- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
Aktív témák
-
Gaboman
nagyúr
Senkit nem engednék 125cm3 kategóriában motoros jogosítvány nélkül vezetni.
Sőt az 50cm3 motorkerékpárhoz is lerakatnám külön a B jogsival rendelkezőknek is akinek nincs nagymotorra.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Ferdzsoo
addikt
válasz runner 125 #41997 üzenetére
Telejsen igazad van, nem a rendszerrel van itt a gond hanem az árakkal.
Ha nem 125k lenne egy kurv@ nagyjogsi akkor 3x ennyien megcsinálnák rá a vizsgát.
Én robogókhoz nem, de annál nagyobb gépekhez mindenképpen kötelezővé tenném az oktatást! (NEM A VIZSGÁT!)
Azért egy robogót ne hasonlítsuk se kezelhetőségben se semmiben egy nagyobb géphez, köze nincs hozzá. Egy robogó inkább egy bicikli mintsem egy motor.
Jó a rendszer így ahogy van, illetve jó lenne ha 125-250-es motorok nem 50-es papírokkal járkálnak. Itt van a probléma, ezt kéne megszüntetni, és aki nem robogózni akar az menjen el igenis oktatásra. És persze ne 125k-ért, mert a kresz 90%-a ugyanaz."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Integra
titán
"Nyilván, mert nektek van valós motoros tapasztalatotok."
pont ezért mondják nagyon sokan, ohgy így, ebben a formában nem.
ha rajtam múlna, nagy motorra senkinek nem adnék jogsit, amíg egy suzukis vagy hondás vezetés biztonsági tréningen nem vett részt, legalább az első szinten. most hagyjuk az árakat, pusztán a tréningről beszélek.
125-tel is piszok nagyot lehet esni, megy az már kellően gyorsan, hungárián elfeküdni nem annyira vicces. láttam már ilyen kis motorokat is ott aszfalton feküdni....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
m3tr0
senior tag
válasz Integra #42004 üzenetére
Te, akkor leírom még egyszer, veletek értek egyet, de valahol, valamilyen formában el kell kezdeni ebbe az irányba a mozgást.
Mert szerintem ha esetleg véletlenül törvény lenne ebből, akkor sem lenne egyszerű...szóval ha lenne törvény akkor azt a megfelelő szinten szabályozzák. Én ezzel értenék egyet.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/mazda/mx-5/mazda_mx-5_coupe_1.8i_16v_revolution-20518846#sid=b13b1a91-1e0f-480c-b898-8b9bfb218ee3
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #42002 üzenetére
"Én robogókhoz nem, de annál nagyobb gépekhez mindenképpen kötelezővé tenném az oktatást! (NEM A VIZSGÁT!)"
He? Most is van, nem?... Vagy te a vezetéstechnikai tréningekre gondolsz, mert avval én is egyetértek.
De a többivel nem értek egyet. A robogó továbbra is motorhoz van közelebb, mint autóhoz, tehát ahhoz nem autós, hanem motoros tanfolyam (és jogsi) kell. Egyáltalán nem jó a rendszer így, ahogy van, mert csak két egyszerű és összefüggő tényező mentén szabja meg a határokat: a köbcenti és a teljesítmény, és nem veszi figyelembe, hogy milyen kivitelű jármű. Ehelyett úgy kéne megbontani, hogy pl.
- smkp (amin tényleg csak kiegészítő a gépi meghajtás, megy emberi erővel is)
- robogó I. 200ccm-ig
- robogó II. 200ccm-től
- motor I. 250ccm-ig
- motor II. 250ccm-től
- quad
Ezekhez természetesen a tananyagot is át kell alakítani (robogónál ugyebár nincs váltó, így nem kell hozzá sok gyakorlás-megszokás), és evvel a tanfolyamok díjrendszerét is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
alvaro
senior tag
Nekem a határokkal van ebben csak bajom: egyrészt túl sok van, mert szerintem a mostani rendszerben is túl van bonyolítva, másrészt a határokat adjuk meg teljesítményben, és akkor a teszkógazdaságos robesz se fog mindjárt úgy kinézni, mintha sokkal egyenlőbb lenne mint az 50-es, másrészt fel kell készülni arra, hogy ha nem omlunk össze igengyorsan, akkor terjedni fognak az alternatív hajtású járművek, ha tetszik, ha nem.
Gondolom, a jelenlegi rendszer abban gyökerezik, hogy "ejj, hadd üjjön a pavaszt a dongóra, az majdnem bicikli, azt meg eddig is nyomta az út szélén", csak aztán az "smkp" dolgok egy kissé más jellegűek ma már. Szerintem mindenesetre közelebb állnak egy 125-öshöz, mint egy biciklihez. Viszont akkor döntsék már el, hogy most szabadjon-e B-vel motorozni, vagy nem. Szerintem vegyük ki a B hatálya alól a kétkerekű dolgokat (bicikli és az általad említett "segédmotor" maradhat, az megváltoztathatatlanul senki földje), és lehessen "A1-re" tanulni B mellett egyszerre. A1-en kívül pedig egyetlen motoros jogsi kéne szerintem, mondjuk 2 évig teljesítménykorláttal, ha nem akarjuk, hogy a hüjepisti összetörje magát (meg esetleg mást) az ezresgikszerrel. Akkor a hüjepisti legfeljebb majd mással töri össze magát.
A jelenlegi jogsikat meg szintén beszórni ezekbe a kategóriákba: B-s ha akar motort, menjen el oktatásra (lehet ez veztech tréning is), és kapjon A1-et, ha nem akar, megmarad neki a "csupasz" B. A1 marad A1, "A korl" pedig automatice minősüljön át A-vá, ha letelt a 2 éve. Én meg szép halkan elsunnyogok, mivel a régi (mostani) rendszerben (2.5 éve) simán kezdtem 50 lovas 650-essel (ami egyébként viszonylag kicsi és könnyű, és nem egy szörnyeteg - beférhetne akár a "kezdő-korlát" hatálya alá), és eddig nem nyírtam ki senkit, beleértve magamat is. A párom pedig jogszerűen ülhetne 2 év után a 28 lovas 250-ről a nevezett 50 lovas 650-esre, amit egyébként tök ugyanúgy kell vezetni (még a váltó is 5 fokozatú ), és biztos nem fogja fának csapni magát vele... neki ugyanis csak azért van Ak-ja, mert a "fullos" oktatómotorokról nem ért volna le a lába, és az ember csak nem kezd olyannal, amin lábujjhegyen éri a talajt... most ezért menjen el átminősítő tanfolyam+vizsgára, korrupt vizsgabiztossal?
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
-
titko
tag
Na ma sikerült ellátogatnom egy két motoros boltba. Az első helyen a hirdetés szerint lett volna Suzuki gs 500 Kawa Er5 illetve egy Hyosung 650. A Kawa már elkelt a Hyo élőben elrettentett a Suzuki gs 500 meg olyan semmilyen volt. Bár csak méretileg néztem meg őket, és elférek az 500-on is. Kipróbáltam 10 perc középsztenderen, mindkét láb fenn, nem zsibbadt. Viszont volt benn a boltban miközben a ruhákat nézegettem (legalább abban dűlőre jutottam ma megakadt a szemem egy Suzuki sv 650-n. Az ára nem tetszett, de átmentem egy másik boltba (főképpen Suzukikkal foglalkozik) és ott minden szükséges információt megkaptam. A tulaj oltári rendes volt, beszélgettünk egy órát, és ő is megerősítette amit itt többen is mondtatok, hogy minimum 600 as gépet vegyek. Ugyan azokat a típusokat ajánlotta mint ti ( Hornet SV 650). Úgyhogy ezen az irányon indulok tovább.
[ Szerkesztve ]
-
Ferdzsoo
addikt
10 perc---
Majd ha ezt 3 óra után is elmondhatod...
Nekem csak 2,5 óra szünet nélküli utazáskor zsibbad a valagam. Addig semmi. Utána meg muszály megállnom 10 percre mert megőrülök..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Gaboman
nagyúr
Megyünk úgy néz ki délután Győrbe a Red Baronba körülnézünk mi a felhozatal, havert nagyon érdekli az FMX650, mivel az SM stílus tetszik neki de az ő méreteivel igazából kicsikék alá ezért kinézett magán vagy egy XT660X vagy FMX650et.
Én is nagyon várom már hogy legalább közelebbről lássak motorkerékpárt, régen volt szerencsém hozzá.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz TayRol #42018 üzenetére
Én pont fordítva tudom a futóművet meg az üléspozíciót.
A blokk a tuning kitt nélkül persze hogy gyengébb, de beszerelve 50LE és az FMX 25kgal könnyebb mint az XT, az sem utolsó szempont.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Kígyó
senior tag
"Bár csak méretileg néztem meg őket, és elférek az 500-on is. Kipróbáltam 10 perc középsztenderen, mindkét láb fenn, nem zsibbadt."
LoLCsak nem egy ujabb Djuree??
Azt a kb 500-at eleg tagan kell ertelmezni, ha ilyenben gondolkozol hogy hornet, sv, hyo meg er6. Latom en hogy kicsit zuhantak az arak, de azert szerintem ezekbol a tipusokbol meg 500bol nem kapsz korrekt darabot.
Mas.
Csak en agyalok rajta hogy kitolom a dogot? 8 fok van Szegeden. Holnap 10. -
TayRol
veterán
válasz Gaboman #42019 üzenetére
Hm., lehet. Az uespozicio persze teljesen egyen fuggo, kollegam 190 magas volt, mint en. A sulyat latod nemtudom, de a 25 kilo az nem keves! Tuning kitt szerintem mar az osszesben benne van, csak az elso par szeriaban nem. Ok is rajottek, hogy az alig 40 loero nem sokmindenre eleg a konkurenciaval szemben.
De egy probaut soran cimborad biztosan alaposabb velemenyt tud majd mondani. -
Gaboman
nagyúr
-
runner 125
nagyúr
10 perc picsa.
Annyiból semmiféle konklúziót nem lehet levonni... 10 perc, 100kg felett még egy GSX-R-en is kényelmes.
SV és Hornet közül én is Hornet-et választanék, viszont annak tudatában, h első vasad lesz szerintem egy alul is nyomatékos V2-vel jobban járnál. Próbáld ki mindkettőt, és meglátod, h melyik fekszik jobban.
Kígyó jól írta. Az elején még 500k volt a keret, ennyiért normális darabot nem kapsz, de szerintem még lelakottat sem.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Djuree
félisten
500-ból kap már, csak nézelődni kell, nem az elsőt megvenni amit lát az ember persze nem szalonállapotút, de motorozásra bőven alkalmasat kap. főleg ha külföldről behozottat is néz...
[ Szerkesztve ]
LEGO gyűjtő és moc építő (munkát is keresek, bármit ami LEGOval kapcsolatos!), tankász, bringás, WH40k fan, MacGyver
-
Integra
titán
ha tovább olvad holnap és kicsit melegebb lesz, megyek egy nyugger kört
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
alvaro
senior tag
válasz Integra #42027 üzenetére
Tegnap tettem egy nem kört, hanem görbe egyenest, Csepel, a Fővám tér, meg Vértesacsa közt, annak apropóján, hogy visszakaptam rég hiányolt Teresámat - elkészült mindenféle munkálat, amire már szükség volt: főként a szíjtárcsacsere, de kapott egy első felnit is, amit még nem vertek szét a kátyúk, hozzá való féktárcsával. Ez utóbbi a viccesebb, mert egyáltalán nem F650-re készítették, hanem egy Kawasaki ZR250 Baliusra, de ami a fő: passzolt a méret, jó oldalon és méretben van rajta a féktárcsa, és ugyanúgy ívelt háromküllős alufelni. Persze látszik rajta, hogy moddolt, de ezt igazából egyáltalán nem bánom... gyerekek, hát ne mondjam most tudok egyenletesen fékezni
Ezt pedig hazafele lőttem:
Az útról: sajnos nem vagyunk délen, ma se nagyon volt 4 foknál melegebb, meg tegnap se, és a taknyos út ezen a hőmérsékleten nem igazán sarkall semmi huncutságra, de azért igen jól esett végre egy kicsit motoron, főleg a saját megszokott, hűséges hátasomon...
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz alvaro #42029 üzenetére
Nah, most már tudom milyen motor az a Tereza, eddig csak hülyén néztem amikor olvastam a postjaid.
A km állás meg ördögi^^, gyorsan fordítsd át.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kígyó
senior tag
válasz runner 125 #42030 üzenetére
Hehe, en vegig azt hittem valami oriasrobogo..
-
zsoltee10
addikt
én is megyek egy kört holnap, ha minden jól megy.
-
Ferdzsoo
addikt
-
alvaro
senior tag
válasz Ferdzsoo #42033 üzenetére
Éppen nem (bár van egy tagunk az f650.hu-n, aki nagyon szereti őket), hanem Metzeler Z6. Tavasszal pedig én is cseréltetek, mert már elég kopottak (érdekes, lehet, hogy az első kopottabb ) így 24000km után. Azért pár ezret még kapnak a nyakukba, az előző szettet is jobban lejártam (Reméltem, hogy lesz bennük 30k, de szerintem azt már nem várom meg, slicket mégse akarok csinálni az elsőből )
Amúgy a magam részéről elégedett vagyok velük, csak épp közvetlen összehasonlítási alapom nincs, mert az előző szett is Z6 volt. Egy dolgot tudok csak 100% biztosan, hogy a Ciliegián lévő 6 éves shinkóknál tuti jobban fognak. Mondjuk ezt borítékoltam volna amúgy is. Szóval tavasszal 2 pár gumi cseréje lesz. -
Gaboman
nagyúr
Elmentünk megnézni az FMXet!
Gyönyörű állapotban van a motor, Dupla LeoVince slip-on rendszer van rajta plusz a gyári tuningkitt, összehangolva olyan gázreakciót produkált hogy váóóó!!!
FMX és remélhetőleg leendő tulaja.
Még egy kép.
Itt a Red Baronba minden kicsikét drága más kereskedésekhez, egy a gép 2005ös kiadású 31000km van benne 998000Ft.
Fullgasnál 2007 11000km van benne 700000Ft, igaz nincs hozzá ilyen rendszer ami nem 2 forint rá.
Meg nem vállalnak rá garanciát és cseregépen nem biztosítanak ha valami gond van a géppel és szervizelni kell, klubtagként akciósan szervizelik az ott vásárolt motorokat.
A Red Baron mindezt megteszi, ezért is drágább a többi használt kereskedőnél.
Szerintetek megéri vagy inkább Fullgasból hozza el ha úgy dönt ilyen kell neki.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
Gaboman
nagyúr
válasz TayRol #42036 üzenetére
Közel 2méter meg vagy 140kg, mellette törpe vagyok!
Igen elgondolkodtató a helyzet, jó oldal is van Red Baronnak, de az ár kicsikét sok.
Neki kell majd eldöntenie, a garancia mindenesetre jó dolog.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
.mf
veterán
válasz runner 125 #42030 üzenetére
Pedig már párszor írta, hogy mi
Gabo: érdekes, eddig nem sok jót hallottam róluk, általában "redbarom"-nak szokták nevezni, leggyakoribb történet a sokhavi tengeri utaztatás és konténeres szállítás alatt sóspára által megrohasztott japán belpiacos motorokról szólt, meg az általános elég tré, lelakott állapotú motorokról. Ettől még persze lehet ez az adott motor jó is, csak a kereskedőnek nem túl jó a híre.
Motorozás: türelem, türelem, az kéne nekem... január, február, itt a nyár!... szóval még a március is bő másfél hónapra van, és még akkor is ki tudja, milyen idő lesz... Még most is sok helyen látni jeget az utakon..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Gaboman
nagyúr
válasz SzalaiG #42041 üzenetére
Írtam emailt a Fullgashoz hogy mit szólnak nagyobb értékű motor cseréhez, az is lehet hogy ők nem mennek bele abba hogy fizessenek +ba még rá a CBFre.
Várom a válaszukat, hétfőn remélhetőleg meg is kapom.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz zsoltee10 #42043 üzenetére
..ez sajnos így van.
Előtte el kell adni... Az tuti, h jóval felette el lehet, mint amilyen áron egy ilyen kereskedő beszámolná.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Kígyó
senior tag
válasz Gaboman #42035 üzenetére
Szerintem egyertelmu a dolog, sot engem kicsit sokkol hogy valaki ezen egyaltalan elgondolkozik 2 mp-nel hosszabban. Talan 50-100E ezer kulonbsegnel ertenem meg a hezitaciot.. (Nem a dontest, a hezitaciot!.)
Mas: Szeged. 12 fok. Napos ido. Hmm. Ugy erzem gurulunk mindjart..
-
runner 125
nagyúr
..én Soprontól nem lakom messze, de nálunk olyan 3-4 fok lehet. Nem beszélve a ködről.
Tegnap este 9 fele 1 csíkot láttunk, 50-nel tudtunk menni."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Yettel topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Aliexpress tapasztalatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- SSD kibeszélő
- Futás, futópályák
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest