- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Egész jó idő van már, így újra üzembe akarom helyezni az CPI Oliver City motoromat. Eddig az volt vele a gond, hogy ha állt legalább 1 hétig, akkor utána eléggé nehezen lehetett beindítani, kb 10 perc kellett hozzá, míg a berugókarral működésbe hoztam a motort. Ha napi szinten jártam vele, akkor pöcre indult. Gyanakszom, hogy a karburátor lehet kissé koszos, és ott lerakódhat a dolog, de kinek mi a véleménye róla, mitől lehet? Ettől eltekintve én szeretem ezt a motort, első robogóm.
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
A CPI Oliver City motoron hol található a fojtás? Rákerestem itt a fórumban, de nem találtam.
-
oliwire
őstag
válasz runner 125 #44263 üzenetére
Majd lemérem, mert az órája szerintem többet mutat, van hogy 70 km/h-t is. De szerintem annyit megy max. Akkor nem is várható tőle több? Csak mert az ismerősöm is kíváncsi arra, hogy merre is lehet ezekben találni a fojtást.
-
oliwire
őstag
válasz runner 125 #44265 üzenetére
Rendben, köszönöm!
-
oliwire
őstag
Elég furcsa dolgot észleltem a robogómmal, CPI Oliver City. Tavaly nyáron már előjött a probléma, de "varázsütésre" megoldódott (nem tudom, hogyan, én csak a légszűrőhöz hozzányúltam, de nem csináltam vele semmit). Most meg hirtelen megint előjött, pedig heti szinten használtam azóta. (Tél kimaradt) Az történik, hogy menet közben 30 km/h-ás sebesség körül még simán adhatok rá gázt és gyorsulni tud, de most azt tapasztaltam, hogy eléri ezt a sebességet és az ehhez szükséges gázmennyiséget, és fölé akarom vinni, le akar fulladni. Álló helyzetből, megemelt hátsó keréknél nem akar lefulladni, ott felpörög a motor maximálisan. Mi lehet a baj?
-
oliwire
őstag
válasz huszi.gyb #46900 üzenetére
Hát azt nem tudom, megpróbálom holnap visszatekerni a levegő-benzin arányt a levegő javára, de amúgy az, hogy melegebb az idő, azt nem tudom mennyire befolyásolta, mert tavaly nyáron reggel ezzel mentem munkába, és akkor még elég hűvös volt reggel, mégis csinálta ezt.
-
oliwire
őstag
válasz huszi.gyb #46906 üzenetére
rendben, fogok írni róla még, akár jó, akár nem holnap nem tuti, hogy lesz időm szétszedni, de jövőhét hétvégén nekiállok majd, lehet hívom majd az ismerősömet is, aki kicsit jobban ért már hozzá, és úgy kezdek neki, csak kellett ötlet, hol induljak el
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz huszi.gyb #46906 üzenetére
Mondtam, hogy majd írni fogok az esetről, és most meg is teszem. a motor egy hét múlva csak hosszas rugdallózás után indult be, de kb mindig így szokta, a benzincsőnél a benzinszűrő(?) mindig üres egy hét után és oda csak a karral tudok benzint juttatni. Miután megcsináltam, beindult, és a korábban vázolt hiba nem jelentkezett már. Vajon mitől?
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Ha 60-nal tudok menni egy CPI Oliver City robogóval, akkor az azt jelenti, hogy nincs benne fojtás? (GPS-szel mértem)
-
oliwire
őstag
válasz runner 125 #47101 üzenetére
(#47102) akos3
Köszönöm!
-
oliwire
őstag
Sziasztok! A CPI Oliver City motoromban valószínűleg a fogasív tönkrement. Már rágugliztam az alkatrészre (nem 100%-ig vagyok biztos, hogy az kell hozzá), de sosem szedtem szét a motornak azt a részét. Ez otthon megjavítható? Mire számítsak?
-
oliwire
őstag
Köszönöm! majd akkor arra valaki tudja a választ, hogy mennyire körülményes otthon szerelni? Annyira nem tartok tőle, ha megoldható egy egyszerű háztartásokban található szerszámokkal.
Hát ez is közrejátszott a választásnál amúgy a CPI-k után olvasva eléggé rossz véleménnyel vannak róluk, de nekem eddig semmi különösebb bajom nem volt vele.
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Mostanában nagyon nehezen indul a motorom. Úgy tudom csak normálisan beindítani, hogy a munka ütemében húzom neki kicsit a gázt, miután a gyújtás ráadtam és elindítom az indítómotort. Egyébként, ha beindul, utána nem fullad le. Nem is gyorsul annyira, meg nincs már meg neki a 60-as végsebessége, csak 47 km/h. Gondolom kevesebb benzint kap a motor. Van egy szelep, aminek a tekerésével állíthatom a benzin levegő arányát. Érdemes azt állítani vagy szét kellene szedni tisztítani? Mit lenne érdemes rajta megnézni/tisztítani? Esetleg más ötlet? A motor cpi oliver city.
-
oliwire
őstag
válasz DigitXT #47598 üzenetére
Rendben, akkor csere ez kb mekkora tétel? Ezek általában ugyanolyanok a motoroknál, és nem változiknak típusonként? És utána milyen gyakran kellene tisztítani? Bocsi a sok kérdésért, még annyira nem vagyok rutinos ezekben, de gyorsan tanulok
Szerk.: az, hogy milyen gyakran azt most olvastam, köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Ezen videó alapján kezdtem volna szétszedni a berúgókar részt a motornak, de elakadtam. Mikor szedi le a csavarokat, ami a videón ráadásul gyorsítva is van bemutatva, én ott nem tudok tovább jutni. Minden csavart leszedtem, 5x átnéztem, de mintha oda lenne hegesztve, egy millimétert nem mozdul el onnan. A videón nem láttam, hogy a hátoldalán is lenne rögzítve, de az én motoromnál sem láttam ilyet. Próbáltam ütögetni finoman gumis kalapáccsal is, de semmi. Hogy szedjem le?
-
oliwire
őstag
válasz huszi.gyb #47613 üzenetére
Rendben, most kimegyek, és finomkodok vele egy kicsit
Szerk.: Az gondolom nem oké, ha a motort húzom el már vele? Próbáltam finoman, semmi. Próbáltam erőteljesebben, semmi. Létezik, hogy képes ott berozsdásodni? Kívülről nem látszik semmi ilyesmi korrózió. Akár videót is csinálhatok a szerencsétlenkedésemről, de sehogy nem bírom leszedni húzással. Van még tipp?
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz Silverr #47615 üzenetére
Igen, akár videót is csinálhatok nektek róla, én tényleg nem látok több csavart. Középen nem volt nekem, ugyanolyan van nekem is, mint a videóban. Ott oly könnyedén szedte le, hogy csodálkoztam, hogy nekem meg miért ilyen.
(#47616) huszi.gyb
Jó, megy rá a mosószer, és már eddig is idegből csináltam, de most még adok neki bőven akkor belőle
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz Silverr #47618 üzenetére
És igazad van, nagyon bamba vagyok. A videón nem láttam, hogy középről is szerelte volna, és én meg mikor belepillantottam nem látszott semmilyen csavar. Mikor lámpafénnyel direktbe belevilágítottam, hogy videózzak nektek, akkor láttam meg. Nagyon szépek köszönöm az eddigi segítséget, és ne haragudjatok, hogy ilyen hülyeségekkel traktállak titeket!
-
oliwire
őstag
válasz DigitXT #47623 üzenetére
Hát ezt az érzést ismerem, ennél az esetnél szerettem volna elkerülni, és eddig sikerült is még
(#47622) Silverr
Köszönöm még egyszer, ha nem "okoskodsz", akkor nem nézek bele újra, hogy bizonyítsam az "igazamat"
(#47624) kcsa
Néha használom ezt, de a fent említett dolgok miatt, ez most nekem nem volt lehetőség
(#47625) üszök
Így van, látszik a videón, meg én is láttam itt a lyukat, de a videón nem láttam, hogy onnan vett-e volna ki csavart, én meg elsőre nem láttam benne, mikor belenéztem, csak mikor bele is világítottam
Viszont eléggé kopott alkatrészeket látok, ezek cserére érettek szerintem Tud valaki valami jó weboldalt, ahonnan érdemes, vagy kezdjek el inkább Guglizni?
Szerk.: Meg ha tovább néztem volna a videót, akkor láthattam volna, hogy középen is van menet.. Te jó ég, szégyellem magam
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
Elgondolkoztam azon, hogy robogó helyett ki kellene már próbálnom valami manuális váltóval rendelkező motort. Csak B-s jogsim van, tervezek majd A korlátozottat, de később. Most egy CPI Oliver City van, jó állapotban. Mennyiért tudnám eladni, és venni egy MZ-t, Simsont, vagy akármit, amit érdemes? Sportosabb is szóba jöhet, enduró is, akár cross, városban mennék vele.
-
oliwire
őstag
válasz Csillag01 #47748 üzenetére
Nekem is hasonló van, nekem a gyertya tisztítás után jó volt, pár napja szintén ez, valószínűleg már csere is kell, nem elég tisztítani. Csak nekem rosszabb a helyzet, mert a berúgóracsni elkopott és nem lehet már berúgni, így 2 dolgot kell megjavítani. De ha valakinek más ötlete is van, írja le, nekem is jól jön
-
oliwire
őstag
És erről mi a véleményetek? [link]
70-es motort lehet B-s jogsival vezetni? Van olyan, hogy én erre városi gumit tennék, és akkor jó lesz nekem városban is? -
oliwire
őstag
válasz enginev3.0 #47755 üzenetére
Az igazságba beletartozik az is, hogy azért is szeretnék másik motort a robogó helyett, mert az egyik ismerősöm igen jól karbantartott (nagyon ért a régi motorokhoz) Simson Schwalbe motorja, ami csak 3 sebességgel rendelkezik, de mégis le tudja gyorsulni, és végsebességben is jobb, mint a CPI-m. Akkor kipróbáltam a Schwalbe-t, és megtetszett az, hogy itt már váltani kell, kuplung stb. Gondolom ez a motor még többet bírna, ami nekem talán elég is lehetne, míg oda nem kerülök, hogy az A korlátozottat megcsináljam. De nem vagyok annyira tapasztalt a motorok terén, hogy könnyen el tudjam ezeket dönteni.
-
oliwire
őstag
Sziasztok!
CPI Oliver City motorról lenne szó. A hátsó gumival van probléma. Nagyon hamar eltűnik belőle a nyomás. Már vittük szerelőhöz, ők víz alá is tették, de nem engedte a levegőt. Azt mondták, hogy elég régi már a szelepe, kicserélték. De még mindig nagyon hamar le tud ereszteni. Kb 3-4 nap múlva a 2 bar helyett lesz benne 1. Az első kerék akár egy hónapon át tudja tartani a 2 bar-os nyomást, de 1,8 alá nem nagyon szokott esni.
Van-e javításra így esély, vagy ötlet, hogy mi lehet vele? Nincsen igazán elkopva sem. Ha cserélni kellene, miket nézzek rajta, hogy jót válasszak? -
oliwire
őstag
válasz 30z.Samu #48434 üzenetére
Én úgy tudom azonos köbcentinél a 2T erősebb, mint a 4T, csak hát ahogy megyünk felfelé, egy benzintemetővé válik a 4T-vel szemben.
Más:
A robogóm alapjáratának hangja egyik napról a másikra csörgőssé kattogóssá változott, de ugyanúgy megy, magasabb fordulatszámon ugyanolyan a hangja. Mit nézzek meg benne, hogy újra normális alapjáraton legyen a hangja?
-
oliwire
őstag
válasz oliwire #48440 üzenetére
Megoldódott a dolog, nem csapágyas problémája volt, egyszerűen nem húztam meg jól a berúgó racsnit, amit a főtengely oldalán van.
Más: A légszűrő beömlőcsövét elhagytam valahol, valamikor, ezért most túl sok levegőt kap a karburátor. Lehet-e pótolni, vagy csak házilag farigcsálni hozzá valamit, hogy szűkítsem a keresztmetszetet. A karbiban hiába tekertem le a levegő adagolását, nem tudom normálisan beállítani. CPI Oliver Cityről van szó.
-
oliwire
őstag
válasz wharfedale #48565 üzenetére
Köszönöm!
-
oliwire
őstag
válasz wharfedale #48565 üzenetére
És az eredetiben volt egy kanyar is, fontos-e, hogy görbüljön majd a beömlőnyílás, vagy mindegy, csak az a lényeg, hogy 10 centire legyen a légszűrőben?
-
oliwire
őstag
válasz 30z.Samu #48878 üzenetére
Nekem hasonló volt, mindig fulladt volna lefelé a motor. A légszűrő beömlőnyílásánál lévő csonkot hagytam el, ami fojtja a levegő mennyiségét a karburátor felé. Túl sok levegőt kapott, és hideg motorral irtó nehéz volt beindítani, utazásnál meg bizonyos sebesség felett elkezdett lefulladni, úgy, mintha a karburátor lett volna koszos, de ki volt takarítva. Mikor ezt észrevettem, kicseréltem az egész légszűrőt, mert a beömlőrészi könyök nem volt kapható külön, csak a karburátor rész felőli. Azóta tökéletesen megy, pöccre indul. Lehet neked nem ez a probléma, de nekem ez a tippem hirtelen.
[ Szerkesztve ]
-
oliwire
őstag
válasz 30z.Samu #49080 üzenetére
Én sem nyúltam sosem motorokhoz előtte, de bátor voltam, és előtte jól megnéztem, hogy van, meg fényképet is csináltam róla, mit hogy kell visszadugni, és megcsináltam magamnak a karbitisztítást. Nem olyan nehéz. Mostanra már fejből is megy a dolog. utána ráérsz majd gondolkozni, mi lehet a baja szerintem próbáld meg
-
oliwire
őstag
válasz 30z.Samu #49102 üzenetére
És ha a Googleba beírod, hogy karburátor tisztítás? Akkor lesznek képek is róla biztos, és rájössz, mi micsoda a tiédben. Amúgy meg van egy alja, amiben van az úszórész, ott volt nekem mocsok. Alapból abban van benzin, azt én egy üvegbe töltöttem, majd azzal aprajával visszatöltve az aljába kiöblítettem. Egy tűs végű biciklispumpával meg kifújtam a furatokat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest