- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- Hiába a nagy ígéretek, sok az aggasztó kérdés az Intel jövője körül
- Vámfélelmek közepette próbálhatták ki a Nintendo-rajongók a Switch 2-t
- Bitcoint követelnek a svájci jegybankba
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
AssAssynn
őstag
Ezt csak úgy itt hagyom. A tag 2014-ben írt hozzászólása:
"Bejönnek, csak 1.6 misiből nem biztos hogy "jót" találok. Kolléga 2006-os Corolla Verso-ja kifejezetten tetszik, de az 2.5misi volt 1.5-2éve)"
Azóta eltelt 8-9 év, plusz ő említi, hogy 1-2 éve volt az, amiről ír, azzal együtt már 10+ évnél járunk, és amit leír, az olyan, mintha ma írta volna! 2006-os Corolla Verso 2.5 misi. Lassan autóba fektetni jobb befektetés lesz, mint állampapírba. -
Szia! Nekem ilyen civicem van, csak facelift elötti
Alapvetően jó autó, de van néhány típushibája amire érdemes figyelni vásárláskor.
A motorjaik jók, nem szokott vele probléma lenni, annyi hogy lehetőleg 0-5w olaj kerüljön bele és ne 10-15w. Városban az 1.4 is elég fürge, pályán már hangos (130km/h-nál 3500-4000 rpm), nálam az 1.4-es 5.3-8L között eszik, a 18.000 km összesített átlaga 6.6L/100km. 1.6 talán ha fél literrel eszik többet. Vezérlés cserénél figyelj, hogy csak gyári feszítőgörgőt vegyél, az utángyártott görgők hamar tönkremennek és azt a motor nem köszöni meg. Nálam a vezérlés csere (gates szíj, gmb pumpa, gyári görgő, dayco gener. szíj, hűtőfolyadék, munkadíj) 72.000 Ft-ban állt meg.
A váltó rövid áttételezésű, nagyon pontos darab. 120k km-enként vagy 5 évente illik lecserélni benne az olajat, de csakis honda mtf3 típusú váltóolajat szabad beleönteni. Hajlamos a nyelestengely csapágy meghalni a váltóban, ennek járó motornál jellegzetes hangja van, javítása drága, simán rácsúszhat 70-100k.
A futóműve jó, bár én aláraktam egy eibach pro kit szettet, így gyakorlatilag olyan mint egy gokart
Vásárláskor át kell nézni az egész futóművet, a magyar utakat nem nagyon bírja és nem olcsó felújítani.
Rohadni nem nagyon szokott, csak ha törve volt és szarul lett megcsinálva, viszont bontott elemekből nincs sok és az is horror pl. 45k egy bal hátsó üres ajtó és azt felejtsd el, hogy találsz színazonosat!
Beltér olyan japánautós, kevés extra van benne. A vezető oldali ülés magasságállító mechanikájában eltörhet egy pöcök, emiatt lötyöghet az ülés. Kuplung benyomásra nyüszöghet, zsírozással megoldható. 5-en 900km-t simán letoltunk benne (3 férfi 2 nő), hátul középen nincs kardánalagút, így aki középen ül annak sem kell idióta pózban utaznia. Klíma jól hűt. Csomi elég nagy, viszont kevésbé jól pakolható (kicsi a nyílás).
(#119206) Halver Szerintem nem kell elfelejtenie attól, hogy pályán volt használva
Sőt, szerintem még jól is jár vele, mint fentebb írtam 150km/h-val letoltam 900km-t az 1.4-el, ez kb 4500rpm, Német szakaszon az 5 fővel óra szerint 195km/h-t is mentünk, hazaérve a ~2000km után 0 olajfogyasztás. Az autópálya a legjobb dolog egy autónak, végig üzemmeleg hőmérsékelten pöfékelhet...
-
-
DeFranco
nagyúr
hátsó futómű jól áll-e (be szokott rohadni az állító csavar, nagyon ciki ha cserélni kell, de egyébként soha nem kell állítani, ha nem sittet szállítottak benne... arra azért figyelj, hogy kombinál több futóműalkatrész is x2-es szorzós)
gyújtótrafó tud elmenni, központi zár tud meghülyülni (kérdés nélkül zár), nálam egyik sem jött elő, nem típushiba, csak nem váratlan ha megtörténik. vízpumpa 120k-nál gyakran elszáll, nálam 122-nél szállt el, 160k-nál vagy 8 évnél vezérléscsere, de inkább előbb, vásárlás után ezzel számolj, hogy cserélni kell akármit is mondtak az előéletéről (én 109-cel vettem, egyből ment cserére). vezérléscserével a görgőket is cserélik jobb helyeken, mert a gyári bakelit, és azt visszarakva elrepedhet a szorítástól, acélra cserélik, nem egy ökör ára de tétel.
futómű nem kényes, kutyacsontot eszi elöl, azt hallod, hogy kopog, nem drága, útminőségtől függően kb. kétévente csere, váltó nem kényes, cserébe jó, pontos, motor kimegy a világból (az 1.6 benzin legalább is biztosan), kuplung nem kényes, kinyomócsapágy tud elszállni ha belemegy a por de ez sem kifejezetten típushiba, fék is tartós.
kasztni elöl sárvédőnél rohad a sarokban, ezt rendszeresen belülről takarítani kell, mert megáll a gané, kívülről meg a kőfelverődés veri le a lakkot, ajtók alja rohad, típushiba, halasztani lehet megszüntetni nem, kormány rendben van, tartós, úttartás, kezelhetőség kiváló, az 1.6 motor kispolgári vezetéshez elég erős, hely szerintem van a sedanban is elég, szép nagy a csomagtartója, kombi nyilván nagyobb.
alapjárati szabályozó szelep el tud koszolódni, takarítással javítható, tünete az ingadozó alapjárat, vagy hogy araszoláskor, kanyarodáskor beesik a fordulat 700 alá.
ha megkapja a rendszeres olaj- és szűrőcseréket, és nem futsz rá valami egzotikumra, akkor más nincs, megbízható, tartós autó, nagyon beletettek mindent amikor tervezték, látszik is rajta.
pici kopogás kutyacsontok miatt normális, ha rángat akkor gyanús a trafó, olajfolyás ne legyen a motortérben (nekem volt, de csak egy tömítés eresztett a szervóolajnál) hosszbordás szíj környékén nézz víznyomokat, ajtók alját nézd meg, pótkeréküreget is. 120-140-nél a beltérnek szinte újszerűnek kell lennie ha vigyáztak rá, kormány sem kopós fajta, ha nem bőrözött (a bőrözöttet nem tudom), kuplungot nézd meg, hol fog, meg nem csúszik-e.
-
szőröscica
addikt
Kombi karosszéria általában még hosszabb mint a szedán. (kivételek persze vannak, pl. az új mazda 6)
Biztonsági szempontból inkább a csomagok rögzítése lehet érdekes, érdemes egy rácsot, vagy gyári hálót betenni, akkor balesetnél nem tudnak előrerepülni az ülés szintje felé pakolt csomagok.Egyébként a kombi hátránya lehet még, hogy valamivel zajosabb, illetve esőben állandóan összecsapja a hátulját, míg a szedán száraz marad. De ez az előnye csak az első piros lámpáig tart, mert akkor ablaktörlő híján a hátsó kilátás megszűnik létezni.
De praktikumban egy kombi mindent ver és a maiak nem is néznek ki rosszul.
-
jozefgucci1
addikt
Ó ha még a pocak ban van akkor várd meg amíg kijön és elindultok csak itt kis hazánkban egy útra a picivel .Annyi mindent kell belezsúfolni a kocsiba , hogy ha sikerül akkor díszdoktorrá avatnak a logisztikai szakon
Amúgy a yaris nagyon jó kis gép . Jól fogyaszt nem szervizigényes és biztonságos gép , de kicsi . -
neduddki
nagyúr
-
jozefgucci1
addikt
Szerintem kell nektek az a kocsi . A yaris kicsi főleg a csomagtartó . Nem tudom mekkora a gyerek ,de nekünk a corolla is kicsi volt amíg baba kocsiztunk . Most hogy már rég nem kell és elfértünk így lecseréltem
Amúgy a lentebbi témához . A múltkor örült a zsici fejem , hogy a Hondát több mint fél tankkal adták ide lent Pécsen , mert így ingyen volt a hazaút gyakorlatilag .
-
-
LógaGéza
veterán
És tényleg, így reális az árkülönbség is. Átolvastam pedig, de mégse vettem észre...
Ha ilyen sportosabb kisautót szeretnék, mint a Yaris TS, akkor merrefele nézelődjek még? Gondolom nem csak ez az egy opció van - kicsit félek attól, hogy a fentebb emlegetett békési utakhoz kicsit kemény lesz a futómű (amúgy ezt lehet "puhítani"? Nem nagyon vagyok otthon ebben
).
-
DeFranco
nagyúr
Magánszemélytől vettem, igen. A kereskedések ismerik az átvizsgálás fogalmát, maximum nem szeretik, de ez téged nem kell érdekeljen. Alapvetően az van, hogy ha valakinek nem tetszik, hogy te át akarod vizsgáltatni az autót az általad választott szerelőnél vagy szervízben az általad választott időpontban, vagy nem tetszik, hogy te mondod meg hova megy eredetvizsgára az autó, stb. akkor sarkon kell fordulni és ott kell hagyni, mert ott akkor valószínűleg más gond is lesz. Ez a sokadik autónál már csak fogcsikorgatva megy, de a saját érdekedet szolgálja.
Jó a focus, most is így gondolom, de mivel tipikus válságautó (elég nagy elég erős még épp jó korban van jó konstrukció) ezért ára is van, jó példányból meg nagyon kevés van. Akinek jól fut, nem adja el.
Nincs tapasztalatom a két gyerekkel utazásban, de szerintem ha ezen múlik a boldogság, és csak sedan lesz olyan ami megfelelő, akkor még mindig fel tudsz vágni a tetejére egy tetőboxot arra az évi két alkalomra, amikor nagy csomaggal mentek valahova. Persze nem akarlak lebeszélni a kombiról, én is azt kerestem, csak úgy gondolom érdemes megfontolni az alternatívákat.
-
DeFranco
nagyúr
Fresh felszereltségű fókát vettem 1050k-ért tavaly márciusban. Igaz 109k futással meg 2004-es gyártású, de sedan.
Szerintem ha rendben van amit linkeltél, akkor nem drága. Kérdés, hogy volt-e már ropira törve. Figyelj arra is, hogy a kombihoz a hátsó futómű alkatrészek tudnak húzósak lenni, húzósabbak, mint az 5d vagy a sedan alkatrészek.
szerk: a szűrés jó, én ezt tavaly eljátszottam, annyival, hogy nem szűrtem kombira, Budapest 50 kilométeres körzetében 1 azaz egy darab autót találtam, amit meg lehetett venni. azt is az ársáv teteje felé. azt meg is vettem.
-
Dany007
veterán
Én se értem ezt az Octavia imádatot.
Sőt, úgy kompletten nem értem mért vannak manapság annyira felkapva ezek a Skodák. Egyáltalán nem szép. Belül meg kb semmilyen. Nulla. A tervezőnek szvsz minimális szépérzéke nem volt, mintha kényszerítették volna rá, ő meg gyorsan összegányolt valamit, hogy legyen valami...
Amúgy tényleg fapados. Ennyi pénzért pár évvel idősebben de sokkal komolyabb gépet találnál szvsz. Az a Toyota meg a C-Max is szintekkel jobb. Szerintem. -
Én ugye most vettem hasonlót, csak az enyém még nem faceliftes. Töréstesztre érdemes rákeresni, elég meggyőző
A csomitérbe 4 nyárigumim lazán elfért, meglepődnél mekkora hely van benne. Bár ebben az octavia egy picit jobb. Ha ki tudsz fogni egy normálisan szervizelt példányt akkor nem sok gondod lehet vele
-
szőröscica
addikt
Akkor nem szóltam. Igen a Lagunákkal is szokott probléma lenni, de sokkal kevesebb mint ami hírlik, és sokkal jobb autók, mint amilyennek azok tartják őket, akik nem ismerik a típust. Persze néha valóban kell hozzájuk türelem. Viszont mikor jók, akkor tényleg nagyon jók, kényelmes, halk utazóautók.
Egyébként a trióból én Focust vagy Corollát néznék.
-
runner 125
nagyúr
Hatalmas kamu a futás.
Így ülés még városi használat mellett sem nézhet ki egy 6 éves autóban. Egy 56.000km-es autó belterének _kopásmentesnek_, újszerűnek kell lenni.Ilyen fapados Ocatvia-k nagy része mind céges autókét szolgált, szóval nehéz lesz belőle - pláne neppertől - magánszemély által használt, valóban kis futásút találnod.
Ennél az AAA autónál 2 autót is néztem, pontosabban csak képről, illetve telefonon beszéltünk, de szerintem nagy cgányok. Az egyik RAV4 a hahu-n úgy volt körbefotózva, h a külső sérülései, hibái, nem látszottak, persze az is újszerű megkíméltnek volt beállítva, a honlapjukon már elkeserítőbb képeket láttam, aztán e-mail-ben is kértem róla fotókat, ott végül tökéletesen látszott h mennyire le volt lakva.
-
jozefgucci1
addikt
+1 a Toyotára nekem is csapot végű benzines van már tíz éve ,de hárman elmegyünk vele bárhová klímával . Jó ha a nagyszülők bepréselődnek a gyerek mellé hátra akkor már meggondolom az előzéseket ,de ez ritka alkalom .A héten láttam egyet kereskedésben 700K -ért ami 10 évesen 518K Km-es volt és ahhoz képest egyben volt .
-
neduddki
nagyúr
HI!
zz-s motorknal hengerfejet 350Mmkorul ujitani, ha meg nem kapt ameg a neki vlao olajat ill.nem csereltek idiben akkor koraban is gyun akrak ezt tudd, a CoV feltunoen olcso, nagyon korbe kelnezni ugye nekem nagy kedvenc ezel a motorrla:- )
a colooa itt vna tolem nem messze ha tudunk idoponoit egyezxtetni megnezhetemudv
neduddki
-
Dany007
veterán
Persze, azért én is figyelek.. főleg a belvárosban amikor dugó van... Olyankor egyből megszaporodik a taplók száma és olyankor is bevágnak az ember elé amikor nem kéne...
Csak ez pont olyan kereszteződés, ahol azért nem gondoltam volna és igazából be se látom. Lassítva megyek ott, kb 10-20-szal hogy kivédjem ha valaki nekem akarna jönni. De ezzel meg pont az a gond, hogy a baromarcú emiatt azt hiszi, hogy tényleg jobbkezes utcában van mert ugye még én lassítok és látszólag adnék neki elsőbbséget...@Tankblock:
Na igen, télen gyakori a hókotró de amúgy semmi nagyobb jármű ami tanulópénz lehetne az ilyeneknek.
@barca0519951:
Igen igen, Veszprémről van szó.
-
Dany007
veterán
Annyit tudok tenni, hogy nem arra megyek... De akkor is idegesítő.
A bizalmi elv nélkül meg kb nem is lehetne autót vezetni. Tehát ha mindig azt feltételezem, hogy úgyse adják meg az elsőbbséget nekem, akkor mehetnék 20-szal végig a városon, mert elvileg bárhonnan kijöhetnek elém, nekem jöhetnek stb... =/Hogy mi az oka azt nem tudom... Kivagyiság? Nagyzolási hóbort? Felsőbbrendűség érzet? Passzolok...
Épp tegnap volt a híradóban, hogy egy fiatal srác a bmw-jével fékezés nélkül nekihajtott egy kerítésnek, kitört egy gázcsonkot és felgyulladt a kocsi is meg a ház is aminek nekiment... A gyökér srác meg elfutott hátrahagyva három lány utasát akik mind megégtek...
Szóval ez egyszerűen értetetlen számomra. Keménykednek ők a májerek meg a menők... aztán amik valamit a saját fasságukból elcsesznek akkor meg elmenekülnek mint valami szánalmas nyuszi. A felelősséget már nem vállalják. Gusztustalan az ilyen. Ha már az úton kemény akkor legyen kemény akkor is ha valamit elcseszett...@atos19881101:
Igen, ez mondjuk a ritkábbik eset. Viszont abban a kereszteződésben egy hét alatt legalább 3x akartak belém jönni, mert valamiért jobbkezesnek hiszik azt a kereszteződést. Ennyi "bunkó" nem lehet... Évekig jártam arra, de most, hogy kicsit újabb autónk lett már nem merek.
-
#76385920
törölt tag
Valaha Ford értékesítő voltam. Alapvetően megbízható autók. A C-MAX fogyasztása kicsit magas, talán 1-2 lityivel több a hasonszőrű Focus-nál. Az 1.6 100LE-tól ne várj hipertérugrás szerű gyorsulást, főleg klímával.
1.6 16V TI-VCT egy fokkal jobb, de a megbízhatósága gyengébb. A többi márkáról sajnos nagyon nem tudok nyilatkozni...
Az Octavia csomagtartója tényleg brutál...
-
zoo8800
veterán
Semmi probléma, a topik legalább fele OFF
A törpéneket végigolvasva szerintem a kocsi megjavítása lenne a legegyszerűbb, mert:
1, az ügyvédek általában nem olcsók,
2, tárgyalásra járni nem jó buli, aminek ráadásul kétséges a kimenetele,
3, a behajtható kártérítés összege sem lenne túl jelentősAz előző tulajjal pedig valahogy meg kellene egyezni peren kívül.
-
hobizoli
nagyúr
hallottam rola, nyusziful
csinaltasd meg aztan kesz
kovetkezo mi lesz? 4 honap mulva elkezd bugni jobb hatso a kerekcsapagy, akkor arra is kialmodod, hogy jaj de mar elotte is biztos szar volt csak az elado nem szolt rola? hasznalt automiert nem vettel uj autot ?
a "nem gyari motor" miatt hiaba vered az asztalt, mert gyari az is, és:
MOTORT LEHET LEGÁLISAN CSERÉLNI
érted?
a kasznit nem lehet csak cserélni, mert az alvázszám azonosítja az autót
eredetvizsgán jó volt, szakszervízben átnézetted... akkor mit akarsz?
szakszervíz nem mérte körbe neked ,hogy nem volt-e a hátsó üléspadig becsukva az eleje?
vag azt hitted kieg a tompitott izzo majd 6 honapig az elado fogja neked cserelgetni benne?
-
hobizoli
nagyúr
nyilvan van olyan is, de...
es miert nem meretted korbe az autot, hogy le volt-e reccsentve?utolag mar kar futni koroket
ha tobben is nezgetettek az autot, es egyikotoknek sem volt hozza eleg esze, akkor erre mit lehet mondani igy utolag, szerinted...?
ezt nem olvastad sehol korabban? -
-
hobizoli
nagyúr
attol mert az eleje serul a motor ritkan hal meg, azert az anyagbol van am, a bódé sokkal könnyebben elhajlik korulotte
hacsak nem vmi acel/beton villanyoszlopot fogott vagy egy 150 éves tölgyfát fogott meg az auto a motorral vonalabande akkor az ugy a tuzfalat is benyomta volna, mint a fost (es meg akkorsem biztos, hogy a motor kuka)
-
hobizoli
nagyúr
de ha az a motorszam van az auto papirjaiban, akkor tok mind1
sot, ujabban csak motorkod van mar, a szamsor nincs utana
ha az egyezik, akkor jonapot, papirozni sem kellene igazabolaz meg hogy zorog a vezerles, es rendszertelenul csinalja raadasul, hat ez egy olyan dolog, hogy azt a vasarlas utan ajanlott amugy is cserelni altalaban, mert az a biztos
-
Remélem vki hallotta v felvetted h kijelenti az általa ismert motor cserét!
Magánembertől vetted? A csalásnál a szándékosságot kell bizonyítani, tehát hogy ő akaratlagosan titkolta el mind a cserét, mind a jelenlegi motor hibáját.
Ha teheted, akkor vidd el szakszervizbe és a csörgésről szerezz szakvéleményt, pecséteset, és ha nélkülözhető a kocsi akkor tedd is le a hibára hivatkozva. Természetesen a szakszervizes javításra is kérj ajánlatot. Ha mindez megvan és az emberrel nem lehet megegyezni, akkor pp és kérni kell a bíróságot a szerződés előtti állapot visszaállítására.Vagy tehetsz csalás miatt büntető feljelentést, de annak sok értelmét nem látom, mert a rendőrség nem a gyorsaságáról és a felderítési mutatóiról híres. Pláne a bizonyítottság hiányában megszüntetik és még a költségeket is rád htk-zák .Pontosítok : a csalás megalapozott gyanúját már csak a hatóság állapíthatja meg, te csak feljelentést tehetsz
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 FE - később
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Apple Watch Series 10 - évfordulós kiadás
- Google Pixel topik
- Nemzetbiztonsági aggályok merültek fel a TP-Link kapcsán
- The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered - Már több mint 4 millió játékos
- Ezentúl Indiában készülnek majd az USA-ban árusított Apple iPhone-ok
- PlayStation 5
- Autós topik
- További aktív témák...
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- AWS 5x108 R17 felni + Bridgestone Potenza Sport gumi
- Nitro Concepts E250 (Gamer szék)
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Jogtiszta Microsoft Windows / Office / Stb.
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- AKCIÓ! Apple MacBook Pro 16 M4 Pro - M4 Pro 24GB 512GB SSD garanciával hibátlan működéssel
- Újszerű Apple MacBook Air 13.6" (2024)- M3, 16GB/256GB (MC8K4MG/A) 8 Ciklus Éjfekete - 3 év garancia
- Új szintre emelnéd a géped sebességét? Ne várj tovább!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest