-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz kelna91 #147744 üzenetére
Minden évben emelkednek az alapdíjak, így nőhet a biztosításod. Meg kell nézni alkusszal, hogy van-e más akinél jelentősen olcsóbb vagy megnézni az újrakötést annál akinél most vagy. Persze ha még időn belül vagy. Nekem pl. ugyanannyi lett újrakötés után is, nem lettem olcsóbb. Más biztosítók meg párszáz Ft-tal lettek volna olcsóbbak, annyit nem ér meg. De ez nem mindig van így, nálam valószínű az az oka, mert amúgy is marha olcsó és nincs már mit lefaragni belőle, pici kocsi, pici település stb.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
Lementem tegnap megnézni hova szereljem a beltérfűtést és felkapcsolva hagytam a beltérvilágítást...
Most sétálok az autósboltba akksitöltőért. Ezekből élünk, valakinek tapasztalat?
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
veterán
válasz Tsebacsi #147749 üzenetére
A Golf is tudja magától. Bezzeg a Volvo - hiába van gyári navigáció benne - full manuális. Az Opelek, megfelelő beállítás mellett, az RDS jel alapján átálltak már a 90-es évek végén.
@ Gaben:Valamelyik szomszédnak nincs véletlenül? (Esetleg Északon antiszociális mindenki?)
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz tboldi #147755 üzenetére
Gondolom nekem elég a 3.8-as is a CT apró AGM-éhez.
@focvis: Legtöbb embernek Onboard töltője van ami a DEFA rendszer része. Egy szomszédnak van akiről tudok, de fogalmam sincs hol lakik. Nem antiszociálisak amúgy, csak introvertáltak. 1 éve lakok az épületben, és a szomszédok 90%-val még nem találkoztam, beszélni is csak vele beszéltem mert amikor kellett egyszer töltő akkor konkrétan lenyúltam és hagytam egy cetlit a számommal + egy tábla csokit a szélvédőjén.
@sky11: Sokállású kapcsoló. Ha always ON-ra kapcsolom akkor nem.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Qru
MODERÁTOR
-
válasz pècsimunkás #147759 üzenetére
Ha direktbe bekapcsolod, akkor nem
Eladó: Ryzen 5 4600G 6C/12T BOX (hűtővel) 35 hónap garancia 28,5eFt, posta van
-
K Norbi
addikt
VW Golf 8 R line.
Fuu jó ez! tetszik! YT alert [link]
Csak képeken ijesztő.
Videón rendben van.[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #147760 üzenetére
Na megvettem végül az 5A-es CTEK-et. A vicces az, hogy van rajta külön AGM program, de a normálra is azt írja, hogy jó a legtöbb AGM-hez. A különbség elvileg annyi, hogy mikor az akkufeszültség eléri a 12.6V-ot, az AGM programnál 14.4V helyett 14.7V-ra csökkenti a töltőfeszt.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
pècsimunkás
addikt
válasz kisza25 #147762 üzenetére
Mégane 1 , ph 2 volt . Az lekapcsolta , akkor is ha bekapcsolva felejtettem .7 év alatt 2x fordult elő . 5 vagy 10 perc után lekapcsolta a belső világítást . A rádió is 5 perc után kikapcsolt gyujtás nélkül .
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #147764 üzenetére
Egy óra után még mindig Step 2, nem hajlandó ráengedni az 5 Ampert annyira nullára merült. Multiméterrel rámértem, 5,88V... Elvileg ez a fázis eltarthat 8 óráig és utána még 6-8 óra lehet a fullra töltés. Az egyetlen probléma az, hogy a garázsban időzített aljzatok vannak amik 2 óra után lekapcsolnak, szóval mászkálhatok le áttekerni az órát.
De rohadtul utálom magam ilyenkor.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Magnum_
nagyúr
válasz molnarpeter #147769 üzenetére
Legyen? Ugyis tudjatok, hogy fullos mindig
I humbly and respectfully decline™
-
-
tboldi
nagyúr
válasz brumi1024 #147767 üzenetére
👍
Én most csak azt a csúnya sport feliratot tüntettem el az "új" csomiajtómról. Kézzel simán le tudtam szedni, aztán a ragasztómaradványokat ledörgöltem sebbenzinnel.
Hétfőn kérek időpontot Szabó Fóliáékhoz, hogy pótoljuk a sötétítést, mert zavar a hiánya, ha belenézek a tükörbe, illetve ha ismét törne, legalább lesz, ami összefogja. Egyelőre úgy néz ki, hogy csak nyáron lesz lefényezve, addig meg nem akarok fólia nélkül maradni. És akkor a matrica is el lesz tüntetve, itthon nem nagyon merem feszegetni a fűtőszál miatt.
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz pècsimunkás #147765 üzenetére
Igen, a komfortelektronika lekapcsolja. Ez az ami néhány embernél bedöglött vagy csak bugos lett, mint nálam is és olyankor nem kapcsolta le. Áram alatt tartja az egész autót időnként és egy hét alatt egy átlagos akku majdnem teljesen le is merül így. Én is ezzel szoptam mikor megvettem a kocsit, aztán rákötöttem kapcsolóra inkább. Aki napi szinten használja annak fel sem tűnik egy ilyen hiba. Kivéve ha teljesen bedöglik, mert akkor be se indul, mindent ez vezérel bent.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz #89309696 #147776 üzenetére
Most voltam lent tekerni az órán, a töltő még mindig a második fázisban van, 5.87V az akkusarukon.
Az igazi orálroller az, hogy gyakorlatilag sehol sem lehet kapni (nem csak itt Tamperében, hanem országosan) raktárról Yuasa S46B24R akkut. Talán tudnak nekem rendelni (200-250€ ), de ki tudja mennyi idő míg megérkezik.
Benne van a pakliban, hogy nem alszok és 2 óránként lejárok órát tekergetni. (Mégiscsak magyar vagyok na... )
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
#89309696
törölt tag
válasz Gaben92 #147777 üzenetére
Nagyon le lett merítve, az ilyen az élettartamát sem növeli az akkunak. 10V alatt valahol mélykisülés van, ha egész éjjel az alatti feszültségen volt akkor ezt az akkut már nem fogod 7 éves koráig használni az tuti.
Meg kell várni, hogy a töltő végezze dolgát, mert a generátor nem tudja szépen tölteni. -
Gaben92
őstag
válasz #89309696 #147778 üzenetére
"már nem fogod 7 éves koráig használni az tuti."
Az tuti mert 8 éves az autó és ez még a gyári akksi. Nyilván számítottam rá, hogy bármikor esedékes lehet a csere, csak a hónapban már beleöntöttem 1500€-t, aztán elég legyen már na....Annyi, hogy ezek sosincsenek megterhelve mert az autó az indításhoz a hybridakkut használja.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz tboldi #147781 üzenetére
Nem maga a Yuasa a hiánycikk hanem ez a méret. Prius, CT, más nem használja elvileg.
Exide a nagyon menő itt de nem gyárt ekkora méretben/kialakításban AGM-et. Banner, Euroglobe, Sznajder szokott még lenni.
Yuasa-ból sokszor csak motorba vagy hajóba valót tartanak mert nem óccsó. A nem AGM Exide 85-95€ között mozog, ugyanez Yuasa AGM-ből 200-250€, ha van. Márka nem izgat amúgy, csak a méret stimmeljen meg AGM legyen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz focvis #147784 üzenetére
Ahogy mondod. Gyárilag ugyanaz a Yuasa S46B24R van a Prius 3-ban mint az enyémben és elvileg más autó abszolút nem is használja.
Meglátom mi lesz most a szenvedés vége. Feleslegesen nem akarom lehúzni mert akkor elfelejt dolgokat. Akkufesz még mindig stagnál de lényegében még el se kezdte tölteni. Majd meglátjuk mi lesz ha lejár a 8 óra. Legrosszabb esetben bebuszozok a Toyota szervizbe azt veszek egy újat holnap. Itt van 10 percre, hazafele meg taxi.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
Kickass
őstag
Felkerültek ma a téli kerekek, de
hiányzott a bal hátsóból 2 csavar.... igy néztem hogy az hogy. -
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #147786 üzenetére
Na letelt a 8 óra és a töltő kiállt hibába a második fázis végén. Annyira alacsony a feszültség, hogy neki se kezd a töltésnek. Elvileg vissza lehet hozni ha párhuzamosan kötsz vele egy működőt és úgy töltöd, de olyanom nincs.
Holnap reggel nekiállok telefonálgatni, hátha akad valahol valami. Ha sehol semmi akkor megpróbálok rendeltetni valahol, addig meg kap egy Exide EA386-ot, mert az fér be...
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
veterán
válasz Gaben92 #147795 üzenetére
Az ideiglenes akksi helyett szerezni egy orosz akkutöltőt ami nem kérdez?
A hibrid akkuról nem lehet ideiglenesen üzemeltetni?
(Az enyémben panaszkodott a computer az akku miatt, de a gyakorlatban simán ment minden. Azért vettem egy újat; talán simábban vált azóta az automata, mást nem vettem észre.) -
Gaben92
őstag
válasz molnarpeter #147796 üzenetére
Gondoltam rá én is de egyrészt nem tudok mivel bikázni (se bikakábel, se zsebbika, se semmi...), másrészt nem vagyok biztos benne, hogy működne mert itt a hybrid akksi tölti a kisakksit egy inverteren át, szóval lehet addig menne a dolog míg le nem állítom. Másrészt 8 éves már az akksi és azt a 8 éved a Svéd télben húzta le, szóval lehet nem árt már neki a csere. Csak szar az amikor így jön...
@focvis: Ha még mindig Borsodban lennék már előkaptam volna a ruszkit, de itt kicsit másképp működnek a dolgok. Ilyen vasai csak azoknak vannak már akik az amcsi veteránokkal tolják, meg nem is igazán tudnék kitől kérni.
A gond ott van, hogy a kisakksi konkrétan addig kell míg felcsatlakoztatja a hybrid akkut, ahhoz viszont feltételek vannak (P állás, fék, stb), és ha a 12V-os akksiban nincs elég nafta akkor az autó nem tudja, hogy P-ben van, ergó nem lehet csatlakoztatni a hybrid akkut.[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
molnarpeter
nagyúr
Érdekesség - DPF tisztítás vegyszer nélkül, melegvízzel
Új hozzászólás Aktív témák
- Sega, Nintendo - retro konzolok
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- OpenWRT topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- YouTube
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Építő/felújító topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Acer Nitro V 15: amikor az jó ár-érték arány a cél
- Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
- További aktív témák...