- SkyShowtime
- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Autót néznék. Egyelőre nem sürgős a dolog, csak lassan 17 éves lesz a kis Skodám, és ideje lesz vmi cserében gondolkodni. Nagyobb, benzines szedánok jönnek szóba, 7-10 év körül, 1.2 - 1.6M HUF, kp-ra. Ebből kéne kitalálni, mit érdemes. Amik tetszenének, és ebben a kategóriában vannak:
- Volvo S60
- Ford Mondeo
- Saab 9-5
- Saab 9-3
- VW Passat V
- VW Passat IV
- Toyota Avensis
- Peugeot 607
- Peugeot 407
- Audi A6
- Alfa 166
És egy extra tetszetős kakukktojás.Jól láthatóan fingom sincs az autókról, szal mindenféle tanácsot szívesen veszek. Mittomén nem szabad turbósat venni, automatát venni, vagy vajszínűt, vagy akármi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Köszi a válaszokat! Szétnézek még Népítéleten, mik szoktak elromlani a Mondeo-ban, Subaru-ban. Mondeo-ból mondjuk a 146 lovas (2.0 Ghia?) verzió alatt más nem nagyon játszik. A kis Skodám 900 kilójára jut 135 ló, elég lehangoló lenne egy másfél tonnás vas 80-110 lóval ugye. Tényleg, Skoda SuperB 1.8T? Octavia FSI?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tomcsi23 #60571 üzenetére
A linken az 1.5-ös szerepel, ez meg 1.3-as, plusz ugye a Kit Car lényege, hogy az egyes elemek külön-külön is elérhetők, tehát nem csak a gyár épít(ett) Kit Car-okat, hanem bárki, aki ért hozzá és rendel a gyárból csomagot. Az enyémhez pl. nincs meg minden, csak motor, váltó, leömlő/kipuf, nyomtávszélesítés, rugók-gátlók, toronymerevítők, kerámia szilentek, kompi, fékek. A többi gyári Felicia (szal pl. a tank a normál helyén van, nincs áramtalanító, tűzoltórendszer, a motorháztető nem csatos, nincs bukócsövezve, stb), de így is hogyismondjamcsak... nehéz vizsgáztatni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
2005 nyári B6-os Passat 1.9 PDTDI, 77kW, igazolt 160k km-rel, törésmentesen, mennyiért lehet reális? Használt autó kereskedők hirdetéseinél mennyit érdemes levonni a beszámítási értékhez? Szal, ha mondjuk 1.8-ért hirdetnek ilyen típusú autókat, akkor mennyiért veszik be? 1.4. 1.5?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz runner 125 #104254 üzenetére
Randa. Az elődje a 037, na az igen, az autofellálós...
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeFranco #104307 üzenetére
A történelem az alapműveltség része - jó, ha tudod úgy nagyjából. Ahogy egy átlagos autósnak is a KRESZ ~30%-ának ismeretére van szüksége a napi, biztonságos közlekedéshez, de mégis ajánlott tudnia a 60%-át. A vizsgán meg ugye bő 90 kell, főleg egzotikus szituációkkal, ahogy elnézem a linkelt tesztet.
Egyébként a közúti balesetek minimális része származik abból, hogy az emberek nem ismerik a szabályokat (az, hogy "hádenemtuttam, hogy itt nem lehet 170-nel menni" az nem ide tartozik ).[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeFranco #104311 üzenetére
Szerintem egyetértünk, csak te elvekről és ideákról írsz, én meg a valóságról. Nem azt mondtam, hogy egy autós a KRESZ 30 vagy 60%-át kell, hogy ismerje, hanem azt, hogy arra van szüksége. Teccik érteni?
Nota bene, örülnék neki, ha csak olyan sofőrök közlekednének velem egy időben az utakon mint te.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeFranco #104314 üzenetére
Egy ideális világban még értelmezhető is lenne, amit írsz - mindössze erre próbáltam utalni, ezek szerint sikertelenül. Abban pedig egyetértünk, hogy a KRESZ-t ismerni kell, de itt nem erről volt szó.
Engedjük el a témát.
Szerk.: arra van szüksége - itt értsd: azon szabályok körének alkalmazásával találkozik a napi rutin során; nem írtam, hogy a többit nem kell ismerje, azt írtam, hogy a napi biztonságos közlekedéshez a KRESZ 30%-ának ismerete szükséges, 60%-a javasolt.
#104316: "balfaszságot"... tényleg nem sikerül értelmezni, amit írok?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A napi ingázás során épp ezért szoktam beállni 90-94-re egy szimpatikus kamion mögé az M0-on, és annyi. 1.800-as fordulat, nyugalom, nem zavarok senkit, és engem sem zavar senki. Más kérdés, hogy amikor nem a napi ingázásról van szó a nulláson, hanem haladni szándékozom valahova autópályán, akkor idegörlő, hogy pont 110-130 kmh környékén nem tudsz haladni normálisan... Ott még pont mindenki kijön eléd, hátulról meg letolnak.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz werszomjas #104624 üzenetére
Én nem látok abban semmi veszélyeset, hogy bő 50 méterre haladsz 90-nel egy kamion mögött, de nem vagyunk egyformák.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honda 1993 #104682 üzenetére
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honda 1993 #104726 üzenetére
200-ért ilyet nem kapsz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz DeFranco #104760 üzenetére
Én 185 vagyok, 120 kiló körül és sehogysem férek el egy trabiban. Ülés koppra hátul, és így a bal térdem/combom nem fér el a kormány és az ajtó között, így nem tudom rendesen tekerni a kormányt. A jobb lábam úgy tud elférni a kormányváltótól, hogy szétterpesztem magam az anyós ülésre, de akkor ott nincs utas és oldalról nyomom a gázpedált.
104765: érdekes, de kispolák kényelmesebb, talán, mert kisebb és magasabban van a kormány.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Typhoon47 #104802 üzenetére
Alapvetően a hazai (értsd: magyar) piacról volt szó. Itt pedig az óra szerint futott km az ismert okok miatt nem releváns. Ha pusztán a kevesebb futott km miatt fizetnél többet egy autóért Magyarországon, az nem okos dolog. Nem furcsa, hogy használt piacon szinte nincs 250k futás feletti autó? Alapvető szabály, hogy használt autónál az állapotot kell megfizetni, nem a visszatekerést. A jobb állapotú, kevesebbet használt autó drágább, ez kézenfekvő, de ez nincs feltétlenül összefüggésben a km óra állásával sajnos.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honda 1993 #105062 üzenetére
Átírás után nincs más költség, csak a KGfB (plusz baleseti adó) és a gépjárműadó (eredetileg súlyadó).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honda 1993 #105066 üzenetére
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás - A "Kötelező".
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz honda 1993 #105070 üzenetére
Amint írtam: gépjárműadó a neve.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Csak óvatosan... Emberrablás lett az autóeladásból
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tDr1v3r #105279 üzenetére
Felszereltségre, dizájnra értettem. Haver E60-asa is olyan avítt belülről, ronda, idejétmúlt középkonzol, retro műszeregység. Nekem legalábbis mindig olyan "régiautó" érzésem van benne. Ellenben kívülről még így 15 évesen is ütős a forma.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz szőröscica #105284 üzenetére
Haveré vmi ilyesmi belül, csak nem karbonutánzat, hanem igazi műanyag és roszog az illesztéseknél.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Lehet, én értettem félre a postod, én arra gondoltam, hogy ha van egy A autód B7-ben mondjuk, és veszel egy másikat, ami legyen B autó, az A0-ból indul, majd amikor eladod A autót (és ezt bejelented a biztosítódnak), akkor a B autód automatikusan B7 kategóriában lesz, jön a kompenzáló csekk, visszatérítés, stb. Amennyiben eladod az autót, az az új tulajnál az ő bónusz-malusz fokozatát kapja nyilván.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Integrale #144703 üzenetére
Igaz, ezeket mind leállítják 200k felett kicsivel. HaHu-ról szemezgetve kis benzinesek jellemző futásteljesítményeit, A Vectra, 25-27 év alatti futásteljesítmény 230-250k km, B Vectra, 16-18 év alatti futásteljesítmény 210-230k km, C Vectra, 9-10 év alatti futásteljesítmény 180-220k km. Ettől függetlenül természetesen ki lehet fogni valós futásteljesítményt, de az ugye másodlagos, mert az állapot a mérvadó.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz concret_hp #144907 üzenetére
KEKKH adatbázisából le tudod kérdezni rendszám alapján a gyártámányt, típust, színt, forgalomban van-e, illetve a rögzített km-óra állásokat. Online tudsz fizetni, vagy SMS-ben az alábbiak szerint:
A szolgáltatás az alábbi igazgatási szolgáltatási díj ellenében vehető igénybe: Gépjárművenként 275 Ft, de eljárásonként a minimum fizetendő összeg 625 Ft. (Pl.:
1 gépjármű lekérdezése - 625 Ft
2 gépjármű együttes lekérdezése – 625 Ft
3 gépjármű együttes lekérdezése – 825 Ft
4 gépjármű együttes lekérdezése – 1100 Ft
5 gépjármű együttes lekérdezése – 1375 Ft)http://kekkh.gov.hu/gepjarmuadat-lekerdezo/
Ha tudod a forgalmi számát és a rendszámot, akkor Ügyfélkapun a Gépjárműkereső funkcióval ezeket az adatokat tudod lekérdezni ingyenesen:
Rendszám:
Gyártmány:
Típus:
Szin:
A jármű körözés alatt áll?
A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás adatai:
Forgalmi adatok:
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Ezzel az autóval mi lehet a gond? Lassan két éve hirdetik, azóta közel 700k-t engedtek az árából. Oké, nem egy szépség, de hát Saab.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Köszönöm a válaszokat! Haver szemez vele már egy ideje, csak amikor mondtam neki, hogy közel két éve már én is szemeztem vele, elbizonytalanodott, hogy miért nem vitte még el senki, amikor sokkal romosabb és/vagy bizonytalanabb és/vagy többet fogyasztó, stb. autókat akár idősebben, akár többért is elvittek ennyi idő alatt. Én anno odáig jutottam, hogy már le volt beszélve az egyik helyi szervizben az átnézetés, meg volt szervezve a fuvar, csak aztán másra kellett az e célra szánt zsé átmenetileg, így nem lett semmi a randiból.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rbalint88 #145398 üzenetére
Van ésszerű, gazdaságos, dízel családi egyterűje, második autónak keres vmi erős benzinest, amiből nem sok jön szembe az utcán, szal amolyan hobbi autónak használná. Van még pár típus/márka a tarsolyban, csak furcsa volt, hogy még ha csak a Saab-okat is nézem HaHu-n, akkor is jóval gyorsabban pörög a piac (200+ LE-s turbo-s 9-5 Aerok pl relatíve gyorsan elkelnek). De akkor valszeg az összetett hajtáslánc, a tuning, az egyébként is magas gyári fogyinál nagyobb étvágy, esetlegesen rövidebb várható élettartam az egyes részegység esetén, stb. lehet az ok, ez így logikusan hangzik.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Gitáros topic
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Végre megjelenési dátumot kapott az xDefiant
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- SSD kibeszélő
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- 3D nyomtatott versenypályák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen