alacsonyabban van a kormany. Nem tudom. Az van, hogy a CBF 140-ig kiraly volt (turaplexivel), aztan elkezdte razni a fejemet, etc. Itt meg kb. nincs kulonbseg 130 es 170 kozott -- raadasul az idom ugy van megoldva, hogy a kezedre nem jon levego egyaltalan, ergo nem fazik, fel tudod kicsit emelni nagyobb sebessegnel is, etc.
while (!sleep) sheep++;
Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Triangle Heliade Es hangfalpár
- Apple iPhone 14 128gb Midnight + Garancia
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest