- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vírusirtó topic
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
grizlisandor
addikt
Hali!
Úgy néz ki, hogy kocsivásárlásra adom a fejem. 1,5 éves jogsim van.
Vezettem már:
- Fiat Bravo / Punto ez a 2 típus volt tanulóautóm, mind2 gáz üzemű volt. A Bravo nem volt rossz autó, bár nekem kezdésnek hatalmas volt. A Punto az szép és jó volt, csak ép hogy elfértem benne.
- Mercedes 210-et, platósat, ami céges jármű. Hosszú egy jármű az biztos. Bár szegénykémnek ki van mindene kollégák elmondása szerint.
- Ford Transit-ot platós és szintén céges. A Merci után álom vezetni.
- Renault 19 vagy valami hasonló, ez haveréké.
- Nissan Terrano, az egyik kollégámé volt, nagyon jó kis autó.Leginkább a Transit jött be, de nekem itthonra nem kell platós, utána a Terrano.
Férjek el benne rendesen(2m vagyok és 110kg) és legyen 4-5 személyes.Meg a szokásos, hogy ne legyen nagy fent tartási költsége. Arra kell, hogy tudjak tapasztalatot szerezni, meg el tudjak menni valahova,ha kell. Ár úgy 250k(+/-50k).
-
grizlisandor
addikt
válasz Bati0501 #64935 üzenetére
Leginkább a tanulókocsin van a hangsúly...
Lenne több rávalóm, csak még valami ideiglenes garázst is kellene csinálni, mielőtt veszek autót és azt nem tudom mennyibe fog fájni.De lehet, hogy ebből csak jövőre lesz valami, addig is gyűjtök hozzá még.
Azért még köszönöm a segítséget!
És kb mit lenne érdemes venni? Csak hogy kb mennyi pénzből lehet már egy normálisabb tanulóautót venni?(bár ez is relatív)[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, első autóm kiválasztásához. Maximum 1 millió-t szánok rá papírmunkával + nagy szervizzel együtt. Általában napi 40-100 km megtételéhez, jövőre hosszabb útra ki külföldre. Az autó legyen tágas, mivel szép darab vagyok meg 2 méter magas.
Ami tetszik, haveréknak volt egy Opel Vectra B kombi dízel, 2002 évjárat talán.
Most voltam megnézni egy autót a környékben MAZDA PREMACY 2.0 DI TD (katt) elfogadhatónak tűnt, mentem egy kört vele, nagy bajt vettem észre rajta. Beszámították a kocsit egy másikba így került a kereskedésbe, vezérműszíj cserél aktuális az autón, meg elég furcsa szag volt benne, elméletileg cigizett a kocsiban az előző tulaj. Törve nem volt, festve az egyik ajtó meg hátul valami, gyorsan elhadarta az értékesítő ezeket. Kértem, hogy erről nem kaphatnék valami papírt, hogy pontosan mit és hogy, CSAK HA MEGVETTEM az után. Én meg néztem kérdően, hogy wtf.G Astrája van ismerősnek azt picinek találom magamnak, Ford Mondeo2 is akad, az tetszene.
Mit tudnátok nekem ajánlani? Jó irányba indultam el?
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153260 üzenetére
A Premacy-t elvitték rá pár napra.
Megnéztem Ford Mondeo 2002 és Ford Mondeo 2002 sajnos mind2 kettőstömegűlendkerék cserére vár. A drágábbik jó állapotban volt, az olcsóbbik használtabb, meg valami van még a motorjával, mert furcsa hangja volt. Olvasgattam utána, hogy mi fán terem a 3F szabály.Passat 1.9 TDI, kívülről kicsit elhanyagolt + 420k km futással, ez sem annyira vonzó.
Így úgy döntöttem pár száz k-val megtoldom az összeget és most kinéztem egy Opel Meriva 1.8 benzin 16v(katt). Azt olvasgattam, hogy tágas, remélem elférek benne. Erről vélemények? Cimbora mondta, hogy ha a vezérlésre kell odafigyelni. Esetleg milyen autókat ajánlatok? Scenic-eket láttam többet ezen az áron.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153505 üzenetére
Körvonalazódik a dolog, beszéltem ismerősökkel, szerelővel és sajnos rá kellett jönnöm, hogy 600k környékén az autók szépen le vannak lakva, tennem kell hozzá, ha nem akarom az autó árát rákölteni az első nagyszervízkor. Szóval 1 millió környékéig keresek autót, benzin üzeműt, valami egyterűt vagy kombit. Amiben kényelmesen elférek a 2 méteremmel, legyen kényelmes(céges Peugeot Partnert üléseiben nem volt túl jó lenni) legyen tágas, hogy tudjak bele pakolni, 4-5 főt tudjam szállítani. Mit ajánlatok számomra?
Opel Meriva-t akarom megnézni, hogy férek el benne, mert itt a környéken van jó felszereltséggel + szervízkönyvvel.
Ezen az áron ismerősi körben van:
Fiat Grande Punto, nekem ez kicsi.
Volkswagen Touran, ez is tetszene, de cimbora azt mondta, hogy annyira nem jött be nekik, a nagyon magas kialakítás miatt. -
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153569 üzenetére
Kicsit jobban beleolvasva a topicba, esetleg egy Focus 2 kombi vagy C-max is jó lehetne nekem.
Elvileg a rozsda meg a rohadás talán a legnagyobb baja az autónak. Ezekkel mit lehet kezdeni? Vagy ha még nincs, akkor megelőzés lehetséges?
1.6 benzin VCT motort megéri keresni?Ha minden igaz, végre meló után eljutok egy kereskedésben, ahol van Focus2 kombi, C-max, ZafiraA és Meriva is.
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153638 üzenetére
Na sikerült eljutnom a kereskedésbe, megnéztem mindent.
Egy élmény volt, ez a kereskedés! Bármelyik autóra rákérdeztem, elővette az előadó a végig vezetett szervízkönyvet, nem volt mellébeszélés.Megnéztem:
Opel Zafira A 1.6(katt) Felületesen megnéztem, kívülről ok, belül régi, meg látszott néhány helyen, hogy mintha megolvadt volna a műanyag.
Opel Meriva A 1.6(katt) Legnagyobb meglepetés volt számomra, tágas(nem gondoltam volna, hogy ha beállítom a vezető ülést magamnak, be tudok ülni mögé, de sikerült! Hátul a fejtér nekem kicsi). A felszereltségét kicsit szegényesnek találtam...
Ford Focus C-Max 1.6 VCT Élőbe nagyon jól néz ki, bal hátul van egy kicsit megnyomva. Kellemes az utastere, itt már hátul a fejtérrel nincs problémám, mint a Merivánál + a felszereltség sem volt lenyűgöző nekem. Váltó körüli konzol támasztotta a jobb lábamat, ezt meg kell néznem még 1x, hogy rendes ülésbeállítás után is megmarad.
Opel Astra H Caravan 1.6 Nagyon szép autó, de ez nekem nagyon lent van, majdnem feküdtem az autóban.
Vw Golf Plus 1.6 Gyerekek, leesett az állam, ebbe az autóba beleülni akkora feeling.Próbakörre sajnos nem volt idő, de sok dolog körvonalazódik bennem.
Meriva és C-Max szimpatikusak voltak, a Golf Plus meglepetés volt. -
grizlisandor
addikt
Köszi, igazából szeretném még ebbe a hónapban lerendezni az autóvásárlást, de a megtakarított pénzem szeretném jól elkölteni.
Merre induljak el szerinted?
~1 millió +iratás + nagyszervíz a keret. Felhasználásra az emberek nagy része benzinest mond, naponta 30-40 km(minimum) vagy 70-80 km(maximum), autópálya nincs, hétvégén hosszabb kiruccanások előfordulhatnak. 200/130 a méreteim, férjek el az autóban, lehetőleg "ne feküdjek vezetés közben", pakolni lehessen(ezért gondolkozok kombiban/egyterűben). -
grizlisandor
addikt
Felszereltséggel kapcsolat lenne kérdésem, mert kicsi zavart keltett nálam az ismerősök által összehordott okosságok. Kaptam olyan információt, hogy ne bonyolítsam túl, klíma meg egy ABS legyen benne kezdésnek.
Erről beszéltem egy másik társasággal, és ott valaki felhozta, hogy ABS, ASR és ESP is legyen, erre jött a kontra, hogy ezek nélkül is autó az autó. Megállapították, hogy akkor nem kell drága autó, a Trabant is jó lesz.
Véleményetek szerint kinek van igaza? -
grizlisandor
addikt
Az eddigi éves ~10k km futás helyett úgy néz ki, hogy évi szinten 20k+ km kellene futni az autónak.
Ennél a futásnál szerintetek megéri már dízelt venni? -
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #153966 üzenetére
(#153967) Luck Dragon/(#153968) MunezXBK: Köszi a válaszokat!
(#153970) molnarpeter/(#153971) Mágus2: 35 km hosszú út van tervezve napi 2x, nem mondom, hogy lesz nem városi használat, de kerülni akarom.
Tömegközlekedést meg hagyjuk, lassan 10 éve boldogítja a napjaimat.Dízel mizéria ott vetődött fel bennem, hogy úgy néz ki, hogy C-max lesz a kinézett autó 1.6 vct. Olvastam róla a neten, hogy gyenge ahhoz a kasznihoz, meg 7-9 liter a fogyasztás vegyesbe. Valamelyik nagy autókkal foglalkozó oldalon az egyik cikkben írták, hogy az ilyen nagyobb, nehéz autóknál el lehetne gondolkozni a dízel üzemben.
-
grizlisandor
addikt
Pár dolgot rendbe kellene tenni, hogy:
1. Megvan a kiszemelt autó, ennek megvásárlásához ott lennie a pénznek a zsebembe, vagy általában lehet utalással is intézni a kifizetést?
2. Megvan az adásvétel, kötni kell egy kötelezőt a neten, legolcsóbbat valamilyen kalkulátor segítségével. Jól olvastam, hogy nem kell azt azonnal fizetni, hanem x napon belül elegendő? Ismerős mondta, hogy hétvégén nem tudok kötni neten biztosítást, erről nem találtam neten megerősítést, szóval hülyeség? -
grizlisandor
addikt
válasz szőröscica #154246 üzenetére
Köszi, megnyugodtam.
Reméltem, hogy nem kell millió forintokkal járkálnom. -
grizlisandor
addikt
válasz Chereiose #154494 üzenetére
Amit a PD elemekről tudni kell(katt)
Topikjában is le van írva, hogy motorkódot kell figyelni, hogy BKD-s legyen, azzal nincs baj + a fenti bejegyzés is erősíti. Én is egy ilyen motorkódú Touran vételén ügyködök.
-
grizlisandor
addikt
EgyTouran 2.0PDTDI esett a választásom, ha keddre tudok intézni egy állapotfelmérést az autóra, akkor megyek és állapotfelmérés eredményétől függően megveszem az autót. Értékesítő küldött valami diagnosztikai jegyzőkönyvet 1oldal(katt) 2oldal(katt) 3oldal(katt), ezen mit kellene látni, a keringetőszivattyún hibán kívül? Az autóról azt lehet tudni, hogy végig vezetett szervízkönyv, Németországban számították be új autó vásárlásánál az egyik partnercégüknél. Hibát annyit találtam, hogy a bal visszapillantó karcos, de durván, mintha nekiestek volna egy sniccerrel.
Közben beszámítottak új autóba egy Sharan 1,9PDTDI-t, ami lehet megfelelne nekem. Annyit tudok az autóról, hogy 5 éve került az országba, előtte németbe rótta a kilométereket, itthon maszek szerelő intézte a javításokat. Ami tetszik benne, hogy Sharan és 10 éves. A km állás az kicsit visszatart, de mint tudjuk állapotot veszünk, nem km órát. Az elején a sérülés zavar, meg a karc az oldalán, gondolom nem egy pénztemető ezeket megcsináltatni.
Ami foglalkoztat, hogy kb 5 évre tervezek az autóval, össz 130k km futással számolva. Szerintetek melyik fogja jobban tartani az árát?
2004 évi Touran 310k km-el vagy 2007 évi Sharan 440k km-el?
Érdemes lehet folytatni a Touran szervízkönyvét, dobni fog annyit az áron? -
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #154578 üzenetére
Beszéltem az értékesítővel, a Touran egy magyar cég tulajdonában van, és Brill Kft. csak bizományban árulja. Ebben az esetleges szavatossági garanciával a tulajdonos céghez kell fordulnom vagy a Brill Kft-hoz, eltitkolt hiba estén?
Mi a bánatért nem helyezték már magyar forgalomba az autót?
Spórolnának ezen, hogy egyből a vevő nevére írják az autót? -
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #154614 üzenetére
(#154615) bitpork ; (#154616) BigBlackDog: Topik Összefoglaló néven ismerem, de így leesett.
Olvastam a cikket, itt az volt a baj, hogy nem tudta a nevére íratni az illető az autót, mivel az hivatalos eljárásba érintett. Ezt ugye nekem a Brill Kft intézi a forgalomba helyezéssel együtt.
Ebből tanulva, írassak egy megállapodást, hogy a teljes vételárat csak a névre íratás után fizetem ki? Vagy ez hülyeség? -
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #154623 üzenetére
Beszéltem az értékesítővel, régi parterüké az autó, amit kinéztem. Mióta ott dolgozik, 15 éve nem volt az adásvétellel probléma. Felajánlotta, hogy ha komolyan gondolom a vételt, foglalónak hagyok 100k-t, a többi meg akkor fizetem, ha kulcsra kész az átíratás.
Mondta, hogy volt egy olyan eset, hogy a vevő nevére került az autó és jött a rendőrség lefoglalni, mivel valami tartozása volt a vevőnek. Valami 300k, de ott volt a lefoglalt 3 millás autó. Szerencsére rendezte a dolgokat.
-
grizlisandor
addikt
Hali!
Cimbora mondta, hogy Touran vagy Sharan helyett nézek Opel Zafira B-t(mert olcsóbban megkapom, meg fenntartani is olcsóbb), mik a vélemények/tapasztalatok az autóval kapcsolatban? Neten olvasgattam, hát sok jó tapasztalatot nem találtam, de ugye mindenki a problémáira keresi a neten a választ.
Melyik az ajánlott motor belőle? Nézem dízelnél van 1.7 CDTI vagy 1.9 CDTI /DTI. -
grizlisandor
addikt
válasz diegho #154961 üzenetére
Köszi, akkor olyat nézek majd, ha tetszik a típus.
(#154962) focvis:
Csak 200? Alapon is elég lesz, csak ne legyen betegágy.(#154963) bitpork:
Ha jól emlékszem Teddy=Touraneg? Szerintem ebbe az esetben minden mi nem adja meg az elsőbbséget neked.
A második generációs Zafira 5 csillagot szerzett az EuroNCAP töréstesztjén TC cikk[link][ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
válasz Napfénysüti #154969 üzenetére
Nem bizony!
Pár éve alvállalkozóként dolgozott nekünk valamelyik vizig és nekik volt egy műhelykocsijuk Kraz alapokon, jól nézett ki nagyon; sajnos a kép róla nincs már meg. -
grizlisandor
addikt
Egy kis segítségre lenne szükségem.
Szervizkönyvet vezetni a márkaszervizen kívül vezetheti független szerviz is?
Az egyik telefonos érdeklődésemnél mondták, hogy ez is teljesen jó, minden hivatalosan ment, csak annyi a különbség, hogy olcsóbb, mint a márkaszerviz.VW Touranból gyárilag adtak ki 5 és 7 személyest is, hasznaltauto-n láttam pár helyen, hogy kérésre átalakítják az 5 személyest, 7re. Gondolom ezt megoldják bontott anyagból, meg erre kell még egy műszaki is, hogy hivatalos legyen?
-
grizlisandor
addikt
A múltkor megtárgyaltuk, hogy B Zafirához ajánlott az 1.9 CDTI motor.
Ma megnézek egyZafira B 1.9CDTI Sport(katt) az általános dolgokon kívül mire figyeljek oda az autónál, valamilyen betegségéről tudunk? -
grizlisandor
addikt
válasz Kickass #155412 üzenetére
Köszi, az lenne az út, csak mondom hátha van valami előtte, ami kizáró ok lehet.
Feltettem máshol is kérdést, és csak 6 ember ostromolt meg, hogy vegyem meg az ő autóját, de a kérdésre választ nem kaptam.
Sport mód nélkül is bika az autó, tartozik egy szép történet az autóhoz. Eszembe jutott, hát van nekem BZafirás ismerősöm, mesélt dolgokat, hogy úgy kezdődik a történet, kiüttetni valami szelepet meg a részecskeszűrőt meg stb.
Kösz, de kösz nem, inkább belenyúlok a zsebembe Touranért...[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
addikt
Nem sikerült megtalálnom az autómat. További ajánlásokat szeretnék első autóra, 2 méter vagyok 130kg-val, maximum 2M körülig, + nagyszervíz és iratás a keret. Valószínű diesel lesz, de nem zárkózok a benzines autótól se. Nem akarok mélyen ülni az autóban, elég kényelmetlen nekem kiszállni belőle(pl.: passatból).
Favoritom WV Touran, de nem biztos hogy kellene ekkora autó nekem. Elől hátul kényelmes nekem.
Néztem WV Sharant, ez is tetszik, csak még nagyobb autó.Ültem Golf5(derekamnak se tetszett)-be, GrandePuntóban, B5 Passat-ban, mélyen ülök benne, kényelmetlen kiszállni.
BZafira szimpatikus az autó, de szkeptikus vagyok vele.
GolfPlus/Meriva/Cmax valahogy nem érzem magam konfortosan.Főnököm mondja, hogy mi a francért 10 éves kocsikat nézek, és miért nem hozok szalonból egy új Cliot, 2,7M hozzám vágják, szerinte elférek benne, hitellel kipótolom. 4 évig nem kell hozzányúlnom az olajon kívül.
Miket nézegessek/keressek?
-
grizlisandor
addikt
válasz grizlisandor #155458 üzenetére
Touranhoz vagy Sharanhoz hasonló "magasabb" üléspozíciójú autót tud valaki 2M-ig?
-
grizlisandor
addikt
válasz mdani01 #155548 üzenetére
A Zafira nem tetszik, B Zafira szimpatikus az autó, de szkeptikus vagyok vele.(ismerősi beszámolók miatt)
(#155549) molnarpeter:
Caddy nem rossz, csak ritka a jó felszereltség + a Touran csinosabb.
SUV témát nem igazán vágom, régen cimbora apjának volt egy Captivája, ami talán szimpatikus.
Vállalható a Captiva?(#155550) Gergőke88:
Cmaxot próbáltam, de nem jött be, szűkösnek éreztem.
Smax meg hatalmas, mint a Sharan nekem.(#155552) outsiders:
Meglesem, köszi!
Nem taxit akarok venni, meg családban/ismerősi körben csak én vagyok túlméretezve. -
grizlisandor
addikt
Szentedrén a Műszakiszaki(katt) valakinek van tapasztalata?
VW Golf +(katt) van kinézve, és olyat ígértek, ha hétköznap délelőtt meg tudunk egyezni az autóval kapcsolatban, akkor elintézik(eredetiségvizsga+átírás), hogy délután mehessek vele haza, ez most vevőcsalogatás vagy tényleg meg tudja oldani a kereskedő?VW topikban mondták a srácok, hogy lehet van valami elsőbbségük.
-
grizlisandor
addikt
válasz focvis #155780 üzenetére
Értem, köszi, majd holnap felhívom hogy mit és hogyan ajánl.
(#155782) rbalint88: Annak örülök, remélem én is jó tapasztalatokat szerzek.
Más: AutoDNA lekérdezést vágja valaki, lekérdeztem a VW G+-t és érdekes dolgok jöttek ki a sérülésnél.
Erre mi lehet a magyarázat?
Este megnézem az ügyfélkapus lekérdezést is az autóról. -
grizlisandor
addikt
-
grizlisandor
addikt
válasz tboy93 #155796 üzenetére
Megkérdeztem a szerelőt, akik a céges autókat szervizelik, azt mondta a srác is, hogy nem a világvége. A normális kereskedők a régóta tárolt autót időnként meg szokták járatni. Mondta, hogy a fék rozsdásodhatott be, gumit ehette az idő, meg jól meg kell járatni, hogy felgyülemlett/leülepedett dolgokat kitakarítsa, ha nem tilt le a turbó, akkor nem lesz vele nagy baj.
-
grizlisandor
addikt
válasz molnarpeter #155799 üzenetére
Tegnap hívtam a kereskedőt, mondta, hogy nem rég kapott új aksit az autó.
Ma a szervizet, hogy mit lehet tudni, és pozitív dolgokat mondtak az autóról.(katt)
Nézegetem az környékbeli szervizeket, hogy hol nézessem meg.
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Hosszú idő után újabb előzetest kapott a Gothic Remake
- Xbox tulajok OFF topicja
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Hivatalosan is bemutatkozott a Kingdom Come Deliverance 2
- Rövid teaser trailert kapott a Dragon Age: Dreadwolf
- Fotók, videók mobillal
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban