Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz kisza25 #148334 üzenetére

    A fiatalabbak igen, illetve szívóoldalon elfokolják a vezérműtengelyt is.
    Aztán később leszoktak a 8 szelepezésről, mert inkább elfokolják a szívótengelyt nagyon szélsőségesen és akkor nem kell zárva tartani a második szelepet, egyszerűbb felépítés. A Renault szerintem nem is használt soha zárt szelepes rendszert.

    Az enyém a régivágású egyszerű 16 szelepes ami semmit se állít, ebben a korban a többiekre is ez volt jellemző (Astra G 1.4 16V, Golf4 1.4 16V pl.). Viszont az enyém annyiban is rosszabb, hogy egy magas fordulatra tervezett 4-1 leömlő van hozzá gyárilag és alapból rövid löketes, így olyan gyenge alul, hogy mindig fel kell ordíttatni, mint öregnénik a Suzukit a sorban araszolásnál.
    Igaz, hogy 4000 fölött történik valami, de csak egyesben, ott olyan mintha vtec lenne, kettesben már lineáris, hármasban már közlekedőedény, hiába pörög 6500-ig.
    100-160 között érdekesen "jól" megy (ahol sose használom), torlólevegő be van vezetve gyárilag, gondolom ecu is erre van hangolva és rövid a váltó (100kmh/3000rpm) úgyhogy pörög is hozzá. De normál körülmények között nem szimpatikus a vezetési élménye, legalábbis nekem, kényelmetlen. Egy Hondásnak meg Tesco parkoló királyának lehet tetszene. Pedig ezzel még egy darabig együtt kell élni.
    Az 1.6-os motorja is ilyen a Rönónak egyébként, csak a görbék magasabban vannak, így valamivel élhetőbb.

    Nekem 2000rpm@105Nm, alatta van egy durva beszakadás ami miatt a megindulásokhoz fel kell bőgetni. A kettes Megane ezért kapott szívótengely hangolást 1500-as fordulaton váltással, illetve az ecu is át lett dolgozva (a blokk ugyanaz).
    Ha egyedül vagyok nem probléma, normális benzines üzemben közlekedek ami itt kivánszorgás az útra aztán gyorsul ahogy gyorsul, de mikor mögöttem is vannak, oldalról is jönnek akkor már nem lehet szórakozni. Simán beférek egyébként, de olyankor már muszáj pörgősre venni. Nem lehet még 2500-nál sem elváltani, csak ha totál egyedül vagyok az úton, 2500-ra kell visszaérkezni ami 3500 körüli elváltást jelent. Egy rendes 1.4 8V 75lóval sokkal komfortosabb alul cserébe 90 fölött szarul megy (hétköznapi használatra jobb), vagy egy jól megcsinált 1.4 16V 100 lóval az már mindenhol élhető.
    Azt meg nem tudjuk megmondani, hogy a 106 lovas 1.9dci-vel mennyire jártam volna jobban, a benzines annyira egyszerű, hogy gyakorlatilag lehetetlen szart venni belőle, a dízel se túl problémás nekik, de ott már azért könnyebben van esély problémásat venni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák